abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95079628
Ik had geen idee waar ik dit moest posten, dus koos ik uiteindelijk dit subforum maar.

Ik heb een nieuwe pil gekregen van de huisarts, de Diane 35, in verband met acné. Niet dat ik echt acné heb, maar toch heeft de huisarts het voorgeschreven, overige redenen zijn niet belangrijk.

Ik zou graag willen weten van andere meisjes/vrouwen hoe zij het ervaren hebben om over te stappen of te beginnen met de Diane 35 pil. Dus of je erg last hebt gehad van bijwerkingen (aankomen, verandering van cupmaat, hoofdpijn etc.)?
pi_95079680
> SEX?
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:14:56 #3
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95079754
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:12 schreef Sam-x het volgende:
> SEX?
I.v.m.o.a. acne?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_95079770
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:12 schreef Sam-x het volgende:
> SEX?
Ik zat erover na te denken, maar uiteindelijk vond ik dit niet echt onder sex passen, aangezien Diane 35 ook een geneesmiddel is, en niet alleen anticonceptie.
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:16:22 #5
42366 Staal
pi_95079824
Ik heb hem trouwens zelf ook een paar jaar geslikt. Geen bijwerkingen trouwens. Wat dat betreft de fijnste pil voor mij geweest.
Un certain jeune homme
pi_95080728
Ik begrijp niet waarom de huisarts zo'n zware pil voorschrijft (wat in de eerste plaats een anti-acné middel is) terwijl je zegt weinig last te hebben van acné? Omdat er zoveel hormonen inzitten brengt deze pil ook aardig wat risico's en bijwerkingen met zich mee..
Ik heb zelf de diane 2 jaar lang geslikt. Toen ik ermee stopte ging er opeens een wereld voor me open: geen last van hoofdpijn meer en veel meer zin in seks :9 :s)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_95081040
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:37 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik begrijp niet waarom de huisarts zo'n zware pil voorschrijft (wat in de eerste plaats een anti-acné middel is) terwijl je zegt weinig last te hebben van acné? Omdat er zoveel hormonen inzitten brengt deze pil ook aardig wat risico's en bijwerkingen met zich mee..
Ik heb zelf de diane 2 jaar lang geslikt. Toen ik ermee stopte ging er opeens een wereld voor me open: geen last van hoofdpijn meer en veel meer zin in seks :9 :s)
Ik slik nu microgynon 30, en daar staat op de bijsluiter ook vermeld: "Verminderd libido", maar geen last van.
pi_95081101
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:43 schreef amarente het volgende:

[..]

Ik slik nu microgynon 30, en daar staat op de bijsluiter ook vermeld: "Verminderd libido", maar geen last van.
Ik had daar ook geen last van bij de microgynon..
In hoeverre je last heb van bijwerkingen verschilt per pil.
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:55:41 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95089087
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:37 schreef Njosnavelin het volgende:
Zo zwaar is hij niet als je 'm vergelijkt met andere pillen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_95089408
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zo zwaar is hij niet als je 'm vergelijkt met andere pillen.
Volgens mij behoort hij tot de zwaarste pillen die nog op de markt zijn, maar ik ben geen expert ;)
Hier wel een linkje (bron: sexwoordenboek.nl :+ )
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:03:57 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95089633
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:00 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Volgens mij behoort hij tot de zwaarste pillen die nog op de markt zijn, maar ik ben geen expert ;)
Hier wel een linkje (bron: sexwoordenboek.nl :+ )
Ik lees 20, 30, 35 of 50 microgram oestrogeen. Dan is de Dianepil met 35 dus niet de zwaarste.
pi_95089951
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik lees 20, 30, 35 of 50 microgram oestrogeen. Dan is de Dianepil met 35 dus niet de zwaarste.
Het progestageen gehalte is wel veel hoger dan de meeste andere. Daarnaast worden pillen met meer dan 30 microgram oestrogeen nog weinig voorgeschreven. Maar goed ik denk niet dat TS veel aan deze discussie heeft ;)
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:10:56 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95090094
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:08 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Het progestageen gehalte is wel veel hoger dan de meeste andere. Daarnaast worden pillen met meer dan 30 microgram oestrogeen nog weinig voorgeschreven. Maar goed ik denk niet dat TS veel aan deze discussie heeft ;)
Het progestageen in dit geval (cyproteronacetaat) is nu juist wat het tot de Diane-pil maakt. Ik ben wel met je eens dat het niet de pil van voorkeur is als het niet bedoeld is als oplossing voor bijv. acné.
pi_95094375
Psst, het ging om ervaringen met de diane 35 pil, niet om de samenstelling ervan.
pi_95095584
Ik gebruik de Diane 35 nu ongeveer een half jaartje (eerste pil) en heb geen last (gehad) van negatieve bijwerkingen.
Ik heb hem onder andere voorgeschreven gekregen voor lichte acne, maar dat is nu bijna helemaal over. *O*
  dinsdag 5 april 2011 @ 23:34:56 #16
42366 Staal
pi_95099751
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:13 schreef amarente het volgende:
Psst, het ging om ervaringen met de diane 35 pil, niet om de samenstelling ervan.
Het gaat me niet aan en hoef het ook allemaal niet te weten maar is er een medische reden dat je deze pil slikt? Er zijn een paar opties maar je noemde acne waar je zelf weer over zegt niet erg last van te hebben.

Misschien kun je ook een spiraaltje kunnen overwegen. Die zijn echt niet meer zo horrorachtig als enkele jaren geleden. Je hebt ook een makkelijke hormoonspiraal. Zou daar toch iets meer over lezen als ik jou was.
Un certain jeune homme
  woensdag 6 april 2011 @ 07:32:10 #17
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_95106621
Heb totaal 6 jaar Diane 35 geslikt ivm huidproblemen. Was wel wat aangekomen, libido was -100 maar had er verder geen last van :').
Nu gestopt met de pil en echt, wereld van verschil! Kilo's vallen eraf, zit lekkerder in m'n vel en sex :9.

Als je geen huidproblemen hebt, zou ik hard wegrennen vd Diane 35! Het is niet voor niks ten 1e een geneesmiddel voor acne met als bijwerking anticonceptie..

Ga liever voor een Yasmin oid.
pi_95106635
Lekker geloofwaardig; een Fok!er die claimt aan seks te doen. :')
pi_95111625
jarenlang Diane 35 geslikt voor Acne... het hielp maar matig, en blij dat ik uiteindelijk gestopt ben!!!! Geen hoofdpijn meer inderdaad, opeens 10 kilo lichter zonder daar iets voor te doen (was snel aangekomen maar nooit bedacht dat dat door de Diane kon komen).

Nu aan de Yasmine, die bevalt me veel beter. Nog wel last van hoofdpijn in de stopweek, maar niet zo erg als hiervoor. En helpt ook goed tegen pukkeltjes...
  woensdag 6 april 2011 @ 13:05:33 #20
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_95116163
Ik heb de Minerva (zelfde samenstelling en producent alleen dan in dragee vorm) ongeveer zes jaar geslikt. Nooit ergens last van gehad, tot de laatste paar maanden. Opeens heb ik iedere dag van de stopweek hoofdpijn (gaat wel over met een panadol).
En ik weeg 52kg dus er kan mij niemand wijsmaken dat ik veel ben bijgekomen door de pil, en ik eet ook meer dan gemiddeld :@ Wel heb ik grote cupmaat, die gedurende mijn cyclus wel een cup kan verschillen. Maar of de grote van de cupmaat ook door de pil komt weet ik niet omdat ik 15 jaar was toen ik begon met slikken.
Nu sinds een maand overgestapt naar de Microgynon, omdat nu waarschijnlijk de acne wel over is. Zit nu in mijn eerste stopweek maar heb nog steeds iedere avond hoofdpijn, ben benieuwd of dat over drie maanden nog steeds zo is als de pil zijn werking op orde is.

Maar je zegt dat je maar lichte acne hebt, dan vind ik het een beetje zware pil inderdaad die je gekregen hebt, andere anticonceptie-pillen kunnen je daar denk ik ook wel bij helpen. Of heb je ook last van o.a. overbeharing etc.?
Door nieuw onderzoek zijn ze wel strenger geworden om deze pil uit te schrijven. Toch een groot risico op trombose, en mag boven de 30 of 35 jaar liever niet meer uitgeschreven worden.
吴 曼 迪
pi_95122362
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:34 schreef Staal het volgende:

[..]

Het gaat me niet aan en hoef het ook allemaal niet te weten maar is er een medische reden dat je deze pil slikt? Er zijn een paar opties maar je noemde acne waar je zelf weer over zegt niet erg last van te hebben.

Misschien kun je ook een spiraaltje kunnen overwegen. Die zijn echt niet meer zo horrorachtig als enkele jaren geleden. Je hebt ook een makkelijke hormoonspiraal. Zou daar toch iets meer over lezen als ik jou was.
Spiraaltje zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten, maar misschien dat ik dan maar ga informeren naar bijv. de prikpil, aangezien de reacties hier niet zo positief zijn over de Diane 35.
  woensdag 6 april 2011 @ 15:38:46 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95122398
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:37 schreef amarente het volgende:

[..]

Spiraaltje zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten, maar misschien dat ik dan maar ga informeren naar bijv. de prikpil, aangezien de reacties hier niet zo positief zijn over de Diane 35.
Maar leg nou eens uit waarom je oude pil niet meer voldeed?
  woensdag 6 april 2011 @ 15:39:54 #23
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_95122442
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:37 schreef amarente het volgende:

[..]

Er zijn nog meer pillen naast Diane en je oude pil he :')
pi_95123523
quote:
17s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:39 schreef GotC het volgende:

[..]

Er zijn nog meer pillen naast Diane en je oude pil he :')
Deze is voorgeschreven door de dokter, en áls de Diane 35 me niet bevalt, zou ik liever overstappen op bijvoorbeeld de prikpil dan weer een andere pil, aangezien dit in een jaar tijd al de tweede keer is dat ik overstap op een andere pil.

Ik begon met microgynon 20, deze was veel te licht waardoor ik gewoon steeds tussentijdse bloedingen had. Daarom moest ik overstappen op microgynon 30, maar ook deze is toch net wat te licht, want ik heb nog steeds af en toe tussentijdse bloedingen ( wel minder dan met 20 ), ondanks dat ik bijna altijd na 1 strip gewoon netjes een stopweek inlas, slechts heel af en toe slik ik de pil door, als ik bijvoorbeeld op vakantie ga. De Diane 35 is dus iets zwaarder dan de microgynon 30, en dat is ook een van de redenen waarom mijn dokter me deze heeft voorgeschreven, naast de lichte acné.
  woensdag 6 april 2011 @ 16:07:55 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95123642
Helder! In dat geval zou ik de Diane-pil gewoon een tijdje proberen!
  woensdag 6 april 2011 @ 16:09:02 #26
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_95123691
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:05 schreef amarente het volgende:

[..]

Deze is voorgeschreven door de dokter, en áls de Diane 35 me niet bevalt, zou ik liever overstappen op bijvoorbeeld de prikpil dan weer een andere pil, aangezien dit in een jaar tijd al de tweede keer is dat ik overstap op een andere pil.

Ik begon met microgynon 20, deze was veel te licht waardoor ik gewoon steeds tussentijdse bloedingen had. Daarom moest ik overstappen op microgynon 30, maar ook deze is toch net wat te licht, want ik heb nog steeds af en toe tussentijdse bloedingen ( wel minder dan met 20 ), ondanks dat ik bijna altijd na 1 strip gewoon netjes een stopweek inlas, slechts heel af en toe slik ik de pil door, als ik bijvoorbeeld op vakantie ga. De Diane 35 is dus iets zwaarder dan de microgynon 30, en dat is ook een van de redenen waarom mijn dokter me deze heeft voorgeschreven, naast de lichte acné.
Ik zou dan eerder voor bv een spiraaltje gaan. Laten plaatsen, daarna geen omkijken meer naar :). Plus je vruchtbaarheid is gelijk daarna weer terug.
Bij een prikpil kan je onregelmatige en onvoorspelbare bloedingen hebben volgens anticonceptie.nl. Bovendien kan het lang duren voor je weer vruchtbaar bent :).

Maar, zoals Lienekien zegt, probeer het gewoon :). Er zijn zat mensen die erg tevreden zijn over Diane. Succes meid! :)
pi_95123793
quote:
17s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:09 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik zou dan eerder voor bv een spiraaltje gaan. Laten plaatsen, daarna geen omkijken meer naar :). Plus je vruchtbaarheid is gelijk daarna weer terug.
Bij een prikpil kan je onregelmatige en onvoorspelbare bloedingen hebben volgens anticonceptie.nl. Bovendien kan het lang duren voor je weer vruchtbaar bent :).

Maar, zoals Lienekien zegt, probeer het gewoon :). Er zijn zat mensen die erg tevreden zijn over Diane. Succes meid! :)
Zal het zeker proberen! Nog even 2 weken doorgaan met mijn oude pil omdat die strip opgemaakt moet worden, en dan kijk ik het met de Diane 35 gewoon een paar maandjes aan en even afwachten of hij bevalt of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')