abonnement Unibet Coolblue
pi_95141684
Voor onze woonkamer zijn we op zoek naar een boekenkast. Omdat we een paar eisen/wensen hebben, komen we onze ideale kast niet in de standaardcollecties van de reguliere woonwinkels tegen. Op maat laten maken dus! Heeft iemand tips? Goede/slechte ervaringen? Waar moet je op letten, hoe bereid je je voor, wat zijn de kosten ongeveer?

(We zoeken een boekenkast, wit, ongeveer 1.60 hoog, 2 m breed, met open vakken, een paar laden en een een paar kastjes...).

Alvast bedankt voor je reactie!
pi_95159413
Ik weet niet wat je budget voor de kast is maar je kan overwegen om je kast zelf samen te stellen d.m.v bijv de ikea kasten.

Wij hebben dit ook voor onze inloopkledingkast ook gedaan (inclusief schuine wand) en dit scheelde flink op de prijs. Gewoon ladeblokken en boekenkasten combineren. Niks mis mee zou ik zeggen.
Got a sky that looks like heaven
Got an earth that looks like shit
And its getting hard to tell where
What I am ends
pi_95162389
Het ligt er aan wat voor smaak is en hoe handig je zelf bent.

Als ik thuis met diverse klussen klaar ben, ga ik op zolder een kast op maat maken.
Ik ga de kast eerst globaal uittekenen en dan hout ( MDF ) bestellen.
Met een handcirkelzaag en een bovenfrees kom je al een heel eind.

Met de bovenfree kun de legplankengleuven in de wanden frezen zodat je niet met schroefgaten e.d. zit te kijken.

Succes
pi_95165740
quote:
Als ik thuis met diverse klussen klaar ben, ga ik op zolder een kast op maat maken.
Ik ga de kast eerst globaal uittekenen en dan hout ( MDF ) bestellen.
Met een handcirkelzaag en een bovenfrees kom je al een heel eind.

Met de bovenfrees kun de legplankengleuven in de wanden frezen zodat je niet met schroefgaten e.d. zit te kijken.
Inderdaad met een beetje handigheid een zaag en een bovenfrees kom je al een heel eind. Als je niet wilt schroeven kijk dan ook eens naar een (ferm) lamelo frees.

Met wat handigheid kun je heel wat bereiken.
Jeroentje.
pi_95194523
Bedankt, maar zelf maken is hier echt geen optie! En ook Ikea heeft niet echt wat we zoeken, een combinatie van boekenplanken, laden en kastjes en het liefst ook met licht ingebouwd. We zoeken nog even verder!
pi_95197743
Ik hoor op de radio wel eens reclame voor "kastopmaat.nl" geen idee of het binnen budget is, maar ze maken zo te zien alles volgens jouw wensen.
pi_95206413
Ik denk dat je je goed moet afvragen wat je budget voor de kast is. Is het een kast voor de "eeuwigheid" dan kan ik me voorstellen dat je hier meer geld voor hebt.

Realiseer je wel dat wanneer iets op maat gemaakt wordt je er vaak wel het dubbele tot het viervoudige voor kwijt bent. Vaak is het materiaal niet het probleem maar zit het in het arbeidsloon.

Weet je al van welk materiaal je het wil maken? Je kan bijvoorbeeld voor MDF gaan, voordeel is dat dit weinig tot niet werkt. Nadeel is dat het geen "echt hout" is en het zelf moeilijk mooi te schilderen is.

(eiken of ander hout) is veel makkelijker te schilderen maar heeft als nadeel dat het wel gaat werken. Wil je dit of juist niet?

Maar ik denk dat alles staat of valt bij je budget maar ik denk dat je wel mag rekenen op 1000+ voor je kast.
Got a sky that looks like heaven
Got an earth that looks like shit
And its getting hard to tell where
What I am ends
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:26:47 #8
285097 priemers
SEO, SEA, BI, ondernemer
pi_95206715
Over 3 weken lanceren wij onze website waar je online kasten op maat kunt ontwerpen en bestellen. De site is al online, maar we maken het nog niet bekend. Wellicht kan ik je in ieder geval verder helpen en een prijsindicatie geven? Stuur mij even persoonlijk bericht als je interesse hebt

Overigens is een boekenkast op maat wel iets duurder dan de 1000+ die hier wordt genoemd. Zeker als het gaat om een kast van 160 x 200 cm
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:21:20 #9
285097 priemers
SEO, SEA, BI, ondernemer
pi_96666272
Het heeft iets langer geduurd, maar op de website*knip* kun je nu online een kast op maat maken en bestellen. Als je kijkt naar een boekenkast van de afmetingen 2m x 1,6m dan ben je al snel ¤ 2000 kwijt. Exacte prijs hangt af van de lades, deuren, en kleppen die je aan de kast toevoegt.

-edit-

Reclame maken is op deze manier niet toegestaan.
Wil je toch reclame maken op Fok! en ons daarvoor als bron willen gebruiken ?
Informeer dan eens naar de mogelijkheden door een mailtje te sturen naar pr@fok.nl

Met vriendelijke groeten,

Vonkenboer - Moderator K&W

[ Bericht 41% gewijzigd door Vonkenboer op 11-05-2011 21:23:56 ]
pi_96672351
Wij hebben zelf geen boekenkast maar een tv-meubel van steigerhout laten maken. Volledig op maat en naar onze wensen gemaakt.



Er is veel mogelijk maar je moet goed zoeken naar de juiste vakmensen. Bepaal eerst voor jezelf wat je precies wilt en maak er een tekening van. Dan heb je een concreet ontwerp welke je aan de vakman kan voorleggen. Een goede vakman zal samen met jou je ontwerp doornemen en aangeven wat wel en niet kan. In ons geval gaf hij goed advies mbt hoogte/diepte en de afmetingen van de verschillende lades. Samen met hem hebben wij uiteindelijk verschillende keuzes gemaakt.

Denk ook eens na over wat voor soort materialen je wilt gebruiken. Een "witte" boekenkast heb je natuurlijke in vele verschillende varianten. Denk aan strak, mat, glans, glas, dikte van je planken, houtsoort, soort verbinding van de onderdelen, evt ingebouwde spotjes etc etc

Mocht je dit allemaal teveel vinden --> Ken je het Kwelox systeem al? Kun je zelf je kast samenstellen. Keuze om er lades,schuifdeurtjes en planken naar wens in te maken. Tevens is de kleur van alle panelen aan te passen.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_96756037
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:27 schreef Grunsfan het volgende:
Bedankt, maar zelf maken is hier echt geen optie! En ook Ikea heeft niet echt wat we zoeken, een combinatie van boekenplanken, laden en kastjes en het liefst ook met licht ingebouwd. We zoeken nog even verder!
D'r is een fokker ( betyar ) die volgens mij meubels op maat maakt. Je zou 'm een PM kunnen sturen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 18 mei 2011 @ 16:05:03 #12
285097 priemers
SEO, SEA, BI, ondernemer
pi_96993453
@Vonkenboer - Moderator K&W

Ik begrijp dat reclame niet de bedoeling is op het forum. Het was ook slechts als tip bedoeld voor de vraag die eerder al werd gesteld. In een van de berichten wordt namelijk ook verwezen naar een site voor kasten op maat. Daarom vind ik het jammer dat een dergelijk bericht niet geplaatst mag worden. Ik geef zelfs een prijs met informatie over het aanpassen van ontwerpen.
  Moderator woensdag 18 mei 2011 @ 19:24:17 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_97001065
Het punt is dat je gewoon keihard reclame maakt voor een bedrijf waar je zelf voor werkt of zelfs eigenaar van bent. Dat is in strijd met de policy en eigenlijk gewoon spammen.

Gelieve dat niet meer te doen ! Wil je reclame maken en FOK! daarvoor als bron gebruiken informeer dan eens via de pr afdeling naar de mogelijkheden !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')