abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95065253
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:29 schreef Archont het volgende:
EDIT: je dingen verpakken in plastic is denk ik zowat het slechtste wat je kunt doen. Zeker voor hout, dat moet kunnen ademen
Als het niet kan ademen en er komt vocht onder, kan er schimmel ontstaan?
pi_95073364
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:38 schreef vogeltje12 het volgende:

[..]

Als het niet kan ademen en er komt vocht onder, kan er schimmel ontstaan?
Er zit zowiezo reeds vocht onder. Dus als je het niet kan admenen kan het zeker schimmelen.

Als je wilt vermijden dat het onder de spinnen zit kan je het bedekken met dekens ofzo en op die manier proberen zoveel mogelijk beestjes weg te houden.

Wel opletten dat je zaken niet op de grond zelf staan, een europallet eronder bvb kan wonderen doen, bevordert ook de ventilatie. Wat je stoeltjes betreft, als ze niet op de grond staan of ergens tegen wat vochtig word kan je ze heel lang bewaren.
pi_95079041
Veel hangt af van de omstandigheden waaronder je de spullen in plastic inpakt.
Op dit moment lees ik in bijvoorbeeld huis een temperatuur van 20 graden en een relatieve vochtigheid van 50% af.
Lucht met deze condities heeft een dauwpunt van 9,2 graden. Dus zolang de temperatuur daarboven blijft treedt er geen condensatie op. Zet je een aldus ingepakte stoel in een garage waar het 5 graden kan worden dan ontstaat er vocht, en heb je kans op schimmelvorming.
-
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 18:20:00 #29
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_95079970
Voor de zekerheid zou ik zelf eens informeren bij http://www.shurgard.nl/ die ruimtes zijn allemaal droog/geventileerd en verwarmd. Ik zou het wel weten als het mijn inboedel betrof !

Volgens mij valt de prijs qua m² ook best mee voor die periode :)
pi_95111441
Die shurgard zit niet bepaald in de buurt, maar ik heb wel een mini opslag in het dorp waar ik kom te wonen.
Ik dacht voor 4 maanden het zo wel even op even op te lossen, maar zo makkelijk gaat dat dus niet. Zelfs voor een korte periode in de lente/zomer.
pi_95111663
Ik heb ook wel eens wat houten kasten en tafels opgeborgen in een garage. Nooit over vochtproblemen nagedacht eigenlijk. Al met al zijn ze er prima uit vandaan gekomen, dus wellicht mazzel gehad ;)

Was wel een garage onder een appartementgebouw en ventilatie in de deur.
pi_95115769
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:08 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb ook wel eens wat houten kasten en tafels opgeborgen in een garage. Nooit over vochtproblemen nagedacht eigenlijk. Al met al zijn ze er prima uit vandaan gekomen, dus wellicht mazzel gehad ;)

Was wel een garage onder een appartementgebouw en ventilatie in de deur.
Dat kan wel schelen denk ik. Minder vocht waarschijnlijk.
De garage van mij is apart van het huis. Aan 1 kant vast aan een andere garage.
Had je daar trouwens ook spaanplaat tussen zitten?

[ Bericht 3% gewijzigd door vogeltje12 op 06-04-2011 13:58:49 ]
pi_95121647
Zet ze een stuk van de koude grond af, bv op 10 cm piepschuim of pallets of iets anders, zodat je geen optrekkend vocht hebt. Verder niet inpakken, voor het vuil evt oude lakens erover en zeer waarschijnlijk blijft alles wel heel. Een vochtvreter moet je elke paar weken/maand legen en eventueel bijviullen, is dus niet zo handig als je 4,5 maand weg bent.
pi_95133674
hoe zit het btw met alle meubel onderdelen die voordat ze in de winkels/magazijnen terechtkomen, in containers zitten, misschien wel voor een hele lange tijd. Die zijn toch ook niet verwarmd en geventileerd?..
pi_95134278
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:53 schreef vogeltje12 het volgende:
hoe zit het btw met alle meubel onderdelen die voordat ze in de winkels/magazijnen terechtkomen, in containers zitten, misschien wel voor een hele lange tijd. Die zijn toch ook niet verwarmd en geventileerd?..
Zitten vaak vochtvreters bij. Die zakjes met korreltjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')