abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_298157
Ik ben vanmorgen met mijn cavia naar de dierenarts geweest omdat hij al een tijdje pijn had bij het poepen en het niet leek op gewone verstoppingsverschijnselen. Nu hebben ze foto's gemaakt en blijkt hij een steentje in zijn blaas te hebben, dat ze operatief moeten verwijderen.

Morgen gaat ie dus onder het mes!

Toen de dierenarts zei dat ze het operatief weg konden halen en dat dat 80 gulden zou gaan kosten heb ik geen moment getwijfeld. Gewoon laten doen natuurlijk. Maar mijn vader zou me echt voor gek verklaren als ik dit vertel. Zo'n caviaatje voor 80 gulden laten opereren! Maar ja die heeft dertig kanaries die hij steeds fokt en verkoopt, een stel cavia's die buiten zitten, nog wat andere vogels...dat is heel anders dan mijn lieve caviaatje die ik al ruim vier jaar heb en die altijd blij begint te piepen als ik thuiskom. No way dat ik Miguel gewoon pijn blijf laten hebben!

Vertel eens, wie heeft zijn huisdier ook wel eens voor belachelijke bedragen laten verplegen/opereren etc?

maandag 14 augustus 2000 @ 17:50:03 #2
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_298291
Hiero zo eentje...

Mijn eerste kat was eigenlijk om de haverklap ziek. Dure pillen, zalfjes en operaties zijn er aan te pas gekomen. Gelukkig was ik zelf te jong. Maar mijn ouders hebben toen alles betaald.

Hadden ze niet moeten doen, dan was de hel losgebroken

Het intresseert me geen F*CK wat het moet kosten om mijn huisdieren een hoge kwaliteit van leven te geven.

Overigens. Mijn 1e kat is maar liefst 18 jaar geworden alvorens haar te laten in slapen. Zelf een pretnyson kuur mocht niet meer baten.

Dus ja IK ! zei de gek

I'm getting too old for this....
  maandag 14 augustus 2000 @ 18:00:25 #3
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_298304
Voor belachelijke bedragen weet ik niet meer, maar ik heb nooit getwijfeld om mijn hondje te laten opereren, ook niet toen ik nog studeerde en werkelijk niet wist waar ik het geld vandaan moest halen.

Wat mij betreft bestaat dat gewoon niet, ik kan me er ook niets bij voorstellen. Als het nodig is, dan is het nodig. Ik heb de verantwoordelijkheid voor het beessie genomen toen ik haar in huis nam, en daar horen ook dit soort dingen bij.

Overigens kan ik me wel een verhaal herinneren van een honde-eigenaar die er (bijna) anders over dacht. Toen ik net studeerde ging ik regelmatig mee met een vriendin die met het laatste beetje van haar studie diergeneeskunde bezig was. Op de IC lag op een goed moment een enorme hond (maatje 'veel groter zijn ze er niet') met flinke gezondheidsproblemen. Hij had een fikse operatie ondergaan, maar herstelde goed, en het leek erop dat hij lekker nog jaren verder kon leven. Zijn baas had echter laten weten dat hij deze rekening nog zou voldoen, maar dan afstand van het dier zou doen, omdat de kosten in de loop der tijd te hoog waren opgelopen. Nachten heb ik ervan wakker gelegen, want wie zou dit beest nou uit het asiel halen (hij kon in z'n eentje mijn toch al niet al te grote kamer vullen, dat was geen optie)? Gelukkig heeft de eigenaar zich op het laatste moment toch bedacht.....

maandag 14 augustus 2000 @ 23:47:56 #4
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_298558
* Verbal kent dat ook...

Vorige week werd ineens een van de cavia's onwel (Bloempie, het allerliefste diertje op aarde). Hoesten, piepen, hijgen en weinig eten en drinken. Na een paar dagen intensieve TLC begint ze weer wat praatjes te krijgen. Wij opgelucht, kijken we in het hok ernaast: Martijn Konijn doodstil en koud en niet gegeten enzo. Volgende dag (het was namelijk 's avonds laat) meteen dierenarts gebeld. Kon meteen terecht, dus hup van mijn werk, naar huis, konijn oppikken, doorscheuren naar dierenarts: 'Nou, deze houden wij in observatie' Pijnstillers erin, vocht toegediend, nachtje overblijven: dood.
GVD!!!
Dit weekend, Bloempie weer kuren, dus morgen weer naar dierenarts, want na Jip de Hamster in april, en Martijn vorige week vinden we het wel weer voldoende dooie beesten dit jaar .

Medische kosten sinds wij drie jaar geleden aan konijnen, cavia's, hamster en hond zijn begonnen: Meer dan 2500,-.

Maar goed... je houdt van die dieren he...

Beatrice, succes morgen and wish us luck as well...

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_299591
Hoe is het met de cavia nu hij/zij onder het mes is geweest??
pi_299648
Nou, hij is nog bij de dierenarts! Toen ik belde was ie nog heel suf (had ik wel eens willen zien ). De operatie is geslaagd, steentjes zijn verwijderd, maar ze wilden hem een nachtje daar houden om te zien of ie ook goed van de operatie herstelt. Morgenochtend bel ik weer en als ik meer weet post ik het hier wel.

Verbal ik hoop het beste voor Bloempie!
(maar het kan niet dat ie de liefste cavia van de wereld is want dat is Miguel!)

dinsdag 15 augustus 2000 @ 23:13:40 #7
136 V.
pi_299738
quote:
Nou, hij is nog bij de dierenarts! Toen ik belde was ie nog heel suf (had ik wel eens willen zien ). De operatie is geslaagd, steentjes zijn verwijderd, maar ze wilden hem een nachtje daar houden om te zien of ie ook goed van de operatie herstelt. Morgenochtend bel ik weer en als ik meer weet post ik het hier wel.

Verbal ik hoop het beste voor Bloempie!
(maar het kan niet dat ie de liefste cavia van de wereld is want dat is Miguel!)

Fijn dat het enigszins goed gaat met Miguel.

Bloem heeft een longontsteking

Dus een antibioticakuur, Olvarit en babymelk op sojabasis.

Komt goed (hoop ik)

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_300072
2x

[Dit bericht is gewijzigd door Llewella op 16-08-2000 11:10]

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_300076

Tony, die zwarte heeft chronische niesziekte en ik zal er dus rekening mee moeten houden dat ie de rest van zijn leven een goede klant is voor de dierenarts...
Momenteel gaat het gelukkig erg goed, maar een half jaar geleden was ie bijna dood, had hele hoge koorts enzo...
Maar ik heb er geen problemen mee hoor, het is een schatje!
Ik heb mijn 3 katten laten sterilliseren/castreren en chippen, dat heeft ook de nodige kosten met zich meegebracht maar ja dat weet je gewoon als je beesten neemt!
Ik ga toch ook naar de dokter/ziekenhuis als ik wat heb?
Dieren hebben daar net zoveel recht op!

Ik heb zelfs pasgeboren hamstertjes en konijntjes naar de dierenarts gebracht, hamstertjes hadden een een of ander virus opgelopen en ik kreeg zalfjes mee enzo, konijntjes waren weesjes geworden en moesten dus met de hand gevoed worden... dierenarts wou ze afmaken omdat ze het toch niet zouden redden, ik wou ze een kans geven (was idd hopeloos)

[Dit bericht is gewijzigd door Llewella op 16-08-2000 11:11]

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_300154
quote:
Op 16 augustus 2000 11:07 schreef Llewella het volgende:
Ik heb mijn 3 katten laten sterilliseren/castreren en chippen, dat heeft ook de nodige kosten met zich meegebracht maar ja dat weet je gewoon als je beesten neemt!
Precies, vind ik ook.

Ik ben nu 100 piek armer maar ik heb wel mijn lieve beestje weer thuis! Hij is nog heel moe, gaat steeds liggen enzo, maar heeft al wel wat gegeten en gedronken. Hij heeft een wond op zijn buik en daar zit een soort van fietsbandplakker op

Ik was echt heel blij dat ik hem weer even kon knuffelen, maar ik ga hem de komende dagen wel goed met rust laten, hij is nog zo moe, en bovendien ben ik bang dat als ik hem een beetje ongelukkig oppak dat ik die wond dan openstoot. En dat willen we niet hebben!

Verbal ik hoop het beste voor Bloempie, dat ie maar net zo goed mag herstellen als Miguel! En mocht het onverhoopt toch misgaan, dan heb je bij deze recht op 1 van mijn fantastische jonge cavia's

vrijdag 18 augustus 2000 @ 10:57:27 #11
136 V.
pi_302416
Hee Beatrice,

hoe is het met je caviaatje? Al een beetje herstellende?

Bloempie wordt weer wat zwaarder, maar de pit is er nog steeds uit

Voeren en afwachten maar...

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_302552
Ik heb ut met mijn beesten ook: Laatst was 1 van de kipp'n gewond aan haar kont...Hoop gedoe met apart zetten enz...Ik kan dan ook gemakkelijk richting dierenarts lopen als het moet (voor een kip? JA! voor een kip!).
Hetzelfde geldt voor mijn katten...ziek is ziek en zolang mens of dier in mijn huis leeft, krijgt het de verzorging die het nodig heeft! (tenzij je een eng kruipbeest bent)
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_302567
quote:
Op 18 augustus 2000 12:49 schreef Catootje het volgende:
Ik heb ut met mijn beesten ook: Laatst was 1 van de kipp'n gewond aan haar kont...
Moet dit niet in het Seksualiteitsforum??
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_303555
quote:
Op 18 augustus 2000 12:49 schreef Catootje het volgende:
Ik kan dan ook gemakkelijk richting dierenarts lopen als het moet (voor een kip? JA! voor een kip!).
Een vriendin van mij had het gewaagd een bepaalde dierenarts op zondag te storen voor een cavia. Nou daar was hij bepaald niet blij mee en dat liet hij merken ook ("voor een CAVIA?"). Ze is nooit meer naar die dierenarts geweest

Met Miguel gaat het redelijk. Hij ligt wat stilletjes in zijn favoriete hoekje en eet niet zoveel. Maar ja zo'n operatie is niet niks, hij zal wel flink wat hersteltijd nodig hebben. Komt wel weer goed

Het contrast met de kooi ernaast is wel enorm! In de ene kooi ligt Miguel zieligjes voor zich uit te kijken, in de andere is het een ontzettend kabaal van rondrennende en piepende en elkaar (en moeder) sexueel lastigvallende jonge cavia's

pi_303737
quote:
Op 18 augustus 2000 12:59 schreef Love Mae King het volgende:
Moet dit niet in het Seksualiteitsforum??
(GRIJNS) Ze moet er toch wel tegen kunnen, hoor....
DANYEL EN THIJS
pi_303739
Iedereen veel succes met het kleine, ziekige grut dit weekeinde....sterkte!
DANYEL EN THIJS
  zaterdag 19 augustus 2000 @ 18:09:35 #17
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_303976
M'n katje Mickey heeft als eerste de nare gewoontes van de niesziekte gehad, sindsdien veel ziek, veel dure druppels voor vlooien (geen vlooienbandje) en geopereerd moeten worden vanwege een goedaardige tumor op haar buik. Ook is er een maand of 3 geleden een wond van +/- 8cm dichtgenaaid. De kat was door prikkeldraad heengesprongen en de huid lag helemaal open, zodat je bijna de ingewanden kon zien (heb het zelf niet gechecked, de dierenarts zei het). Daar is ze inmiddels weer van genezen en ze loopt weer huppelend door de tuin heen.

Er is al aardig wat besteed. Ohja, ze is ook (wat een vreselijk woord!) "geholpen", gesteriliseerd. Dat kostte ook aardig, maarja. Voor de rest, ik hou van het beestje. Ik heb denk de beste band in het huis met 'r. Spelen, stoeien, aaien, alles en nog wat doe ik met 'r. Af en toe zelfs een eindje lopen door het park, dan komt ze achter me aan gehuppeld...

zaterdag 19 augustus 2000 @ 18:25:28 #18
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_303995
mijn ratje tammy, inmiddels overleden
3 keer een kwaadaardige tumor in zijn lies..
gewoon laten operen.. kosten 110.- per operatie.

mijn paard was ziek.. d88 aan ocdc.. is een soort hd bij honden..
foto;s laten maken enzovoorts.. ging slecht met haar.. dierenarts zei 3 maanden dan is ze zo ziek en heeft ze zo'n pijn dat je haar moet laten afmaken, 2de arts erbij
accute reuma aanval.. binnen 2 week liep ze dankzij allerlei middelen weer goed... kosten 2000.-

dottie.. mijn katje..
aangereden.. bijna dood..
medicijnen enzo 300.-
jammer genoeg volgende dag overleden

cartoes.. mijn kat
steralisatie... 90 gulden
2 maanden later verdwenen van de aarde...

pino.. mijn kat..
altijd zwak ziek en misselijk..
kosten weet ik niet meer.. zit bijna elke maand wel een keer bij de dierenarts met d'r

devil.. ook zo;n kat...
maar toch hou ik van hun allemaal...

pino is er nog devil ook en na 4 jaar van de diagnose van die f*ck veearts hobbel ik nog vrolijk als of er niets aan de hand is geweest op tinka
inmiddels wel een nieuwe rat..
en een nieuw konijn, vorige had nooit wat was 4 toen ie dood ging

zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_309506
Maar ze blijven zo lief!
  woensdag 23 augustus 2000 @ 13:51:12 #20
136 V.
pi_309585
Okee, het is besloten:
niet alleen de hond mag mee op vakantie, de cavia's gaan ook mee. Bloempie weigert zelf te eten, en moet nog steeds babyvoeding en sojamelk toegediend krijgen. Dat willen we andere mensen niet aandoen, dus gaan Bloem en Roos mee naar Texel, overmorgen.

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_309623
Onze Duitse Herder heeft de laatste 4 jaren van zijn leven als verslaafde doorgebracht(Pretnison). Hij had HD, en beet zijn achterste bijna kapot. De Pretnison hielp goed, en de dieren arts vond het zelf een wonder dat ie het 14 jaar heeft uitgehouden bij ons. Maar de pretnison rekening vond ie wel leuk.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_309723
quote:
Op 23 augustus 2000 13:51 schreef Verbal het volgende:
Okee, het is besloten:
niet alleen de hond mag mee op vakantie, de cavia's gaan ook mee. Bloempie weigert zelf te eten, en moet nog steeds babyvoeding en sojamelk toegediend krijgen. Dat willen we andere mensen niet aandoen, dus gaan Bloem en Roos mee naar Texel, overmorgen.

V

Snapput...fijne vakantie!
DANYEL EN THIJS
pi_312464
Dat heeft ie slim bekeken zeg! Mag ie lekker mee naar Texel!
Nee serieus, hoop dat ie gauw opknapt.

In de categorie 'opbeurende verhalen' het laatste nieuws over Miguel: die is alweer bijna de oude. Is weer even levendig en luidruchtig als altijd, eet ook wel weer, maar nog niet zo gretig als vroeger (de blaadjes witlof die ik vanmorgen in zijn kooi legde liggen er nu nog, dat is ongekend).
Maar ik zie hem met de dag beter worden, en da's mooi, want ik ben echt dol op hem!

pi_312628
quote:
Op 23 augustus 2000 13:51 schreef Verbal het volgende:
Okee, het is besloten:
niet alleen de hond mag mee op vakantie, de cavia's gaan ook mee. Bloempie weigert zelf te eten, en moet nog steeds borstvoeding krijgen. Dat willen we andere mensen niet aandoen, dus gaan Bloem en Roos mee naar Texel, overmorgen.

V

?????????

[Dit bericht is gewijzigd door Juup© op 25-08-2000 07:52]

pi_312630
Zito (mijn hond) is tot nu toe niet echt ziek geweest.
Behalve een maag-darm ontsteking die ruim twee weken geduurd heeft blaakt hij van gezondheid en daar ben ik errug blij om.
De pillen die hij kreeg tegen de maag-darmontsteking kosten KNAKEN.
Maar het duurst was het weekeindconsult bij de dierenarts.
Ik heb er aan zitten denken om een soort ziekenfondsverzekering voor hem af te sluiten, maar die kosten zijn best hoog en ik hoop maar dat Zito niet veel ziek word en dat ik dus de juiste beslissing heb genomen om die verzekering niet te nemen.

[Dit bericht is gewijzigd door Juup© op 25-08-2000 07:56]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')