Inderdaad!quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:43 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Eens. Ik snap ook niet waarom mijn bank eist dat ik inlog met een geheim wachtwoord voordat ik mijn gegevens in kan zien en betalingen kan doen. Hup - gewoon alles openbaar en bruikbaar door iedereen. Gaat prima !
Precies. Dus iedereen: post al je wachtwoorden gewoon hier. Je hebt toch niets te verbergen ?quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Inderdaad!
En tegen mensen die hier anders over denken zeg ik altijd: zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten!
Ach, met "Welkom" en "1234" heb je de wachtwoorden van een grote groep mensen al te pakken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 07:41 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Precies. Dus iedereen: post al je wachtwoorden gewoon hier. Je hebt toch niets te verbergen ?
Tja, dan gaan we toch gewoon camera's in jouw slaapkamer ophangen, want je hebt toch niets te verbergen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:39 schreef KreKkeR het volgende:
Tsk, als je niks te verbergen hebt, hoef je je ook nergens zorgen om te maken. Ik bedoel, wat dan nog als mensen wat meer over je te weten komen? Niks mis mee toch, tenminste, als je niks te verbergen hebt.
Obvious Troll is obviousquote:Op vrijdag 8 april 2011 19:39 schreef KreKkeR het volgende:
Tsk, als je niks te verbergen hebt, hoef je je ook nergens zorgen om te maken. Ik bedoel, wat dan nog als mensen wat meer over je te weten komen? Niks mis mee toch, tenminste, als je niks te verbergen hebt.
Was het maar zoquote:
De politici zijn niet incompetent. Ze hebben alleen andere belangen en doelstellingen dan jij. En leiders (dus ook de overheid) willen graag zoveel mogelijk controle hebben over hun onderdanen.quote:Op donderdag 7 april 2011 12:26 schreef Farenji het volgende:
Hoe lang laten we die incompetente politici nog beslissen over materie waar ze overduidelijk nog geen kruimeltje kaas van hebben gegeten?
Goed idee.quote:Op zaterdag 9 april 2011 07:41 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Precies. Dus iedereen: post al je wachtwoorden gewoon hier. Je hebt toch niets te verbergen ?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:32 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ah, het is toch maar goed dat fok! mijn wachtwoord automatisch codeert he.
Dat is er toch al? Alleen wordt dat vanuit Brussel bestuurd.quote:
Maar Frankrijk wil de voorloper zijn. Dus net wat minder rechten voor burgers e.d.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:50 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat is er toch al? Alleen wordt dat vanuit Brussel bestuurd.
Dan geef ik mijn pincodesquote:
Hihi als je Ctrl+W (W voor wachtwoord) doet dan kan je die pincodes ontcijferen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 19:39 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Dan geef ik mijn pincodes
ING: ****
Triodos: ****
Friesland Bank: ****
Die truc ken ik al, daarom heb ik ze lekker achterstevoren neergezetquote:Op zaterdag 9 april 2011 19:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hihi als je Ctrl+W (W voor wachtwoord) doet dan kan je die pincodes ontcijferen.
Internetbedrijven bewaren hoe dan ook al die eerste drie, want je moet toch een rekening betalen.quote:Op donderdag 7 april 2011 12:26 schreef Farenji het volgende:
Elke keer dat je denkt: dit is het toppunt van stomheid, nu kan het niet erger, gaan de politici er toch weer vrolijk overheen. Met voorlopig een nieuw triest dieptepunt.
In Frankrijk heeft de overheid het achterlijke en gevaarlijke plan opgevat om internet-bedrijven te verplichten om een hele berg data van hun gebruikers te bewaren. Dit omvat hun naam, adres, telefoonnummer, en, hier komt het: hun wachtwoord.
Dit betekent dat wachtwoorden dus niet meer gecodeerd opgeslagen mogen worden maar als ongecodeerde tekst in de database moeten staan.
Iedereen met een klein beetje verstand van beveiliging slaat wachtwoorden altijd versleuteld op. Je hebt het onversleutelde wachtwoord namelijk niet nodig om gebruikers te authenticeren; en het heeft als grote voordeel dat, mocht de database gestolen worden, de wachtwoorden van de gebruikers niet op straat liggen. Want aan een goed gecodeerd wachtwoord heeft een dief helemaal niks.
Ook Fok! gebruikt goed gecodeerde wachtwoorden. Dat de noodzaak hiervan hoog was heeft Fok! helaas aan den lijve mogen ondervinden, toen door een hack enkele wachtwoorden achterhaald zijn. Dit kan nu niet meer gebeuren. Ook al laat Iteejer de complete fok! database in het cafe liggen; de wachtwoorden blijven dan veilig.
Als de wet in Frankrijk erdoorheen komt, betekent het dat ieder bedrijf weer terug moet naar het opslaan van ongecodeerde wachtwoorden, wat superonveilig is en gewoon debiel. Heleboel it-bedrijven hebben al aangegeven dat ze dan hun business wel naar een ander land zullen verplaatsen. Een groep van grote bedrijven, waaronder Facebook, Google en E-bay hebben de Franse overheid aangeklaagd om de draconische wet tegen te houden.
Hoe lang laten we die incompetente politici nog beslissen over materie waar ze overduidelijk nog geen kruimeltje kaas van hebben gegeten?
En bovendien: wat de fuck moet de overheid met onze wachtwoorden? Willen ze onze pincodes soms ook hebben?
Bron: http://www.bbc.co.uk/news/technology-12983734
[..]
Je vergat te vermelden dat de overheid haar systemen altijd perfect beveiligd heeft, zodat geen enkele kwaadwillende ooit bij die gegevens zal kunnenquote:Op zondag 10 april 2011 03:07 schreef r_one het volgende:
Ik snap deze hele ophef niet. De overheid doet echt niks raars met je wachtwoord hoor. Echt niet! Ga rustig slapen, niks aan de hand, de overheid kun je echt vertrouwen![]()
Ja maar dat wil de overheid niet dus zou je dan strafbaar zijnquote:Op zondag 10 april 2011 07:22 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Internetbedrijven bewaren hoe dan ook al die eerste drie, want je moet toch een rekening betalen.
Dat wachtwoord als je een beetje computer-begaafd bent kan je zelf versleutelen met bepaald software.
Als de site het wachtwoord verplicht onversleuteld moet opslaan dan valt er voor jezelf natuurlijk niks te versleutelen...quote:Op zondag 10 april 2011 07:22 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Internetbedrijven bewaren hoe dan ook al die eerste drie, want je moet toch een rekening betalen.
Dat wachtwoord als je een beetje computer-begaafd bent kan je zelf versleutelen met bepaald software.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |