Zoals?quote:Op zondag 3 april 2011 18:29 schreef flap_konijn het volgende:
Je toekomstige mede bewoners zullen vast iets beters te doen hebben dan jou te ontmoeten
Dat ligt aan de vorm.. Een vriend van mij woont begeleid, en hij woont zo zelfstandig mogelijk en krijgt alleen met begeleiders te maken en slechts zijdelings met huisgenoten.quote:Op zondag 3 april 2011 18:22 schreef ScarFace- het volgende:
Hoe werkt zoiets?
Krijg je de "mede huisgenoten" ook te zien als je om een "rondleiding" vraagt?
Wat zijn de ervaringen van mensen/jullie, ik ben er een beetje huiverig voor maar ik denk er, zoals over wel meer dingenwel over na.
Dank
Bedoel je hiermee niet een gezinsvervangend tehuis?quote:Op zondag 3 april 2011 19:04 schreef dandybleu het volgende:
een vriend van mij van vroeger die zit ook in een soort tehuis.....
ja er word daar voor je gekookt elke dag.....ja op zich wel lux...maar ja ik denk dat je er mischien ook lui van word ........
Ik ga er van uit dat er kennismaking gesprekken aan een plaatsing vooraf zullen gaan. Lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op zondag 3 april 2011 19:35 schreef ScarFace- het volgende:
Ik zie het los van "de vorm"
Ik wil die mensen gewoon spreken.
ja het ligt ook beetje aan je eigen karakterquote:Op zondag 3 april 2011 19:45 schreef ramakandra het volgende:
ik ken niet heel veel mensen die begeleid hebben gewoond, maar ze waren allemaal serieus blij weer uit de groep weg te mogen.
wat naar mijn idee wel een goede oplossing is; is prive wonen en dan inhuis begeleiding (via driestroom, dichterbij, ribw, etc.). dan heb je hulp maar ook je eigen vrijheid.
Absoluut ,maar als je moeite hebt met het maken van contacten is alleen wonen wel een risico op vereenzaming en lijkt mij een setting met meerdere personen maar wel met je eigen privé,quote:Op zondag 3 april 2011 19:53 schreef dandybleu het volgende:
*sommige tehuizen kunnen ook flink druk zijn....ja en als je in een eigen huis woont is het dan wel aangenamer.....
Waar moet je dan neuken? In de tuin?quote:Op zondag 3 april 2011 20:40 schreef dandybleu het volgende:
ja is ook een mogenlijkheid ja......
daarintegen moet je ook weten dat in sommige begeidsprojecten je dus geen visite ( logee ) mag hebben....
j eigen karakter is idd belangrijker, maar over het algemeen gezien (vooral met het oog op de toekomst) lijkt zelfstandig wonen mij altijd beter. puur omdat je dan minder in dat zorg wereldje blijft hangen.quote:Op zondag 3 april 2011 19:53 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ja het ligt ook beetje aan je eigen karakter
bijvoorbeeld :
*ben je een groepsmens? dan voel je je in een instelling sneller op je gemak
*heb je normale hobbies? ( voetbal of darten? ) dan vind je snel een maatje op de afdeling.....maar als je een beetje anders bent en afwijkt? dan val je snel buiten de groep......
*hulpverleners die bemoeien zich ook best wel met je.....en hebben dan mischien ook kritiek op je....daar moet je ook tegen kunnen
*ook een vraag is : wil je graag een huisdier? ( is ook niet altijd mogenlijk )
*sommige tehuizen kunnen ook flink druk zijn....ja en als je in een eigen huis woont is het dan wel aangenamer.....
quote:Op maandag 4 april 2011 09:51 schreef ramakandra het volgende:
[..]
j eigen karakter is idd belangrijker, maar over het algemeen gezien (vooral met het oog op de toekomst) lijkt zelfstandig wonen mij altijd beter. puur omdat je dan minder in dat zorg wereldje blijft hangen.
ja dat wel, maar wanneer je onder het minimum loon zit kun je tig ondersteuningen (huur subsidie, kwijtschelding riool rechten, etc) aanvragen bij de gemeente en je begeleiding wordt ook nog eens vanuit je PGB gedaan.quote:Op maandag 4 april 2011 10:13 schreef ScarFace- het volgende:
Is wel een stuk duurder om zelfstandig te wonen.
[..]
Met een goede baan is dat best te betalenquote:Op maandag 4 april 2011 10:13 schreef ScarFace- het volgende:
Is wel een stuk duurder om zelfstandig te wonen.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |