Zoals jij in deze topic de kerel in kwestie beschreven hebt, denk ik dat hij er het afgelopen jaar maar mazzel mee heeft gehad dat hij jou had.quote:Op maandag 11 april 2011 01:11 schreef JX het volgende:
Ik ga nu misschien als een materialistische bitch klinken, maar ik wil eigenlijk nog een paar dagen wachten tot hij aankomende vrijdag in elk geval een groot deel van al het geleende geld (een paar honderd) heeft terugbetaald. Ik heb het namelijk wel erg hard nodig om rekeningen te kunnen betalen.![]()
Het lijkt nu bijna of ik hem verlaat om geldMaar de grootste reden is toch echt het stoner gebeuren en kinderachtig gedoe...
Ik heb pizza gehaald gisteren, mag dat?quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:38 schreef MisterSqueaky het volgende:
En TS - wat heb je vandaag voor hem betaald, en welk excuus heb je voor jezelf gevonden om het nog maar niet uit te maken?
Van mij wel. Er lopen inmiddels al weddenschappen op hoe lang je je nog laat gebruiken - en hoe langer dat duurt, hoe meer ik winquote:
Ik denk dat het wel als meerdere jaren voelt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:07 schreef Skull-splitter het volgende:
1 jaar, je kunt iig niet zeggen dat je het geen kans hebt gegeven
Na het lezen van deze topic ben ik echt benieuwdquote:Op dinsdag 12 april 2011 09:46 schreef JX het volgende:
maar dat vind ik geen reden om uit te stellen.
TT is "How to dump a stoner?"quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:46 schreef JX het volgende:
[..]
Ik heb pizza gehaald gisteren, mag dat?
Ik wacht tot dit weekend, zodat ik in elk geval het geleende geld terug heb. Dit weekend zijn we toevallig precies 1 jaar samen, maar dat vind ik geen reden om uit te stellen.
Prachtige OP, heeft betreffende persoon het hele verhaal op eenzelfde duidelijke manier gepresenteerd gekregen? Als er dan niks verandert, ja, over en uit (en dan is het geen verrassing meer).quote:Op woensdag 6 april 2011 14:40 schreef JX het volgende:
Ja hoor, tis weer zover. Bijna een jaartje relatie en ik (28) ben het alweer zat
Hij leek zo leuk en lief en betrouwbaar in het begin en na een half jaartje trok hij bij mij in. Leuk en lief is hij nog steeds. Maar ondertussen is hij veranderd van iemand die af en toe een sigaretje opsteekt, naar een regelrechte luie stoner. En dat betekent dat ik nu ook voortdurend zijn stoner vrienden over de vloer heb en mijn huis (waarvoor ik de rekeningen betaal) continue naar wiet stinkt. Party bij mij thuis? Leuk! En op zich heb ik helemaal geen probleem met drugs; doe wat je leuk vindtMaar ik hoef er geen relatie mee en een party waar iedereen compleet stoned elkaar zonder een woord zit aan te staren zijn gewoon loeisaai
![]()
Nog een paar voorbeelden...
Hij maakt continu valse beloftes, vooral m.b.t. geld. Zo heb ik meer dan twee maanden lang letterlijk niets extra uit kunnen geven omdat een zware energierekening op de deurmat viel. Meneer zou helpen, maar ondertussen blijft hij wel elke week CD's en kleding kopen, inclusief een dure boxset van 50 euro en uiteraard bleef hij zo'n 20-40 euro per week aan wiet besteden. Ter vergelijking: ikzelf heb 5 maanden lang geen nieuwe kleding gekocht en heb zelfs een maandje onverzekerd rondgereden omdat ik het simpelweg niet kon betalen. Ik heb hem hier uiteraard regelmatig aan herinnerd maar hij weet zich er altijd uit te lullen..
