abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2011 @ 11:33:19 #1
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95160817
Wie herkent?

Dan heb je van die kleine dingetjes waar je je van af vraagt of het kwaad kan. En als je het op Fok! vraagt is het antwoord 'vast niet, maar ik zou gewoon ff naar de huisarts gaan'.

Maar de huisarts is ook weer zoiets. Om dan die molen in gang te zetten, (langs bitcherige assistente zien te komen, afspraak maken voor volgende week woensdag, uur in wachtkamer..) en dan van de huisarts precies hetzelfde te horen wat de Fok!ers ook al zeiden..

Wat moet je daar nou mee? Van die dingen die niet een concreet gezondheidsprobleem zijn, maar die je wel even een medisch geschoold persoon voor wilt leggen.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:35:50 #2
37248 BertV
Klei indiaan
pi_95160907
Ik heb Dr Google.
Van kleine dingen ga je niet dood.

Het klinkt cru, maar je belast gewoon de gezondheidszorg.

Ik wil wel nuanceren; als het om mijn 2 maanden oude dochter zou gaan zou ik me gedragen als TS.
( Daar heb je dan het consultatiebureau voor)
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_95160944
Tegenwoordig is de huisarts niets bijzonders meer. De mensen worden er doodziek van.
pi_95161009
Bij twijfel overleg je met de assistente of het nodig is een afspraak te maken.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_95161070
Je kan altijd even overleggen met de assistente natuurlijk.

Maar idd voor elk wissewasje naar de huisarts gaan is niet handig, belast het zorgstelsel ook (zouden meer mensen niet moeten doen idd)

Wat ik zelf doe, ik onthoud de vraag dan even tot ik een keer wel echt moet (voor bloed prikken ofzo, dat doen de huisartsen zelf in Vlaanderen) en dan vraag ik dan ter plekke nog even 1 ding, ben er toch al.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_95161143
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:38 schreef Naamah het volgende:
Wat assistentes in het dossier schrijven na telefonische consulten: de honden lusten er geen brood van. En dan zeggen ze nog dat assistentes daarin worden getraind. })
'... derom binne hja wol begien mei in sieke mar net mei in deade.' (Utopia)
  donderdag 7 april 2011 @ 11:43:05 #7
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_95161166
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:33 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Wie herkent?

Dan heb je van die kleine dingetjes waar je je van af vraagt of het kwaad kan. En als je het op Fok! vraagt is het antwoord 'vast niet, maar ik zou gewoon ff naar de huisarts gaan'.

Maar de huisarts is ook weer zoiets. Om dan die molen in gang te zetten, (langs bitcherige assistente zien te komen, afspraak maken voor volgende week woensdag, uur in wachtkamer..) en dan van de huisarts precies hetzelfde te horen wat de Fok!ers ook al zeiden..

Wat moet je daar nou mee? Van die dingen die niet een concreet gezondheidsprobleem zijn, maar die je wel even een medisch geschoold persoon voor wilt leggen.
Hier wordt ik dus echt misselijk van he.
Mensen die met dit soort gedachten naar de huisarts gaan.
Ik ben gdvr de gdvr al 22jaar niet meer bij de huisarts geweest. Heus wel eens verkouden geweest of keelpijn gehad heur. Maar dat gaat vanzelf weer over. Ook griep gaat vanzelf weer over.
Elke keer weer 30 tot 50 euro voor de verzekering, en dan heb je hem alleen maar een hand gegeven. "ja maar ik heb d'r toch voor betaaaaaald"

Waarom is de zorg in Nederland toch zo duur.

Ik ben er voor om de huisarts uit het verzekeringspakket te halen.
pi_95161194
nou nou doe eens rustig zeg :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_95161245
quote:
Wat assistentes in het dossier schrijven na telefonische consulten: de honden lusten er geen brood van. En dan zeggen ze nog dat assistentes daarin worden getraind
verklaar je nader
  donderdag 7 april 2011 @ 11:45:49 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95161262
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:43 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ik ben gdvr de gdvr al 22jaar niet meer bij de huisarts geweest. Heus wel eens verkouden geweest of keelpijn gehad heur. Maar dat gaat vanzelf weer over. Ook griep gaat vanzelf weer over.
Elke keer weer 30 tot 50 euro voor de verzekering, en dan heb je hem alleen maar een hand gegeven. "ja maar ik heb d'r toch voor betaaaaaald"

Nivel heeft onderzoek gedaan. Mensen gaan over het algemeen helemaal niet vaak met wissewasjes naar de huisarts. Dat is dus een misverstand of een aanname, die veel te vaak herhaald wordt, vaak in combinatie met de onterechte aanname dat dit de gezondheidszorg zo duur maakt.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:47:30 #11
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_95161306
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nivel heeft onderzoek gedaan. Mensen gaan over het algemeen helemaal niet vaak met wissewasjes naar de huisarts. Dat is dus een misverstand of een aanname, die veel te vaak herhaald wordt, vaak in combinatie met de onterechte aanname dat dit de gezondheidszorg zo duur maakt.
Als ik hoor waar bekenden soms mee komen aanzetten kwa verhalen, dan denk ik heel vaak "daar had je nooit voor naar de huisarts hoeven gaan"
pi_95161338
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

denk niet dat dat nou de kosten zijn idd, het belast wel het stelsel in de zin van moeilijk afspraken kunnen maken omdat zoveel mensen voor weinig gaan maar wel tijd kosten.

(bij onze oude huisarts leek het soms wel een theekransje, allemaal bejaarden die daar echt vaak kwamen :') en gezellig even bij zaten te kletsen dan)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 7 april 2011 @ 11:49:32 #13
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_95161363
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:48 schreef DarkElf het volgende:

[..]

denk niet dat dat nou de kosten zijn idd, het belast wel het stelsel in de zin van moeilijk afspraken kunnen maken omdat zoveel mensen voor weinig gaan maar wel tijd kosten.

(bij onze oude huisarts leek het soms wel een theekransje, allemaal bejaarden die daar echt vaak kwamen :') en gezellig even bij zaten te kletsen dan)
Dat ook idd. En dan vinden ze het gek dat ze op een gegeven moment niet serieus genomen meer worden.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:49:35 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95161364
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:47 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Als ik hoor waar bekenden soms mee komen aanzetten kwa verhalen, dan denk ik heel vaak "daar had je nooit voor naar de huisarts hoeven gaan"
Ja, dat kan. Ik ben ook wel eens met diarreeklachten naar de huisarts gegaan. Toen zei hij dat als het langer dan x aanhield, ik me pas zorgen hoefde te maken. Nou, sindsdien weet ik dat.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:50:19 #15
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_95161392
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat kan. Ik ben ook wel eens met diarreeklachten naar de huisarts gegaan. Toen zei hij dat als het langer dan x aanhield, ik me pas zorgen hoefde te maken. Nou, sindsdien weet ik dat.
Of je googled ff, en vind exact het zelfde antwoord.
Langer dan 3 dagen continu diaree, dan is het vroeg genoeg om eens te bellen.
Wel blijven drinken uiteraard.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:51:07 #16
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95161421
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:43 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ga eenss langs de huisarts voor een test op dyslexie.

Bottom line is dus dat ik dat niet doe, precies om die redenen, en dus kans loop een 'rode vlag' te missen. Voor een verkoudheid/griep/diarree ga ik sowieso niet heen.

En als ik er dan ben, zijn het NIET de 30 jarigen met een klein vraagje waar ik over struikel in de wachtkamer.

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:38 schreef Naamah het volgende:
Onze assistente gelooft net zo min in het bestaan van ziektes als de gemiddelde natuurkundige in het bestaan van geesten. Daar heb ik niet zoveel vertrouwen in.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:40 schreef DarkElf het volgende:

Wat ik zelf doe, ik onthoud de vraag dan even tot ik een keer wel echt moet (voor bloed prikken ofzo, dat doen de huisartsen zelf in Vlaanderen) en dan vraag ik dan ter plekke nog even 1 ding, ben er toch al.
Gaan ze dan niet roepen 'dan had je een dubbel consult moeten boeken'? Heb dat ook wel eens meegemaakt.
pi_95161423
quote:
mijn vriendin werkt als dokterassistente en als ik soms hoor wat mensen voor klachten hebben
en persee gezien willen worden door de dokter..dan zakt mijn broek af
en dan gaan dreigen dat die mensen dan wel naar de eerste hulp gaan..helemaal verstandig
dan gaan we alleen nog meer veel meer betalen
we zijn gewoon een verwend land aan het worden
  donderdag 7 april 2011 @ 11:52:15 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95161458
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:50 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Of je googled ff, en vind exact het zelfde antwoord.
Langer dan 3 dagen continu diaree, dan is het vroeg genoeg om eens te bellen.
Wel blijven drinken uiteraard.
Van Google had toen nog niemand gehoord.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:53:35 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95161506
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:51 schreef MrNiles het volgende:

[..]

mijn vriendin werkt als dokterassistente en als ik soms hoor wat mensen voor klachten hebben
en persee gezien willen worden door de dokter..dan zakt mijn broek af
en dan gaan dreigen dat die mensen dan wel naar de eerste hulp gaan..helemaal verstandig
dan gaan we alleen nog meer veel meer betalen
we zijn gewoon een verwend land aan het worden
Doktersassistentes die op de stoel van de huisarts gaan zitten, ook een vaakgehoorde klacht.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:54:52 #20
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_95161556
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:35 schreef BertV het volgende:
Ik heb Dr Google.
Van kleine dingen ga je niet dood.

Het klinkt cru, maar je belast gewoon de gezondheidszorg.

Ik wil wel nuanceren; als het om mijn 2 maanden oude dochter zou gaan zou ik me gedragen als TS.
( Daar heb je dan het consultatiebureau voor)
Het probleem van dr. google is dat je dan ook die 0.03% zaken tegenkomt waarbij het dus wel iets heel serieus is, waardoor je toch het risico niet wilt lopen om het te negeren...

... ik ga ook liever niet naar de huisarts, en ik stel het ook altijd zo lang mogelijk uit, maar met sommige zaken heb ik ook weer iets van: "nu wil ik toch even zekerheid of geruststelling"...

... en dan blijkt het idd vaak niets te zijn, maar goed, zelfs wanneer ze wel iets vinden is het nog vaak zo dat ze dan de schouders ophalen en zeggen: mjah, kan gebeuren, leer er maar mee te leven.

Nu loop ik al jaren met een grote teen die irritant doet waarbij ze niets kunnen vinden behalve dat de spier te kort is en dus pijnt doet als ie strekt tijdens het lopen, en waar ze niets kunnen doen, en pijn in me linkeroor waarbij ze zeggen dat het 'normaal' is...(!)
pi_95161579
quote:
Doktersassistentes die op de stoel van de huisarts gaan zitten, ook een vaakgehoorde klacht.
triage heet dat
schifting..voor mensen die met wat rust en een paracetamol een heel eind komen
als een arts al die mensen moet zien dan kan hij wel 24h gaan werken
1 huisarts heeft zo'n 3000 patienten
pi_95161589
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:

Gaan ze dan niet roepen 'dan had je een dubbel consult moeten boeken'? Heb dat ook wel eens meegemaakt.
Nog nooit meegemaakt nee.

De huisarts die ik nu heb ik sowieso makkelijk maar de vorige was heel simpel: 2-3 kleine vraagjes per consult kan makkelijk :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_95161599
Definieer 'kleine dingetjes'.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:58:12 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95161667
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:55 schreef MrNiles het volgende:

[..]

triage heet dat
Ja, dat snap ik. Maar soms wil je je verhaal niet aan de assistente voorleggen, maar met de huisarts bespreken. Dat moet dan ook kunnen.

Zelf overigens geen slechte ervaring met assistentes. Ik weet onderhand vrij goed wat ik ook telefonisch aan hen kan voorleggen en waarvan wel duidelijk is dat ik dat toch echt met de huisarts moet bespreken.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:59:08 #25
37248 BertV
Klei indiaan
pi_95161714
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:54 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Het probleem van dr. google is dat je dan ook die 0.03% zaken tegenkomt waarbij het dus wel iets heel serieus is, waardoor je toch het risico niet wilt lopen om het te negeren...
idd, Dr. Google zal ook niet de oplossing zijn voor types als TS die zich toch al druk maken.
  donderdag 7 april 2011 @ 12:00:12 #26
324060 RianaLuna
Blessed be :)
pi_95161769
Als ik op Google had moeten rekenen dan was ik onderhand allang dood..

Ik ga meestal alleen pas naar de huisarts als iets langer dan een week vol houd en dan krijg ik te horen waarom ik niet eerder geweest ben :'). Sinds dat 4x gehoord te hebben ga ik wel gewoon als ik twijfel.
Always live your life with full happiness and laughter ;)
  donderdag 7 april 2011 @ 12:01:22 #27
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95161815
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:56 schreef Modus het volgende:
Definieer 'kleine dingetjes'.
Nou, van die dingen waar je geen last van hebt, maar waar je je van af vraagt, is gewoon ouder worden, of dit een rode vlag? Vlekjes bultjes, en andere rare fenomenen.

Heb nu bijvoorbeeld 's nachts steeds vaker last van slapende armen, ook als die niet in een beknelde positie liggen.
  donderdag 7 april 2011 @ 12:02:49 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95161868
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:01 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Nou, van die dingen waar je geen last van hebt, maar waar je je van af vraagt, is gewoon ouder worden, of dit een rode vlag? Vlekjes bultjes, en andere rare fenomenen.

Heb nu bijvoorbeeld 's nachts steeds vaker last van slapende armen, ook als die niet in een beknelde positie liggen.
Naar bultjes kun je een keer laten kijken. Hopelijk weet je dan voor de toekomst ook een beetje wat alarmerende signalen zijn en wat normaal is. Die slapende armen, daar zou ik niet mee naar de huisarts gaan.
pi_95161881
quote:
Ja, dat snap ik. Maar soms wil je je verhaal niet aan de assistente voorleggen, maar met de huisarts bespreken. Dat moet dan ook kunnen.

Zelf overigens geen slechte ervaring met assistentes. Ik weet onderhand vrij goed wat ik ook telefonisch aan hen kan voorleggen en waarvan wel duidelijk is dat ik dat toch echt met de huisarts moet bespreken.
Sterker nog..je hoeft niet persee een assistente te spreken
als je eist dat je direct een arts spreekt dan mag een assistente dat niet weigeren
marja..die arts heeft daar natuurlijk geen tijd voor

Als ik soms hoor hoe er tegen assistentes tekeer wordt gegaan.
Sowieso..hoe mensen tegen mensen doen
Geen nee willen accepteren..maja..sorry spreekuur is vol..maar ik moet toch
of
ik heb al een jaar last van mijn teen..nu wil ik direct gezien worden want vanmiddag ben ik vrij.
Je moet je maar aanpassen aan de tijd die de arts vrij heeft...
We slaan een beetje door dat alles maar aan de eigen persoon moet worden aangepast.
Nu hoorde ik weer dat mensen zelf de schoolvakantie mogen inplannen
te zot voor woorden
  donderdag 7 april 2011 @ 12:05:43 #30
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95161957
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:55 schreef MrNiles het volgende:

[..]

triage heet dat
Dat is idd het vervelende. Ik hoef zo'n arts ook helemaal niet te 'zien'.

Kan dit kwaad? Nee, is normaal. OK, dag.

Een internet forum speciaal hiervoor met 2 artsen erop zou een hoop geld besparen denk ik!
  donderdag 7 april 2011 @ 12:07:04 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95162005
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:05 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Dat is idd het vervelende. Ik hoef zo'n arts ook helemaal niet te 'zien'.

Kan dit kwaad? Nee, is normaal. OK, dag.

