abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2011 @ 16:01:34 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95171941
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:00 schreef Loohcs het volgende:
Objectief werkt het HA systeem wel geloof ik, maar wat doet een HA nu eigenlijk? Zeggen dat het niks is, of pijnstiller/ander pilletje voorschrijven (wat je zelf ook had kunnen bedenken, maar je hebt nu eenmaal een recept nodig) of doorverwijzen. En in dat laatste geval is het alleen maar een nutteloos extra 'loket'.

Met andere woorden: dingen die de HA oplost had je vaak ook zelf op kunnen lossen, en voor de dingen de 'moeilijker' zijn heb je ook niks aan de HA, want in die gevallen is hij/zij slechts doorverwijzer.
Da's toch wel vrij simpel voorgesteld, hoor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_95172126
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:00 schreef Loohcs het volgende:
Objectief werkt het HA systeem wel geloof ik, maar wat doet een HA nu eigenlijk? Zeggen dat het niks is, of pijnstiller/ander pilletje voorschrijven (wat je zelf ook had kunnen bedenken, maar je hebt nu eenmaal een recept nodig), of doorverwijzen. En in dat laatste geval is het alleen maar een nutteloos extra 'loket'.

Met andere woorden: dingen die de HA oplost had je vaak ook zelf op kunnen lossen, en voor de dingen de 'moeilijker' zijn heb je ook niks aan de HA, want in die gevallen is hij slechts doorverwijzer.
Een pijnstiller of pilletje voorschrijven is toch iets waar een arts waarschijnlijk meer van weet dan jijzelf ;) Daarnaast is doorverwijzen of niet niet altijd een makkelijke beslissing. Een huisarts kan niet zomaar iedereen voor kleine dingen doorverwijzen, maar als hij iets over het hoofd ziet kan dat grote gevolgen hebben.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  donderdag 7 april 2011 @ 16:08:41 #64
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_95172279
Ik google altijd zelf.
Als ik een keer echt naar de huisarts moet dan leg ik deze kleine dingen ook even voor.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_95172523
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:12 schreef simmu het volgende:
onze huisarts heeft dat prachtig opgelost. die houdt inloopspreekuur speciaal voor kleine dingetjes tussen 7 en 8. 's ochtends dus ;)

werkt perfect. als je er last genoeg van hebt dat je bereid bent om er om 7 uur te staan is het ook gewoonh echt een probleem en huisartswaardig.
Same here.
Heel fijn.
Heb toch nooit dingen dat ik denk, daar moet ik een afspraak voor maken, en belangerijke vraagstukken (Pener problemen oid ;) ) kan ik sochtends bij hem langskomen.
Met een vers bakje ochtendurine.
Toen ik er (toevallig niet heel lang geleden) was en zei: Ik heb een verassing! keek hij heel vrolijk. Wat minder toen hij er achter kwam dat het mijn vers geperste thee was. :')
Descending into the abyss.
pi_95173093
quote:
Op donderdag 7 april 2011 16:05 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Een pijnstiller of pilletje voorschrijven is toch iets waar een arts waarschijnlijk meer van weet dan jijzelf ;) Daarnaast is doorverwijzen of niet niet altijd een makkelijke beslissing. Een huisarts kan niet zomaar iedereen voor kleine dingen doorverwijzen, maar als hij iets over het hoofd ziet kan dat grote gevolgen hebben.
Bij de simpele dingen betreft het vaak gewoon 'drogisterij-pijnstillers'. En als je echt iets 'in' je lichaam hebt wat langere tijd voor klachten zorgt, zal er toch (vaak) doorverwezen moeten worden al is het alleen maar omdat de HA er gewoon de middelen niet voor heeft.
Ik zei ook dat het objectief gezien best goed zal werken, maar het is meer mijn persoonlijke ervaring. Of je staat binnen 5 minuten buiten met de mededeling "kijk nog maar ff aan en pak evt pijnstillers", óf hij verwijst binnen 5 minuten door omdat het ernstig is. In beide gevallen heb je imho niet echt wat aan de HA gehad (en voor jezelf wist je ook al dat het 2e geval serieuzer was dan het 1e).
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  donderdag 7 april 2011 @ 16:34:57 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95173397
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:27 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Bij de simpele dingen betreft het vaak gewoon 'drogisterij-pijnstillers'. En als je echt iets 'in' je lichaam hebt wat langere tijd voor klachten zorgt, zal er toch (vaak) doorverwezen moeten worden al is het alleen maar omdat de HA er gewoon de middelen niet voor heeft.
Ik zei ook dat het objectief gezien best goed zal werken, maar het is meer mijn persoonlijke ervaring. Of je staat binnen 5 minuten buiten met de mededeling "kijk nog maar ff aan en pak evt pijnstillers", óf hij verwijst binnen 5 minuten door omdat het ernstig is. In beide gevallen heb je imho niet echt wat aan de HA gehad (en voor jezelf wist je ook al dat het 2e geval serieuzer was dan het 1e).
Dan is dat alleen jouw beperkte eigen ervaring. Er zit nog een heuleboel tussen.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')