abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94974173
Hallo,

Ik heb gister deze oude stoel gekocht, weet iemand hoe oud deze stoel is? En waar deze stoel voor dient (zie leren band). Ik heb zelf al op internet gezocht omdat er een ''merkje'' op de stoel zit, alleen ben ik zelf nog niks wijzer geworden.

Ben benieuwd of hier iemand er meer vetstand van heeft!
  zondag 3 april 2011 @ 12:52:16 #2
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_94974447
Midden of eind 19e eeuw gok ik... mij oma had ook zoiets staan
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_94975437
met google kom ik op dit uit en nog een oude advertentie (uit 2002)

tussen 1820 en 1945

quote:
Inventaris van de dossiers Naamloze Vennootschappen van het Ministerie van Justitie, opgeheven vóór 1983, 1820-ca. 1945:

17240
MEUBELEERINRICHTING V/H B.MIDDELBEEK
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_94975572
quote:
16s.gif Op zondag 3 april 2011 12:41 schreef lodiej het volgende:
Hallo,

Ik heb gister deze oude stoel gekocht, weet iemand hoe oud deze stoel is? En waar deze stoel voor dient (zie leren band). Ik heb zelf al op internet gezocht omdat er een ''merkje'' op de stoel zit, alleen ben ik zelf nog niks wijzer geworden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ben benieuwd of hier iemand er meer vetstand van heeft!
Deze stoel dient ervoor om erop te zitten. Maar dat is een pure gok :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_94976687
quote:
12s.gif Op zondag 3 april 2011 13:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Deze stoel dient ervoor om erop te zitten. Maar dat is een pure gok :Y
Ik bedoelde eigenlijk die leren band ;). Had zelf bedacht dat dit wel iets voor oude mensen kon zijn, zodat ze niet uit de stoel konden vallen o.i.d.
  zondag 3 april 2011 @ 14:27:29 #6
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_94977585
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 14:01 schreef lodiej het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk die leren band ;). Had zelf bedacht dat dit wel iets voor oude mensen kon zijn, zodat ze niet uit de stoel konden vallen o.i.d.
Werd wel vaker gebruikt bij mensen die beide benen vanaf de knie geamputeerd hadden. (en voor kinderen)

Fijn stoeltje verder, mooi gedraaid houtwerk. Gewoon lekker wit en strak opnieuw laten bekleden.
pi_94981353
De stoel komt in ieder geval uit begin vorige eeuw, en is gemaakt in Utrecht. Ze zaten ooit op de Korte Nieuwstraat.

Voor wat betreft de band durf ik niets te zeggen, maar is later ws. toegevoegd. De oplossing hierboven is de meest waarschijnlijke.
pi_95168413
Aha, iedereen bedankt voor de info! Nu moet ik hem alleen nog ff oppimpen. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')