abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 6 april 2011 @ 21:59:33 #1
236264 crew  capricia
pi_95141764
Kon er niet zo snel een topic over ontdekken. Dus maar een nieuwe aangemaakt.

Er vanuit gaand dat de meeste vrouwen werken voor hun zwangerschap, hoe ben je van plan je werk te combineren met je kindje straks?

Gaan jullie beiden minder werken?
Gaat jullie kindje naar de kinderopvang?
Is het niet heel moeilijk om een babytje van 3 maanden weg te brengen? Of ben je blij dat je weer aan de slag mag?
Wil je eigenlijk nog wel werken, of is het geld gewoon noodzakelijk?

Ik ben benieuwd hoe iedereen hier tegenaan kijkt en er zelf mee om gaat.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95142371
Toen ik zwanger was van de eerste werkte ik nog 40 uur. Na mijn verlof ben ik 24 uur (3 dagen) gaan werken en is mijn man 4x9 gaan werken. Mijn dochter ging toen 1 dag naar mijn ouders en 1 dag naar mijn schoonouders. Toen ik zwanger was van de 2e werkte ik 24 uur maar contract werd niet verlengd en zat ik met 27 weken thuis. Ik ben tot december jl. thuis gewest omdat ik geen baan kon vinden. Aan de ene kant heerlijk, aan de andere kant best wel klote, miste toch ook wel het praten met volwassenen enzo.
Nu heeft mijn man ouderschapsverlof en past mijn moeder 1 dag op. Wederom hoeven mijn kinderen dus niet naar een kinderdagverblijf.

En ik moet wel werken want er moet ook een hypotheek betaald worden en ik wil ook wel iets op mijn brood hebben....

En ik meot zeggen, ik vind het ook wel even lekker hoor om even geen moeder te zijn maar gewoon met mensen op niveau te kunnen praten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator woensdag 6 april 2011 @ 22:11:05 #3
236264 crew  capricia
pi_95142644
Lijkt mij erg fijn dat je het zonder kdv kunt regelen.
Miste je het werken zelf dus ook echt? Los van het geld.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95142728
missen is een groot woord en als het had gekund was ik misschien wel thuis geweest bij de kinderen. Maar het ik vind het ook gewoon prettig om niet alleen maar moeder te zijn....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator woensdag 6 april 2011 @ 22:14:49 #5
236264 crew  capricia
pi_95142910
quote:
Op woensdag 6 april 2011 22:12 schreef Vicky het volgende:
missen is een groot woord en als het had gekund was ik misschien wel thuis geweest bij de kinderen. Maar het ik vind het ook gewoon prettig om niet alleen maar moeder te zijn....
Ben zelf erg aan het twijfelen wat ik wil. Mijn zwangerschap is nog maar 7 weken, maar we praten er wel veel over hoe we het straks willen regelen. Vandaar dat ik hier naar ervaringen zoek hoe jullie het allemaal doen :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95143129
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Ben zelf erg aan het twijfelen wat ik wil. Mijn zwangerschap is nog maar 7 weken, maar we praten er wel veel over hoe we het straks willen regelen. Vandaar dat ik hier naar ervaringen zoek hoe jullie het allemaal doen :)
de een vind het fijn om full-time moeder te zijn, de ander moet er niet aan denken..

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 6 april 2011 @ 22:18:47 #7
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95143183
Ik werkte voor mijn verlof 36 uur, bij de overheid is dat natuurlijk fulltime, een week 4 * 8 en een week 5 * 8. Nu een jaar lang 4 * 8 maar meestal wel meer, en 1 * 4 uur ouderschapsverlof. Vanaf september 36 uur: 2 * 9, 2 * 8 en 2 uurtjes thuis. Sowieso zou het met minder geld lastiger worden om alles betaald te krijgen, daarnaast ben ik een veel leukere moeder als ik meer werk. En ik werk erg graag (hoewel ik nu wel op zoek ben naar iets anders).

Vriend is ook een dag minder gaan werken, was een voorwaarde van mij voordat we er aan begonnen. Ik hecht wel waarde aan mijn 'carrière'. Ik weet dat het soms al lastig is met 4 dagen werk, zeker met nog minder.
pi_95143279
dat heb ik ook Becky, ik ben ook een leukere moeder als ik werk...

al kreeg ik wel even tranen in mijn ogen toen ik na de 1e werkdag thuis kwam en een briefje van Amber kreeg met daarop de tekst: Mama, ik wil niet dat je gaat werken, ik wil dat je thuis blijft want dat vind ik veel leuker en dan kan je me naar school brengen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator woensdag 6 april 2011 @ 22:20:28 #9
236264 crew  capricia
pi_95143284
quote:
Op woensdag 6 april 2011 22:18 schreef becky27 het volgende:
Ik werkte voor mijn verlof 36 uur, bij de overheid is dat natuurlijk fulltime, een week 4 * 8 en een week 5 * 8. Nu een jaar lang 4 * 8 maar meestal wel meer, en 1 * 4 uur ouderschapsverlof. Vanaf september 36 uur: 2 * 9, 2 * 8 en 2 uurtjes thuis. Sowieso zou het met minder geld lastiger worden om alles betaald te krijgen, daarnaast ben ik een veel leukere moeder als ik meer werk. En ik werk erg graag (hoewel ik nu wel op zoek ben naar iets anders).
En hoe heb je de opvang geregeld, als ik vragen mag?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 6 april 2011 @ 22:21:38 #10
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95143369
We hebben 3 dagen opvang, kost een berg (bruto 829, netto 490 euro) maar ze heeft het naar haar zin en wij op ons werk.
  woensdag 6 april 2011 @ 22:22:14 #11
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95143405
Vriend werkt vaak 's avonds dus ik breng haar 's ochtends weg en haal haar 's avonds op.
  Moderator woensdag 6 april 2011 @ 22:23:09 #12
236264 crew  capricia
pi_95143467
quote:
Op woensdag 6 april 2011 22:22 schreef becky27 het volgende:
Vriend werkt vaak 's avonds dus ik breng haar 's ochtends weg en haal haar 's avonds op.
En als geld niet meteen het issue is, zou je dan ook willen blijven werken?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 6 april 2011 @ 22:23:50 #13
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95143516
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:23 schreef capricia het volgende:

[..]

En als geld niet meteen het issue is, zou je dan ook willen blijven werken?
Zeker! En dan ook vier dagen.
  Moderator woensdag 6 april 2011 @ 22:26:29 #14
236264 crew  capricia
pi_95143708
quote:
Op woensdag 6 april 2011 22:23 schreef becky27 het volgende:

[..]

Zeker! En dan ook vier dagen.
Dan heb je vast ook erg leuk werk! :)
Ben aan het twijfelen om zelf minimaal 1 jaar thuis te blijven. Misschien wil ik dan wel weer heel graag werken.. Lol.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95143737
capricia, ik zou als ik jou was plannen maken voor de toekomst maar ook rekening houden met mogelijk veranderde gevoelens als je eenmaal een kind hebt. Het moederschap kan gekke dingen met je doen. Misschien komen de muren op je af of misschien wil je zoveel mogelijk bij je kind zijn.

Ik ga maandag weer aan het werk. Dat doe ik niet voor het geld, niet omdat ik dan een leukere moeder ben, maar gewoon omdat ik het zelf leuk en waardevol vind. De kleine is straks één dag bij mij, één dag bij papa en 3 dagen op het kinderdagverblijf.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 6 april 2011 @ 22:27:09 #16
100412 mefke79
komt goed!
pi_95143756
Ik werkte 36 uur en mijn man 40 toen ik zwanger werd van de eerste. Mijn man werkt nu 36 (4*9) mbv ouderschapsverlof, ik heb inmiddels een andere baan van 32 uur. Onze zoon gaat nu 3 dagen naar het kdv en dat bevalt prima. Nummer 2 is op komst en we gaan niets aan de situatie veranderen.
Ik word er absoluut niet leuker van als ik thuis blijf, ik vind het zonde van mijn universitaire studie en we kunnen mijn salaris heel goed gebruiken. Wij hebben wel van te voren al besproken dat we ieder een stapje terug zouden doen, dus ook mijn man. Doordat we al jaren gespaard hadden via de levensloopregeling gaan we er in salaris niet op achteruit.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 6 april 2011 @ 22:29:38 #17
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95143922
capricia, ik kan niet zeggen dat mijn werk heel erg fantastisch daarom ben ik ook op zoek naar wat anders maar ik vind het wel leuk om te werken, ik blijf mezelf ontwikkelen etc etc.. Ik heb twee studies gedaan en vind het net als mefke ook zonde van mijn studie eigenlijk om er niets mee te doen/
pi_95143939
Ik ben dan geen moeder maar wil toch even meepraten :D

Mijn oppasadresje is een moeder met 3 kinderen en zij werkt 3 dagen.. Op de dagen dat ze vrij is, is ze natuurlijk graag bij haar kinderen.. Maar alsnog belt ze dan vaak mij.. Zodat zij wat tijd heeft voor zichzelf of whatever.. Mij valt op dat haar kinderen het sowieso erg leuk vinden om op het kdv te spelen met leeftijdsgenootjes..

De jongste is 1,5 en die heeft op de opvang veel meer te doen dan thuis.. En de oudste is 9 en die vindt het geweldig als ik er ben omdat we dan lekker meidenpraat enzo kunnen hebben wat ze met haar moeder niet wil haha!

Ik ben zelf wel voorstander van een paar dagen kinderopvang.. Ook voor de sociale omgang met andere kindjes.. En ook voor wat rust voor jezelf.. Ik denk dat je een relaxter persoon blijft als je ook je eigen ding blijft doen..
pi_95144126
Chicacula, mijn oudste ging dus niet naar een kdv maar is wel 3x per week een ochtendje naar een peuterspeelzaal geweest. Ik hoop dat de jongste er ook naar toe kan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_95144234
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:29 schreef ChicaChula het volgende:

Ik ben zelf wel voorstander van een paar dagen kinderopvang.. Ook voor de sociale omgang met andere kindjes.. En ook voor wat rust voor jezelf.. Ik denk dat je een relaxter persoon blijft als je ook je eigen ding blijft doen..
Maar een baby van 3 maanden heeft zelf echt niks aan het kinderdagverblijf. Zelf zou ik de meest ideale situatie vinden om het eerste jaar bij mijn kind te kunnen blijven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95144306
Ik kan als zelfstandige mijn eigen tijd indelen en ik werk nauwelijks omdat ik het erg vermoeiend vind fulltime voor de kinderen zorgen en daarnaast werken. We kunnen zonder het geld. En als mijn kinderen naar school gaan ga ik weer zoveel mogelijk aan het werk.
Ik zou zelf nooit zonder werken kunnen maar zou nooit de eerste jaren van mijn kinderen willen missen. Ik zie ook geen toegevoegde waarde voor mijn kinderen door ze weg te brengen naar een oppas of opvang dus doe ik dat ook niet.
En de eerste jaren vliegen voorbij vind ik dus daarna heb ik tijd genoeg om veel te werken.
  Moderator woensdag 6 april 2011 @ 22:34:58 #22
236264 crew  capricia
pi_95144356
quote:
Op woensdag 6 april 2011 22:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar een baby van 3 maanden heeft zelf echt niks aan het kinderdagverblijf. Zelf zou ik de meest ideale situatie vinden om het eerste jaar bij mijn kind te kunnen blijven.
Dat gevoel heb ik nu dus ook.
Ik begrijp dat je niet kunt voorspellen hoe je je straks voelt na de geboorte. Maar een kindje van 3 maanden wegbrengen lijkt mij erg moeilijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95144367
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:32 schreef Vicky het volgende:
Chicacula, mijn oudste ging dus niet naar een kdv maar is wel 3x per week een ochtendje naar een peuterspeelzaal geweest. Ik hoop dat de jongste er ook naar toe kan.
Ohja kan inderdaad ook.. En de eerste jaren? Want psz is vanaf 2 jaar toch of heb ik dat mis?
  woensdag 6 april 2011 @ 22:36:19 #24
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95144469
Claudia, daar ben ik het wel mee eens, drie maanden is echt zo klein! Noortje ging met 4,5 maand en dan heeft ze er nog weinig aan maar met 6 maanden kroop ze en had ze ook echt interactie met de andere kinderen.
Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat ik echt niet zou weten wat ik hele dagen met Noortje zou moeten doen als ik niet zou werken. :@
pi_95144496
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in.. Misschien vanaf een maand of 6 dan, als ze ook wat mee krijgen van de omgeving? En je moet het natuurlijk ook wel eens zijn met de opvoeding van het kdv.. Want als je kind daar 3 dagen doorbrengt dan wordt het deels door hun opgevoed..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')