quote:Op donderdag 7 april 2011 23:41 schreef Harajuku. het volgende:
Ook de VVD twijfelt, omdat een verbod de vrijheid van godsdienst zou raken.
...ze de steun van de SGP mogelijk nodig hebben.quote:
Gestresst zijn die dieren toch wel hoor, daar verandert een verdoving echt niks aan.quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:54 schreef 2cv het volgende:
Vlees van gestresste dieren schijnt minder goed te smaken dus verdoven die handel.
Ik hoop eerder dat het is omdat het betuttelend is.quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:21 schreef Arcee het volgende:
...ze de steun van de SGP mogelijk nodig hebben.
Dat verdovingsmiddel is vaak een electrische stroom die door de hersenpan gejaagd wordt. Dat komt dus niet in je eten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 03:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Gadverdamme, verdovingsmiddelen in m'n vlees. Ik vind dit zulke grote onzin, of het dier wat meer of wat minder pijn heeft is niet relevant, het wordt toch gedood. Onverdoofd slachten beïnvloedt de kwaliteit van het vlees niet negatief en ik zie dus geen enkele reden om er tegen te zijn.
Maar dat heeft niks met verdoven te maken, dat is veel meer te relateren aan onbehouwen gedrag van de boer/fokker/whatever, en waardoor het product dus in kwaliteit achteruit gaat. Daarom ga ik ook naar een slager waarvan ik weet dat deze zijn product wel waardeert.quote:Op vrijdag 8 april 2011 03:21 schreef 2cv het volgende:
En koeien die vlak voor het slachten ontsnappen gaan meestal retour boer/fokker/whatever omdat het beest tot rust moet komen. Anders is het vlees niet lekker.
Daar geloof ik niks van, vee gedraagt zich heel mak als je er netjes mee omspringt.quote:Op vrijdag 8 april 2011 03:33 schreef 2cv het volgende:
Onbehouwen gedrag van de boer/fokker/whatever omdat de koe/het paard/whatever ontsnapt.
Maar zo moeilijk kan het toch niet zijn. Ik heb wel eens een vis geslacht. Vis aan het haakje, vis in het net, vis op de snijplank en met een mes de kop eraf snijden en de ingewanden uit de buik halen (ik beschrijf het bewust zo plastisch, het is de realiteit van het slachten). Dat moet bij vee net zo gemakkelijk gaan lijkt mij mits je het vee op z'n gemak stelt, en dat doe je natuurlijk door het in een voor het dier aangename omgeving te slachten en niet door het te verdoven.quote:
Ja, dat zou slim zijn. Maar dan moet je dus iets aan die draconische hygiene-eisen doen in plaats van ritueel slachten verbieden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |