Dat is een heel stuk lastiger om correct te doenquote:Op dinsdag 5 april 2011 15:11 schreef FransDeens het volgende:
Je kunt ook de stekkertjes uit de iso-stekker halen en omwisselen.
Dat zou moeten lukken met een schroevendraaier waarmee je een pinntje indrukt zodat het plastic dat niet tegenhoudt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:27 schreef DOPERT het volgende:
[..]
Dat is een heel stuk lastiger om correct te doen
Een beetje radio heeft een stand waarbij hij wel uitgaat maar toch nog een beetje stroom gebruikt om alles te onthouden. Daar trekt ie echt je accu niet in 2 uur mee leeg.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:28 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat zou moeten lukken met een schroevendraaier waarmee je een pinntje indrukt zodat het plastic dat niet tegenhoudt.
Hou je ook rekening met het feit dat je radio nu altijd aan blijft staan? Een versterker die altijd aanstond heeft mijn accu in 2 uur leeggetrokken
Bij sommige auto merken moet je dit juist omdraaien om het leegtrekken te voorkomen, Volkswagen had dit bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:28 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat zou moeten lukken met een schroevendraaier waarmee je een pinntje indrukt zodat het plastic dat niet tegenhoudt.
Hou je ook rekening met het feit dat je radio nu altijd aan blijft staan? Een versterker die altijd aanstond heeft mijn accu in 2 uur leeggetrokken
Dat vind ik niet, maar wellicht is het voor een leek inderdaad lastig. Overigens zijn de stekkers waar je naartoe linkt bijna een garantie voor storingen omdat ze niet volledig geïsoleerd zijn, die gaan kortsluiting maken tegen de radio aan. Je moet ronde stekker hebben waarvan het vrouwtje volledig is geïsoleerd, zoals deze:quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:27 schreef DOPERT het volgende:
Als de radio aan bleef staan zouden de zenders wel in het geheugen blijven staanquote:Op dinsdag 5 april 2011 15:28 schreef Gokhan03 het volgende:
Het was ook puur als indicatie (even snel googlequote:Overigens zijn de stekkers waar je naartoe linkt bijna een garantie voor storingen omdat ze niet volledig geïsoleerd zijn, die gaan kortsluiting maken tegen de radio aan. Je moet ronde stekker hebben waarvan het vrouwtje volledig is geïsoleerd, zoals deze:
ze isoleren beter dan die speaker aansluitingenquote:Op dinsdag 5 april 2011 17:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zolang het maar stevig zit en geïsoleerd is. Kroonsteentjes zijn niet het beste maar wel het simpelste.
als je goeie hebt niet. dus geisoleerde. en op de speakers staat geen 200A (of wat je zekering in de auto door kan geven)quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:05 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
ze isoleren beter dan die speaker aansluitingen
bij mijn pioneer/seat anders een fluitje van een cent..quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:27 schreef DOPERT het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:16 schreef FransDeens het volgende:
Kroonsteentjes zijn inderdaad niet echt geschikt voor in de auto.
Als ik je een tip mag geven: Ga voor advies over auto-elektronica niet meer naar Gamma.
maar de accu kan dat wel geven... ken genoeg leken die een subje aansluiten direckt op de accu zonder zekering met lekkere dikkekabelquote:Op dinsdag 5 april 2011 17:11 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
op de voeding van de autoradio ook niet
een paar mAquote:Op dinsdag 5 april 2011 17:21 schreef Mr.Grant het volgende:
Geen idee of er 200 ampère op die speakers staat, maar dat zal wel niet aangezien het de standaard huis-tuin-en-keuken-Seat-speakertjes zijn die er altijd al in hebben gezetenMaar dat heeft toch niks te maken met de draden die ik heb verwisseld? Of toch wel?
Daar ga je trouwens ook al, ik heb totaal geen idee wat een bepaald amperage nu precies inhoudt (en ook wat afzekeren is, als we dan toch bezig zijnquote:Op dinsdag 5 april 2011 22:33 schreef T42 het volgende:
[..]
een paar mA
maar de voeding van een radio kan afgezekerd zijn met 15A dat is genoeg voor een brandje
en de accu kan nog veel meer geven gooi er maar eens een steeksleutel op perongeluk
Amperage, (eigenlijk bestaat dit niet en heet het stroom, net als dat voltage spanning heet)quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:14 schreef Mr.Grant het volgende:
Daar ga je trouwens ook al, ik heb totaal geen idee wat een bepaald amperage nu precies inhoudt (en ook wat afzekeren is, als we dan toch bezig zijn).
Dat is je in dit topic uitgelegd. Maargoed, je bent niet de enige die kroonsteentjes gebruikt in de auto hoor. Maar als ik ze tegenkom gaan ze er meteen uit, ondingen. Kroonsteentjes zijn voor lampen in huis.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:29 schreef Mr.Grant het volgende:
Maar dan is de vraag, hoe pak je het dan helemaal goed aan?
Enlighten mequote:Op woensdag 6 april 2011 19:16 schreef boertie het volgende:
Ik durf te wedden dat 99% van de mensen die kroonsteentjes met soepele draad gebruiken nog nooit van adereindhulzen gehoord hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |