abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94951436
Hier verder (na)praten over o.a. de decentrale selectie, maar natuurlijk ook over alle andere journalistieke studie gerelateerde onderwerpen. :7
pi_94951470
Hier dus verder. Ik vond het wel leuk om te zien dat er een mensen met dezelfde stijl waren, wat alternatief!
  zaterdag 2 april 2011 @ 20:08:11 #3
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_94951669
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 19:58 schreef EdNoolk het volgende:

@Rahl Ik vind het altijd wel mooi, wist niet dat het een no-no was. Tabaksindustrie tegen verhoging accijns is het sowieso niet want dat omvat het rookverbod niet en winst tabaksindustrie lijkt me ook niet want er blijkt toch altijd weer dat mensen gewoon door blijven roken na verhogingen etc. Als ik nu zo nog een x kijk en mn tijd neem denk ik toch dat ' Tabaksindustrie rook zware pijp' het beste is, omdat ze dus harde tijden hebben.
Ja voor jou en mij is het natuurlijk schijtlollig, maar er zijn een hoop mensen die er de humor niet van in zien. En het is een signaal van hoe je je medium in de markt zet natuurlijk. Als je grappen gaat lopen maken in je koppen/artikelen wordt je een stuk minder serieus genomen.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_94951999
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 20:03 schreef EdNoolk het volgende:
Hier dus verder. Ik vond het wel leuk om te zien dat er een mensen met dezelfde stijl waren, wat alternatief!
Kledingstijl of schrijfstijl? Qua kleding viel het me sowieso op dat de helft van de mensen die op 26 maart de open dag bezochten Vans droegen. Ik voel me thuis... Maar ze waren inderdaad wel wat alternatief. Creatieve kleding en 'typetjes'.
pi_94952069
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 19:57 schreef Rahl het volgende:

[..]

Zijn twee aannames in één zin. Lijkt me niet goed.
Ah, balen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 19:58 schreef EdNoolk het volgende:
@Ezell Ik denk eigenlijk dat je wel op het gemiddelde zit hoor. Ik denk dat je een goede kans maakt, tenzij je het echt zó erg verpest hebt dat schrijven.
Hmm.. ik hoop het. Ik ben alleen blij dat ik alle vragen over sport correct heb beantwoord. Dat vind ik nog best knap van mezelf.. :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 20:14 schreef Moffol het volgende:

[..]

Kledingstijl of schrijfstijl? Qua kleding viel het me sowieso op dat de helft van de mensen die op 26 maart de open dag bezochten Vans droegen. Ik voel me thuis... Maar ze waren inderdaad wel wat alternatief. Creatieve kleding en 'typetjes'.
kledingstijl

[ Bericht 5% gewijzigd door Ezell op 02-04-2011 21:55:47 ]
pi_94952274
@Rahl Daar heb je gelijk in. Welke heb jij gekozen dan?
@Moffol Kledingstijl inderdaad.

Zaten trouwens wel 2 attention whores telkens in de pauze als enige te staan, druk gebarend en pratend. Daar kon ik me best goed aan ergeren met mijn voorbuurman!
  zaterdag 2 april 2011 @ 20:21:43 #7
51794 Rahl
pi_94952301
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 20:21 schreef EdNoolk het volgende:
@Rahl Daar heb je gelijk in. Welke heb jij gekozen dan?

Ik heb 'm niet gemaakt, ik zit in het tweede jaar van de opleiding :P
last.fm
pi_94952418
@Rahl Aah vandaar dat deskundige commentaar. Dacht al wtf zeker hoogbegaafd haha! Als je 'm toch zou willen beantwoorden:

25. Een berichtje over de tabaksindustrie die protesteert tegen de hogere belasting op sigaretten en het rookverbod in de horeca. Welke kop is voor kranten als de Volkskrant, NRC Handelsblad en Trouw de beste?

a. Sigaar uit eigen doos voor tabaksindustrie
b. Tabaksindustrie rookt zware pijp
c. Winst tabaksindustrie gaat in rook op
d. Tabaksindustrie tegen verhoging accijns
pi_94952436
EdNoolk, dan zat jij ergens achter mij! Die ene twee mensen stonden iets van 8 tafels achter me. Ik zat helemaal rechts. Zat jij daar ook?
  zaterdag 2 april 2011 @ 20:25:56 #10
51794 Rahl
pi_94952479
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 20:24 schreef EdNoolk het volgende:
@Rahl Aah vandaar dat deskundige commentaar. Dacht al wtf zeker hoogbegaafd haha! Als je 'm toch zou willen beantwoorden:

25. Een berichtje over de tabaksindustrie die protesteert tegen de hogere belasting op sigaretten en het rookverbod in de horeca. Welke kop is voor kranten als de Volkskrant, NRC Handelsblad en Trouw de beste?

Vooral voor de genoemde kranten. Telegraaf zou heel misschien wel weg kunnen komen met één van die anderen, maar VK, NRC en Trouw niet denk ik.

Nuance edit:
Niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar met wat we geleerd hebben lijkt het me heel sterk dat het een andere is :P
last.fm
pi_94952549
@Ezell Ik zat, vanuit de ingang gezien, helemaal rechts tegen het zwarte doek aan, de kant waar de getinte man de opgaves uitdeelde!
pi_94952594
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 20:24 schreef EdNoolk het volgende:

Sowieso D, want de kranten die genoemd worden zijn erg 'serieus'. De Telegraaf en het AD hadden misschien een titel gekozen met iets meer humor.
pi_94952611
@Rahl Maar is het niet verkeerd als het in de tekst ook gaat over rookverbod in de horeca? Want die titel (D) is totaal gericht op het andere deelonderwerp, hogere belasting op sigaretten.
  zaterdag 2 april 2011 @ 20:30:09 #14
51794 Rahl
pi_94952701
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 20:28 schreef EdNoolk het volgende:
@Rahl Maar is het niet verkeerd als het in de tekst ook gaat over rookverbod in de horeca? Want die titel (D) is totaal gericht op het andere deelonderwerp, hogere belasting op sigaretten.
Mwah. Rookverbod en het protest van de tabaksindustrie is niet echt nieuws meer vind ik. Die accijnsverhoging is veel nieuwer. Ziet er een beetje uit als een instinker.
last.fm
pi_94952992
@EdNoolk: O, dan zat ik waarschijnlijk helemaal aan de andere kant.

[ Bericht 61% gewijzigd door Ezell op 03-04-2011 11:19:25 ]
pi_94953015
@Rahl Inderdaad, ik heb teveel op de inhoud gelet, had meer moeten letten op de formulering gezien de vraag. Jullie hebben gelijk!
  zaterdag 2 april 2011 @ 22:37:11 #17
341044 thewvl
fc utrecht till i die!
pi_94958140
ik was er ook vanmiddag had maximaal, met dingen die ik niet cker wist als fout gerekent 33 fout van de 90, is dat eenn kans om door te gaan? had dus 57 goed minimaal
sport, fc utrecht, enzovoort
favo uitspraak: "wind mee is wind tegen als je de andere kant opgaat"
pi_94958353
@thewvl Ik denk dat je met een goede motivatie en betoog echt wel een kans maakt. Ik weet alleen niet hoe zwaar elk onderdeel telt? Ik kan me herinneren dat dat ergens in een bericht vermeld stond, weet iemand dat?
pi_94959352
Heee! Ik heb begrepen dus dat je als volgt je score kunt berekenen:

Kennis vd Actualiteit: 30 punten ( -0.75 per fout)
Algemene Ontwikkeling: 20 punten (-0.8 per fout)
Inzicht in de Media: 20 punten (-0.8 per fout)

De toets vond ik zelf niet echt moeilijk, trouwens. Het is afwachten tot 12mei... :(
pi_94959851
Hmm.. dan heb ik ongeveer 42,75 punten. Hoeveel hebben jullie?
pi_94960025
Ik heb 54. Maar mijn betoog was niet zo sterk, door tijdnood

Trouwens! Voor schrijfvaardigheid kan je 30 punten scoren en voor motivatie/cv 20
pi_94960398
O, oké. Dat heb je goed gedaan! Nu maar wachten tot de uitslag bekend is. Eigenlijk wil ik het niet eens weten, want ik heb altijd pech met scholen. :{
  zaterdag 2 april 2011 @ 23:32:51 #23
341044 thewvl
fc utrecht till i die!
pi_94960526
@rahl kan jij je nog herinneren. Hoeveel fout je had en hoeveel goed enzo? En hoeveelstje je was geworden,, om een beetje inzicht krijgen.

Btw ik zou dan een score hebben van 43,85 minimaal, zou dat een reële score zijn voor de meerkeuze toetsen

[ Bericht 17% gewijzigd door thewvl op 03-04-2011 00:00:32 ]
sport, fc utrecht, enzovoort
favo uitspraak: "wind mee is wind tegen als je de andere kant opgaat"
  zondag 3 april 2011 @ 01:15:50 #24
51794 Rahl
pi_94965167
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:32 schreef thewvl het volgende:
@rahl kan jij je nog herinneren. Hoeveel fout je had en hoeveel goed enzo? En hoeveelstje je was geworden,, om een beetje inzicht krijgen.

Btw ik zou dan een score hebben van 43,85 minimaal, zou dat een reële score zijn voor de meerkeuze toetsen
Ik had een score van 97 in totaal, dus met betoog en motivatie, en ik was 4de. Dat was de toets van 2009, ik weet niet precies hoe ze 'm aangepast hebben, dus daar kan ik verder weinig over zeggen :P
last.fm
pi_94971402
Wow 97, nu haal ik het sowieso niet. Heb namelijk 37,05 punten ongeveer...

Edit: Aah ik zie nu dat je 120 punten kan halen? Met een heel goed betoog en goede motivatie heb ik misschien nog een kleine kans. Een maand wachten wordt echt een hel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')