abonnement Unibet Coolblue
pi_95156146
Ik vind het zelf razend interessant om zielsverbindingen die je met mensen hebt te onderzoeken.
Interessante kost ook voor op TRU dacht ik. Lijkt me fijn om ervaringen uit te wisselen. Ik wil graag weten of en hoe anderen dit ervaren. Daarom een topic hierover. :)

Eerst een stukje uitleg over de verschillende varianten. Het is met nadruk een uitleg, ik ben zelf ook nog lerende hierin. Dit is een vertaling van een channeling die ik op een forum vond.

1. Divine complement
2. Soul mates (zielsverwanten)
3. Divine expression
4. Twin mates (tweelingverwanten)
5. Twin souls (tweelingzielen)
6. Twin flames
7. Twin ray

(bron: Channeling van Sananda door Lisa Smith)

Divine complement
Iemand die je de exacte spiegel toont over hoe je leeft.
Deze kan komen en gaan in iemands leven of een tijd blijven en bevat meerdere lessen voor beide. Dit kan een goede reden zijn waarom huwelijken op Aarde eindigen en je weer een nieuwe aangaat. Mensen veranderen (leren lessen) en als dat niet gelijk opgaat dan gaan mensen uit elkaar en vinden ze weer iemand anders. Onthoud (zoals hij zegt) dat relaties op Aarde een voorbereiding zijn om naar een hoger niveau van Zijn (Being) te bewegen.

Soul mate (zielsverwant)
Iemand waarmee je al een band hebt voordat je incarneert (deel van je Soul family, waar overigens vele zielen aanwezig zijn (quite large)). Het is iemand die op de perfecte tijd in je leven komt om je op een krachtige manier te leren over jezelf en je de mogelijkheid biedt om sterk te groeien in je persoonlijke ontwikkeling. De ontmoetingen zijn bijzonder. Veelal is een romantische relatie tussen zielsverwanten niet onderdeel van het levensplan, omdat alles op dit niveau als doel heeft: clearing up with self. Een zielsverwant kan zowel een man/vrouw zijn (maakt niet uit).

Divine expression
Als iemand niet voortgaat in de richting die bedoeld was (je wijkt af van je levensplan) kan er iemand in je leven verschijnen die een grote indruk op je maakt. Het brengt je diepste angst naar boven en je begint na te denken over de feiten van je leven. Veelal voelt het onaangenaam, maar het opent je ogen zodat je de waarheid ziet. Het bied je de mogelijkheid om weer de juiste richting op te gaan zoals je deze oorspronkelijk had bedoeld.

Twin mate (tweeling verwant)
Iemand die deel uitmaakt van een groep waarmee je een band hebt voor je werk/missie op Aarde (en ook solar and galactic work). Een tweelingverwant is meestal niet iemand waarmee je een romantische band hebt. Deze zielen hebben een connectie waarbij de visie op 1 lijn ligt als een eenheid van te geven diensten. We hebben allemaal een connectie met minstens 144 twin mates. Dit is ook een perfect getal voor manifestatie, omdat het werkt op een hogere energie frequentie. In the galactic core zijn alle twin mates tegelijk ontstaan.
Sommige zijn op Aarde en sommige zijn ergens in de galaxy.

Twin soul (tweeling ziel)
Iemand met dezelfde vibratie frequentie als jezelf. Iedereen heeft 12 twin souls. Deze 12 zijn onderdeel van de twin mate groep en zijn zeer close tot je werk/missie op Aarde. Sommige van ons zijn gezegend om één of meerdere van hen dichtbij te hebben op Aarde. Het voelt alsof je elkaar altijd al hebt gekend en met elkaar hebt gewerkt en dit is ook het geval. Er zijn ook vele gezegende romantische ontmoetingen tussen tweelingzielen.

Twin flame (tweeling vlam)
iemand met wie je heel close hebt gewerkt vanaf de galaxy naar beneden naar een 3 dimensionale levensvorm. Je bent verbonden met 7 twin flames. Naast de twin ray is dit de meest dichte verbondenheid met een andere entiteit. Op welk niveau van Licht je ook zit je hebt de mogelijkheid om je opnieuw te verbinden met de juiste 7. Je krijgt begeleiding op je pad naar verlichting. Deze worden geïntegreerd voordat je het niveau van de twin ray bereikt. Onnodig om te zeggen dat vele twin flame relaties prachtige herinneringen voortbrengen en liefde voor iedereen. Sommige van je twin flames kunnen op Aarde zijn, sommige boven. Er is een speciale band tussen twin flames en je bent voor altijd verbonden met elkaar vanuit je hart en je zult deze speciale liefde die jullie delen nooit vergeten. Het gaat voorbij aan menselijke seksualiteit, in de puurheid van devotie om samen te werken door cycli heen. Je bent samen door veel heengegaan.

Twin ray (tweeling straal)
Dit is het ultieme. Je hoeft niet verder te zoeken naar de Bron want deze ervaar je samen met elkaar. We hebben lang deze gebeurtenis voorbereid en het plezier dat dit brengt zal overweldigend zijn, zelfs voor de vele opgestegen meesters die wachten op deze gebeurtenis. Het is een groot geschenk om samen in harmonie te komen met de andere helft van ons zelf. De twin ray samenvoeging zal overigens een dagelijkse bewuste inspanning vergen.

Vaak worden allerlei van deze varianten door elkaar gebruikt en ook verward. Ook wordt een sterke verliefdheid nog al eens met één van deze varianten (hoewel het elkaar natuurlijk ook niet hoeft uit te sluiten, integendeel).

Meer leesvoer: http://www.droomvrienden.nl/tweelingzielen.html Heel mooie toelichting vind ik zelf, hoewel die weer afwijkt van bovenstaande :)

[ Bericht 1% gewijzigd door lezzer op 07-04-2011 09:11:22 ]
pi_95156373
Ok, TS begint :)

Ik heb altijd al heel sterk gedroomd. Heel levendig, tjokvol boodschappen en elke nacht was een wonderlijk avontuur.
Op een gegeven moment kreeg ik door, dat er mensen zich begonnen te melden bij mij, in mijn droom. Mensen die ik dan net kende.
Die verschenen in mijn droom, op een heel heldere manier, en dan zeiden we niks, we knuffelden alleen. Op een hele liefdevolle manier. De volgende dag geneerde ik me bijna, van "ben ik nou verliefd op die en die?".
Dat knuffelen in mijn droom, dat bleef doorgaan, tót ik echt contact met die persoon ging maken. Een soort van drang om dat te doen ontstond er, of werd versterkt.

Met die mensen, daar heb ik allemaal een pad mee gelopen. Een spiritueel pad. Het waren mijn soulmates. Tegenwoordig ben ik dus heel erg alert als iemand zich veelvuldig begint te melden in mijn dromen.
Ik ben overtuigd van het idee dat je als zielenfamilie voor het leven afspraken maakt. Zo ben ik er dus ook van overtuigd dat mijn zielenmaatjes zich melden in mijn droom om te melden dat het tijd is de overeenkomst te gaan uitvoeren.

Intussen denk ik ook tegen gekomen te zijn met een sterkere verbinding dan soulmate. Maar dat is voor later :)

Het grappige is dat de vertaling uit de OP komt uit een topic op een forum waarin een vrouw een vraag stelde hierover omdat ze iemand tegen gekomen was. Uiteindelijk bleek ze gewoon echt verliefd op die ander, en die ander ook. Ze dacht haar tweelingziel tegen gekomen te zijn.
Dit is hoe verwarrend zoiets werkt.
  donderdag 7 april 2011 @ 09:29:10 #3
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_95156927
Oeeee interessant.

Dit is tevens voor mij een van de belangrijkste HERKENBARE punten waardoor het geloof systeem zoals de Abrahamische geloven, niet volledig de waarheid bevatten.
Hierbij is het namelijk het werken naar een schoon geweten en eerlijke verstandhouding met jezelf en naar GOD toe.

Maar in de Bijbel/Torah/Koran wordt niet gesproken over reincarnatie.. maar dat kan niet.
Iedereen die zichzelf kan toevertrouwen in het leggen van (niet wetenschappelijk onderbouwde) links, kan patronen herkennen in gebeurtenissen.
Zo ben ik de afgelopen zomer in een sneltrein terecht gekomen door 2 type groepen vrienden terug te vinden.. dit heeft gedeeltelijk een slecht danwel negatieve uitwerking gehad op fysiek niveau (veel blowen), maar spiritueel gezien en op gebied van karakter en dogma's heb ik door deze personen persoonlijkheids consessies uit de weg kunnen ruimen waar ik daarvoor jaren mee heb gezeten..
Toeval? Nee ik ben bewust van niet.

TVP want eerlijk gezegd heb ik gereageerd zonder te lezen. :P
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 7 april 2011 @ 09:54:11 #4
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_95157621
Knuffelen in je droom staat voor weerzien
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_95157651
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:54 schreef Summers het volgende:
Knuffelen in je droom staat voor weerzien
En wat wil je daar mee zeggen in dit verband? Want daar ben ik dan benieuwd naar :)
  donderdag 7 april 2011 @ 09:58:30 #6
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_95157721
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:55 schreef lezzer het volgende:

[..]

En wat wil je daar mee zeggen in dit verband? Want daar ben ik dan benieuwd naar :)
Dat de uitleg van knuffelen in je droom ( weerzien ) overeenkomt met jouw ervaring dat je ze al kende .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_95157771
Ik had zelf altijd meer het gevoel dat ik er bij had wat het werk deed :)
Ook mensen waarmee ik overdag een uiterst moeilijke verhouding had, die dan 's nachts kwamen knuffelen :)
  donderdag 7 april 2011 @ 10:09:14 #8
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_95158015
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:00 schreef lezzer het volgende:
Ik had zelf altijd meer het gevoel dat ik er bij had wat het werk deed :)
Ook mensen waarmee ik overdag een uiterst moeilijke verhouding had, die dan 's nachts kwamen knuffelen :)
Het gaat om het gevoel dat je er zelf bij hebt uiteraard maar als buitenstaander zegt het voor mij weer zien .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_95158038
Interessant wel. Jammer van al die Engelse krachttermen. Dat maakt het er weer iets minder interessant/geloofwaardiger op.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  donderdag 7 april 2011 @ 10:10:52 #10
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_95158079
Ik heb ook een soort van soulmate , we hebben een sterke verbinding wat zich uit in
telepathie , voorspellende dromen en als we elkaar zien merk ik weleens dat mijn hartchakra gaat stromen / open gaat staan .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_95158178
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:09 schreef Stokstaart het volgende:
Interessant wel. Jammer van al die Engelse krachttermen. Dat maakt het er weer iets minder interessant/geloofwaardiger op.
Het is een vertaling uit het Engels, en de persoon die dat vertaald heeft, heeft sommige dingen laten staan omdat hij geen goed Nederlands woord wist. :)
pi_95158224
Engels is een mooie taal, duidelijk en universeel.

ff speedreaden
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_95158438
Een kortere reactie dan het eigenlijk waard is: er zit een hoop waarheid in, maar de arbitraire getallen liggen mij niet zo. Ik ben ook niet helemaal overtuigd van het idee van een 'ultieme soul mate' omdat mijn visie van het universum hier niet mee strookt :P

Maar om maar Amsterdams te zijn hier, alleen al door dit ben ik wel geinteresseerd in jou OP. En ik ben niet het stereotype wat je misschien zou verwachten dat hierop reageert, integendeel ;)
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_95158629
Als je ons vertelt dat je naar de meet komt ben ik tevreden, maar een andere reactie mag ook. Ik ben niet eng en ik ben altijd eerlijk behalve wanneer ik pool speel O-)
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_95158903
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:23 schreef truepositive het volgende:
Een kortere reactie dan het eigenlijk waard is: er zit een hoop waarheid in, maar de arbitraire getallen liggen mij niet zo. Ik ben ook niet helemaal overtuigd van het idee van een 'ultieme soul mate' omdat mijn visie van het universum hier niet mee strookt :P
Nou, eerlijk gezegd was ik al blij dat ik een overzicht vond van wat meer nuance in het geheel. Meestal gaat het alleen over tweelingzielen en die worden dan vaak in één adem met zielemaatjes genoemd. Alles met meer dan gemiddeld aantrekkingskracht op één hoop :P

Wat ook wel gezegd wordt, is dat een tweelingziel een helft van je eigen ziel is. Dus, dat je als het ware je eigen ziel in tweeën gesplitst hebt voor je naar de aarde ging.
pi_95158974
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:14 schreef lezzer het volgende:

[..]

Het is een vertaling uit het Engels, en de persoon die dat vertaald heeft, heeft sommige dingen laten staan omdat hij geen goed Nederlands woord wist. :)
Ahhh vandaar :).
Eigenlijk kende ik alleen de zogenaamde zielsverwanten en tweelingzielen. In Principe ook wel genoeg, al zal voor anderen zo'n concretere schaalverdeling praktischer werken.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  donderdag 7 april 2011 @ 10:55:39 #17
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_95159504
Maar zo'n soulmate , is dat voor anderen ook hoge bergen en diepe dalen ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_95159578
Zoals ik het beleef is een soulmate iemand waarmee je op zielsniveau een soort van deal hebt. Je gaat met elkaar iets leren.
Ik heb soulmates gehad waarmee dat heel duidelijk was. Toen het klaar was wisten we allebei wat er gebeurd was en was het ook klaar. Ook nauwelijks tot geen contact meer daarna.
Meestal zijn dat meer dalen dan pieken bij mij :P
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 12:40:54 #19
249559 crew  Lavenderr
pi_95163201
Ik lees heel geinteresseerd mee, wil hier graag alles over weten.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:34:06 #20
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95165363
tvp voor vanavond ;)
The truth was in here.
pi_95167339
Maar hoe herken je zo'n soul geval eigenlijk :o
Twiddel
  donderdag 7 april 2011 @ 19:07:29 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95179615
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:23 schreef summer2bird het volgende:
Maar hoe herken je zo'n soul geval eigenlijk :o
Ik denk dat je er een flinke 'klik' mee hebt. :)
The truth was in here.
  donderdag 7 april 2011 @ 19:08:49 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_95179685
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:23 schreef summer2bird het volgende:
Maar hoe herken je zo'n soul geval eigenlijk :o
Aantrekkingskracht.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_95179746
Law of attraction?
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  donderdag 7 april 2011 @ 19:11:14 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95179799
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:10 schreef truepositive het volgende:
Law of attraction?
Nee dat is net weer wat anders eigenlijk..
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')