@ Alpha Omega: geen idee
@ LXIV
Ja, het zal zeker even wennen zijn. Misschien zullen we wel nooit echt helemaal wennen. Maar we komen terug (deze zomer) voor de kinderen. We willen graag dat ze een beetje meer als hollanders opgroeien, in een land waar het er toch meer om gaat 'what you know, not who you know'. Als je denk dat Nederland last heeft van normvervaging, nou hier zijn er praktisch geen normen behalve dat alles mag als je maar niet gepakt wordt. Van dronken achter het stuur (en doorrijden) tot corruptie op een schaal die niet alleen maar geld kost maar ook mensenlevens. Elke 5 jaar staat er een nieuwe regering klaar die zich opmaakt zo snel mogelijk hun zakken te vullen, het is gewoon triest. Zoveel missed opportunities.
Nou heb ik daar op zich niet zoveel last van. Als buitenlander laveer je daar tussendoor. Maar als je als kind niks anders ziet, hoe leg ik dan uit aan hun dat dat niet 'normaal' is? Hoe leg ik uit wat 'fout geld' is als de helft van de Panamese kinderen op middelbare school met een BWM X5 of Porche Cayenne aan komt rijden?
Ik wil dat ze straks ook naar school fietsen, naar de gymnastiek, naar de voetbal, of het nu regent sneeuwd, mammie brengt ze niet.
Ik hoop of zou me niet verbazen dat m'n kinderen als ze zijn opgegroeid deze kant of in elk geval het buitenland opzoeken. Maar als ze hier succes willen hebben, dan hebben ze een stukje vorming en culturele baggage nodig die ze hier niet zullen krijgen. Daarom dus richting NL.
@ Popolon: Prima. Mag ik m'n site wel in de signature vermelden?
@ Static: what is Ohw ?