abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 april 2011 @ 09:02:56 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95058643
quote:
Arabische vrouw wil perfecte neus

door Martijn Koolhoven
AMSTERDAM - Zorgverzekeraars zijn op een wel heel bijzondere vorm van zorgfraude gestuit. Verzekerden, allen van allochtone afkomst, claimden op grote schaal neuscorrecties, uitgevoerd door een kliniek voor plastische chirurgie in Syrië. De operaties blijken allemaal een luchtje te hebben.


Het aantal claims en de hoogte ervan, telkens enkele duizenden euro’s en afkomstig van verzekerden, oorspronkelijk afkomstig uit Arabische landen, begonnen zo op te vallen dat een zorgverzekeraar besloot een onderzoek in te laten stellen.De uitkomsten van het onderzoek, dat onlangs is afgerond, zijn onthutsend.
De vrouwen, die in Nederland gesluierd over straat gaan, hebben de neuscorrecties, laten uitvoeren om te kunnen beantwoorden aan het ideaalbeeld van hun man. Hun gezicht is het enige deel van het lichaam dat de vrouwen volgens de streng islamitische regels mogen tonen. Dit beeld blijkt veelal gevoed door de vrouwelijke gezichten in soapseries op televisie. Omdat de schoonheidscorrecties aan de neus niet door de zorgpolis werden vergoed, verzonnen de vrouwen allerlei smoezen zodat het leek alsof hun neus tijdens een ongeluk in de vakantie beschadigd was geraakt.
Uit het onderzoek, uitgevoerd door onderzoeksbureau Schalke & Partners in Breda, blijkt dat bij géén van de geclaimde neuscorrecties er ook daadwerkelijk een ongeval aan de operatie voorafging. In alle gevallen ging het om schoonheidscorrecties. De Nederlandse verzekerden blijken zeer vindingrijk in het verzinnen van smoezen hoe ze gewond raakten aan hun neus. Dat varieerde van „van de trap gevallen” tijdens de vakantie tot „gestruikeld bij trede dertien” tot, bijvoorbeeld, „gevallen over een verhoogd stoepje”. Helemaal bont maakte een van oorsprong Arabische familie waarbij twee vrouwelijke leden een neusoperatie claimden, gelijktijdig uitgevoerd in één ziekenhuis in Syrië.
In het verslag legt de Syrische arts, die aan het fraudeonderzoek meewerkte, uit waarom de vrouwen er specifiek voor kozen om de neuscorrecties in zijn land te laten uitvoeren. „Cosmetische chirurgie is duur, maar niet in Syrië, althans vergeleken met andere landen. Onze chirurgen zijn heel goed en de resultaten zijn heel bevredigend. Mensen in deze regio hebben in de regel grote neuzen, dus neuscorrecties vinden, zeker bij jonge meisjes, geregeld plaats, dat is niet iets bijzonders. Technisch en financieel is dat goed haalbaar.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_neus__.html?p=19,2

Dat is toch wel een van de goede dingen van het huidige zorgsysteem. Omdat die verzekeraars allemaal commercieel zijn letten ze veel beter op of er geen raar luchtje zit aan bepaalde claims. Zaten ze nog allemaal in het ziekenfonds, was hier nooit een onderzoek naar gedaan wegens 'onnodig stigmatiseren' et cetera.

Verder is het wel zo dat ieder sociaal systeem enkel kan voortbestaan op de bereidheid van de leden om te betalen en het eergevoel van die leden om niet te frauderen. Wat dat betreft zie ik ons sociale stelsel, inclusief zorgverzekering, nog wel ten onder gaan aan de multifrauduleuze samenleving.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 5 april 2011 @ 09:10:33 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_95058781
Hmm.. Ik ben gisteren gestruikeld en heb nu dringend liposuctie nodig á 4 kilo :Y

Wat mensen al niet bedenken.. Nou ja waarschijnlijk heeft één iemand het bedacht en is het als een lopend vuurtje door die gemeenschap gegaan..

Maar wat gaan ze nou doen? Die mensen het terug laten betalen mag ik hopen?
pi_95058832
het is natuurlijk ook het enige lichaamsdeel wat ze tonen .
De rest zit allemaal onder die zespersoons bungalowtent
Als die plastisch chirurg vet zou gaan afzuigen bij die vleesbergen ,zijn we gelijk van het energieprobleem af.
  dinsdag 5 april 2011 @ 09:23:38 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95059070
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 april 2011 09:10 schreef kwiwi het volgende:
Hmm.. Ik ben gisteren gestruikeld en heb nu dringend liposuctie nodig á 4 kilo :Y

Wat mensen al niet bedenken.. Nou ja waarschijnlijk heeft één iemand het bedacht en is het als een lopend vuurtje door die gemeenschap gegaan..

Maar wat gaan ze nou doen? Die mensen het terug laten betalen mag ik hopen?
Dat hoop ik wel maar denk ik niet. Op de een of andere manier is dat altijd erg lastig, en als de incassokosten hoger zijn dan wat het opbrengt ziet men er vaak vanaf.

Ik vind dat ze fraude gewoon strafbaar zouden moeten stellen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 april 2011 @ 09:38:47 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95059416
Moet je voor zoiets normaal gezien niet eerst een verwijzing van een huisarts krijgen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 5 april 2011 @ 09:41:40 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95059491
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 april 2011 09:38 schreef Sjeen het volgende:
Moet je voor zoiets normaal gezien niet eerst een verwijzing van een huisarts krijgen?
Ja, of van een arts ter plaatse, als het dringend is. En dat is dan in het Arabisch geschreven.

Hetzelfde met Marokkanen of Turken die op vakantie 'ziek' worden en een paar weken langer moeten blijven. Die leveren bij terugkomst ook keurig allemaal een -arabisch- briefje in waarop staat dat ze zo ziek waren dat reizen niet meer mogelijk was en ze nog vijf weken ter plaatse moesten blijven om te herstellen. Iedereen die met Turken of Marokkanen gewerkt heeft weet hoe dit gaat.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 april 2011 @ 09:45:46 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95059614
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 09:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, of van een arts ter plaatse, als het dringend is. En dat is dan in het Arabisch geschreven.
Dat sowieso niet accepteren, lijkt me... Minimaal in het engels.
quote:
Hetzelfde met Marokkanen of Turken die op vakantie 'ziek' worden en een paar weken langer moeten blijven. Die leveren bij terugkomst ook keurig allemaal een -arabisch- briefje in waarop staat dat ze zo ziek waren dat reizen niet meer mogelijk was en ze nog vijf weken ter plaatse moesten blijven om te herstellen. Iedereen die met Turken of Marokkanen gewerkt heeft weet hoe dit gaat.
Dat moet toch in eerste instantie via een reisverzekering geregeld worden? Die zijn normaal niet zo happig met uitkeren, die repatriëren liever :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_95059687
Een vaag bericht weer want ze frauderen in syrie omdat de cosmetische chirugie kosten daar lager zijn als in NL. Nee ze frauderen daar omdat de syrische artsen meedoen met de fraude niet omdat ze zo geodkoop zijn daar.

Ik ben dan wel benieuwd hoeveel een neuscorrectie in NL kost ten opzichte van een neuscorrectie in syrie
  dinsdag 5 april 2011 @ 10:09:48 #9
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_95060208
Ik begrijp 't niet goed : ze moeten een hoofddoek dragen want ze mogen hun *schoonheid * niet tonen aan de buitenwereld. Waarom dan wel de *schoonheid* van de zichtbare neus gaan verbeteren ? Je mag toch niks moois laten zien :?

quote:
De vrouwen, die in Nederland gesluierd over straat gaan, hebben de neuscorrecties, laten uitvoeren om te kunnen beantwoorden aan het ideaalbeeld van hun man. Hun gezicht is het enige deel van het lichaam dat de vrouwen volgens de streng islamitische regels mogen tonen.
dat ik dat nu niet meteen begreep :|W

rare jongens die ehhhh romeinenmoslims >:)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:15:42 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95062241
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:09 schreef deedeetee het volgende:
Ik begrijp 't niet goed : ze moeten een hoofddoek dragen want ze mogen hun *schoonheid * niet tonen aan de buitenwereld. Waarom dan wel de *schoonheid* van de zichtbare neus gaan verbeteren ? Je mag toch niks moois laten zien :?

[..]

dat ik dat nu niet meteen begreep :|W

rare jongens die ehhhh romeinenmoslims >:)
Het gaat mij niet om de neuscorrecties, dat moet ieder voor zich weten. Het gaat erom dat het als normaal beschouwd wordt om zo veel mogelijk te frauderen met het zorgsysteem. Er is geen enkele morele barriére, hooguit een pakkans.
En áls ze al gepakt worden, dan wordt er toch niet gestraft. Deze mensen zien onze voorzieningen als een loterij zonder nieten. Steel eruit zoveel je kan, draag bij voorkeur niks bij en als je gepakt wordt is het 'foei' en daarmee de kous af. Hooguit moet je betalen wat je toch al opgemaakt hebt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_95063721
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 09:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, of van een arts ter plaatse, als het dringend is. En dat is dan in het Arabisch geschreven.

Hetzelfde met Marokkanen of Turken die op vakantie 'ziek' worden en een paar weken langer moeten blijven. Die leveren bij terugkomst ook keurig allemaal een -arabisch- briefje in waarop staat dat ze zo ziek waren dat reizen niet meer mogelijk was en ze nog vijf weken ter plaatse moesten blijven om te herstellen. Iedereen die met Turken of Marokkanen gewerkt heeft weet hoe dit gaat.
Maar dan dekt de zorgverzekering niet aangezien Turkije geen EU-land is. Dan moet dit gedekt worden bij de reisverzekering van diegene. Ik vind het allemaal nogal erg vreemd in elkaar zitten, de constructie Syrie - dekking zorgverzekering ontgaat mij nog even.

De reclame van Google werkt wel goed mee:
Natuurlijke neuscorrectie
Top ervaren chirurgen geven veilig en esthetisch verantwoord resultaat
neuscorrectie.nu :')
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:56:14 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95063831
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:53 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar dan dekt de zorgverzekering niet aangezien Turkije geen EU-land is. Dan moet dit gedekt worden bij de reisverzekering van diegene. Ik vind het allemaal nogal erg vreemd in elkaar zitten, de constructie Syrie - dekking zorgverzekering ontgaat mij nog even.

De reclame van Google werkt wel goed mee:
Natuurlijke neuscorrectie
Top ervaren chirurgen geven veilig en esthetisch verantwoord resultaat
neuscorrectie.nu :')
Toevallig weet ik dat mijn zorgverzekeraar (Univé) gewoon dekt in Turkije, zonder probleem. Syrië is misschien een ander verhaal.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:40:54 #13
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_95067596
Kromme neuzen, daar knap ik bij een vrouw altijd zo hard op af.

Vind het verder wel grappig (en ook zeer opmerkelijk) dat niemand, en dan werkelijk waar ook niemand, op deze aardkloot kromme neuzen mooi vind.
"Ik quote graag mezelf."
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:44:26 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95067725
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:40 schreef San_Andreas het volgende:
Kromme neuzen, daar knap ik bij een vrouw altijd zo hard op af.

Vind het verder wel grappig (en ook zeer opmerkelijk) dat niemand, en dan werkelijk waar ook niemand, op deze aardkloot kromme neuzen mooi vind.
Heb je het iedereen gevraagd dan? Ik kan het me niet herinneren
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:45:09 #15
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_95067757
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Heb je het iedereen gevraagd dan?
ja
"Ik quote graag mezelf."
pi_95067859
Ze zijn bij de neus genomen :P
pi_95067941
Ik snap nog steeds niet helemaal hoe het werkt. Moeten ze nou eerst naar Syrië, daar een briefje halen van 'ik heb mijn neus gestoten tegen een deur, maar gelukkig is hier iemand die het kan fixen', en vervolgens claimen ze het bij de zorgverzekering?

En wat maakt het in hemelsnaam uit dat het daar goedkoper is als ze het toch declareren?
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:59:33 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_95068304
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:50 schreef Stranger het volgende:
Ik snap nog steeds niet helemaal hoe het werkt. Moeten ze nou eerst naar Syrië, daar een briefje halen van 'ik heb mijn neus gestoten tegen een deur, maar gelukkig is hier iemand die het kan fixen', en vervolgens claimen ze het bij de zorgverzekering?

En wat maakt het in hemelsnaam uit dat het daar goedkoper is als ze het toch declareren?
Als ze het in Nederland zouden laten doen zouden ze het niet vergoed krijgen (logisch ook), omdat er geen arts is die wil doen alsof er een ongeluk aan vooraf is gegaan, dus daarom maakt het uit.
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:00:21 #19
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_95068337
Verdorie, is het nu weer zo dat we een groep moeten aanwijzen die vervolgens wordt gestigmatiseerd? :'(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_95068406
quote:
Op dinsdag 5 april 2011 13:59 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als ze het in Nederland zouden laten doen zouden ze het niet vergoed krijgen (logisch ook), omdat er geen arts is die wil doen alsof er een ongeluk aan vooraf is gegaan, dus daarom maakt het uit.
Tijd dus voor een ondernemer die voor een klein bedrag je neus krom mept :P
pi_95097150
tis en blijft een gok he
pi_95099083
neus er af snijden :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_95099208
Diverse zorgverzekeraars zijn aardig bij de neus genomen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')