Nja dat is misschien wel een goed idee, maar heb je niet pas een probleem na jaren te veel drinken? Ik drink nog niet zo heel lang, ben ook nog niet zo oud dus schaam me eigenlijk wel om daarmee naar de dokter te gaan.quote:Op zondag 3 april 2011 10:59 schreef Habork het volgende:
Je kan jezelf niet in de hand houden na 1 drankje, je drinkt dagelijks, je drinkt 's ochtends. Zeker dat je een alcoholprobleem hebt. Praat eens met je huisarts hierover.
Een reden te meer om je te haasten. Hoe langer je erin blijft hoe moeilijker je zal kunnen stoppen.quote:Op zondag 3 april 2011 11:03 schreef oddeyed het volgende:
[..]
Nja dat is misschien wel een goed idee, maar heb je niet pas een probleem na jaren te veel drinken? Ik drink nog niet zo heel lang, ben ook nog niet zo oud dus schaam me eigenlijk wel om daarmee naar de dokter te gaan.
quote:Op zondag 3 april 2011 11:11 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Een reden te meer om je te haasten. Hoe langer je erin blijft hoe moeilijker je zal kunnen stoppen.
En dokters zijn er om je ermee te helpen. Dat gezegd, er zijn ergere dingen qua schaamte. ik zou mij bijvoorbeeld stommer voelen moest er een deobus in mijn achterwerk zitten dan wanneer ik hulp nodig zou hebben om te stoppen met drinken.
Dit vooral. Ga weg van FOK!, ga serieus hulp zoeken, kom terug als je hulp hebt.quote:Op zondag 3 april 2011 11:16 schreef Sander het volgende:
Je hebt inderdaad een alcoholprobleem, en het is belangrijk dat je daar hulp voor zoekt. Je huisarts kan je daar mee helpen, daar hoef je je niet te schamen.
Je kunt je beter nu schamen, dan over een paar jaar spijt hebben dat je niet gegaan bent. En waarom schamen? Je ziet in dat je een probleem hebt en je pakt het aan. Niks om je voor te schamen, integendeel.quote:Op zondag 3 april 2011 11:03 schreef oddeyed het volgende:
Nja dat is misschien wel een goed idee, maar heb je niet pas een probleem na jaren te veel drinken? Ik drink nog niet zo heel lang, ben ook nog niet zo oud dus schaam me eigenlijk wel om daarmee naar de dokter te gaan.
Dit.quote:Op zondag 3 april 2011 11:21 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dit vooral. Ga weg van FOK!, ga serieus hulp zoeken, kom terug als je hulp hebt.
Klinkt alsof je nu nog op tijd bent er is nog niets stuk.
Alcohol verslaving (ach de meeste verslavingen) kunnen een heleboel stuk maken in je leven.
Dit is één van de kenmerken van potentiele alcoholisten.quote:Op zondag 3 april 2011 10:53 schreef oddeyed het volgende:
Een kater heb ik zelden, misschien dat ik minder dronk als ik dat wel had.
Een beetje alcoholist maakt daar tijd voor.quote:Op zondag 3 april 2011 10:53 schreef oddeyed het volgende:
Ik drink als het kan dagelijks, maar dit is financieel niet altijd haalbaar, of ik heb geen tijd gehad om drank te kopen.
Ik ga vanaf nu een maand stoppen, als dat niet lukt ga ik wel naar de huisarts. Ik wil het liever eerst zelf proberen ipv gelijk naar de dokter te rennen eigenlijk.quote:Op zondag 3 april 2011 11:21 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dit vooral. Ga weg van FOK!, ga serieus hulp zoeken, kom terug als je hulp hebt.
Klinkt alsof je nu nog op tijd bent er is nog niets stuk.
Alcohol verslaving (ach de meeste verslavingen) kunnen een heleboel stuk maken in je leven.
100% duidelijk dat je een alcoholprobleem hebt. Dus morgen even een afspraak maken bij de huisarts, die helpt je er op een verantwoorde manier vanaf.quote:Op zondag 3 april 2011 11:14 schreef oddeyed het volgende:
[..]
1 man, 1 jar
![]()
Ik probeer eerst dat van mrrrtijn1975 wel, gewoon proberen niet te drinken en dan kijken wat er gebeurt. Ik ben 1x eerder gestopt, moest voor m'n medicijnen maar dat beviel totaal niet; trillen, zweten en ik kon niet slapen en dacht dus ook alleen maar aan drankMaar misschien dat het deze keer beter gaat.
Je hebt het al eens geprobeerd met je medicijnen, denk je dat het nu anders zal zijn?quote:Op zondag 3 april 2011 11:39 schreef oddeyed het volgende:
[..]
Ik ga vanaf nu een maand stoppen, als dat niet lukt ga ik wel naar de huisarts. Ik wil het liever eerst zelf proberen ipv gelijk naar de dokter te rennen eigenlijk.
@Farenji, dat bedacht ik mezelf ook al, daardoor denk ik dat het nog wel meevalt. Omdat ik nog wel normaal functioneer en soms geen tijd heb om het te kopen terwijl een echte alcoholist daar wel tijd voor maakt.
Nee eigenlijk niet. Sterker nog, ik heb die medicijnen nog steeds en mag dus eigenlijk niet drinken. Niet omdat het levensgevaarlijk is, maar omdat het de genezing nadelig beïnvloed. Maar schijnbaar boeit dat al niet meer. Als ik het zo terug lees, dan is het allemaal wel duidelijk, maar voor mezelf blijf ik maar dingen verzinnen die het afzwakken, dat het allemaal wel meevaltquote:Op zondag 3 april 2011 11:40 schreef Habork het volgende:
[..]
Je hebt het al eens geprobeerd met je medicijnen, denk je dat het nu anders zal zijn?
quote:Ik drink als het kan dagelijks, maar dit is financieel niet altijd haalbaar,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |