abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95057396
Wij komen dit jaar terug naar Nederland na velen jaren in Costa Rica en Panama.

Het leek me leuk een blog te beginnen over m'n ervaringen en indrukken die ik opdoe bij het plannen van de terugkomst om in de toekomst terug te kunnen kijken op de huidige verwachtingen en ervaringen.

En verder leek het me nuttig ervaring te delen met mensen die wellicht ook terug komen of weg willen gaan.

Dus kom eens langs op m'n forum.fok.nl en laat van je horen.

Thorwald

[ Bericht 8% gewijzigd door static op 05-04-2011 13:21:09 ]
pi_95057662
Zie ik nu de ring van Groningen in die banner, het middelste plaatje?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 5 april 2011 @ 09:10:55 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95058787
Op je blog lees ik dat je 24 jaar lang weg geweest bent. Dat zal wel even wennen zijn, het Nederland van nu is niet het Nederland dat je toen verliet.
Maar waarom ben je teruggekomen? Je moet daar toch ook wel aardig gesettled zijn geweest.
The End Times are wild
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:21:11 #4
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_95066845
Heel leuk dat blog maar voel je vrij je ervaringen ook hier te posten zodat er misschien een aardige discussie ontstaat?

Je blog als homepage kan je instellen in je profiel, 't is namelijk niet de bedoeling dat je hier oproept om daar te gaan kijken. Ik zie wel wat 't wordt met dit topic maar we halen die link even weg.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:21:56 #5
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_95066870
Ohw. :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_95074804
@ Alpha Omega: geen idee

@ LXIV

Ja, het zal zeker even wennen zijn. Misschien zullen we wel nooit echt helemaal wennen. Maar we komen terug (deze zomer) voor de kinderen. We willen graag dat ze een beetje meer als hollanders opgroeien, in een land waar het er toch meer om gaat 'what you know, not who you know'. Als je denk dat Nederland last heeft van normvervaging, nou hier zijn er praktisch geen normen behalve dat alles mag als je maar niet gepakt wordt. Van dronken achter het stuur (en doorrijden) tot corruptie op een schaal die niet alleen maar geld kost maar ook mensenlevens. Elke 5 jaar staat er een nieuwe regering klaar die zich opmaakt zo snel mogelijk hun zakken te vullen, het is gewoon triest. Zoveel missed opportunities.

Nou heb ik daar op zich niet zoveel last van. Als buitenlander laveer je daar tussendoor. Maar als je als kind niks anders ziet, hoe leg ik dan uit aan hun dat dat niet 'normaal' is? Hoe leg ik uit wat 'fout geld' is als de helft van de Panamese kinderen op middelbare school met een BWM X5 of Porche Cayenne aan komt rijden?

Ik wil dat ze straks ook naar school fietsen, naar de gymnastiek, naar de voetbal, of het nu regent sneeuwd, mammie brengt ze niet.

Ik hoop of zou me niet verbazen dat m'n kinderen als ze zijn opgegroeid deze kant of in elk geval het buitenland opzoeken. Maar als ze hier succes willen hebben, dan hebben ze een stukje vorming en culturele baggage nodig die ze hier niet zullen krijgen. Daarom dus richting NL.

@ Popolon: Prima. Mag ik m'n site wel in de signature vermelden?

@ Static: what is Ohw ?
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:45:12 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_95076101
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:18 schreef TerugnaarNL het volgende:

@ Popolon: Prima. Mag ik m'n site wel in de signature vermelden?

Het forum is er natuurlijk om over dit soort belevingen te praten. ;) Ik heb geen probleem met een link in je sig, we hebben wel een probleem met accounts die alleen komen spammen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_95096980
@ popolon. OK. Duidelijk

@ static. Heb ondertussen ook ook even Ohw opgezocht.

Zielig. jij dus.
pi_95098137
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:46 schreef TerugnaarNL het volgende:

Zielig. jij dus.
Dan ben ik toch benieuwd welke betekenis je hebt gevonden.
  dinsdag 5 april 2011 @ 23:06:37 #10
15080 static
pi_95098247
quote:

Zielig. jij dus.
Geef die definitie eens dan, want ik twijfel ernstig aan je zoekcapaciteiten. :)
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 5 april 2011 @ 23:22:49 #11
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95099178
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:06 schreef static het volgende:
Geef die definitie eens dan, want ik twijfel ernstig aan je zoekcapaciteiten. :)
Ondernemersvereniging Hoeksche Waard! OHW! :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_95106233
Gewoon gegoogled (www.google.com). Het eerste resultaat ging over 'ordinary high water' en leek me niet helemaal relevant.

Het tweede resultaat was http://www.urbandictionary.com/define.php?term=OHW .

Daarna zag ik :

On Her Way
On His Way
Office of Hazardous Wastes Hydrology
Oral History Workshop
Ordinary High Water
Other Hazardous Waste

Ook niet relevant maar gezien de Nederlandse neiging elkaar snel af te zeiken en gebrek aan uitleg leek het me dat optie 2 jouw betekenis was.

Hopelijk was ik fout en heeft Maartena gelijk :-)
  woensdag 6 april 2011 @ 04:31:38 #13
15080 static
pi_95106242
Je was fout en ik zou je excuses maar aanbieden. :+
  woensdag 6 april 2011 @ 05:31:57 #14
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_95106283
quote:
@ popolon. OK. Duidelijk

Zielig. jij dus.
Ik zal het dan maar even uitleggen gezien je nieuw bent op FOK: static en ik zaten op precies hetzelfde moment in dit topic te modden. Vandaar de 'ohw'. Niet meteen beschuldigen als het maar een beetje giswerk is.

Goed, we kunnen weer verder! :Y)
  woensdag 6 april 2011 @ 09:30:15 #15
277865 Sejt
Ondertitel
pi_95108504
Welkom terug :)

Het afzeik-gehalte valt wel mee in KAA; behalve dan tussen Kaaskoppen in Scandinavië, want wij integreren en daar hoort het elkaar afzeiken bij :+

Zal wel wennen zijn om na zoveel jaar terug in NL te zijn. Wel geef ik je groot gelijk om dit voor je kinderen te doen. Ook al klaagt elke Nederlander, het land zit toch wat beter in elkaar dan Panama of Costa Rica.
I love my mispoken words.
pi_95120057
M'n excuses. Ik ben blij te horen dat ik fout was. En ik ben inderdaad een newbie. Dus daarom zocht ik het op.

@ Sejt: Ja, ik heb ook een tijd lang met Denen gewerkt . Apart volk maar wel prima tijd gehad.

Ja, als ik af en toe dingen lees in de krant dan denk ik, jesus, waar hebben we het over of waar zijn we mee bezig maar uiteindelijk is de basis wel goed.

In de 3e wereld zitten een aantal dingen fundamenteel niet goed. Daar kun je je voordeel mee doen maar nu, door een combinatie van factoren - de kids met name - zeg ik vaker: why put up with this crap?
  woensdag 6 april 2011 @ 14:46:13 #17
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_95120217
Je homepage button doet 't niet. ;)

Na 24 jaar weer terug naar NL zeg! :o Wow, dat gaat echt weer emigreren worden dan. Nou zijn Costa Rica en Panama ook wel behoorlijk verschillende culturen tegenover Nederland. Hoe oud zijn je kinderen?
pi_95126072
Fixed.

Ja, inderdaad, dat gevoel hebben we ook een beetje. We maken ons niet teveel illusies en gaan natuurlijk in de zomer terug om langzaam te wennen aan het klimaat en niet meteen in een depressie te belanden.

De kinderen zijn 9, 9 en 11 jaar oud. Spreken Engels, Nederlands en Spaans. Engels is hun sterkste taal omdat ze op een Amerikaanse school zitten. Dan Nederlands (beide ouders zijn NLs) en Spaans (ze zijn immers 'ticos').

Dus we gaan in elk geval wonen op een plek waar er 2-talige (middelbare) scholen zijn zodat ze die kennis van het Engels vasthouden.
  woensdag 6 april 2011 @ 21:19:12 #19
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_95139124
Je gaat het koud krijgen en het weer vervloeken net als de rest van NL. :D

In Panama had ik vaak het 'Tony Montana' gevoel. De Panamezen waarmee ik een avondje heb doorgezakt vertelden me over 'The Central (American) Bank for cocaine smuggling' en de Engelse kanoman. Een Colombiaanse vriendin vindt het geen autonoom land, maar onderdeel van Colombia. :P
reset
  donderdag 7 april 2011 @ 04:05:21 #20
15080 static
pi_95154638
Hoe ben je eigenlijk op dit forum terechtgekomen?
  donderdag 7 april 2011 @ 08:23:46 #21
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_95155668
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 05:31 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik zal het dan maar even uitleggen gezien je nieuw bent op FOK: static en ik zaten op precies hetzelfde moment in dit topic te modden. Vandaar de 'ohw'. Niet meteen beschuldigen als het maar een beetje giswerk is.

Goed, we kunnen weer verder! :Y)
What betekent OHW nou????? :(
Siesta & Fiesta!
pi_95199882
Ja, ik ben ook nog steeds beniewd naar de betekenis van OHW in deze discussie.

Hoe ben ik hier terecht gekomen? Nou, als je een beetje onderzoek gaat doen online waar de meest actieve forums (fora? ) zijn, dan kom je al snel op fok.nl terecht en daar vond ik dit sub forum.
  vrijdag 8 april 2011 @ 00:10:09 #23
15080 static
pi_95200298
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:01 schreef TerugnaarNL het volgende:
Ja, ik ben ook nog steeds beniewd naar de betekenis van OHW in deze discussie.

Hoe ben ik hier terecht gekomen? Nou, als je een beetje onderzoek gaat doen online waar de meest actieve forums (fora? ) zijn, dan kom je al snel op fok.nl terecht en daar vond ik dit sub forum.
'Ohw' is spreektaal. Het staat voor 'Oh, er is al iemand mee bezig'.
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:15:53 #24
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_95205539
_O- Dat was m'n eerste gedachte, maar ik nam aan dat het niet zo simpel kon zijn....
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:45:52 #25
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_95223105
Grappig; ik denk juist dat kinderen een betere toekomst hebben buiten Europa.
Ik kan me vinden in de voorbeelden die TS aanhaalt maar toch denk ik dat de volgende generatie meer kansen heeft buiten Europa.
zonnig Brasil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')