Waar is hetquote:Op woensdag 22 juni 2011 23:55 schreef Miendientje het volgende:
Zelda en Zoëy hebben 6 jongen en ze zijn al best groot:
[ afbeelding ]
Ergens in de provincie Utrecht. Elk jaar zit daar het zelfde koppeltje zwanen met een nest bij mijn ouders huis. Hier zijn ze aan de wandel een paar honderd meter verder op.quote:
Ik dacht dat ik het paadje bij ons in de buurt herkende (ook een koppeltje dat er op dit moment 6 bij heeft hupsen)quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:05 schreef Miendientje het volgende:
Ergens in de provincie Utrecht. Elk jaar zit daar het zelfde koppeltje zwanen met een nest bij mijn ouders huis. Hier zijn ze aan de wandel een paar honderd meter verder op.
Ik had die spiegel geheid op de pietjes laten klappenquote:Op donderdag 23 juni 2011 00:33 schreef Takaiki het volgende:
Effe nog een keer m'n merelnestje van 2 jaar gelee spammen![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:13 schreef Miendientje het volgende:
Op deze eerste dag van de lente schop ik dit topic maar even omhoog. Is is volgens mij weer van alles in de maak.![]()
![]()
In de achtertuin van mijn buren zit ook weer een eksternest.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:40 schreef SeLang het volgende:
Daarnet zag ik 2 merels (mannetje+vrouwje) heel fanatiek en volhardend een ekster aanvallen die "iets" te eten bij zich had. Vanwege het fanatisme en dapperheid van de aanval vermoed ik dat het een merel-baby was....
Belachelijke actie van die buurmanquote:Op zondag 8 april 2012 00:13 schreef Prospera het volgende:
[..]
In de achtertuin van mijn buren zit ook weer een eksternest.
Ze vreten alle eieren en jongen op van de merels/roodborstsjes/vinken.
Mijn buurman heeft een keer een ekster met een buks geschoten.
Hoera eentje minder, maar het gebroed heeft weer 6 offsprings nagelaten.
We hadden hier een overkill aan eksters; er was in de omtrek van 500 meter geen ander vogeltje meer te bekennen in ons dorp; specht was weg, geen musje/roodborstje/vink/meesje meer. Zelfs de toch flinke vlaamse gaaienjongen hadden ze gepakt.quote:Op zondag 8 april 2012 08:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Belachelijke actie van die buurman. Je moet geen menselijke/ humanitaire waarden gaan projecteren op dieren. Btw, eet jij nooit vlees? En jij draagt nooit leren schoenen?
Neemt niet weg dat ik het ook jammer zou vinden als "mijn" baby-vogeltjes slachtoffer worden van een kraai of een ekster maar zo werkt de natuur.....
De grootste vogel killers zijn trouwens huiskatten. Daar heb ik een stuk meer moeite mee. Het zijn ontaarde beesten geworden door al het selectieve fokken. Ze hebben nog wel een jachtinstinct maar weten niet meer wat ze met hun prooi moeten doen. Daar kan die kat zelf niets aan doen natuurlijk, maar dat zo'n kunstmatig gecreëerd beest de meeste jaarlijkse vogel doden op zijn naam schrijft vind ik wel jammer.
Ik vind het ook altijd tof hoe kraaien e.d. geen roofvogels in hun luchtruim dulden. Enige uitzondering is denk ik haviken, daar gaan ze volgens mij wel voor op de vlucht. Maar bij haviken staan ze dan ook prominent op het menu.quote:Op zondag 8 april 2012 23:05 schreef tjoptjop het volgende:
Ik vind eksters, kauwtjes e.d. altijd wel tof. De verdierlijking van de VOC-Mentaliteit![]()
Mooi ook dat ze geen enkel probleem hebben om het op te nemen met dieren groter/sterker dan hen (katten, uilen, buizerds bijv.).
Helaas hebben we hier geen raven in de buurt, zijn echt machtige vogels volgens mij. Er zitten er wel een paar op de Veluwe, dus hopelijk trekken er een paar eens door naar het westen
Havik is dan ook wel gelijk het grootste (en snelstequote:Op zondag 8 april 2012 23:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik vind het ook altijd tof hoe kraaien e.d. geen roofvogels in hun luchtruim dulden. Enige uitzondering is denk ik haviken, daar gaan ze volgens mij wel voor op de vlucht. Maar bij haviken staan ze dan ook prominent op het menu.
Raven zitten hier in Engeland juist aan de westkant, maar ze trekken langzaam oost. In The New Forest zie ik ze wel regelmatig. Blijft mooi
Havik is niet de snelste (dat is de slechtvalk) maar wel de sterkste. Ze pakken naast kraaien ook gewoon andere grote roofvogels zoals buizerds. En soms zoogdieren die een aantal maal hun eigen gewicht zijn. Jammer dat ze altijd zo moeilijk te zien zijnquote:Op maandag 9 april 2012 00:29 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Havik is dan ook wel gelijk het grootste (en snelste) wat hier in Nederland te vinden is (die paar oehoe's en zeearenden daargelaten) dus dat zegt al wat.
Ja die hele familie van kraaiachtigen is enorm intelligent. Dat schijnt ongeveer op het niveau van dolfijnen en apen te liggen.quote:Ook wel eens gehoord dat kauwtjes de nesten van bosuilen saboteerden door takjes op de broedende uil te pleuren. Of de uil raakte bedolven en stierf, of ze klom eruit om vervolgens niet meer op de eieren te kunnen komen
Ik heb ooit een hele grote raaf gehad, gevonden in het bos met een gebroken vleugel. Beest was niet de jongeste meer. Ben toen naar iemand geweest die meer verstand van vogels heeft en die heeft zijn veertjes eraf geknipt zodat zijn vleugel lichter was.quote:Op maandag 9 april 2012 20:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Die hele kraaienfamilie is BAAS.
Super intelligent en grappig. Een raaf is gewoon een machtig beest, maar kauwtjes zijn ook leuk.
Witte snavel. Rode snavel is waterhoenquote:
Lief!quote:Op maandag 30 april 2012 20:35 schreef mazaru het volgende:
Net uit het ei! 3 uurtjes oud en zwemmen als een meerkoet!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()