abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95163310
Vorig deel: Zwangerschap en geboorte deel 759

April:
08 april 2011: J-net
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje) - 8 april geplande keizersnede

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar (papa)

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor *** (meisje)
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79 (jongen)
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa) (jongen)
14 juni 2011: Danielle_
17 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81 (jongen)
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: Popples en Prowl
12 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa
27 juli 2011: __Isis__

Augustus:
02 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
05 augustus 2011: Sannne (meisje)
14 augustus 2011: Beregd (papa)
18 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: BeessieJen
26 augustus 2011: p_iglet
27 augustus 2011: ziggyziggyziggy
31 augustus 2011: Linda2205 (jongetje)

September:
01 september 2011: LeNeHe
06 september 2011: wickie
07 september 2011: Mevr_Mus
14 september 2011: Kaarr
18 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene
23 september 2011: Lujaxa
29 september 2011: Aoraki

Oktober
3 oktober 2011: sverbem
19 oktober 2011: Kleurdoos
20 oktober 2011: Susie

November
16 november 2011: JuffrouwJannie
18 november 2011: Vlindur
24 november 2011: Raantje
24 november 2011: bitterend

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 07-04-2011 13:47:10 ]
pi_95163452
Als ik zo als eerste post in een nieuw topic, KAN het haast niet over het hoofd gezien worden he?
Dus in de herhaling:

Mijn echo was goed! *O* Dus graag in de OP: 16 november: JuffrouwJannie :)
¿
pi_95163463
JuffrouwJannie *O* wat goed *O*

capricia, je hoeft geen verantwoording af te leggen aan de mensen hier. Wel aan je ongeboren kind. Misschien kun je geen bewijs vinden dat één glas alcohol al per se slecht is. Als dat is waar je je aan vast wil houden, ga gerust je gang. Het is echter niet heel slim, denk ik. Ga bij jezelf eens na hoe je je voelt als er dadelijk iets met je kindje blijkt te zijn en je kunt niet met zekerheid zeggen dat het niet aan de alcohol/sigaretten/andere ongezonde dingen ligt. Dat was voor mij al meer dan voldoende reden om me aan de richtlijnen van verloskundigen en gyneacologen te houden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 7 april 2011 @ 12:47:54 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95163502
JuffrouwJannie! *O* En je staat er bij!
Maarreh... is het niet tijd om uit de kast te komen nu je een goeie echo hebt gehad? O-)
pi_95163512
JuffrouwJannie, fijn dat de echo goed was joh! *O*
pi_95163548
Inderdaad, uit de kast Juffrouw *O*
pi_95163602
Neeeee, eerst familie inlichten :) dinsdag als het goed is.
¿
pi_95163652
Ik jompel gewoon nog een keer :D Juffrouw Jannie jeeeh heerlijk zeg! *O*

Die zwangerenlijst lijkt wel steeds langer te worden, of ligt dat aan mij :D
Gezellie!
pi_95163839
*O* Voor jufrouwjannie! En succes alvast voor Tally, en genieten! Nog maar heeeeel eventjes! Woww! O+

En Vlindur de echo O+
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 13:01:28 #10
236264 crew  capricia
pi_95164047
quote:
Op donderdag 7 april 2011 12:47 schreef miss_sly het volgende:
JuffrouwJannie *O* wat goed *O*

capricia, je hoeft geen verantwoording af te leggen aan de mensen hier. Wel aan je ongeboren kind. Misschien kun je geen bewijs vinden dat één glas alcohol al per se slecht is. Als dat is waar je je aan vast wil houden, ga gerust je gang. Het is echter niet heel slim, denk ik. Ga bij jezelf eens na hoe je je voelt als er dadelijk iets met je kindje blijkt te zijn en je kunt niet met zekerheid zeggen dat het niet aan de alcohol/sigaretten/andere ongezonde dingen ligt. Dat was voor mij al meer dan voldoende reden om me aan de richtlijnen van verloskundigen en gyneacologen te houden.
Prima. Het is meer dat ik nogal opkijk van de reacties op de vraag of jullie ook vinden dat een glas wijn anders is gaan smaken. Beetje overdreven allemaal. Ik stel toch ook niet hoe anderen hun leven moeten leiden.
En dat stoppen met roken moeilijk zal gaan worden, ik neem aan dat wel meer mensen daar moeite mee hebben/hadden.

Maar kennelijk is er hier geen ruimte om daarover te praten. Terwijl er genoeg dames zijn die ook wel eens een glas wijn drinken.
Beetje eng kliekje. Lijkt wel een religie.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95164230
Diverse dingen gaan anders smaken wanneer je zwanger bent, dat is nu eenmaal zo. Maar ik denk dat je ook wel begrijpt dat er heel veel dames hier zijn die roken en/of alcohol helemaal laten staan zolang ze zwanger zijn. Het is een forum dus een mening wordt snel gegeven, je kan er tegen of niet.

En dat je het een eng kliekje vindt is een beetje vreemd, dat is het totaal niet. Iedere zwangere is welkom om hier mee te kletsen :)
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 13:06:33 #12
236264 crew  capricia
pi_95164261
quote:
Op donderdag 7 april 2011 13:05 schreef Cyntiaa het volgende:
Diverse dingen gaan anders smaken wanneer je zwanger bent, dat is nu eenmaal zo. Maar ik denk dat je ook wel begrijpt dat er heel veel dames hier zijn die roken en/of alcohol helemaal laten staan zolang ze zwanger zijn. En dat je het een eng kliekje vindt is een beetje vreemd, dat is het totaal niet. Iedere zwangere is welkom om hier mee te kletsen :)
Behalve als je over alcohol begint. Dan ben je opeens een troll?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 13:07:57 #13
5428 crew  miss_sly
pi_95164314
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Prima. Het is meer dat ik nogal opkijk van de reacties op de vraag of jullie ook vinden dat een glas wijn anders is gaan smaken. Beetje overdreven allemaal. Ik stel toch ook niet hoe jij je leven moet leiden.
En dat stoppen met roken moeilijk zal gaan worden, ik neem aan dat wel meer mensen daar moeite mee hebben/hadden.

Maar kennelijk is er hier geen ruimte om daarover te praten hier. Terwijl er genoeg dames zijn die ook wel eens een glas wijn drinken.
Beetje eng kliekje hier.
Ik denk dat je binnenkomst niet heel erg handig is, natuurlijk. Je hebt vast niet onder een steen geleefd, dus je zou moeten weten dat de meeste zwangeren niet roken, drinken of drugs gebruiken. Dat je niet wist dat je zwanger was enzo, is allemaal prima. Dat je je leven op je eigen manier moet leven net zo prima. Maar als je in een topic over zwangerschap binnenkomt met alcohol, drugs en sigaretten, is het niet heel vreemd dat men daar niet al te enthousiast op reageert. Dat jij het dan een eng kliekje noemt, zegt ook wel iets over jou, iljkt me.

Ik denk dat het aantal zwangere vrouwen dat in dit topic post en regelmatig een glaasje wijn drinkt, niet heel groot is. en 2-3 glazen per week is regelmatig.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:08:56 #14
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_95164350
http://www.peuteren.nl/zwanger/fas_foetaal_alcohol_syndroom.php

Hier staat meer informatie over drinken tijdens de zwangerschap, er staan op die site nog meer linkjes met info.
pi_95164388
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat je binnenkomst niet heel erg handig is, natuurlijk. Je hebt vast niet onder een steen geleefd, dus je zou moeten weten dat de meeste zwangeren niet roken, drinken of drugs gebruiken. Dat je niet wist dat je zwanger was enzo, is allemaal prima. Dat je je leven op je eigen manier moet leven net zo prima. Maar als je in een topic over zwangerschap binnenkomt met alcohol, drugs en sigaretten, is het niet heel vreemd dat men daar niet al te enthousiast op reageert. Dat jij het dan een eng kliekje noemt, zegt ook wel iets over jou, iljkt me.

Ik denk dat het aantal zwangere vrouwen dat in dit topic post en regelmatig een glaasje wijn drinkt, niet heel groot is. en 2-3 glazen per week is regelmatig.
Hier ben ik het inderdaad mee eens. ^O^
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 13:12:00 #16
236264 crew  capricia
pi_95164471
quote:
Op donderdag 7 april 2011 13:08 schreef krijtlijk het volgende:

Hier staat meer informatie over drinken tijdens de zwangerschap, er staan op die site nog meer linkjes met info.
Ja, het gaat dus over de hoeveelheid alcohol per keer.
Kom nu eens met een goed onderbouwde link dat 1 glas slecht is...
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 13:12:14 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95164480
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Behalve als je over alcohol begint. Dan ben je opeens een troll?
Het werd mss niet leuk gebracht, maar ze hebben wel gelijk. Alcohol is echt heel slecht voor je kindje.
Een snelle google op 'gevolgen acohol ongeboren kind' levert veel hits die allemaal vrijwel hetzelfde zeggen. De een in mss wat sterkere bewoordingen dan de ander, maar toch.

quote:
Alcohol
Een glaasje wijn, een biertje, een sherry: we gaan het steeds gewoner vinden. Alcohol is dan ook één van de meest gebruikte genotmiddelen. Helaas ondervindt een ongeboren kind er de nadelen van. Als u veel alcohol drinkt, gaat dat vaak ten koste van uw voeding. Als u zwanger bent, gaat dat daarmee ten koste van uw kind. U kunt er ook een miskraam door krijgen. Bovendien kan alcoholgebruik van de vader invloed hebben op de zaadkwaliteit.

Wat een aanstaande moeder aan alcohol binnenkrijgt, gaat via de placenta rechtstreeks naar het ongeboren kind. De gevolgen zijn groot, zowel voor als na de geboorte. Baby's die de alcoholconsumptie van hun moeder moeten delen, zijn vaak te klein als ze geboren worden en ze kunnen dat later meestal niet meer inhalen. Het centrale zenuwstelsel kan beschadigd worden, evenals organen, bijvoorbeeld het hart. Ook kan zo'n kindje een afwijking krijgen aan de ogen. Tijdens de borstvoeding wordt het drinken van alcohol ook afgeraden, omdat alcohol pas na drie uur is afgebroken.

Een erg gevoelige periode ligt in de eerste twee maanden van de zwangerschap. Maar ook daarna kan het kind schade ondervinden van de drinkgewoonte van zijn moeder. Er valt geen antwoord te geven op de vraag hoeveel 'veel' is en of er dan niet is aan te geven wat u zonder bezwaar nog wel kunt drinken. En zolang niemand kan zeggen hoeveel alcohol 'onschadelijk' is, is het advies geen alcohol te drinken vanaf het moment dat een vrouw zwanger wil worden tot het einde van de periode waarin ze borstvoeding geeft. Het wordt een man aangeraden om geen alcohol te gebruiken als zijn vrouw zwanger wil worden.
Bron: http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap/rokenenalcohol.php

quote:
De Angelsaksische term "fetal alcohol spectrum disorder" (FASD) beschrijft de gevolgen van alcoholgebruik op ongeboren kinderen. De gevolgen kunnen - onder andere ook in reactie op de mate waarin de moeder drinkt - van mild tot ernstige zijn. In het ergste geval kan op het einde van de zwangerschap blijken dat het kind met fysische of mentale problemen is geboren die zij of haar een heel leven lang moet meeslepen. Wie denkt aan zwangerschap, beperkt daarom beter meteen het alcoholgebruik.

Wat kunnen de concrete gevolgen van alcohol op de zwangerschap zijn? Op de eerste plaats kan het kind geboren worden met schedelafwijkingen. Het kind kan geboren worden met een te klein hoofd, met een plat aangezicht en met kleine ooggopeningen. Meer algemeen zal het meteen duidelijk zijn dat er iets scheelt. De problemen zullen rond de leeftijd van 2 tot 3 jaar pas echt duidelijk worden.
Bron: http://www.gezondheidsweb(...)alcohol-op-de-foetus

En zo is er veel en veel meer te vinden.
Dat wat je tot nu toe gedronken en gerookt hebt is niks meer aan te doen, maar voor de gezondheid van je kindje doe je er toch echt beter aan daar nu helemaal mee te stoppen. :Y
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 13:12:59 #18
5428 crew  miss_sly
pi_95164512
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Zeur nou eens niet door! Weet je, dat jij vindt dat er nie voldoende info over is, prima. Als jij je daar goed bij voelt, houden zo! Maar vraag niet aan anderen jouw onzekerheden te bewijzen.

En nogmaals: ga naar de dokter als je medicatie hebt waarbij het niet handig is om zwanger te worden/zijn!
  donderdag 7 april 2011 @ 13:13:33 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95164541
quote:

[..]

Zie mijn eerste quote, dat is niet met zekerheid te zeggen. Maar de meeste aanstaande moeders/ouders zullen het risico niet willen nemen.

Daarnaast had jij het net niet over 1 glas, maar over 2-3 in de week.
De verloskundige zal je ook kunnen vertellen dat dat echt te veel is voor je kindje... :Y Maar goed, dat is iets dat jij en je partner uit zullen moeten maken.
Kijk er alleen niet vreemd van op dat mensen niet positief reageren als jij vertelt dat je nog steeds alcohol drinkt omdat men over het algemeen wel weet dat het niet goed is voor je kindje.
pi_95164558
Overigens zou ik niet weten of alcohol anders smaakt sinds ik zwanger ben. Wel ruikt het 100 keer lekkerder :D
pi_95164614
quote:

[..]

En waarom zouden ze hier met een link moeten komen? Het is jouw kind..
pi_95164692
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Prima. Het is meer dat ik nogal opkijk van de reacties op de vraag of jullie ook vinden dat een glas wijn anders is gaan smaken. Beetje overdreven allemaal. Ik stel toch ook niet hoe anderen hun leven moeten leiden.

Maar kennelijk is er hier geen ruimte om daarover te praten. Terwijl er genoeg dames zijn die ook wel eens een glas wijn drinken.
Beetje eng kliekje. Lijkt wel een religie.
Het verschil is dat jij nu zwanger bent, dat is toch zo? Of niet? Dus je hebt niet alleen de verantwoordelijkheid over je eigen leven (wat anderen inderdaad een biet zal interesseren) maar ook van een nieuw leven wat in je groeit.
Het had misschien ook al anders geklonken als je meteen had gezegd na de info over alcohol en zwangerschap te stoppen met die wijn. Maar ipv daarvan ga je een discussie voeren of met mate drinken misschien niet zo erg is.
pi_95164706
Ik neem gewoon lekker een cola met alcoholvrije amaretto :9
pi_95164766
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:08 schreef krijtlijk het volgende:

Net idd gelezen, en er staat in dat je beter ook geen alcohol kan drinken als je borstvoeding geeft. Dat wist ik dus echt niet toen ik borstvoeding gaf, de kraamverzorgende zei dat twee drankjes per dag best mocht. :D
pi_95164787
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:19 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Net idd gelezen, en er staat in dat je beter ook geen alcohol kan drinken als je borstvoeding geeft. Dat wist ik dus echt niet toen ik borstvoeding gaf, de kraamverzorgende zei dat twee drankjes per dag best mocht. :D
:o Je kindje sliep vast heerlijk daarna? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')