Ik heb hier een paar weken geleden een verhaal geplaatst met de titel "Wat moet ik hiermee, ben ik geestelijk mishandeld".
Nu zijn we een paar weken verder en met de volgende resultaten. Ik ben werkzaam (op therapeutische basis, van wege de gevolgen van een voet uit de kom en onderbeen op drie plaatsen gebroken. Heb een plaatje in mijn onderbeen) bij mijn moeder op de zaak. Daar werk ik al 10 jaar... Ik heb een (zoveelste) conflict met mijn moeder en dit duurd al drie maanden. Nu wil ze met mij een gesprek maar wel met een derde... een prof. iemand!!!
Ik heb haar gezegd dat ik zelf nu in gesprek ben met een prof. iemand en dat ik daar eerst alle energie in wil steken voordat ik een gesprek met mijn moeder aan ga met eventueel een derde.
Ik vroeg haar of dat ook om de privé situatie ging?
Maar ze zei dat het om de zakelijke situatie ging en dat daar wel privé ook in voor zou komen..... Nou toen ik dat hoorde, vielen mij de schoenen uit... echt waar!!!
Ze zei ook het volgende:
~"Wat voor hulp heb je dan"?
Ik zei dat maakt toch niet uit wat voor hulp ik heb, toen zei ze:
~"Dat maakt zeker wel uit want maatschappelijk werk is niet professioneel". "Een therapeut of psycholoog is wel professioneel en trouwens die worden ook vergoed door de verzekering".
Ik had al een hele hoop gelezen over narcisme en mijn moeder had heel veel overeenkomsten.... maar dit is toch wel overduidelijk.
Ik moet een vrijdag de bedrijfsarts weer bellen, over hoe het gaat nu. Ik heb nog wel last van mijn been/enkelbanden (deze waren door het ongeval, volledig afgescheurd) en moet 16 mei terug naar de chirurg voor controle. Ik heb ook twee maal in de week fysio.
Met Het therapeutisch werken wordt ook veel gesjoemeld.
want er komen, ZONDER overleg met mij, elke week een uur per dag bij. En volgens mij moet dat juist IN overleg met mij. We hopen maar dat het ooit goed komt.
M.v.g Sander