Ben zelf erg aan het twijfelen wat ik wil. Mijn zwangerschap is nog maar 7 weken, maar we praten er wel veel over hoe we het straks willen regelen. Vandaar dat ik hier naar ervaringen zoek hoe jullie het allemaal doenquote:Op woensdag 6 april 2011 22:12 schreef Vicky het volgende:
missen is een groot woord en als het had gekund was ik misschien wel thuis geweest bij de kinderen. Maar het ik vind het ook gewoon prettig om niet alleen maar moeder te zijn....
de een vind het fijn om full-time moeder te zijn, de ander moet er niet aan denken..quote:Op woensdag 6 april 2011 22:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben zelf erg aan het twijfelen wat ik wil. Mijn zwangerschap is nog maar 7 weken, maar we praten er wel veel over hoe we het straks willen regelen. Vandaar dat ik hier naar ervaringen zoek hoe jullie het allemaal doen
En hoe heb je de opvang geregeld, als ik vragen mag?quote:Op woensdag 6 april 2011 22:18 schreef becky27 het volgende:
Ik werkte voor mijn verlof 36 uur, bij de overheid is dat natuurlijk fulltime, een week 4 * 8 en een week 5 * 8. Nu een jaar lang 4 * 8 maar meestal wel meer, en 1 * 4 uur ouderschapsverlof. Vanaf september 36 uur: 2 * 9, 2 * 8 en 2 uurtjes thuis. Sowieso zou het met minder geld lastiger worden om alles betaald te krijgen, daarnaast ben ik een veel leukere moeder als ik meer werk. En ik werk erg graag (hoewel ik nu wel op zoek ben naar iets anders).
En als geld niet meteen het issue is, zou je dan ook willen blijven werken?quote:Op woensdag 6 april 2011 22:22 schreef becky27 het volgende:
Vriend werkt vaak 's avonds dus ik breng haar 's ochtends weg en haal haar 's avonds op.
Zeker! En dan ook vier dagen.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:23 schreef capricia het volgende:
[..]
En als geld niet meteen het issue is, zou je dan ook willen blijven werken?
Dan heb je vast ook erg leuk werk!quote:
Maar een baby van 3 maanden heeft zelf echt niks aan het kinderdagverblijf. Zelf zou ik de meest ideale situatie vinden om het eerste jaar bij mijn kind te kunnen blijven.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:29 schreef ChicaChula het volgende:
Ik ben zelf wel voorstander van een paar dagen kinderopvang.. Ook voor de sociale omgang met andere kindjes.. En ook voor wat rust voor jezelf.. Ik denk dat je een relaxter persoon blijft als je ook je eigen ding blijft doen..
Dat gevoel heb ik nu dus ook.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar een baby van 3 maanden heeft zelf echt niks aan het kinderdagverblijf. Zelf zou ik de meest ideale situatie vinden om het eerste jaar bij mijn kind te kunnen blijven.
Ohja kan inderdaad ook.. En de eerste jaren? Want psz is vanaf 2 jaar toch of heb ik dat mis?quote:Op woensdag 6 april 2011 22:32 schreef Vicky het volgende:
Chicacula, mijn oudste ging dus niet naar een kdv maar is wel 3x per week een ochtendje naar een peuterspeelzaal geweest. Ik hoop dat de jongste er ook naar toe kan.
Daar heb je gelijk in.. Misschien vanaf een maand of 6 dan, als ze ook wat mee krijgen van de omgeving? En je moet het natuurlijk ook wel eens zijn met de opvoeding van het kdv.. Want als je kind daar 3 dagen doorbrengt dan wordt het deels door hun opgevoed..quote:Op woensdag 6 april 2011 22:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar een baby van 3 maanden heeft zelf echt niks aan het kinderdagverblijf. Zelf zou ik de meest ideale situatie vinden om het eerste jaar bij mijn kind te kunnen blijven.
psz is idd van af 2/2,5.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:35 schreef ChicaChula het volgende:
[..]
Ohja kan inderdaad ook.. En de eerste jaren? Want psz is vanaf 2 jaar toch of heb ik dat mis?
Dat moet je toch ook maar willen, dat je kind deels door anderen opgevoed wordt. Misschien is niet iedereen daar even makkelijk in.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:36 schreef ChicaChula het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.. Misschien vanaf een maand of 6 dan, als ze ook wat mee krijgen van de omgeving? En je moet het natuurlijk ook wel eens zijn met de opvoeding van het kdv.. Want als je kind daar 3 dagen doorbrengt dan wordt het deels door hun opgevoed..
Waarom kan hij niet 32 uur werken, dan?quote:Op woensdag 6 april 2011 22:38 schreef wickie het volgende:
Wij werkte beiden 4 dagen. Nu werk ik 3 dagen en mijn vriend 36 uur (4 om 5). Onze dochter gaat 2 dagen naar de opvang, 2 dagen bij mij en 1 dag om en om vriendlief/schoonouders.
Ik wil de komende jaren 3 dagen blijven werken (2de op komst). Maar we vinden het erg jammer dat vriendlief niet elke week een dag heeft. We zijn enorm aan het puzzelen hoe we dat misschien kunnen gaan invullen.
Het voordeel is dat je met het kinderdagverblijf een zakelijke relatie hebt. Als opa en oma bijspringen ga je wel echt de opvoeding delen, heb ik gemerkt.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:36 schreef ChicaChula het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.. Misschien vanaf een maand of 6 dan, als ze ook wat mee krijgen van de omgeving? En je moet het natuurlijk ook wel eens zijn met de opvoeding van het kdv.. Want als je kind daar 3 dagen doorbrengt dan wordt het deels door hun opgevoed..
Ja dat zeker.. Ik denk dat ik er heel anders tegenaan kijk omdat ik 1. geen moeder ben en 2. alleen de goede kant hoor en zie.. Ik weet zelf hoe ik met hun kinderen omga en werk gewoon compleet samen met de ouders.. Ik heb vaste dagen dat ik oppas en ben echt deel van het gezin.. Maar er zijn natuurlijk genoeg enge verhalen waardoor ik me kan voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt om je kind bij iemand anders achter te laten..quote:Op woensdag 6 april 2011 22:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat moet je toch ook maar willen, dat je kind deels door anderen opgevoed wordt. Misschien is niet iedereen daar even makkelijk in.
Nee maar goed ook want als je een kind krijgt moet je er ook voor zorgen vind ik. Niet een ander en ik denk dat je kind daar ook nooit op zit te wachten. Want andere kinderen ontmoeten en sociaal gedrag ontwikkelen is nog leuker als je mama erbij is.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat moet je toch ook maar willen, dat je kind deels door anderen opgevoed wordt. Misschien is niet iedereen daar even makkelijk in.
Hoe gaat het op een kdv als je kindje ziek is, eigenlijk?quote:Op woensdag 6 april 2011 22:47 schreef becky27 het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dan we geen opa's en oma's hebben die oppassen. Ze hebben allemaal een eigen zaak, werken kei hard en willen die verplichting niet. Kdv is 51 weken per jaar open en ik vind dat eigenlijk wel heel prettig.
Juist omwille van de andere kinderen vind ik het goed dat Noortje naar het kdv gaat. Lekker socializen, ik ken niet veel moeders hier in de buurt namelijk waarbij ik wekelijks langs zou gaan.
Als ze waterpokken hebben bijvoorbeeld mogen ze er niet in.. Pas was mn oppaskindje daar ziek geworden toen hebben ze me gebeld en gevraagd of ik hem op wilde halen.. Toen had hij koorts..quote:Op woensdag 6 april 2011 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe gaat het op een kdv als je kindje ziek is, eigenlijk?
Maar dan kun je dus niet werken?quote:Op woensdag 6 april 2011 22:51 schreef becky27 het volgende:
Dochter is om de haverklap ziek dus ik heb haar al regelmatig op moeten halen of thuis moeten houden. Thanx god it is Lente!
Mooi dat dat zo flexibel kan!quote:Op woensdag 6 april 2011 22:55 schreef becky27 het volgende:
Jawel, flexibele werkgever. Dan werk ik thuis, doe ik 's avonds dingen, maar het blijft met een leidinggevende functie lastig, ik hang dan ook vaak aan de telefoon en zo. Of ik neem een dag vrij. We hebben ook zoiets als calamiteitenverlof maar eigenlijk neem ik dat niet op, op een of andere manier wil ik daar (nog) niet aan.
Ouders zijn de belangrijkste mensen in het leven van een kind. Er is niets wat daar boven kan staan behalve opa en oma maar zelfs daar wil een kind op een gegeven moment naar huis.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk niet dat dat helemaal klopt, wachtwoordalweerkwijt. Kinderen gaan immers ook op een bepaald moment naar school en er is echt niet een of andere miraculeuze ontwikkeling waardoor de ouders na 4 jaar gemist kunnen worden. Ouders blijven belangrijk, en het ontwikkelen van sociaal gedrag wordt dat op een bepaald moment ook, misschien wel juist zonder (!) de ouders.
Die zou wel 4 dagen / 32 uur kunnen werken, en daarvan ook nog een vaste dag thuis.quote:Op woensdag 6 april 2011 23:00 schreef becky27 het volgende:
Neemt trouwens niet weg dat ik het wel zwaar vind, moeder zijn in combi met werk. Dochter slaapt eigenlijk nog niet helemaal door, wordt minstens twee/drie/vier/vijf keer per nacht wakker, al bijna een jaar lang. Maar het went hoor.
En ik zit helaas met een vriend die heel inflexibel is met zijn werk, zeker de lesuren die hij geeft. Hij kan moeilijk zijn leerlingen voor niets laten komen.
Hoe zit het met jouw vriend/man?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |