abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 april 2011 @ 12:02:15 #1
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_94973103
Het vorige deel: [Gezond Slank] #1417: allenig en zonder piercings

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

Ontvangen van "http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Slank"
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_94973131
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:54 schreef mille-feuille het volgende:

[..]

Heb je geen gieter of zoiets? Teiltje in de woonkamer zetten, vullen met gieter, klaar!
Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar dan zit ik met een teiltje met koud water in mn woonkamer straks.
Ik vraag het wel aan mijn moeder als ze straks langs komt. :)

Mijn collega's waren er geloof ik ook wel overtuigd dat ik echt geen kant op kan zo ongeveer. :D

En *O* voor Maria en dr lieve vriendje. :)

En Cali, wordt er voor sportwedstrijden niet aangeraden om koolhydraten te stapelen? Dus eerst een paar dagen heel weinig koolhydraten en dan de laatste paar dagen voor de wedstrijd juist heel veel (langzame) koolhydraten. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_94973146
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:01 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Op de dag zelf wil ik uiteraard wel weer KH eten, maar ik vraag me een beetje af, hoe lang ik dat van tevoren moet beginnen te doen. Opbouwen van de kh maar ook het weer aanvullen van mijn glycogeen voorraad... Zou 1 dag voldoende zijn??
Ik zou tien dagen lowcarben en dan weer gaan opbouwen ofzo? Ik ben ook geen expert, maar één dag lijkt me niet genoeg.

En gefeliciteerd met je jubileum *;
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_94973191
Goedemorgen.

Mijn aardbeien zijn al beschimmeld ;(
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 3 april 2011 @ 12:06:47 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94973242
Calikuiken: Yay! O+ Gefelie met je maand samen! En 1 dag lijkt me idd misschien wat weinig, vooral omdat Cootje langzaam opbouwen aanraadt na strenge low carb, en je voor zo'n stuk fietsen wel wat meer nodig hebt denk ik!

Ewelina: ik las aambeien :@ :') Maar da's mooi ruk!

Ik heb de props doorgegeven aan Mr Vriendjeface B-) *;
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 3 april 2011 @ 12:06:52 #6
277802 _Calimero_
pi_94973245
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar dan zit ik met een teiltje met koud water in mn woonkamer straks.
Ik vraag het wel aan mijn moeder als ze straks langs komt. :)

Mijn collega's waren er geloof ik ook wel overtuigd dat ik echt geen kant op kan zo ongeveer. :D

En *O* voor Maria en dr lieve vriendje. :)

En Cali, wordt er voor sportwedstrijden niet aangeraden om koolhydraten te stapelen? Dus eerst een paar dagen heel weinig koolhydraten en dan de laatste paar dagen voor de wedstrijd juist heel veel (langzame) koolhydraten. :)
Jep, meestal probeer ik te taperen: intensiteit training afbouwen en KH in voeding opbouwen.

alleen is er weinig af te bouwen want ik sport bijzonder weinig vanwege blessure hamstring, en 100km is op zich een redelijk kleine afstand. Maargoed alsnog zal het tegen de 4 uur lopen.. dus enige energievoorraad zal ik zeker nodig hebben.

Heeft 10 dagen low carben zin, denken jullie?
pi_94973297
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:06 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Jep, meestal probeer ik te taperen: intensiteit training afbouwen en KH in voeding opbouwen.

alleen is er weinig af te bouwen want ik sport bijzonder weinig vanwege blessure hamstring, en 100km is op zich een redelijk kleine afstand. Maargoed alsnog zal het tegen de 4 uur lopen.. dus enige energievoorraad zal ik zeker nodig hebben.

Heeft 10 dagen low carben zin, denken jullie?
Gaat het je makkelijk af? Dan zou ik het gewoon doen. Voel je je er niet lekker bij, dan niet!
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 3 april 2011 @ 12:09:15 #8
277802 _Calimero_
pi_94973321
Thanks voor de felicitaties :D
Hij is nog steeds de Ware :+
Alleen gister baalde ik even van hem, we zouden wat leuks gaan doen buiten, nadat ik een rondje had gewielrend, maar hij was zo druk dat dat er toch niet van kwam en toen was ik teleurgesteld }:| Maar toen hij daarna zomaar bij mij op de stoep stond omdat ie zichzelf had buitengesloten en er zelfs een slotenmaker aan te pas moest komen, vond ik het zo sneu dat ik het alweer was vergeten..
pi_94973323
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:08 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Gaat het je makkelijk af? Dan zou ik het gewoon doen. Voel je je er niet lekker bij, dan niet!
Maar kom je niet keihard aan als je vanaf low carb in 4 dagen gaat bunkeren?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 3 april 2011 @ 12:10:57 #10
277802 _Calimero_
pi_94973375
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:08 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nee, het gaat me alles behalve makkelijk af. Het hele planningsgebeuren is niet mijn sterkste punt, en op dagen dat ik van 07.00 tot 20.00 de deur uit ben voor werk, vraagt het een HOOP voorbereiding.

Misschien maar gewoon weer de snelle suikers alleen laten staan :?
pi_94973380
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:09 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Maar kom je niet keihard aan als je vanaf low carb in 4 dagen gaat bunkeren?
Geen idee, ik ben geen expert.
pi_94973399
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:10 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Nee, het gaat me alles behalve makkelijk af. Het hele planningsgebeuren is niet mijn sterkste punt, en op dagen dat ik van 07.00 tot 20.00 de deur uit ben voor werk, vraagt het een HOOP voorbereiding.

Misschien maar gewoon weer de snelle suikers alleen laten staan :?
Dat zou ik doen dan, ja. Gewoon wel grof volkorenbrood, zilvervliesrijst en dergelijke.
  zondag 3 april 2011 @ 12:11:38 #13
277802 _Calimero_
pi_94973402
hoe gaat het nu bij jou GB? Ben je er al veel van afgevallen? En hoe lang moet je nog volhouden?
pi_94973433
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:11 schreef _Calimero_ het volgende:
hoe gaat het nu bij jou GB? Ben je er al veel van afgevallen? En hoe lang moet je nog volhouden?
Laatste week komt er aan en ik moet zeggen dat ik er niet zoveel zin meer in heb. Het is gewoon saai, alleen maar functioneel eten en dan nog niet eens echt zin er in hebben. Dus wie weet begin ik een paar dagen eerder met langzaam inbouwen van kh. Er is nu 5 kilo af en dat vind ik eigenlijk al heel mooi :)
pi_94973448
Ik zou na de wedstrijd beginnen, Cali. En dan even een maandje rustig aan doen met sport. Dus 2 weken vrij streng, dan minstens een week langzaam weer opbouwen (liefst 2) In de opbouwfase kan je wel langzaam weer gaan sporten, maar voor duursport heb je echt wel KH's nodig.
pi_94973472
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:12 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Laatste week komt er aan en ik moet zeggen dat ik er niet zoveel zin meer in heb. Het is gewoon saai, alleen maar functioneel eten en dan nog niet eens echt zin er in hebben. Dus wie weet begin ik een paar dagen eerder met langzaam inbouwen van kh. Er is nu 5 kilo af en dat vind ik eigenlijk al heel mooi :)
Herkenbaar! Dat geen trek hebben is echt best vervelend. :D Komt snel genoeg weer terug hoor, maak je geen zorgen. ;)
  zondag 3 april 2011 @ 12:14:18 #17
277802 _Calimero_
pi_94973480
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:13 schreef conleche het volgende:
Ik zou na de wedstrijd beginnen, Cali. En dan even een maandje rustig aan doen met sport. Dus 2 weken vrij streng, dan minstens een week langzaam weer opbouwen (liefst 2) In de opbouwfase kan je wel langzaam weer gaan sporten, maar voor duursport heb je echt wel KH's nodig.
Dat wordt lastig, want 6 mei is de volgende tocht (120 km), het seizoen is inmiddels weer echt begonnen he...

En als ik nu één week streng doe, en dan één week opbouw tot alleen de snelle suikers laten staan, zou dat zin hebben?
  zondag 3 april 2011 @ 12:14:55 #18
277802 _Calimero_
pi_94973497
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:12 schreef Goodbye het volgende:

[..]

5 kilo, wow, das echt veel zeg!
pi_94973511
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:14 schreef conleche het volgende:

[..]

Herkenbaar! Dat geen trek hebben is echt best vervelend. :D Komt snel genoeg weer terug hoor, maak je geen zorgen. ;)
Hahaha, gelukkig maar :D Ik ga gewoon langzaam opbouwen, heb een beetje naar jouw lijstje gekeken en ik denk dat dat wel goed moet komen. Ik houd de weegschaal wel in de gaten, maar ik moet zeggen dat ik het nog steeds fijner vindt dat ik echt merk aan mijn kleding dat er wat af is *O*
pi_94973533
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:14 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Dat wordt lastig, want 6 mei is de volgende tocht (120 km), het seizoen is inmiddels weer echt begonnen he...

En als ik nu één week streng doe, en dan één week opbouw tot alleen de snelle suikers laten staan, zou dat zin hebben?
Hmmmm, nou ja, om echt vet af te vallen zal het niet veel doen, maar het zou wel kunnen helpen om je trek in suiker te verminderen. Ik heb er niet echt ervaring mee, zo kort, dus weet het ook niet zeker.
pi_94973560
Ik moet zeggen dat ik het de eerste week het zwaarst had, Cali, dus ik weet het niet?
  zondag 3 april 2011 @ 12:18:14 #22
277802 _Calimero_
pi_94973593
Hmm nou ja ik zie wel even... thanks voor de tips dames!

Ik ga eens even aan het werk, Floris heeft dit weekend 2 keer mijn plant uitgegraven :( dus ik mag alweer stofzuigen }:|
pi_94973606
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:15 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Hahaha, gelukkig maar :D Ik ga gewoon langzaam opbouwen, heb een beetje naar jouw lijstje gekeken en ik denk dat dat wel goed moet komen. Ik houd de weegschaal wel in de gaten, maar ik moet zeggen dat ik het nog steeds fijner vindt dat ik echt merk aan mijn kleding dat er wat af is *O*
Ja, ik vind het ook fijn, dat van die kleren die los zitten. Ik heb besloten dat ik niet meer wil afvallen, ook al ben ik wat zwaarder dan 2 jaar terug. In kleren zou het misschien nog nét wat mooier zijn om nog wat af te vallen, maar in mijn blootje vind ik het nu wel goed. Nog wel rondingen op de juiste plaatsen, zeg maar.

Was wel even een dilemma, want ik heb natuurlijk best vaak kleren aan. :P Maar ja. Ook weleens niet. :+
pi_94973631
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:18 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook fijn, dat van die kleren die los zitten. Ik heb besloten dat ik niet meer wil afvallen, ook al ben ik wat zwaarder dan 2 jaar terug. In kleren zou het misschien nog nét wat mooier zijn om nog wat af te vallen, maar in mijn blootje vind ik het nu wel goed. Nog wel rondingen op de juiste plaatsen, zeg maar.

Was wel even een dilemma, want ik heb natuurlijk best vaak kleren aan. :P Maar ja. Ook weleens niet. :+
Nou, in kleding zie je er ook mooi uit hoor, dus daar zou ik het inderdaad niet om doen!

Ik wil nog wel iets kwijt. Maar ik wil vooral het sporten weer even goed oppakken, het allemaal wat strakker maken :Y
pi_94973740
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:20 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nou, in kleding zie je er ook mooi uit hoor, dus daar zou ik het inderdaad niet om doen!

Ik wil nog wel iets kwijt. Maar ik wil vooral het sporten weer even goed oppakken, het allemaal wat strakker maken :Y
Thanx. :*

Ja, da's wel het beste om het fine-tunen met sporten te doen! En dan val je als het goed is ook nog af hoor, zij het langzamer, maar dan is het wel lekker dat je een beginnetje hebt en als je nu voortaan het zoet laat staan, heb je daar ook niet echt trek meer in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')