-1quote:Op zondag 3 april 2011 22:00 schreef Seven. het volgende:
1. Je overdrijft, je zoon houdt zich wel staande en bepaalt zelf de grenzen.
2. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij je persoonlijke gevoelens ook een klein beetje laat meespreken in je verhaal (en niet meer dan normaal, maar wel iets om bewust van te zijn als dat zo is).
3. Je zoon is 17.
4. Je zoon is dan wel homo maar dat heeft met dit verhaal verder weinig te maken. Ik denk dat het best belangrijk is dat je zoon dat weet. Ze konden daarvoor ook al niet met elkaar door één deur.
Maar je hebt wel een lieve en toffe moeder die jouw steunde en die geen misbruik maakte zodat jij zou moeten kiezen. Leuk is het allemaal niet maar je hebt in ieder geval wel een ouder die om je geeft en waarschijnlijk doet je vader dit ook wel op zijn manier.quote:Op zondag 3 april 2011 22:20 schreef RenRen- het volgende:
Ik heb dan wel geen ruzie met mijn vader en mijn ouders zijn al bijna mijn hele leven uit elkaar, maar uit onvermogen van mijn vader toch al bijna 4 jaar eigenlijk geen contact. Hij heeft me 1 keer gebeld voor mijn verjaardag.
In deze tijden heeft mijn moeder me enorm gesteund, en heeft me vooral zelf laten beslissen. Ik denk dat dat het beste is wat je kan doen, maar heb alleen mijn situatie waar ik naar kan kijken. Ik mis mijn vader nog enorm, maar het is wel beter zo.
Ik zeg hiermee niet dat je zoon zijn vader nooit meer moet zien, maar dat hij zelf moet beslissen. Het is vast heel zwaar, voor iedereen, maar hij moet het uiteindelijk zelf doen.
Ik vind je ex trouwens wel heftig zeg.Vreselijk als zulke dingen gezegd worden.
Ze overdrijft wel. Zoals 90% van de bezorgde moeders.quote:Op zondag 3 april 2011 22:02 schreef Staal het volgende:
[..]
-1
Ze overdrijft namelijk niet.
Zij is een bezorgde moeder.
Oh, ik bedoelde het ook niet van boohoo, kijk me alleen zijn. Ik ben dol op mijn moeder, en ben haar enorm dankbaar dat ze me heeft gesteund, en niet met mijn vader heeft gepraat.quote:Op zondag 3 april 2011 22:29 schreef Staal het volgende:
[..]
Maar je hebt wel een lieve en toffe moeder die jouw steunde en die geen misbruik maakte zodat jij zou moeten kiezen. Leuk is het allemaal niet maar je hebt in ieder geval wel een ouder die om je geeft en waarschijnlijk doet je vader dit ook wel op zijn manier.
Onvermogen, tja. Wie weet zal e.e.a. nog eens veranderen voor jouw vader en zal hij vaker contact met je zoeken. Uiteindelijk moet ieder mens het alleen zien te rooien maar ja, wat liefhebbende mensen als ouders om je te steunen is wel zo fijn natuurlijk.
+1quote:Op zondag 3 april 2011 22:37 schreef heiden6 het volgende:
Dit soort dingen zijn niet te forceren, dus ik vrees dat je niet echt iets kunt doen behalve zelf je zoon steunen en lief voor hem zijn, en zorgen dat hij bij je terechtkan om te praten.
Heb jij kinderen en contact met die duimzuigerij van 90% van de bezorgde moeders?quote:Op zondag 3 april 2011 22:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ze overdrijft wel. Zoals 90% van de bezorgde moeders.
Ah, probeer je op die manier je gelijk te halen?quote:Op zondag 3 april 2011 22:41 schreef Staal het volgende:
[..]
Heb jij kinderen en contact met die duimzuigerij van 90% van de bezorgde moeders?
Hey, ik bedoelde je ook absoluut niet aan te vallen of iets als boohoo.quote:Op zondag 3 april 2011 22:36 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Oh, ik bedoelde het ook niet van boohoo, kijk me alleen zijn. Ik ben dol op mijn moeder, en ben haar enorm dankbaar dat ze me heeft gesteund, en niet met mijn vader heeft gepraat.
Ik weet dat mijn vader ook wel om me geeft. Maar hij kán het blijkbaar gewoon niet. Beetje uit het oog, uit het hart. Kan hij weinig aan doen, is wel iets meer dan alleen een vader zonder interesse.
Ik denk niet dat het ooit gaat komen, maar ik weet wel dat hij ouder wordt, en dat ik bang ben hem nooit meer te spreken als hij echt heel oud is. Maar zelf kan ik het niet aan, nóg niet, om elke week te moeten denken en elke keer teleurgesteld te raken als hij zegt te gaan bellen. Maar goed, ik zei al, heel ander verhaal. Ik hoop vooral dat iemand hieruit mee kan krijgen dat iemand die je steunt en vooral niet pusht en gaat bemoeien heel belangrijk kan zijn
Ik blaas niet hoog van de toren met cijfertjes in wel zeer hoge procentjes waar ik eigenlijk totaal geen kaas van gegeten heb om een beetje stoer uit de hoek te willen komen.quote:Op zondag 3 april 2011 22:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ah, probeer je op die manier je gelijk te halen?
TS blaast het op met haar 'ik vind dit onvergeeflijk' en noem maar op. Haar zoon bepaalt dat zelf wel. Punt. Moet je geen moeder voor zijn, hoef je alleen maar zelf een moeilijke band met je familie hebben. Overigens heb ik bovenstaande allang achter de rug en ik zit op dit moment bij mijn ouders aan de keukentafel.
Oh, ik bedoelde het ook niet verdedigendquote:Op zondag 3 april 2011 22:48 schreef Staal het volgende:
[..]
Hey, ik bedoelde je ook absoluut niet aan te vallen of iets als boohoo.
Meer een beetje van dat dingen zich kunnen ontwikkelen in de loop der tijd en wel dat je een toffe moeder hebt die je niet gedwongen heeft om te kiezen. Echt, je zou ze de kost moeten geven. Kinderen die uitgespeeld worden. Daar doelde ik meer op en je ook een beetje een hart onder de riem steken. Jij moet het doen maar dingen kunnen veranderen met de tijd. Ouders zijn uiteindelijk net mensen. Niet altijd makkelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |