I.v.m.o.a. acne?quote:
Ik zat erover na te denken, maar uiteindelijk vond ik dit niet echt onder sex passen, aangezien Diane 35 ook een geneesmiddel is, en niet alleen anticonceptie.quote:
Ik slik nu microgynon 30, en daar staat op de bijsluiter ook vermeld: "Verminderd libido", maar geen last van.quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:37 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik begrijp niet waarom de huisarts zo'n zware pil voorschrijft (wat in de eerste plaats een anti-acné middel is) terwijl je zegt weinig last te hebben van acné? Omdat er zoveel hormonen inzitten brengt deze pil ook aardig wat risico's en bijwerkingen met zich mee..
Ik heb zelf de diane 2 jaar lang geslikt. Toen ik ermee stopte ging er opeens een wereld voor me open: geen last van hoofdpijn meer en veel meer zin in seks![]()
Ik had daar ook geen last van bij de microgynon..quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:43 schreef amarente het volgende:
[..]
Ik slik nu microgynon 30, en daar staat op de bijsluiter ook vermeld: "Verminderd libido", maar geen last van.
Zo zwaar is hij niet als je 'm vergelijkt met andere pillen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:37 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik begrijp niet waarom de huisarts zo'n zware pil voorschrijft (wat in de eerste plaats een anti-acné middel is) terwijl je zegt weinig last te hebben van acné? Omdat er zoveel hormonen inzitten brengt deze pil ook aardig wat risico's en bijwerkingen met zich mee..
Ik heb zelf de diane 2 jaar lang geslikt. Toen ik ermee stopte ging er opeens een wereld voor me open: geen last van hoofdpijn meer en veel meer zin in seks![]()
Volgens mij behoort hij tot de zwaarste pillen die nog op de markt zijn, maar ik ben geen expertquote:Op dinsdag 5 april 2011 20:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zo zwaar is hij niet als je 'm vergelijkt met andere pillen.
Ik lees 20, 30, 35 of 50 microgram oestrogeen. Dan is de Dianepil met 35 dus niet de zwaarste.quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:00 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Volgens mij behoort hij tot de zwaarste pillen die nog op de markt zijn, maar ik ben geen expert
Hier wel een linkje (bron: sexwoordenboek.nl)
Het progestageen gehalte is wel veel hoger dan de meeste andere. Daarnaast worden pillen met meer dan 30 microgram oestrogeen nog weinig voorgeschreven. Maar goed ik denk niet dat TS veel aan deze discussie heeftquote:Op dinsdag 5 april 2011 21:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik lees 20, 30, 35 of 50 microgram oestrogeen. Dan is de Dianepil met 35 dus niet de zwaarste.
Het progestageen in dit geval (cyproteronacetaat) is nu juist wat het tot de Diane-pil maakt. Ik ben wel met je eens dat het niet de pil van voorkeur is als het niet bedoeld is als oplossing voor bijv. acné.quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:08 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Het progestageen gehalte is wel veel hoger dan de meeste andere. Daarnaast worden pillen met meer dan 30 microgram oestrogeen nog weinig voorgeschreven. Maar goed ik denk niet dat TS veel aan deze discussie heeft
Het gaat me niet aan en hoef het ook allemaal niet te weten maar is er een medische reden dat je deze pil slikt? Er zijn een paar opties maar je noemde acne waar je zelf weer over zegt niet erg last van te hebben.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:13 schreef amarente het volgende:
Psst, het ging om ervaringen met de diane 35 pil, niet om de samenstelling ervan.
Spiraaltje zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten, maar misschien dat ik dan maar ga informeren naar bijv. de prikpil, aangezien de reacties hier niet zo positief zijn over de Diane 35.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:34 schreef Staal het volgende:
[..]
Het gaat me niet aan en hoef het ook allemaal niet te weten maar is er een medische reden dat je deze pil slikt? Er zijn een paar opties maar je noemde acne waar je zelf weer over zegt niet erg last van te hebben.
Misschien kun je ook een spiraaltje kunnen overwegen. Die zijn echt niet meer zo horrorachtig als enkele jaren geleden. Je hebt ook een makkelijke hormoonspiraal. Zou daar toch iets meer over lezen als ik jou was.
Maar leg nou eens uit waarom je oude pil niet meer voldeed?quote:Op woensdag 6 april 2011 15:37 schreef amarente het volgende:
[..]
Spiraaltje zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten, maar misschien dat ik dan maar ga informeren naar bijv. de prikpil, aangezien de reacties hier niet zo positief zijn over de Diane 35.
Er zijn nog meer pillen naast Diane en je oude pil hequote:Op woensdag 6 april 2011 15:37 schreef amarente het volgende:
[..]
Spiraaltje zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten, maar misschien dat ik dan maar ga informeren naar bijv. de prikpil, aangezien de reacties hier niet zo positief zijn over de Diane 35.
Deze is voorgeschreven door de dokter, en áls de Diane 35 me niet bevalt, zou ik liever overstappen op bijvoorbeeld de prikpil dan weer een andere pil, aangezien dit in een jaar tijd al de tweede keer is dat ik overstap op een andere pil.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Er zijn nog meer pillen naast Diane en je oude pil he
Ik zou dan eerder voor bv een spiraaltje gaan. Laten plaatsen, daarna geen omkijken meer naarquote:Op woensdag 6 april 2011 16:05 schreef amarente het volgende:
[..]
Deze is voorgeschreven door de dokter, en áls de Diane 35 me niet bevalt, zou ik liever overstappen op bijvoorbeeld de prikpil dan weer een andere pil, aangezien dit in een jaar tijd al de tweede keer is dat ik overstap op een andere pil.
Ik begon met microgynon 20, deze was veel te licht waardoor ik gewoon steeds tussentijdse bloedingen had. Daarom moest ik overstappen op microgynon 30, maar ook deze is toch net wat te licht, want ik heb nog steeds af en toe tussentijdse bloedingen ( wel minder dan met 20 ), ondanks dat ik bijna altijd na 1 strip gewoon netjes een stopweek inlas, slechts heel af en toe slik ik de pil door, als ik bijvoorbeeld op vakantie ga. De Diane 35 is dus iets zwaarder dan de microgynon 30, en dat is ook een van de redenen waarom mijn dokter me deze heeft voorgeschreven, naast de lichte acné.
Zal het zeker proberen! Nog even 2 weken doorgaan met mijn oude pil omdat die strip opgemaakt moet worden, en dan kijk ik het met de Diane 35 gewoon een paar maandjes aan en even afwachten of hij bevalt of niet.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:09 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik zou dan eerder voor bv een spiraaltje gaan. Laten plaatsen, daarna geen omkijken meer naar. Plus je vruchtbaarheid is gelijk daarna weer terug.
Bij een prikpil kan je onregelmatige en onvoorspelbare bloedingen hebben volgens anticonceptie.nl. Bovendien kan het lang duren voor je weer vruchtbaar bent.
Maar, zoals Lienekien zegt, probeer het gewoon. Er zijn zat mensen die erg tevreden zijn over Diane. Succes meid!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |