abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95137582
Vorig jaar als nieuw woord de damschreeuwer, nu weer de dambrander.
pi_95137598
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:53 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Elkaar van goede advies voorzien is nooit mis. Ook achteraf.

Want dat voorkomt wat in de toekomst.
Absoluut mee eens!
Logic will get you from A to B. Imagination will get you anyware.
pi_95137972
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:53 schreef Kabolter het volgende:
Nog steeds het blandblusserverhaal?

Het was zeer waarschijnlijk verstandiger geweest dat 1 iemand die niks deed naar een winkel zou rennen om een brandblusser op te halen. Maar dan houdt het ook op. Je gaat er toch vanuit dat je die brand niet binnen 10 tot 15 seconden gedoofd hebt als je met 5 man bent?

Tevens voelt direct iets doen veel nuttiger dan eerst een aantal handelingen uit te voeren die nog niks oplevert, maar eventueel wel belangrijk zal zijn als er een tijd is verstreken.
Ja ik zeg ook niet dat heet 100% zeker was dat het leven van deze man was gered. Ik zeg alleen dat ze hem mogelijk sneller naar de dood hebben geholpen, ipv gewoon niks te doen wat beter was geweest.

Hier is een verhaal over een gevalletje in New York waar een vrouw haar ex in brand stak. Hij werd gebrandblusd bijna direct maar overleed alsnog omdat hij al snel 2 minuten aan het branden was voordat de blusser hem kon bereiken. En die blusser kwam uit een winkel direct naast.

pi_95138040
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:54 schreef shadow117 het volgende:

[..]

Absoluut mee eens!
Dank dank :@
  woensdag 6 april 2011 @ 21:08:28 #280
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95138470
Leeft de man nog?

Hulde aan de mensen die probeerden het vuur te doven. Klote om mee te maken.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 6 april 2011 @ 21:08:34 #281
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_95138477
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:00 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ja ik zeg ook niet dat heet 100% zeker was dat het leven van deze man was gered. Ik zeg alleen dat ze hem mogelijk sneller naar de dood hebben geholpen, ipv gewoon niks te doen wat beter was geweest.

Hier is een verhaal over een gevalletje in New York waar een vrouw haar ex in brand stak. Hij werd gebrandblusd bijna direct maar overleed alsnog omdat hij al snel 2 minuten aan het branden was voordat de blusser hem kon bereiken. En die blusser kwam uit een winkel direct naast.

Niks doen was in dit geval wellicht beter geweest; echter gaat niks doen tegen het instinct van de mensen in en deden ze daarom toch maar wat (ookal was het verkeerd).

Ik vermoed dat de Dambrander het ook niet gaat overleven. Te lang gebrand, en als je naar het filmpje kijkt, een te groot oppervlak verbrand.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 6 april 2011 @ 21:09:47 #282
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95138570
Ah, val even binnen en zie al weer wat de discussie is. Stelletje sneue droeftoetertjes.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_95138655
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:08 schreef MaLo het volgende:

[..]

Niks doen was in dit geval wellicht beter geweest; echter gaat niks doen tegen het instinct van de mensen in en deden ze daarom toch maar wat (ookal was het verkeerd).

Ik vermoed dat de Dambrander het ook niet gaat overleven. Te lang gebrand, en als je naar het filmpje kijkt, een te groot oppervlak verbrand.
Hem verstikken met die jassen was wel weer het beste wat ze konden doen. Maar goed dat is wel vergezocht om dat te verwachten van het gewone volk, dat ze zoiets zouden weten.
pi_95138699
http://www.zie.nl/video/a(...)-de-Dam/m1gz2iqfhofm

Ironisch dat alleen ''de buitenlanders'' - kut marokkanen/negers enzovoort die man helpen hier. :')
pi_95138763
quote:
16s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:11 schreef iwannabehigh het volgende:
http://www.zie.nl/video/a(...)-de-Dam/m1gz2iqfhofm

Ironisch dat alleen ''de buitenlanders'' - kut marokkanen/negers enzovoort die man helpen hier. :')
Erop slaan is hun eerste instinct.
  woensdag 6 april 2011 @ 21:13:52 #286
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_95138799
Brandblusser was niet nodig geweest. Die mensen hadden hem moeten bedekken met hun jassen, evt. ook op hem gaan liggen. Die brand had je in 10 seconden kunnen doven als je onmiddelijk met 5 - 10 man op hem was gesprongen en een zo groot mogelijk oppervlak strak met de jas bedekken. Ik vind dit echt ontzettende basiskennis.

Ik vind het ook geen excuus dat mensen 'niet weten wat te doen in een panieksituatie'. Hallo, júllie staan niet in brand. Als je al niet meer kunt nadenken als een ánder iets overkomt, wat kun je dan wel? Ik begrijp dat dit een resultaat is van de voorspelbare, comfortabele levens van vandaag de dag, maar echt, ik heb er weinig begrip voor.

En instinct? We zijn geen apen. Instinct overschrijf je met je hersens.
Ik wens je een dolfijne dag
  woensdag 6 april 2011 @ 21:14:34 #287
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_95138835
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:11 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Hem verstikken met die jassen was wel weer het beste wat ze konden doen. Maar goed dat is wel vergezocht om dat te verwachten van het gewone volk, dat ze zoiets zouden weten.
Gewoon volk in een noodsituatie reageert anders dan getraind volk (hulpverleners) en gewoon volk dat zich niet in een noodsituatie bevindt.

Maar daar wil ik eigenlijk niet opnieuw over beginnen :')
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_95138837
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:13 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dat doen ze al vaker, ook bij mensen die niet eens branden ;)
pi_95138874
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:13 schreef Pinterman het volgende:
Brandblusser was niet nodig geweest. Die mensen hadden hem moeten bedekken met hun jassen, evt. ook op hem gaan liggen. Die brand had je in 10 seconden kunnen doven als je onmiddelijk met 5 - 10 man op hem was gesprongen en een zo groot mogelijk oppervlak strak met de jas bedekken.

Ik vind het ook geen excuus dat mensen 'niet weten wat te doen in een panieksituatie'. Hallo, júllie staan niet in brand. Als je al niet meer kunt nadenken als een ánder iets overkomt, wat kun je dan wel? Ik begrijp dat dit een resultaat is van de voorspelbare, comfortabele levens van vandaag de dag, maar echt, ik heb er weinig begrip voor.
:D Ik moest lachen.
pi_95138877
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:13 schreef DrDentz het volgende:

[..]

:P Toch is 't best opvallend, je ziet alleen maar zwarten die hem helpen.

Maar ik denk persoonlijk dat het een schreeuw om aandacht is, wie steekt zichzelf nou in brand op de dam - dan wéét je dat je wel geholpen gaat worden. Mensen die helpen zijn er namelijk altijd en vooral op zo'n drukke plaats. Steek je jezelf in brand thuis, waar niemand bij is, weet je 100% zeker dat je het niet overleefd.
pi_95138898
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:14 schreef MaLo het volgende:

[..]

Gewoon volk in een noodsituatie reageert anders dan getraind volk (hulpverleners) en gewoon volk dat zich niet in een noodsituatie bevindt.

Maar daar wil ik eigenlijk niet opnieuw over beginnen :')
Maar dat zeg ik ook juist. Als je mijn reactie leest, dat ze dat niet zouden kunnen weten. Dus?
pi_95138902
quote:
Brandblusser was niet nodig geweest. Die mensen hadden hem moeten bedekken met hun jassen, evt. ook op hem gaan liggen. Die brand had je in 10 seconden kunnen doven als je onmiddelijk met 5 - 10 man op hem was gesprongen en een zo groot mogelijk oppervlak strak met de jas bedekken. Ik vind dit echt ontzettende basiskennis.

En instinct? We zijn geen apen. Instinct overschrijf je met je hersens.
_O-
pi_95139035
Jammer dat mensen hier weer zo nodig kritiek moeten leveren op mensen die goedbedoeld hebben geholpen. Wat zou je zelf doen in zo'n situatie? Waarschijnlijk zoals de rest van de mensen; sneu aan de kant zitten kijken en misschien nog even filmen ook nog.
pi_95139037
quote:
16s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:15 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Lopen er daar wel Nederlanders dan? Weet niet hoor, ik kom nooit meer in Amsterdam.
pi_95139059
quote:

[..]

Maar ik denk persoonlijk dat het een schreeuw om aandacht is, wie steekt zichzelf nou in brand op de dam - dan wéét je dat je wel geholpen gaat worden. Mensen die helpen zijn er namelijk altijd en vooral op zo'n drukke plaats. Steek je jezelf in brand thuis, waar niemand bij is, weet je 100% zeker dat je het niet overleefd.
in sommige culturen is jezelf in brand steken best normaal.
Nederlanders zijn getraind om andere cultuen te respecteren.
pi_95139064
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:17 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Lopen er daar wel Nederlanders dan? Weet niet hoor, ik kom nooit meer in Amsterdam.
:') Meer dan genoeg.
  woensdag 6 april 2011 @ 21:18:44 #297
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_95139083
quote:
Brandblusser was niet nodig geweest. Die mensen hadden hem moeten bedekken met hun jassen, evt. ook op hem gaan liggen. Die brand had je in 10 seconden kunnen doven als je onmiddelijk met 5 - 10 man op hem was gesprongen en een zo groot mogelijk oppervlak strak met de jas bedekken.

Als je zélf in een noodsituatie zit weet je beter wat je moet doen. Dan geldt namelijk je overlevingsdrang. Dit geldt ook als je kind of je geliefde in direct gevaar is. Voor een wildvreemde voel je geen overlevingsdrang.
pi_95139097
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:17 schreef DrDentz het volgende:

[..]

nee niet smorgens, die zijn aan het werk. Hoezo vooroordelen bevestigend ?
  woensdag 6 april 2011 @ 21:19:40 #299
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_95139151
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:15 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Maar dat zeg ik ook juist. Als je mijn reactie leest, dat ze dat niet zouden kunnen weten. Dus?
Ok, op die manier kun je het ook lezen :). Had je verkeerd begrepen!
pi_95139182
quote:

[..]

Nee, als je thuis bent kan je in de badkuip springen. Of een deken zoeken of potje water. Of rondrollen - alleen dan wordt je huis ook in de fik gezet :P maar goed, je hebt er in ieder geval de aandacht van de buren getrokken ^O^ En ook mogelijk de rookmelder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')