abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95150885
Beste mensen,

De laatste 6 maanden ben ik bezig met het veranderen van bepaalde aspecten in mijn leven waar ik niet tevreden over was/ben. Ik was 6 maanden terug echt op een punt beland waarop ik niet verder kon leven met de manier waarop ik in het leven stond. Ik voelde een enorme drang om bepaalde dingen drastisch te veranderen.

Ik heb erg lang op een bepaalde manier geleefd en dit was dan ook 'geconditioneerd' in mijn onderbewustzijn.. Ik wilde alles van zwart naar wit in 1 keer veranderen.. Dit lukte natuurlijk niet, omdat ik dit niet volhield.. Ik baalde vervolgens weer enorm van mezelf dat ik niet kon veranderen. Hierdoor werd mijn zelfvertrouwen om te veranderen ook lager..

Nu heb ik wat psychologieboeken gelezen over geconditioneerd gedrag en gewoontes veranderen, en ze hebben het allemaal over dingen opschrijven hoe je wil zijn, hoe je dit gaat bereiken etc.. Je kent het wel..

Maar nu ben ik 6 maanden verder, en heb ik zeer zeker vorderingen gemaakt, maar lang niet zo goed als ik zelf had gewild. Mijn einddoel heb ik nog lang niet bereikt..

Je zou zeggen, als je iets heel graag wil, dan werk je elke dag stap voor stap toe naar je einddoel. Elke handeling die je verricht zou je dichterbij je doel moeten brengen. Nu is het zo dat ik, hoe graag ik mijn doel ook wil bereiken, gedrag vertoon wat mij juist VERDER van mijn doel AF brengt, dan dichterbij..

Heel raar, want er is niks wat ik liever wil dan mijn doel bereiken..

Waarom blijf ik mijn oude negatieve gedrag vertonen, terwijl ik weet dat dit slecht is en ik dolgraag nieuw gedrag wil vertonen.. Kan iemand mij raad geven. Ik zou het heel erg waarderen!
pi_95150925
Kun je iets concreter zijn?
pi_95151271
Noem eens de punten op die jij zelf wil verbeteren, de context is nu niet duidelijk genoeg.
pi_95151279
Wat is dat negatieve gedrag dan? En wat wil je precies bereiken?
pi_95151294
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:20 schreef Thomass het volgende:
Kun je iets concreter zijn?
Ik was 6 maanden geleden zwaar ongelukkig en volgens mij depressief, weet niet zeker want ben nooit bij een dokter ofso geweest..

Dus ik ging mezelf afvragen waarom ik me zo slecht voelde. Toen kwam ik op een aantal punten die mij ongelukkig maakten:

- gebrek een intieme relaties
- ontevreden met mijn uiterlijk
- geen passie voor mijn studie
- geen duidelijk toekomstbeeld

Als gevolg hiervan was mijn zelfbeeld laag geworden en ben ik een stuk introverter geworden. Dit terwijl ik altijd vrij extrovert was.

Hierop heb ik besloten om alle punten aan te pakken, omdat ik denk dat als ik deze punten oplos ik weer gelukkig wordt. Maar in 6 maanden heb op bepaalde punten amper vooruitgang geboekt door mijn zichzelf herhalende oude gedrag..
pi_95151626
Het is moeilijk om dat soort grote aspecten van je leven te veranderen. Op wat voor manier ben je er aan gaan werken? Heb je een andere studie gekozen, stel je jezelf socialer op etc. ?
pi_95151627
en wat is dan het oude gedrag? Dat je jezelf maar stom vind...?

Er is geen zekerheid dat als je alles aanpakt dat je dan wel gelukkig bent. Ook moet je niet alles een beetje doen, maar stapje voor stapje....probeer de dingen die je wel waardeert in je leven te benoemen en ga daarvan uit.
pi_95151632
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:28 schreef L-E het volgende:
Wat is dat negatieve gedrag dan? En wat wil je precies bereiken?
Ik wil bereiken dat ik me weer gelukkig voel en weer tevreden ben met mijn leven. Daarom heb ik destijds een stappenplan gemaakt om deze punten aan te pakken. Namelijk:

- stoppen met roken (gelukt, cold turkey gestopt, nooit meer een peuk aangeraakt)
- fit worden ( half gelukt, zit 4x in de week in de sportschool, maar goed eetgedrag lukt me niet) Ik ben een kilo of 5 te zwaar, hierdoor voel ik me niet lekker over mijn uiterlijk.
- relatie vinden --> niet gelukt, door mijn lage zelfbeeld en zelfvertrouwen kan ik geen relatie beginnen.
- studie veranderen --> niet gelukt, heb besloten om toch door te gaan met deze studie omdat ik al in me 3e jaar zit.. Ga deze nu afmaken en dan zien wel wel verder...

Maar vooral op het gebied van zelfvertrouwen en uiterlijk heb ik nog niet de veranderingen gemaakt die ik had willen maken.. Deze 2 punten hebben erg veel met elkaar te maken. Als ik er goed uitzie, dan voel ik me ook goed.. etc
pi_95151652
Oke en wat is jouw "oude gedrag" ?
woensdag 8 september 2010 20:32 schreef Lurk_Kloon het volgende:[/b]
Hoe word je een gewaardeerd user op fok?
Ik word nooit gequete enzo... ;( ;( ;( ;(
pi_95151709
Je bent dan toch goed bezig? ga lekker door met sporten en zoek redenen om gezonder te eten. een motivatie, een relatie moet je tegenaan lopen en niet hebben omdat je dat wil.

Volgens mij heb je meer een dipje, maar zie je dat t best de goede kant op gaat.
pi_95151728
Je gaat van 'gebrek aan intieme relaties' meteen naar 'relatie vinden'. Heb je wel goede vrienden/familie in je omgeving? Dat is toch een belangrijke basis. Simpelweg door een relatie word je niet gelukkig als je al ongelukkig bent, en het vinden van een relatie is moeilijk als je ongelukkig bent.

Voor de rest heb je inderdaad al goede stappen gezet, toch?
pi_95151931
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:37 schreef Baalhaar het volgende:
Oke en wat is jouw "oude gedrag" ?
Mijn oude gedrag is mijn gewoonte om niet sociaal te zijn, dagenlang niks doen en een beetje tv kijken en eten,colleges skippen, relaties niet onderhouden, nadenken over hoe kut mijn leven was, maar er niks aan doen..eigenlijk gewoon lui zijn..

Ik wil me goed voelen, dus had ik besloten om weer iets van mijn leven te maken. Elke dag weer vroeg opstaan, sporten, goed eten, proberen meisjes te versieren..

Het gaat opzich de goede kant op, maar mijn zelfvertrouwen is nog steeds vrij laag.. Hoe kan ik dat beter krijgen? Ik heb al lang geen relatie meer gehad, en mis wel de warmte van een relatie.. Ook wil ik topfit worden, maar dit lukt ook maar half..
pi_95152071
Niet te hoge doelen voor jezelf stellen..

Als je doelen stelt die je wel kunt bereiken en niet te makkelijk, word je vanzelf meer gemotiveerd en getriggerd. (Nog) niet kijken naar wat je eigenlijk wil bereiken, word je alleen maar depressief van. Elke keer bij het halen van je doel jezelf belonen en een nieuw doel stellen.

Das iig wat ik heb geleerd ;)
pi_95152087
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:39 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Je gaat van 'gebrek aan intieme relaties' meteen naar 'relatie vinden'. Heb je wel goede vrienden/familie in je omgeving? Dat is toch een belangrijke basis. Simpelweg door een relatie word je niet gelukkig als je al ongelukkig bent, en het vinden van een relatie is moeilijk als je ongelukkig bent.

Voor de rest heb je inderdaad al goede stappen gezet, toch?
Dat is zeker waar, een relatie is geen garantie voor geluk. Maar ik denk wel dat het mij enorm kan helpen in mijn zelfvertrouwen en ''tijdelijke'' geluk.

Nog een voorbeeldje: Ik wil fit worden, om er goed uit te zien, want ik weet dat als ik weer fit ben, dat ik er dan goed uitzie.. Momenteel mijd ik elke spiegel omdat ik er niet van hou om naar mezelf te kijken.. sochtends doe ik mijn haar zonder licht in de badkamer omdat ik mezelf dan in ''betere belichting'' zie..

met andere woorden, ik hou momenteel niet van mezelf.. Dit wil ik veranderen door fit te worden, maar gemiddeld heb ik 2 keer in de week een ''slecht'' moment en eet ik superveel en ongezond. Op deze manier ga ik niet fit worden. Ik weet dat het slechte eten mij verder van mijn doel af brengt, maar toch doe ik het.. Dat bedoel ik met negatief oud gedrag..
pi_95152162
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:49 schreef JohnDoe12 het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, een relatie is geen garantie voor geluk. Maar ik denk wel dat het mij enorm kan helpen in mijn zelfvertrouwen en ''tijdelijke'' geluk.

Nog een voorbeeldje: Ik wil fit worden, om er goed uit te zien, want ik weet dat als ik weer fit ben, dat ik er dan goed uitzie.. Momenteel mijd ik elke spiegel omdat ik er niet van hou om naar mezelf te kijken.. sochtends doe ik mijn haar zonder licht in de badkamer omdat ik mezelf dan in ''betere belichting'' zie..

met andere woorden, ik hou momenteel niet van mezelf.. Dit wil ik veranderen door fit te worden, maar gemiddeld heb ik 2 keer in de week een ''slecht'' moment en eet ik superveel en ongezond. Op deze manier ga ik niet fit worden. Ik weet dat het slechte eten mij verder van mijn doel af brengt, maar toch doe ik het.. Dat bedoel ik met negatief oud gedrag..
Als ik jou was zou ik niet alleen maar sporten om fitter te worden, denk dat je daar niet in een keer jezelf heel knap gaat vinden! :@ :N
Maar het werkt iig wel op je zelfvertrouwen das wel waar. Maar gewoon proberen tevreden met jezelf te zijn is het besten! Het hoeft natuurlijk niet dat je jezelf de mooiste vind, maar je moet jezelf ook niet lelijk vinden :{w
pi_95152368
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:51 schreef DutchSmurf het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik niet alleen maar sporten om fitter te worden, denk dat je daar niet in een keer jezelf heel knap gaat vinden! :@ :N
Maar het werkt iig wel op je zelfvertrouwen das wel waar. Maar gewoon proberen tevreden met jezelf te zijn is het besten! Het hoeft natuurlijk niet dat je jezelf de mooiste vind, maar je moet jezelf ook niet lelijk vinden :{w
Vind mezelf niet lelijk, alleen vind mezelf dik. Ik weet dat ik er 10x beter uit kan zien.. En het is misschien oppervlakkig, maar mijn uiterlijk is voor mij erg belangrijk voor me zelfvertrouwen.. Ik moet dus eerst fit worden tot ik weer kan werken aan mijn zelfvertrouwen op andere gebieden..
pi_95154824
Van jezelf lelijk vinden word je niet slanker. Leer jezelf aan je innerlijk/karakter meer te waarderen?
  donderdag 7 april 2011 @ 09:59:53 #18
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_95157757
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:49 schreef JohnDoe12 het volgende:

[..]

Van twee keer in de week slecht eten word je echt niet dik, zolang je de andere vijf dagen maar redelijk gezond eet.. Het is zo vreselijk moeilijk om 7 dagen per week bezig te zijn met je dieet, dat het helemaal niet erg is om 1 of 2 dagen per week te zondigen.

Ook helpt het om 1 keer per week op een vast moment een foto van je lichaam te maken. De voortgang die je boekt zie je niet als je iedere dag ermee bezig bent, maar als je een tijdje foto's van jezelf maakt zie je wel een duidelijk verschil naarmate de tijd vordert. Dat is erg goed voor je motivatie.
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
  donderdag 7 april 2011 @ 10:34:04 #19
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95159095
ik heb zelf ook net een periode achter de rug (dankzij een relatie die op de klippen liep) en ik heb me ook heel erg bezig gehouden om o.a. socialer te worden en meer motivatie te tonen voor werk/stage.

het enige dat ik kan zeggen dat helpt is dingen stap voor stap te bekijken. dat je bijvoorbeeld geen intieme relatie hebt is op zich niet zo erg, want ik weet zeker dat als je om je heen kijkt genoeg mensen ziet met wie je het heel goed kan vinden. heb je dat niet wordt het tijd dat je contacten op gaat bouwen.

oja en probeer dingen zoveel mogelijk los te laten, uiteindelijk heb je maar heel weinig controle in dit leven. je kan keihard vechten om zoveel mogelijk te krijgen of je kan zo goed mogelijk proberen te leven met de dingen die je hebt, wat veel minder energie kost.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:02:58 #21
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_95159734
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:34 schreef Swiffer het volgende:
Terugkomend negatief gedrag

dubbel.
Ja, 1 topic is wel genoeg me dunkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: