abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95180889
Mijn hele leven al maak ik veel moeilijker contact met anderen dan de meeste mensen. Op school maakte ik moeilijk vrienden, werd ik vaak buitengesloten, uitgelachen, geplaagd. Toen ik bijna 14 was, belandde ik in het buitengewoon onderwijs. Het duurde niet lang of ik kreeg daar te horen dat ik het syndroom van Asperger had.
Ook nu nog ervaar ik moeilijkheden op het gebied van sociale omgang. Ik kan moeilijk zomaar vanzelf een praatje met iemand maken, begrijp soms niet goed wat mensen precies van me willen of verwachten, kan moeilijk deelnemen aan groepsgesprekken (lastig te volgen), ben vaak onbedoeld grappig. De samenleving is voor mij een beetje een sociale doolhof, waarin het moeilijk is de weg te vinden. Vrienden maken gaat nog steeds moeilijk, ik heb nog wat vriendschappelijk contact met enkele mensen buiten mijn familie, maar dat zijn allemaal mensen die ik nog ken van vroeger op school.

Aangezien vrienden maken al heel moeilijk gaat, is het geen wonder dat relatievorming al helemaal Chinees is voor mij. Inmiddels ben ik 28 en ik heb precies evenveel relatie-ervaring als de gemiddelde 10-jarige. Nu is wel bekend dat veel mensen met "Asperger" hun hele leven nooit een relatie hebben. En meestal is dat geen bewuste keuze, maar tegen hun wil in. Toch lijkt het me maar niets nog 50 jaar alleenstaand door het leven te gaan, op hoge leeftijd niemand meer te hebben.

Wat zouden jullie doen als je in deze situatie zat?
  donderdag 7 april 2011 @ 19:35:01 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_95181109
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:31 schreef Varuw het volgende:
Wat zouden jullie doen als je in deze situatie zat?
Een partner zoeken die ook Asperger heeft? Als er toch zoveel mensen met die aandoening zijn die zonder het zelf te willen relatieloos door het leven gaan, zijn er vast wel een aantal leuke eventuele partners tussen te vinden.
pi_95181160
Waarom moet je per se een partner hebben? Wie verplicht je dat? De samenleving? Want als dat het is moet je je er niks van aantrekken. Je MOET geen partner, je KAN een partner hebben :) .
pi_95181207
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Een partner zoeken die ook Asperger heeft? Als er toch zoveel mensen met die aandoening zijn die zonder het zelf te willen relatieloos door het leven gaan, zijn er vast wel een aantal leuke eventuele partners tussen te vinden.
Het probleem is, de meeste mensen met de diagnose Asperger zijn van het mannelijk geslacht, en ik ben dus geen anaalvandaal. Als het al mogelijk is op deze manier aan een partner te raken, zullen de weinige vrouwen met Aspergersyndroom allemaal bezet zijn, of anders willen ze geen relatie.
pi_95181257
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:35 schreef QBay het volgende:
Waarom moet je per se een partner hebben? Wie verplicht je dat? De samenleving? Want als dat het is moet je je er niks van aantrekken. Je MOET geen partner, je KAN een partner hebben :) .
Omdat IK dat wil, omdat het niet leuk is steeds alleen te zijn. Waarom moet je per se eten en drinken? Omdat de samenleving je dat verplicht??
  donderdag 7 april 2011 @ 19:38:12 #6
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_95181292
Iemand met asperger moet inderdaad een vrouw vinden die heel sterk in haar schoenen staat en ik kan me voorstellen dat dat niet makkelijk is.

Maar probeer het anders online? Wordt steeds normaler tegenwoordig.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_95181365
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:38 schreef Strani het volgende:
Maar probeer het anders online? Wordt steeds normaler tegenwoordig.
Dat heb ik ook al geprobeerd, en het is niet gelukt.
pi_95181409
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:35 schreef QBay het volgende:
Dat vindt ik dus ook maar mensen om je heen kunnen namelijk wel heel zielig doen als je alleen door het leven gaat. Dat weet ik uit ervaring. Ik trok me er nooit iets van aan want mij beviel het vrijgezellenbestaan wel. Ben nu wel getrouwd en dat is ook prima hoor. Het kwam op m'n pad en dat terwijl ik er nooit naar gezocht heb. Het gebeurde gewoon.
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
pi_95181495
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat zou ik sowieso niet doen.
Juist een "gewone" vrouw kan het beste uit je naar boven halen.
Heb je beiden Asperger dan word je zo'n "we blijven ook vandaag veilig thuis" stelletje.
  donderdag 7 april 2011 @ 19:42:20 #10
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_95181503
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:39 schreef Varuw het volgende:

[..]

Dat heb ik ook al geprobeerd, en het is niet gelukt.
Zoals Barry Stevens altijd zei: Vooral doorgaan.
pi_95181517
Ik zou niet te veel aan het asperger stempeltje denken, leef je leven gewoon zoals je bent.

Er zijn zo veel 28-jarige vrijgezellen, niet te druk over maken.
٩๏̯͡๏)۶
pi_95181589
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat zou ik sowieso niet doen.
Juist een "gewone" vrouw kan het beste uit je naar boven halen.
Heb je beiden Asperger dan word je zo'n "we blijven ook vandaag veilig thuis" stelletje.
Wat bedoel je daarmee?
pi_95181603
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:37 schreef Varuw het volgende:

[..]

Omdat IK dat wil, omdat het niet leuk is steeds alleen te zijn. Waarom moet je per se eten en drinken? Omdat de samenleving je dat verplicht??
Waarom wil je het? Je weet niet eens wat het is. Een relatie is leuk hoor, maar veel mensen romantiseren het beeld.

Het eten en drinken wat je aanhaalt raakt kant noch wal, zonder eten en drinken ga je uiteindelijk dood...zonder een relatie ga je niet dood.
  donderdag 7 april 2011 @ 19:44:25 #14
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_95181612
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:42 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zou niet te veel aan het asperger stempeltje denken, leef je leven gewoon zoals je bent.

Er zijn zo veel 28-jarige vrijgezellen, niet te druk over maken.
Mja het zal eerder een probleem zijn voor de toekomstige partner dan voor TS zelf. Asperger is gewoon niet makkelijk om mee samen te leven, dus je zult echt goed moeten zoeken om iemand te vinden die dat nu aankan, en over een paar jaar nog steeds.
pi_95181673
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:43 schreef Varuw het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?
Er werd voorgesteld een vrouw te zoeken die ook Asperger heeft.
Lijkt me geen goed idee.
Je hebt iemand nodig die aan de ene kant jouw grenzen respecteert maar je af en toe er ook overheen durft te trekken zodat je wat onderneemt op sociaal vlak.
pi_95181730
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:44 schreef QBay het volgende:

[..]

Waarom wil je het? Je weet niet eens wat het is. Een relatie is leuk hoor, maar veel mensen romantiseren het beeld.
Tja, waarom willen de meeste mensen vrienden hebben? Waarom willen de meeste mensen in een comfortabel huis wonen? Waarom willen de meeste mensen...

Vrijgezel zijn kan leuk zijn, maar alleen indien het een bewuste keuze van jezelf is. Dat is bij mij dus niet het geval.
pi_95181745
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:44 schreef Strani het volgende:

[..]

Mja het zal eerder een probleem zijn voor de toekomstige partner dan voor TS zelf. Asperger is gewoon niet makkelijk om mee samen te leven, dus je zult echt goed moeten zoeken om iemand te vinden die dat nu aankan, en over een paar jaar nog steeds.
Voor een Asperger is een relatie ook erg zwaar en confronterend.
Je leert jezelf goed kennen in een relatie en als Asperger gaat dat soms dubbelop.

Tegenwicht bieden valt ook niet mee, want hoe breng je iets tactisch, zorg je dat je niet dichtslaat, etc.
pi_95181803
Wees er blij mee.
pi_95181815
neem jezelf niet zo serieus
dat is stap 1
en stap 2 is, wees jezelf
leef jou leven
pi_95181922
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:44 schreef Strani het volgende:

[..]

Nu ja, samenleven, ik wil niet trouwen of met een vrouw samen wonen, maar een relatie terwijl je alleen blijft wonen.
pi_95181924
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:48 schreef Jeem het volgende:
neem jezelf niet zo serieus
dat is stap 1
en stap 2 is, wees jezelf
leef jou leven
Als Asperger is het soms heel goed om niet jezelf te zijn...
Als Asperger leef je tevens juist "jouw" leven...
pi_95181974
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:50 schreef Varuw het volgende:

[..]

Nu ja, samenleven, ik wil niet trouwen of met een vrouw samen wonen, maar een relatie terwijl je alleen blijft wonen.
Lat relaties kunnen soms erg lang goedgaan maar meestal wil 1 van de 2 vroeg-of-laat meer.
En als dat niet lukt, minder.
  donderdag 7 april 2011 @ 19:53:57 #23
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_95182094
"Wees jezelf" is alleen een goede tip voor mensen die een leuke "jezelf" hebben he. ;)
pi_95182178
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Lat relaties kunnen soms erg lang goedgaan maar meestal wil 1 van de 2 vroeg-of-laat meer.
En als dat niet lukt, minder.
Dat heb je met alle soorten relaties. Beter een relatie die ophoudt dan je hele leven alleenstaand blijven.
pi_95182244
quote:
Op donderdag 7 april 2011 19:53 schreef Strani het volgende:
"Wees jezelf" is alleen een goede tip voor mensen die een leuke "jezelf" hebben he. ;)
Ach echt leuk hoeft ook weer niet, er is ook een tussenweg
٩๏̯͡๏)۶
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')