Ik werk fulltime. Meneer werkte in het begin ook fulltime, maar is nu zijn baan aan het verpesten door regelmatig een dag thuis te blijven als hij daar zin in heeft.En dat terwijl hij gedurende de winter al 3 maanden thuis heeft gezeten omdat het werk stil lag. Een tijdelijke baan zoeken? waarom zou je als je vriendin de rekeningen toch wel betaald. En als ik dan thuiskom ligt hij op de bank/in bed te slapen terwijl de keuken volstaat met vieze vaat met zijn kruimels/etensresten in alle hoeken en gaten. Lekker, dat mag ik dan weer gaan opruimen want meneer ziet niet wat er schoongemaakt moet worden (maar dit is geloof ik een standaard mannenkwaal
)
Verder praat hij al sinds onze ontmoeting over het halen van zijn rijbewijs, wat erg nodig is voor zijn werk, maar gaf onlangs toe dat hij daar nog steeds niet aan begonnen is omdat hij bang is voor het verkeer (hij is 27....)![]()
![]()
Kortom, loser! Hij is gewoon niet meer de persoon op wie ik verliefd werd en ik ben het zat om de enige verantwoordelijke te zijn. Ik begin ook ernstige overeenkomsten te zien tussen mij en zijn moeder![]()
Het probleem? Ik kan de knoop maar niet doorhakken want ondanks dat ik weet dat ik zo niet verder kan leven, geniet ik wel van zijn gezelschap en kan ik met hem lachen (zolang hij niet stoned is, want dan komt er geen woord uit). Maar ik zie ook dat hij nooit zal veranderen en dat ik daar doodongelukkig van ga worden als ik hiermee verder ga.
Iemand die mij ff op zijn Fok!s kan vertellen dat ik mijn vinger uit mijn neus moet halen en hem het huis uit moet schoppen?Andere meningen zijn ook welkom
geen slecht ideequote:Op woensdag 6 april 2011 14:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Print het eerste deel van dit topic uit.
Zet z'n spullen voor de deur.
Verkoop z'n spullen.
Zeg tegen hem dat hij morgen weg moet zijn.
Er is inderdaad een communicatieprobleem, want als ik begin over problemen geeft hij geen antwoord en begint snel over iets anders of doet er lacherig over. We hebben weinig discussies en als we ze hebben ben ik altijd degene die het inzet, waardoor ik mezelf een zeikwijf begin te voelen.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:15 schreef VanHelsing het volgende:
[..]
Prachtige OP, heeft betreffende persoon het hele verhaal op eenzelfde duidelijke manier gepresenteerd gekregen? Als er dan niks verandert, ja, over en uit (en dan is het geen verrassing meer).
Las ergens in de reacties dat er wel iets gecommuniceerd is, maar communicatief vermogen is in menig relatie het grootste gebrek. Als die al aanwezig is.Vooral als ik lees dat TS overweegt de relatie per SMS te beëindigen (terwijl je samenwoont?), krijg ik de indruk dat hier een potentiële oorzaak ligt dat er niks verandert... verandering begint bij jezelf
Zo gedraag je je ook. Het ligt niet alleen aan hem, maar zeker ook aan jou. Jij laat je prima weer in die rol drukken en neemt die op je. En dan kom je vervolgens hier klagen!quote:Op woensdag 13 april 2011 13:09 schreef JX het volgende:
[..]
Er is inderdaad een communicatieprobleem, want als ik begin over problemen geeft hij geen antwoord en begint snel over iets anders of doet er lacherig over. We hebben weinig discussies en als we ze hebben ben ik altijd degene die het inzet, waardoor ik mezelf een zeikwijf begin te voelen.![]()
En gisteravond wilde hij wéér geld lenen terwijl ik hem afgelopen weekend dus al 100 had geleend waarmee hij de hele week zou uitzitten tot hij zijn nieuwe bankpasje krijgt eind deze week. Hij zou daarvan alleen het verjaarsdagscadeau voor zijn vader, zijn reiskosten en lunch van hoeven betalen maar het is dus alweer op. Ik heb hem daarom even flink terecht gewezen en uitgelegd dat hij moet leren voorzichtiger met zijn geld te zijn en hem eraan herinnerd dat hij het zou gebruiken voor alleen het hoognodige. Ik vermoed dat hij er weer wiet van heeft gekocht want dat zat hij gister wel weer mooi te smokenNu voel ik me helemaal z'n moeder
![]()
Edit: te snel op invoeren gedrukt
Hij vroeg om 20, ik heb hem 5 gegeven wat voldoende moet zijn voor de bus. Daarna ben ik met hem naar de supermarkt gelopen en zelf brood etc. gehaald voor zijn lunch, zodat hij dat niet hoeft te kopen maar gewoon van huis meeneemt. En even gemeld dat dit het laatste is wat hij kan lenen.. Zodra zijn nieuwe bankpasje er is kan hij mij terugbetalen en dan stel ik hem voor dat hij terug naar zijn ouders gaat, aangezien hij daar al een moeder heeftquote:Op woensdag 13 april 2011 13:34 schreef jogy het volgende:
Maar.. heb je hem dat geld wel weer 'geleend'?
Eensch, ben kennelijk te zorgzaam ofzo.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo gedraag je je ook. Het ligt niet alleen aan hem, maar zeker ook aan jou. Jij laat je prima weer in die rol drukken en neemt die op je. En dan kom je vervolgens hier klagen!
Zolang ik hem eraan herinner betaald hij het wel terug. Het kost meestal alleen een aantal herinneringen voordat hij het doetquote:Op woensdag 13 april 2011 13:43 schreef formerjellybean het volgende:
Ik snap iets niet , je weet dat je het geld niet terugkrijgt, en je blijft hem geld lenen.
Iemand die me sowieso geld schuldig is zou ik al helemaal niet meer van lenen. Je kan wel klagen maar uiteindelijk doe je het wel zelf.
Oefen eens heel keihard op het woordje nee, want ik denk dat je dat nodig hebt.
Je bent niet te zorgzaam, je laat je gebruiken als voetveeg.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:46 schreef JX het volgende:
[..]
Eensch, ben kennelijk te zorgzaam ofzo.Ik heb ook zeker tegen hem geklaagd gister hoor
Maar ik vond dat ik hem ook weer niet zonder eten etc. naar werk kon laten gaan. Achteraf gezien zou het een goede les voor hem zijn als hij even helemaal zonder geld en hulp komt te zitten. Maar ja, dan is er vast altijd wel weer een vriend of collega die hem helpt. Dus of hij het ooit zal leren? Denk het niet!
Waarom niet ??? Het is toch zijn eigen geld waar die zelf verantwoordelijk voor is, geen geld geen eten.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:46 schreef JX het volgende:
[..]
Eensch, ben kennelijk te zorgzaam ofzo.Ik heb ook zeker tegen hem geklaagd gister hoor
Maar ik vond dat ik hem ook weer niet zonder eten etc. naar werk kon laten gaan. Achteraf gezien zou het een goede les voor hem zijn als hij even helemaal zonder geld en hulp komt te zitten. Maar ja, dan is er vast altijd wel weer een vriend of collega die hem helpt. Dus of hij het ooit zal leren? Denk het niet!
Woei! Je spreekwoordelijke ballen zijn ingedaald dusquote:Op woensdag 13 april 2011 13:41 schreef JX het volgende:
[..]
Hij vroeg om 20, ik heb hem 5 gegeven wat voldoende moet zijn voor de bus. Daarna ben ik met hem naar de supermarkt gelopen en zelf brood etc. gehaald voor zijn lunch, zodat hij dat niet hoeft te kopen maar gewoon van huis meeneemt. En even gemeld dat dit het laatste is wat hij kan lenen.. Zodra zijn nieuwe bankpasje er is kan hij mij terugbetalen en dan stel ik hem voor dat hij terug naar zijn ouders gaat, aangezien hij daar al een moeder heeft
Ik denk dat het probleem is dat ik zelf nooit dit soort praktijken heb uitgevoerd. Mijn moederquote:Op woensdag 13 april 2011 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je bent niet te zorgzaam, je laat je gebruiken als voetveeg.
Hoe zinvol denk je dat het is dat zijn moeder vriendin tegen hem klaagt, als ze vervolgens toch geld geeft? Hoe zinvol vond jij dat als je moeder eerst even tegen je tekeer ging, maar je wel wist dat je toch kreeg wat je wilde/moest hebben? "Zo zielig, mijn jongen zonder eten naar zijn werk, dat kan toch niet". Dat is ZIJN verantwoordelijkheid, niet de jouwe.
Ik heb het topic een beetje terug gelezen maar jouw geschreven stukje wat ik nu quote vat alles eigenlijk prima samen. Je moet met hem mee lopen naar de winkel omdat je hem anders niet vertrouwd dat hij er ook echt brood van koopt? Je bent zijn moeder toch niet? Je blijft hem geld lenen want hij niet, of heel langzaam terugbetaald ; hij is aan de wiet, het lijkt alsof hij jouw wensen niet respecteert door zijn acties.....waarom blijf je in hemelsnaam bij hem?quote:Op woensdag 13 april 2011 13:41 schreef JX het volgende:
[..]
Hij vroeg om 20, ik heb hem 5 gegeven wat voldoende moet zijn voor de bus. Daarna ben ik met hem naar de supermarkt gelopen en zelf brood etc. gehaald voor zijn lunch, zodat hij dat niet hoeft te kopen maar gewoon van huis meeneemt. En even gemeld dat dit het laatste is wat hij kan lenen.. Zodra zijn nieuwe bankpasje er is kan hij mij terugbetalen en dan stel ik hem voor dat hij terug naar zijn ouders gaat, aangezien hij daar al een moeder heeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |