abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2011 @ 18:33:23 #101
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_95177967
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:29 schreef Boldface het volgende:

Het probleem met deze incestvader is dat je op voorhand al kunt invullen dat -ie een belachelijk lage straf gaat krijgen voor al het leed dat hij heeft veroorzaakt. Lees even dit verse nieuwe bericht:

[..]

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eder-12-bekent.dhtml

Zoals je kunt lezen, is de man al eerder voor seksueel misbruik van zijn eigen kind veroordeeld. De straf die destijds is opgelegd, is dermate fors en afschrikwekkend geweest; de samenleving is dusdanig lang en goed tegen deze man beschermd geweest, dat nu een 12-jarig kind slachtoffer is van incest en een kind van haar eigen vader heeft moeten baren.

Noem mij maar conservatief of extreem-rechts (wat ik niet ben), maar ik vind de doodstraf nog te mild voor zo'n beest.
Ik vind het eerder dringend nodig om iets te doen aan de mensen die de man gewoon zijn gang laten gaan met de volgende dochter. Welke kwezelaar laat dat meisje nu onbeschermd onder zijn dak wonen ? Degene die daar niet tegen is opgetreden mogen ze van mij eens stevig aanpakken.

[ Bericht 5% gewijzigd door deedeetee op 07-04-2011 18:44:35 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 7 april 2011 @ 18:34:51 #102
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_95178035
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:30 schreef Boldface het volgende:

[..]

Je hebt gelijk; het is de normaalste zaak van de wereld dat vaders hun 11-jarige dochter verkrachten en bezwangeren....
We moeten iets hebben om met z'n allen verontwaardigd over te doen inderdaad. Ik kan niet wachten op het volgende schandaal.
O)))
pi_95178376
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:29 schreef arucard het volgende:

[..]

Zo lijkt het net alsof je de 12 jarige de schuld geeft :')
Verduidelijk dat dan eens, want ik kan het werkelijk nergens uit opmaken, zelfs niet uit de bold tekst.
-weg-
pi_95178410
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik vind het eerder dringend nodig om iets te doen aan de mensen die de man gewoon zijn gang laten gaan met de volgende dochter. Welke kwezelaar laat dat meisje nu onbeschemd onder zijn dak wonen ? Degene die daar niet tegen is opgetreden mogen ze van mij eens stevig aanpakken.
_O_
-weg-
  donderdag 7 april 2011 @ 18:50:44 #105
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_95178784
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:41 schreef Auti het volgende:

[..]

Verduidelijk dat dan eens, want ik kan het werkelijk nergens uit opmaken, zelfs niet uit de bold tekst.
Met "en dan ook nog eens van je eigen vader" lijkt het net alsof het meisje haar vader heeft uitgekozen.
Maar ik weet ook wel dat je dat niet bedoelt natuurlijk, mocht je dat denken.
O)))
pi_95178830
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:33 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind het eerder dringend nodig om iets te doen aan de mensen die de man gewoon zijn gang laten gaan met de volgende dochter. Welke kwezelaar laat dat meisje nu onbeschermd onder zijn dak wonen ? Degene die daar niet tegen is opgetreden mogen ze van mij eens stevig aanpakken.
Wat had je precies willen doen? Als de man zijn (mini-)straf heeft uitgezeten, is hij daarna weer een vrij man; dat geldt voor iedere veroordeelde nadat de straf eenmaal is uitgezeten. Als de man zich niet misdraagt (of als daar geen tekenen van zichtbaar zijn), is niemand gerechtigd om zomaar in de privésfeer van zo'n gezin in te grijpen. Dat kan pas als er signalen zijn.

Het probleem is dat de man de eerste keer veel te soft is gestraft; iemand die zoiets gruwelijks doet als zijn eigen kind seksueel misbruiken, moet simpelweg veel zwaarder worden bestraft.
  donderdag 7 april 2011 @ 18:55:57 #107
78780 deedeetee
pi_95179036
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:51 schreef Boldface het volgende:

[..]

Wat had je precies willen doen? Als de man zijn (mini-)straf heeft uitgezeten, is hij daarna weer een vrij man; dat geldt voor iedere veroordeelde nadat de straf eenmaal is uitgezeten. Als de man zich niet misdraagt (of als daar geen tekenen van zichtbaar zijn), is niemand gerechtigd om zomaar in de privésfeer van zo'n gezin in te grijpen. Dat kan pas als er signalen zijn.
De kans opherhaling was toch genoeg signaal ? Zo'n man gewoon blijven volgen zodat je er op tijd bij bent als hij weer een dochter onder zijn hoede krijgt. Lijkt me echt niet zo moeilijk hoor.
quote:
Het probleem is dat de man de eerste keer veel te soft is gestraft; iemand die zoiets gruwelijks doet als zijn eigen kind seksueel misbruiken, moet simpelweg veel zwaarder worden bestraft.
Maakt niet uit, dit soort figuren leren het nooit af.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 18:57:37 #108
249559 crew  Lavenderr
pi_95179113
quote:
13s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:18 schreef arucard het volgende:
Waarom komt dit zo uitgebreid in het nieuws?
Misschien omdat het iets is wat godzijdank niet vaak voorkomt?
pi_95179332
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:55 schreef deedeetee het volgende:
De kans opherhaling was toch genoeg signaal ? Zo'n man gewoon blijven volgen zodat je er op tijd bij bent als hij weer een dochter onder zijn hoede krijgt. Lijkt me echt niet zo moeilijk hoor.

Maakt niet uit, dit soort figuren leren het nooit af.
Twintig jaar celstraf in 1995 was een stuk effectiever geweest. Als we alle te vroeg vrijgelaten criminelen in de gaten moeten houden, kunnen we dat veel effectiever doen door ze 'gezellig' bijeen te brengen in één gebouw: de gevangenis. Daar waar ze veel langer hadden moeten zitten.
  donderdag 7 april 2011 @ 19:17:09 #110
78780 deedeetee
pi_95180130
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:02 schreef Boldface het volgende:

[..]

Twintig jaar celstraf in 1995 was een stuk effectiever geweest. Als we alle te vroeg vrijgelaten criminelen in de gaten moeten houden, kunnen we dat veel effectiever doen door ze 'gezellig' bijeen te brengen in één gebouw: de gevangenis. Daar waar ze veel langer hadden moeten zitten.
Tsja ik heb er helemaal geen bezwaar tegen om deze figuren ergens heel lang op te sluiten zodat ze geen kinderen meer kunnen lastig vallen. Helaas kan dat niet volgens de wet.
En zelfs als ze al oud gaan gaan ze nog door, je zou ze dus permanent opgesloten moeten houden. Dat gaat niet werken hoor.
pi_95180364
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:17 schreef deedeetee het volgende:
Tsja ik heb er helemaal geen bezwaar tegen om deze figuren ergens heel lang op te sluiten zodat ze geen kinderen meer kunnen lastig vallen. Helaas kan dat niet volgens de wet.
En zelfs als ze al oud gaan gaan ze nog door, je zou ze dus permanent opgesloten moeten houden. Dat gaat niet werken hoor.
Je kunt mensen die hun eigen kind bezwangeren in principe tot levenslang veroordelen. Kwestie van de wet aanpassen. Daar hebben we in dit land een wetgevende macht voor.
pi_95180605
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:51 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ook dan nog niet. Dat kan pas als er sprake is van een levensbedreigende situatie.

quote:
Omdat?
  donderdag 7 april 2011 @ 19:27:06 #113
78780 deedeetee
pi_95180640
quote:
15s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:21 schreef Boldface het volgende:

[..]

Je kunt mensen die hun eigen kind bezwangeren in principe tot levenslang veroordelen. Kwestie van de wet aanpassen. Daar hebben we in dit land een wetgevende macht voor.
Die nu eenmaal heel anders tegen deze zaken aankijkt.
Beroof een bank en je krijgt zó een zeer forse straf, doe je eigen kind wat aan en men vind forse straffen opeens een kwalijke zaak. Zo slecht voor de goede verhoudingen binnen het gezin.... Daar is het kind niet bij gebaat 8)7

Ik vind het ook triest hoor.
pi_95180750
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:27 schreef deedeetee het volgende:
Zo slecht voor de goede verhoudingen binnen het gezin.... Daar is het kind niet bij gebaat 8)7
Stel nu dat kinderen daar inderdaad niet bij gebaat zijn en hun vader in zo'n geval ook niet de gevangenis zouden zien willen in gaan, welk doel dient het dan nog om zo'n gast lang op te sluiten?
pi_95181426
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:26 schreef Xa1pt het volgende:
Omdat?
Omdat het een gruwelijke daad is, omdat de maatschappelijke verontwaardiging zeer groot is, omdat het slachtoffer een levenslang trauma heeft en haar leven compleet ontwricht is, omdat een kind straks moet opgroeien met de wetenschap wie haar vader en tevens opa is en met een moeder die geestelijk een wrak is, omdat het kind mogelijk ernstige gezondheidsproblemen krijgt aangezien het inteelt is, enzovoort, enzovoort.

Hoe veel redenen wil je? In Nederland lijkt straf tegenwoordig uitsluitend nog te draaien om correctie van de dader en diens (snelle) terugkeer in de maatschappij. Genoegdoening en het beschermen van de samenleving zijn ondergesneeuwd en moeten dringend weer op de plaatsen 1 en 2 van de prioriteitenlijst komen.
  donderdag 7 april 2011 @ 19:45:41 #116
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_95181671
Dat trauma wordt trouwens alleen maar groter door alle media aandacht.
O)))
pi_95181743
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:45 schreef arucard het volgende:
_O_
Logic will get you from A to B. Imagination will get you anyware.
  donderdag 7 april 2011 @ 19:49:53 #118
78780 deedeetee
pi_95181896
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Stel nu dat kinderen daar inderdaad niet bij gebaat zijn en hun vader in zo'n geval ook niet de gevangenis zouden zien willen in gaan, welk doel dient het dan nog om zo'n gast lang op te sluiten?
Kinderen zijn meestal loyaal aan hun ouders ook als ze mishandeld worden. Dat mag toch geen reden zijn om die mishandelende ouder maar gewoon zijn gang te laten gaan ?

Welk doel het dient om zo'n man toch uit het gezin weg te halen ? Lijkt me duidelijk : kinderen dienen tegen mishandeling beschermt te worden.
Kinderen die in hun jeugd mishandeld worden krijgen daar later vaak problemen Gaan vaker ook mishandelen als ze zelf kinderen hebben.
pi_95181923
quote:
15s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:40 schreef Boldface het volgende:

[..]

Omdat het een gruwelijke daad is, omdat de maatschappelijke verontwaardiging zeer groot is, omdat het slachtoffer een levenslang trauma heeft en haar leven compleet ontwricht is, omdat een kind straks moet opgroeien met de wetenschap wie haar vader en tevens opa is en met een moeder die geestelijk een wrak is, omdat het kind mogelijk ernstige gezondheidsproblemen krijgt aangezien het inteelt is, enzovoort, enzovoort.

Hoe veel redenen wil je? In Nederland lijkt straf tegenwoordig uitsluitend nog te draaien om correctie van de dader en diens (snelle) terugkeer in de maatschappij. Genoegdoening en het beschermen van de samenleving zijn ondergesneeuwd en moeten dringend weer op de plaatsen 1 en 2 van de prioriteitenlijst komen.
We weten nog helemaal niet wat er nu allemaal precies aan de hand is, of het zo is dat die man eerder een kind heeft misbruikt, of dat wel in Nederland is gebeurd enz.
Ook zit de kans er dik in dat deze man TBS krijgt opgelegd. Een psychiatrisch onderzoek is wel nodig, als je hoort dat ie op de dag van de geboorte geboortekaartjes kocht en vertelde opa te zijn geworden.
  donderdag 7 april 2011 @ 19:52:35 #120
78780 deedeetee
pi_95182021
pi_95182077
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:57 schreef Sapstengel het volgende:
Hoge straffen werken niet altijd. Kijk maar eens naar de Verenigde Staten waar de straffen enorm hoog zijn.

[ afbeelding ]
Ik ben niet voor zwaarder straffen maar je zal eerst de pakkans moeten weten om te kunnen beoordelen wat die cijfers inhouden.

Het aantal gevangenen houdt niet perse in dat men zwaarder straft maar kan ook betekenen dat het beter lukt om daders te vinden en te bestraffen.
pi_95182925
quote:
15s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:40 schreef Boldface het volgende:

[..]

Je redeneert vooralsnog niet vanuit het slachtoffer. Als genoegdoening vanuit het slachtoffer een rol moet spelen is het nog maar zeer de vraag of de betreffende dader in de gevangenis terecht komt.
pi_95183070
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:45 schreef arucard het volgende:
Precies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')