Ik was 6 maanden geleden zwaar ongelukkig en volgens mij depressief, weet niet zeker want ben nooit bij een dokter ofso geweest..quote:
Ik wil bereiken dat ik me weer gelukkig voel en weer tevreden ben met mijn leven. Daarom heb ik destijds een stappenplan gemaakt om deze punten aan te pakken. Namelijk:quote:Op donderdag 7 april 2011 00:28 schreef L-E het volgende:
Wat is dat negatieve gedrag dan? En wat wil je precies bereiken?
Mijn oude gedrag is mijn gewoonte om niet sociaal te zijn, dagenlang niks doen en een beetje tv kijken en eten,colleges skippen, relaties niet onderhouden, nadenken over hoe kut mijn leven was, maar er niks aan doen..eigenlijk gewoon lui zijn..quote:
Dat is zeker waar, een relatie is geen garantie voor geluk. Maar ik denk wel dat het mij enorm kan helpen in mijn zelfvertrouwen en ''tijdelijke'' geluk.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:39 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Je gaat van 'gebrek aan intieme relaties' meteen naar 'relatie vinden'. Heb je wel goede vrienden/familie in je omgeving? Dat is toch een belangrijke basis. Simpelweg door een relatie word je niet gelukkig als je al ongelukkig bent, en het vinden van een relatie is moeilijk als je ongelukkig bent.
Voor de rest heb je inderdaad al goede stappen gezet, toch?
Als ik jou was zou ik niet alleen maar sporten om fitter te worden, denk dat je daar niet in een keer jezelf heel knap gaat vinden!quote:Op donderdag 7 april 2011 00:49 schreef JohnDoe12 het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, een relatie is geen garantie voor geluk. Maar ik denk wel dat het mij enorm kan helpen in mijn zelfvertrouwen en ''tijdelijke'' geluk.
Nog een voorbeeldje: Ik wil fit worden, om er goed uit te zien, want ik weet dat als ik weer fit ben, dat ik er dan goed uitzie.. Momenteel mijd ik elke spiegel omdat ik er niet van hou om naar mezelf te kijken.. sochtends doe ik mijn haar zonder licht in de badkamer omdat ik mezelf dan in ''betere belichting'' zie..
met andere woorden, ik hou momenteel niet van mezelf.. Dit wil ik veranderen door fit te worden, maar gemiddeld heb ik 2 keer in de week een ''slecht'' moment en eet ik superveel en ongezond. Op deze manier ga ik niet fit worden. Ik weet dat het slechte eten mij verder van mijn doel af brengt, maar toch doe ik het.. Dat bedoel ik met negatief oud gedrag..
Vind mezelf niet lelijk, alleen vind mezelf dik. Ik weet dat ik er 10x beter uit kan zien.. En het is misschien oppervlakkig, maar mijn uiterlijk is voor mij erg belangrijk voor me zelfvertrouwen.. Ik moet dus eerst fit worden tot ik weer kan werken aan mijn zelfvertrouwen op andere gebieden..quote:Op donderdag 7 april 2011 00:51 schreef DutchSmurf het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik niet alleen maar sporten om fitter te worden, denk dat je daar niet in een keer jezelf heel knap gaat vinden!![]()
![]()
Maar het werkt iig wel op je zelfvertrouwen das wel waar. Maar gewoon proberen tevreden met jezelf te zijn is het besten! Het hoeft natuurlijk niet dat je jezelf de mooiste vind, maar je moet jezelf ook niet lelijk vinden
Van twee keer in de week slecht eten word je echt niet dik, zolang je de andere vijf dagen maar redelijk gezond eet.. Het is zo vreselijk moeilijk om 7 dagen per week bezig te zijn met je dieet, dat het helemaal niet erg is om 1 of 2 dagen per week te zondigen.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:49 schreef JohnDoe12 het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, een relatie is geen garantie voor geluk. Maar ik denk wel dat het mij enorm kan helpen in mijn zelfvertrouwen en ''tijdelijke'' geluk.
Nog een voorbeeldje: Ik wil fit worden, om er goed uit te zien, want ik weet dat als ik weer fit ben, dat ik er dan goed uitzie.. Momenteel mijd ik elke spiegel omdat ik er niet van hou om naar mezelf te kijken.. sochtends doe ik mijn haar zonder licht in de badkamer omdat ik mezelf dan in ''betere belichting'' zie..
met andere woorden, ik hou momenteel niet van mezelf.. Dit wil ik veranderen door fit te worden, maar gemiddeld heb ik 2 keer in de week een ''slecht'' moment en eet ik superveel en ongezond. Op deze manier ga ik niet fit worden. Ik weet dat het slechte eten mij verder van mijn doel af brengt, maar toch doe ik het.. Dat bedoel ik met negatief oud gedrag..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |