abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95114960
quote:
Moslima's met een hoofddoek zijn welkom bij fitnessketen Fit for Free. Het was bij de sportclub tot voor kort verboden om te sporten met een hoofddeksel, waardoor sommige moslima's waren uitgesloten van lidmaatschap.

Op de website van de sportschool staat nu dat leden in de trainingsruimte geen petjes, caps of andere hoofdbedekking mogen dragen, 'met uitzondering van hoofddeksels die gedragen worden op basis van godsdienst'.

De keten heeft de omstreden huisregel aangepast na een aangifte van een hoofddoekdraagster die lid wilde worden. Volgens het Openbaar Minsiterie is de huisregel discriminerend.

Antidiscriminatieorganisaties kregen al tijden klachten van moslima's die bij Fit for Free willen sporten maar worden geweigerd. De Commissie Gelijke Behandeling gaf deze vrouwen volgens het Rotterdamse antidiscriminatiebureau Radar steeds gelijk.
bron: FP

"Op de website van de sportschool staat nu dat leden in de trainingsruimte geen petjes, caps of andere hoofdbedekking mogen dragen,met uitzondering van hoofddeksels die gedragen worden op basis van godsdienst."

Belachelijk dit.
Altijd maar weer uitzonderingsposities voor fabeltjesgelovers.

Ik geloof in de grote boze hoed, daarom moet ik overal een hoed op hebben, zal vast geen acceptabele reden zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 06-04-2011 14:48:44 ]
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 6 april 2011 @ 12:41:29 #2
341309 Muhammedalislaam
Islam is het antwoord op alles
pi_95115066
Jullie geloven toch in het spagettimonster? ga maar met spagetti op je hoofd lopen :)
Allah shiep de aarde voor de moslims.
  woensdag 6 april 2011 @ 12:42:06 #3
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_95115093
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:41 schreef Muhammedalislaam het volgende:
Jullie geloven toch in het spagettimonster? ga maar met spagetti op je hoofd lopen :)
Sorry, ik moet een vergiet op mijn hoofd van TFSM. True story!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 6 april 2011 @ 12:42:13 #4
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_95115098
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:38 schreef MouzurX het volgende:

[..]

"Op de website van de sportschool staat nu dat leden in de trainingsruimte geen petjes, caps of andere hoofdbedekking mogen dragen,met uitzondering van hoofddeksels die gedragen worden op basis van godsdienst."

Belachelijk dit.

Ik geloof in de grote boze hoed, daarom moet ik overal een hoed op hebben, zal vast geen acceptabele reden zijn.
Het is ook te belachelijk voor woorden. Dus zij mogen wel een symbool van onderdrukking dragen in de sportschool, maar ik mag niet met een muts op mijn fitness doen? :')

Overigens wedden dat als ik met een hoofddoek naar Fit for Free gaan ze me gaan vragen om hem af te doen? :{
pi_95115144
Maar natuurlijk komt er nu geen tegenreactie, want niet-gelovigen hebben wel betere dingen te doen dan mensen/organisaties aanklagen voor vanalles.

Het is best dat ze een hoofddoek willen dragen, maar dan moeten alle hoofddeksels worden toegestaan. Dit is pure discriminatie.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 6 april 2011 @ 12:43:30 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_95115158
Stap eens naar binnen met een keppeltje. ;)
Kijken wat ze dan zeggen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_95115190
quote:
Op woensdag 6 april 2011 12:42 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Het is ook te belachelijk voor woorden. Dus zij mogen wel een symbool van onderdrukking dragen in de sportschool, maar ik mag niet met een muts op mijn fitness doen? :')
Totdat de natuurlijke selectie een eind aan die onzin maakt, that is.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 6 april 2011 @ 12:44:15 #8
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_95115200
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:38 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Belachelijk dit.

Ik ben zelf Dudeist (ja serieus, ook serieuze religie in de states) dus ik mag dan ook gewoon lekker een dikke blunt opsteken binnen, dit hoort bij het geloof. De vrijheid van godsdienst wordt wel heel bont in Nederland. Dit geldt dus ook voor mij, ik geniet dus totale vrijheid. Mooi om te weten.
To doom or not to doom
  woensdag 6 april 2011 @ 12:44:58 #9
341309 Muhammedalislaam
pi_95115233
Je moet eens op tros radar lezen wat ze over deze toko schrijven.
pi_95115326
Kom op zeg, nu niet gaan aanstellen. De Islam is een erkend geloof en al die andere nonsens waar jullie in zeggen te geloven (puur om te grappig te doen) zijn dat niet. Einde verhaal.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 6 april 2011 @ 12:47:49 #11
341309 Muhammedalislaam
pi_95115368
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:44 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Totdat de natuurlijke selectie een eind aan die onzin maakt, that is.
Die is komisch. Er komt wel een einde aan ja. Westerse vrouwen willen geen kinderen maar willen er zo lang mogelijk jeugdig en sexy uitzien. Als ze dan al een kind willen dan is het op hun 35ste en dan gaat het meestal niet meer. Zo dus hoe gaat dat met die natuurlijke selectie werken? haha
  woensdag 6 april 2011 @ 12:47:58 #12
181126 MouzurX
Misschien?
pi_95115371
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:47 schreef waht het volgende:
Kom op zeg, nu niet gaan aanstellen. De Islam is een erkend geloof en al die andere nonsens waar jullie in menen te geloven zijn dat niet. Einde verhaal.
En welk commitee gaat over deze "erkenning van fabeltjes"?
pi_95115405
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:47 schreef MouzurX het volgende:

[..]

En welk commitee gaat over deze "erkenning van fabeltjes"?
De commissie der tijd. Over duizend jaar kijken we wel of jullie religie's erbij kunnen.
  woensdag 6 april 2011 @ 12:49:17 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_95115428
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:47 schreef waht het volgende:
Kom op zeg, nu niet gaan aanstellen. De Islam is een erkend geloof en al die andere nonsens waar jullie in zeggen te geloven (puur om te grappig te doen) zijn dat niet. Einde verhaal.
Erkend, door wie? En wat boeit mij dat? Wie heeft de autoriteit om een sprookje tot geloof te promoveren?
Get woke, go broke!
  woensdag 6 april 2011 @ 12:50:37 #15
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_95115483
Laat ze dat hoofddoekje dragen, wat kan mij dat nou schelen?
O)))
pi_95115499
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Erkend, door wie? En wat boeit mij dat? Wie heeft de autoriteit om een sprookje tot geloof te promoveren?
De miljoenen tot miljarden die erin geloven. Dat verzinsel van jou wordt alleen door jou "geloofd" en is dus niets waard.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 6 april 2011 @ 12:52:45 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_95115575
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:50 schreef waht het volgende:

[..]

De miljoenen tot miljarden die erin geloven. Dat verzinsel van jou wordt alleen door jou "geloofd" en is dus niets waard.
Er zijn ook miljoenen mensen die in democratie of dictatorschap geloven. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_95115590
Waarom zou dit een probleem zijn?

prima oplossing van die fitnessstudio en ik kan me nauwelijks voorstellen dat hierbij iemand nu werkelijk 'schade' ondervind....
Ikzelf zie niet direkt in waarom je ook andere hoofdbedekking zo hoognodig moet 'verbieden' (afraden ervan wegens mogelijk problemen met warmteontwikkeling en bv zweetafvoer lijkt me veel beter, het is aan de fitnessers dan zelf te bepalen hoe en wat ze dan doen ermee, het is gewoon beter géén petje te dragen).

In het geval van hoofddoekjes zou het inderdaad een probleem zijn dat bepaalde personen zelf dus geen mogelijkheid zouden hebben in een 'gewone' sportschool te sporten en ik vind het jusit belangrijker dat er géén 'afgesloten moslim-sportscholen' ontstaan ...
Juist uit het oogpunt van integratie is het beter dat ook zulke mensen gewoon volledig deelnemen aan het openbaar leven...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_95115596
quote:
Dat roept je imam zeker. Wat een onzin.
Last van zure lucht?
  woensdag 6 april 2011 @ 12:53:30 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_95115608
quote:

[..]

Jouw geloof is ook niets waard, alleen geloof jij van wel.

En hoeveel mensen zijn er nodig voor acceptatie, 100? 1000? 1000000?
Get woke, go broke!
  woensdag 6 april 2011 @ 12:53:46 #21
181126 MouzurX
Misschien?
pi_95115620
quote:

[..]

En de miljarden mensen die niet in een god geloven?
Die mogen nu geen hoofddeksel ophebben, alleen omdat zij geen boek volgen waarin dat instaat.
pi_95115646
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:52 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Er zijn ook miljoenen mensen die in democratie of dictatorschap geloven. :)
Nja, is wat anders. Religie en politieke ideologie. Wat betreft politieke ideologie geldt het recht van de sterkste, wat betreft religie geldt het recht van de grootste (groep).
pi_95115655
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:47 schreef Muhammedalislaam het volgende:

[..]

Die is komisch. Er komt wel een einde aan ja. Westerse vrouwen willen geen kinderen maar willen er zo lang mogelijk jeugdig en sexy uitzien. Als ze dan al een kind willen dan is het op hun 35ste en dan gaat het meestal niet meer. Zo dus hoe gaat dat met die natuurlijke selectie werken? haha
Ten eerste is de bevolking van Nederland nog steeds stijgende, dus dit is een totaal onzinnige aanname.

Verder bestaat natuurlijk de kans dat zo'n moslima zich dankzij haar hoofddoek verhangt. Ik neem wel aan dat haar nabestaanden dan van schadevergoeding afzien, aangezien ze immers moedwillig het risico heeft genomen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 6 april 2011 @ 12:55:04 #24
181126 MouzurX
Misschien?
pi_95115674
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:53 schreef RM-rf het volgende:
Waarom zou dit een probleem zijn?

Gelovigen krijgen een uitzonderingspositie, oftewel niet gelovigen worden als niet-gelijkwaardig beschouwd.

Of je laat hoofddeksels totaal niet toe, of je laat alles toe.
  woensdag 6 april 2011 @ 12:55:20 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_95115689
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:54 schreef waht het volgende:

[..]

Nja, is wat anders. Religie en politieke ideologie. Wat betreft politieke ideologie geldt het recht van de sterkste, wat betreft religie geldt het recht van de grootste (groep).
Prima, de meerderheid in Nederland gelooft NIET in hoofddoekjes, dus weg ermee :).

Dank voor deze heldere oplossing, we zijn eruit :).
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')