Een internet forum speciaal hiervoor met 2 artsen erop zou een hoop geld besparen denk ik!
Dan ga je ervan uit dat het allemaal dingen zijn die een arts niet hoeft te bekijken. In het geval van die bultjes is dat natuurlijk niet zo.
  donderdag 7 april 2011 @ 12:07:51 #32
230788 n8n
Pragmatisch
pi_95162041
Ik ga nooit naar m'n huisarts, ben er welgeteld 2 keer geweest in 12 jaar. M'n huisarts is ook nog van 4 woonplaatsen geleden, werd laatst gebeld of ik een nieuwe nodig had, mijn ouders waren verhuisd :')
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  donderdag 7 april 2011 @ 12:08:05 #33
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95162049
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan ga je ervan uit dat het allemaal dingen zijn die een arts niet hoeft te bekijken. In het geval van die bultjes is dat natuurlijk niet zo.
Nee, dat klopt. Maar andere dingen vang je af.
pi_95162138
Ik heb een kijkstage gedaan bij een huisarts in België. En serieus 80% van zijn patiënten waren bejaarden die een nieuw recept voor hun medicijnen kwamen vragen :?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  donderdag 7 april 2011 @ 12:10:33 #35
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95162153
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:07 schreef n8n het volgende:
Ik ga nooit naar m'n huisarts, ben er welgeteld 2 keer geweest in 12 jaar. M'n huisarts is ook nog van 4 woonplaatsen geleden, werd laatst gebeld of ik een nieuwe nodig had, mijn ouders waren verhuisd :')
Ik ga ook bijna nooit naar de huisarts. Maar dat is niet zo heel bijzonder hoor, da's de leeftijd. 'Je zal het maar hebben' komt gelukkig bij jonge mensen relatief weinig voor.

Als je ouder wordt dan 45 wordt het een ander verhaal.
pi_95162221
onze huisarts heeft dat prachtig opgelost. die houdt inloopspreekuur speciaal voor kleine dingetjes tussen 7 en 8. 's ochtends dus ;)

werkt perfect. als je er last genoeg van hebt dat je bereid bent om er om 7 uur te staan is het ook gewoonh echt een probleem en huisartswaardig.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 7 april 2011 @ 12:12:58 #37
230788 n8n
Pragmatisch
pi_95162237
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik ga ook bijna nooit naar de huisarts. Maar dat is niet zo heel bijzonder hoor, da's de leeftijd. 'Je zal het maar hebben' komt gelukkig bij jonge mensen relatief weinig voor.

Is nog de vraag of ik dat haal. M'n pa gaat er ook nooit heen, al is dat koppigheid.

Wel slechte ervaring met assistentes, die bleef volhouden dat het normaal is dat een kind van 4 snel blauwe plekken kreeg. Toen het te gek werdt naar het ziekenhuis, meteen opgenomen omdat ze leukemie bleek te hebben
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_95162290
Ik ga niet voor het kleinste dingentje, kom er gemiddeld denk 3 x per 10 jaar.
Maar je hebt mensen die voor elk schrammetje gaan, daarom is het altijd zo druk bij de huisartsen en is die verzekering zo onmenselijk duur.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_95162342
doktersassistentes zijn idd geregeld rotkrengen.

vorig jaar 6 dagen na de keizersnee moesten de nacontroles door de huisarts (geen verloskundigen in dit durp). "ja, komt u maar naar het inloopspreekuur". na een 'normale' bevallingwaarbij je de kindjes mee naar huis krijg of al thuis bent krijg je die controles normaal gezien in je bed idiote trut! dat ik de kinders in de couveuse van het ziekenhuis moest achterlaten en zelf het ziekenhuis uitgetrapt werd wegens protocol is al de meer reden om me niet zo te behandelen.

sorrie, die zit me nog steeds hoog ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 7 april 2011 @ 12:18:42 #40
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95162406
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:12 schreef simmu het volgende:
onze huisarts heeft dat prachtig opgelost. die houdt inloopspreekuur speciaal voor kleine dingetjes tussen 7 en 8. 's ochtends dus ;)

werkt perfect. als je er last genoeg van hebt dat je bereid bent om er om 7 uur te staan is het ook gewoonh echt een probleem en huisartswaardig.
Ja, dat is idd een mooie oplossing.
  donderdag 7 april 2011 @ 12:20:06 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95162455
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Nou, je kan ook gewoon pech hebben. En dan hoeven het niet eens zulke 'je zal het maar hebben'-gevallen te zijn.
pi_95162456
Ik vind het ook zo idioot voor iets kleins om naar de dokter te gaan. Dus vorige keer had ik een aantal kleine dingen 'verzameld' voor 1 afspraak... Nou, dat was ook weer niet goed, "Ik heb maar 7 minuten per patient hoor" blah blah blah....
  donderdag 7 april 2011 @ 12:21:29 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95162499
Laten we wel wezen, het is ook niet gemakkelijk om als patiënt te weten wat nou echt wel huisartswaardig is.
  donderdag 7 april 2011 @ 12:24:08 #44
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95162587
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, je kan ook gewoon pech hebben. En dan hoeven het niet eens zulke 'je zal het maar hebben'-gevallen te zijn.
Het kan. Maar de kans in niet zo heel groot.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:21 schreef Lienekien het volgende:
Laten we wel wezen, het is ook niet gemakkelijk om als patiënt te weten wat nou echt wel huisartswaardig is.
Ja, ik ben van mening dat niemand 'met niks' naar de HA gaat.

De een gaat sneller dan de ander, maar als mensen zelf weten dat het niks is, zouden ze die arts toch niet nodig hebben?
  donderdag 7 april 2011 @ 12:25:03 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95162625
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:24 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ja, ik ben van mening dat niemand 'met niks' naar de HA gaat.

De een gaat sneller dan de ander, maar als mensen zelf weten dat het niks is, zouden ze die arts toch niet nodig hebben?
Als het echt niks is, dan is er dus iets anders aan de hand. Een goede huisarts kan dat signaleren.
  donderdag 7 april 2011 @ 12:32:13 #46
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95162876
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:16 schreef simmu het volgende:
doktersassistentes zijn idd geregeld rotkrengen.

vorig jaar 6 dagen na de keizersnee moesten de nacontroles door de huisarts (geen verloskundigen in dit durp). "ja, komt u maar naar het inloopspreekuur". na een 'normale' bevallingwaarbij je de kindjes mee naar huis krijg of al thuis bent krijg je die controles normaal gezien in je bed idiote trut! dat ik de kinders in de couveuse van het ziekenhuis moest achterlaten en zelf het ziekenhuis uitgetrapt werd wegens protocol is al de meer reden om me niet zo te behandelen.

sorrie, die zit me nog steeds hoog ;(
Ik heb het idee dat er extra lullig wordt gedaan tegen jongere mensen.

Er liep hier ooit een topic over chronische ziekten, en bijna alle mensen in dat topic waren eerst tig keer afgepoeierd voordat ze erachter kwamen dat er toch echt wel sprake was van een aandoening.

Vind ik vreemd, het is niet alsof het jonge mensen zijn die de kosten van de zorg tot astronomische hoogten opdrijven. En bij jonge mensen valt de winst te pakken. Als je daar snel bij bent, en erger voorkomt, dan heeft diegene nog een heel leven te gaan, ipv 3 extra jaartjes verzorgingshuis.
pi_95162952
Ik ga eigenlijk zelden, alleen toen ik laatst omviel van de pijn maar eens gebeld, bleek hij op vakantie te zijn... maar toch naar de vervanger gegaan en bleek ik een voorhoofdsholteontsteking te hebben.

Bij dát soort dingen ga ik, anders niet.
Oh, en ik heb een tijdje geleden echt een bloedneus gehad die maar niet stopte. Het stroomde er niet uit, maar bij neus snuiten bleef het de hele dag donkerrood... toen de assistente even om advies gevraagd telefonisch, vanaf 't werk. Prima assistente hier overigens, ging voor de zekerheid haar advies ook nog weer even double-checken bij de arts. ^O^

Maar nee, niet voor elk pijntje. Ken een paar mensen die dat wel doen.. en daar zou ik niet gelukkiger van worden :P
Ja doei.
  donderdag 7 april 2011 @ 12:40:56 #48
37248 BertV
Klei indiaan
pi_95163203
Risico's zijn er altijd, in onze feminiene maatschappij moet alles maar zo veilig mogelijk.

A total bodyscan a day keeps the Doctor away. :+
  donderdag 7 april 2011 @ 12:42:25 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95163279
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:40 schreef BertV het volgende:
Risico's zijn er altijd, in onze feminiene maatschappij moet alles maar zo veilig mogelijk.

A total bodyscan a day keeps the Doctor away. :+
Stoere mannen blijven zo lang rondlopen met hun klachten dat het al te laat is als ze eindelijk een arts zien.
  donderdag 7 april 2011 @ 12:43:45 #50
37248 BertV
Klei indiaan
pi_95163329
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Stoere mannen blijven zo lang rondlopen met hun klachten dat het al te laat is als ze eindelijk een arts zien.
...vrouwen schijnen een hogere pijndrempel te hebben.
Wij mannen gaan dus wel piepen als we te laat aankloppen. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')