quote:Op woensdag 6 april 2011 13:03 schreef Zapato het volgende:
McDonalds![]()
Burger King
Steakhouse Burger
Zelf maken blijft het lekkerst.
Fout van het woordenboek.quote:
Dan is het dus niet zelf maken simpele.quote:
Jawel.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:05 schreef Zapato het volgende:
[..]
Dan is het dus niet zelf maken simpele.
Hmm.quote:
Is dat net zoiets als een inwoner van Berlijn een 'Berliner' noemen?quote:Op woensdag 6 april 2011 13:04 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Fout van het woordenboek.
De hamburger is vernoemd naar Hamburg. Die Duitse stad weet je wel? En in het Duitsland moet je niet proberen een brötchen hamburger te bestellen hoor.
Dat hangt af van de voorkeur van degene die het opeet. De perfecte hamburger is precies zoals de eter ervan het wil hebben. Als die vraagt of er ook nog even over de hamburger gepist kan worden is de hamburger met pis de perfecte hamburger.quote:
Dat klopt toch gewoon? Iemand uit hamburg heet ook een Hamburger.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:07 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
Is dat net zoiets als een inwoner van Berlijn een 'Berliner' noemen?
Staat me iets bij van een Amerikaanse president.... "Ich bin ein Berliner!" (kortom: Ik ben een Berliner Bol)quote:Op woensdag 6 april 2011 13:09 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Dat klopt toch gewoon? Iemand uit hamburg heet ook een Hamburger.
Wikipedia zegt:quote:Op woensdag 6 april 2011 13:11 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
Staat me iets bij van een Amerikaanse president.... "Ich bin ein Berliner!" (kortom: Ik ben een Berliner Bol)
quote:In Engelstalige media deed jaren later de bewering de ronde dat de Duitse zinsnede grammaticaal onjuist was en dat Kennedy, zich van geen kwaad bewust, "ik ben een Berlinerbol" in plaats van "ik ben een Berlijner" zou hebben gezegd. De vermeende fout zou aan het gebruik van het onbepaalde lidwoord ein te wijten zijn. Hoewel deze interpretatie door Duitse taalkundigen van de hand wordt gewezen, is ze sindsdien een eigen leven gaan leiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |