quote:
Geweldig idee!quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:17 schreef LXIV het volgende:
Goede TT.
Eigenlijk weinig nieuws gehoord vandaag, alleen dat de op te heffen eenheden al per 6 mei (alleen de datum al!) stilgezet worden vond ik wel schokkend!
Waar ik me wel zorgen over maak is het geringe bedrag dat uitgetrokken wordt voor het Sociaal BeleidsKader. Dat is het geld dat gebruikt wordt om mensen die ontslagen gaan worden te ondersteunen.
In vergelijking: voor de ABN-amro is dit ook door de staat betaalt. Dat waren al die extra miljarden die telkens op tafel moesten komen om te 'reorganiseren'. Die regeling is dan ook erg luxueus en goed, zo krijgt iemand die daar weg moet sowieso het aantal dienstjaren aan maanden salaris bruto + nog een toeslag daarop van tot 300% als je boven de 50 bent. En als je nieuw werk vindt dat minder verdient dan legt de bank (lees de staat) het verschilbedrag bij!!
http://www.unie.nl/Nieuws(...)kader-2010-2012.aspx
Nu zou ik het extreem vreemd vinden als bankmedewerkers van een commercieel bedrijf dat door de staat gered moest worden, uit een sector die nota bene verantwoordelijk is voor de kredietcrisis, waar de salarissen ook nog veel hoger liggen, zo'n hoge vergoeding krijgen, terwijl militairen die heel hun carriére trouw zijn geweest aan het vaderland, die veel minder kansen hebben buiten het bedrijf, die niets met de crisis te maken hebben, met een schijntje naar huis worden gestuurd en binnen zes maanden bijstand kunnen gaan trekken. Dat moeten we goed in de gaten houden!
Ik zal de bond eens een mailtje sturen om het ABN-beleidskader als richtlijn te gebruiken bij Defensie. Dat lijkt me wel zo fair. Vreemd als bankmedewerkers een factor 10x zoveel krijgen als militairen, terwijl laatstgenoemden nota bene wél altijd klaar hebben gestaan voor het land!!
Als je wil, stuur dan ook een mailtje. Ik pak de ACOM wel.
Ik zat al een tijdje niet meer op de 020quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:03 schreef gerco94 het volgende:
jankaas zijn boot gaat er ook aan onderdoor
Okéquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:27 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ik zat al een tijdje niet meer op de 020
Dit heb ik ze gemailed:quote:
Onder de voorwaarden van de ABN wil ik best vertrekken! Dan wordt ik hier in de buurt de best betaalde boswachter van Nederland en geloof ik het verder allemaal wel!quote:Beste ACOM,
Nu de grote lijnen van de bezuinigingen vaststaan is de tijd gekomen om in het SBK te
verdiepen.
Er is hier relatief zeer weinig geld voor uitgetrokken. Hierbij wil ik jullie de tip
geven om eens te kijken naar de voorwaarden die voor het personeel van ABN-AMRO gemaakt
zijn. Nota bene dat dit ook door de staat betaalt is, dat waren de miljardentegenvallers
die de afgelopen jaren in 'de bank' gepompt zijn. Het gevolg is dat de ex-medewerkers van
de bank goed terecht gekomen zijn.
Nu zou ik het zeer vreemd vinden wanneer het SBK voor defensie een ordegrootte lager komt
te liggen, en wel om de volgende redenen:
1) Defensiemedewerkers en militairen zijn altijd in dienst geweest van de Staat en zeer
loyaal daaraan. ABN-AMRO medewerkers niet. Waarom laatsten dan veel ruimer bejegenen?
2) Voor defensiemedewerkers is het veel lastiger om passend werk te vinden. Er is maar
één leger, banken genoeg
3) Sowieso liggen de salarissen bij ABN al hoger, dus de percentages zijn absoluut gezien
ook meer.
4) Militairen hebben op geen enkele wijze geprofiteerd van of schuld aan de kredietcrisis
en de toeloop er naar toe. Waarom hen dan bovenmatig belasten?
Hopelijk brengt dit jullie op een idee. Het SBK ABN-AMRO kunt u hier vinden
http://www.unie.nl/Nieuws(...)kader-2010-2012.aspx
Met vriendelijke groet,
LXIV
quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit heb ik ze gemailed:
[..]
Onder de voorwaarden van de ABN wil ik best vertrekken! Dan wordt ik hier in de buurt de best betaalde boswachter van Nederland en geloof ik het verder allemaal wel!
Is bij jouw al bekend of de cavaleristen die zijn opgekomen gelijk kunnen vertrekken, of gaat dat automatisch naar de cav. verkenning mochten ze de opleiding afmaken?quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:24 schreef Vortix het volgende:
Dan werk je voor Defensie en krijg je zelf als een van de laatsten te horen wat nou precies de plannen zijn. Maandag hebben wij pas een praatje.
Ik heb de afgelopen week maar iets van tien tot vijftien uur geslapen in totaal gok ik. Jeuj
Boontje ...quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:21 schreef hoogvlieger het volgende:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/438517/1/1/100/flinke-duinbrand-aan-rand-van-bergen.html
tja, we hebben straks geen Cougar helicopters meer om die dingen te blussen. Dus laat maar lekker branden...
Haal dat "DEOG" maar wegquote:
laat dat goeden maar weg.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |