abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94986889
Hoe werkt zoiets?
Krijg je de "mede huisgenoten" ook te zien als je om een "rondleiding" vraagt?
Wat zijn de ervaringen van mensen/jullie, ik ben er een beetje huiverig voor maar ik denk er, zoals over wel meer dingen :P wel over na.
Dank _O_
pi_94986939
Alleen je cel. Medegedetineerden zie je bij het douchen.
  zondag 3 april 2011 @ 18:29:04 #3
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_94987133
Je toekomstige mede bewoners zullen vast iets beters te doen hebben dan jou te ontmoeten :P
pi_94987168
ja is vaak wel mogenlijk om eerst ronleiding te krijgen......ja je hebt ook meerder soorten begeleid wonen projecten met verschillende regels en gewoontes.......

bij de een heb je wat meer verplichtingen ook als bij de ander......
  zondag 3 april 2011 @ 18:45:51 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94987813
Voor een jongere of een volwassene?
pi_94988548
quote:
Op zondag 3 april 2011 18:29 schreef flap_konijn het volgende:
Je toekomstige mede bewoners zullen vast iets beters te doen hebben dan jou te ontmoeten :P
Zoals? :P
Normaal gezien bij wonen op kamers ontmoet je je huisgenoten wel maar hierbij voelt vast niet iedereen de behoefte om zich even voor te stellen.
@Daniel ik ben 20.
pi_94988676
een vriend van mij van vroeger die zit ook in een soort tehuis.....

ja er word daar voor je gekookt elke dag.....ja op zich wel lux...maar ja ik denk dat je er mischien ook lui van word ........
pi_94989791
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 18:22 schreef ScarFace- het volgende:
Hoe werkt zoiets?
Krijg je de "mede huisgenoten" ook te zien als je om een "rondleiding" vraagt?
Wat zijn de ervaringen van mensen/jullie, ik ben er een beetje huiverig voor maar ik denk er, zoals over wel meer dingen :P wel over na.
Dank _O_
Dat ligt aan de vorm.. Een vriend van mij woont begeleid, en hij woont zo zelfstandig mogelijk en krijgt alleen met begeleiders te maken en slechts zijdelings met huisgenoten.
Er zijn er ook met een gemeenschappelijke huiskamer en gedeeld toilet, kook- en badgelegenheid.
pi_94989916
Als je googeld op RIBW en jouw regio daar opzoekt, lukt het w.s. wel om daar info over
en achtergrond van de instelling te vinden.
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 19:04 schreef dandybleu het volgende:
een vriend van mij van vroeger die zit ook in een soort tehuis.....

ja er word daar voor je gekookt elke dag.....ja op zich wel lux...maar ja ik denk dat je er mischien ook lui van word ........
Bedoel je hiermee niet een gezinsvervangend tehuis?
Er zijn meerdere woonvormen tegenwoordig, bij de 1 wordt alles geregeld omdat de cliënt het gewoonweg niet en nooit zelf zal kunnen en bij de andere woonvorm heb je meer begeleiding in de vorm van een coach waar je bij terecht moet kunnen voor je maatschappelijke problemen en ben je verder vrij om je leven richting te geven.
pi_94989932
ja ik weet niet met welke instellingen jij contact hebt? met het riag ofzo? maar sommige hulpverleners die halen je zelfs op met de auto om een kijkje te nemen in een paar tehuizen en dergelijke......
pi_94989936
Ik zie het los van "de vorm"
Ik wil die mensen gewoon spreken.
pi_94989950
pas om met zeep en bukken
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_94990139
quote:
12s.gif Op zondag 3 april 2011 19:35 schreef ScarFace- het volgende:
Ik zie het los van "de vorm"
Ik wil die mensen gewoon spreken.
Ik ga er van uit dat er kennismaking gesprekken aan een plaatsing vooraf zullen gaan. Lijkt me niet meer dan logisch.
pi_94990463
ik ken niet heel veel mensen die begeleid hebben gewoond, maar ze waren allemaal serieus blij weer uit de groep weg te mogen.
wat naar mijn idee wel een goede oplossing is; is prive wonen en dan inhuis begeleiding (via driestroom, dichterbij, ribw, etc.). dan heb je hulp maar ook je eigen vrijheid.
pi_94990878
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 19:45 schreef ramakandra het volgende:
ik ken niet heel veel mensen die begeleid hebben gewoond, maar ze waren allemaal serieus blij weer uit de groep weg te mogen.
wat naar mijn idee wel een goede oplossing is; is prive wonen en dan inhuis begeleiding (via driestroom, dichterbij, ribw, etc.). dan heb je hulp maar ook je eigen vrijheid.
ja het ligt ook beetje aan je eigen karakter

bijvoorbeeld :

*ben je een groepsmens? dan voel je je in een instelling sneller op je gemak
*heb je normale hobbies? ( voetbal of darten? ) dan vind je snel een maatje op de afdeling.....maar als je een beetje anders bent en afwijkt? dan val je snel buiten de groep......
*hulpverleners die bemoeien zich ook best wel met je.....en hebben dan mischien ook kritiek op je....daar moet je ook tegen kunnen
*ook een vraag is : wil je graag een huisdier? ( is ook niet altijd mogenlijk )
*sommige tehuizen kunnen ook flink druk zijn....ja en als je in een eigen huis woont is het dan wel aangenamer.....
pi_94992961
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 19:53 schreef dandybleu het volgende:

*sommige tehuizen kunnen ook flink druk zijn....ja en als je in een eigen huis woont is het dan wel aangenamer.....
Absoluut ,maar als je moeite hebt met het maken van contacten is alleen wonen wel een risico op vereenzaming en lijkt mij een setting met meerdere personen maar wel met je eigen privé,
1 die je kansen op contact vergroot. Maar heb je echt je rust en het alleen zijn nodig dan zal naar zo'n woonvorm gezocht kunnen worden, met begeleiding/ondersteuning van een coach.
pi_94993561
ja is ook een mogenlijkheid ja......

daarintegen moet je ook weten dat in sommige begeidsprojecten je dus geen visite ( logee ) mag hebben....
pi_94994311
Hmmz dat laatste is nou niet zo 2011 meer eigenlijk :? Nou ja, ook dus een vraag die je moet stellen tijdens zo'n kennismaking.
  zondag 3 april 2011 @ 21:45:32 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94998567
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:40 schreef dandybleu het volgende:
ja is ook een mogenlijkheid ja......

daarintegen moet je ook weten dat in sommige begeidsprojecten je dus geen visite ( logee ) mag hebben....
Waar moet je dan neuken? In de tuin?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_95013497
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 19:53 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ja het ligt ook beetje aan je eigen karakter

bijvoorbeeld :

*ben je een groepsmens? dan voel je je in een instelling sneller op je gemak
*heb je normale hobbies? ( voetbal of darten? ) dan vind je snel een maatje op de afdeling.....maar als je een beetje anders bent en afwijkt? dan val je snel buiten de groep......
*hulpverleners die bemoeien zich ook best wel met je.....en hebben dan mischien ook kritiek op je....daar moet je ook tegen kunnen
*ook een vraag is : wil je graag een huisdier? ( is ook niet altijd mogenlijk )
j eigen karakter is idd belangrijker, maar over het algemeen gezien (vooral met het oog op de toekomst) lijkt zelfstandig wonen mij altijd beter. puur omdat je dan minder in dat zorg wereldje blijft hangen.
pi_95014054
Is wel een stuk duurder om zelfstandig te wonen.
quote:
Op maandag 4 april 2011 09:51 schreef ramakandra het volgende:

[..]

j eigen karakter is idd belangrijker, maar over het algemeen gezien (vooral met het oog op de toekomst) lijkt zelfstandig wonen mij altijd beter. puur omdat je dan minder in dat zorg wereldje blijft hangen.
pi_95015371
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:13 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

ja dat wel, maar wanneer je onder het minimum loon zit kun je tig ondersteuningen (huur subsidie, kwijtschelding riool rechten, etc) aanvragen bij de gemeente en je begeleiding wordt ook nog eens vanuit je PGB gedaan.

toegegeven je houdt niet veel over, maar ikzelf zet in ieder geval meer in op de vrijheid. dat vind ik toch wat belangrijker dan de contacten die ik al dan niet met groepsbewoners/begeleiding zou (kunnen) hebben.
  maandag 4 april 2011 @ 11:15:36 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95015994
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:13 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Met een goede baan is dat best te betalen ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_95016173
Ik snap het niet gaat dit om visite of om jezelf ???

Toen ik 16 was heb ik begeleid gewoond omdat de thuissituatie niet echt goed meer was via Riagg toenertijd.
Bij Riagg had ik toen intake-gesprek, en toen zijn hun van daaruit gaan regelen dat dat kon.
Je krijgt een kennismakingsgesprek met de instelling, dan kom je daar . 1 in de week een weekvergadering waar je ook je weekgeld kreeg van hun en ook de medebewoners zag. De keuken, douche deelde je en moest je ook samen schoonmaken na de vergadering.
Verder kon je je gewoon je eigen gang gaan.
Weet niet hoe het nu is , maar denk ook dat het verschilt per instelling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')