abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94934035
Sinds enkele maanden kamp ik met een neuspoliep welke er gelukkig nu operatief verwijderd zal worden.
Dit zal pas 4 mei plaatsvinden helaas. Nu ben ik echt om de week strontverkouden en om een beetje de slaap te kunnen vatten gebruik ik het paardenmiddel otrivin.
Ik heb nu de duo liggen, maar die zorgt meer voor een droge neusgat en tevens blijft het neusgat waar de poliep inzit potdicht.

Ik zag dat er nog een andere otrivin, de menthol versie, te koop is. Werkt deze beter?
Ik gebruik het uiteraard liever niet, maar aangezien ik veel date en een goede nachtrust echt nodig heb moet ik er wel even aan beginnen.

Ik hoor t graag van jullie :)
Hi, this is Mike Mareen
pi_94934107
Al eens gedacht aan vicks vaporub?
pi_94934127
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 08:58 schreef Misan het volgende:
Al eens gedacht aan vicks vaporub?
Yep, die heb ik hier ook liggen. Dat werkt echter niet. De poliep houdt het neusslijm tegen en dus heb ik echt een sterke spray nodig om dat te openen zeg maar.
De Duo heeft als extra eigenschap dat het de loopneus tegengaat en dus de neus min of meer uitdroogd. Ik denk dat dit bij mn poliep een negatief effect heeft.
Ik ga zo wel even kijken voor de menthol denk ik..
Hi, this is Mike Mareen
pi_94934141
Otrivin niet langdurig gebruiken.

Regel liever een neusspray die je wel voor een langere periode kunt gebruiken. Gebruik nu zelf Avamys.
pi_94934167
Otrivin mag je idd niet voor niets maximaal twee weken achter elkaar gebruiken :)
pi_94934168
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 april 2011 09:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
Otrivin niet langdurig gebruiken.

Regel liever een neusspray die je wel voor een langere periode kunt gebruiken. Gebruik nu zelf Avamys.
Avamys heb ik ook en dat gebruik ik ook voor dat ene neusgat.
Echter speelt gewoon om de week een verkoudheid op en die is dusdanig hardnekkig dat Avamys geen verlichting meer geeft.
Ja, om gek van te worden helaas!
Hi, this is Mike Mareen
  zaterdag 2 april 2011 @ 09:08:07 #7
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94934189
Als je echt een middel zoekt ga dan voor neuszalf ipv die sprays.

vroeger had moeders altijd een soort van blauwe tandpastatube met lichtbruine zalf erin; 1x een heel klein beetje onder je neus smeren en hij ging direct open. geen idee of dat nog bestaat en hoe het heet.

nasumel of nisita heb je tegenwoordig ook als zalf
pi_94934192
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 09:05 schreef mikemareen het volgende:

[..]

Avamys heb ik ook en dat gebruik ik ook voor dat ene neusgat.
Echter speelt gewoon om de week een verkoudheid op en die is dusdanig hardnekkig dat Avamys geen verlichting meer geeft.
Ja, om gek van te worden helaas!
Ken het verhaal. Voor mij is Otrivin een noodgreep voor 's nachts, maar kan dat gelukkig beperken.
  zaterdag 2 april 2011 @ 09:35:53 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94934458
Duo droogt uit; dat is het idee erachter. Als je geen enorme loopneus hebt, kun je veel beter gewone Otrivin of andere xylometazoline-spray gebruiken; die hebben meestal ook een hogere dosis.

Menthol is m.i. een marketing-gimmick en heeft denk ik geen beter effect dan regulier.

Je weet wel dat je zo'n spray niet langer dan ruwweg een week mag gebruiken, in verband met het risico op rhinitis medicamentosa? Dan ben je nog verder van huis...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 2 april 2011 @ 11:41:39 #10
208890 June.
Seriously?
pi_94936764
Je hebt niet eerst lokale corticosteroïden gekregen van je huisarts? Het effect van zo'n poliepextracie is vaak maar tijdelijk, zeker als je regelmatig last hebt.
Shine bright like a diamond.
pi_94947279
Voor een droge neus kun je idd beter een neuszalf gebruiken. Ik heb in het verleden er eentje van Nisita gebruikt, fijn spul, heb je maar weinig van nodig, op een wattenstaafje doen, inbrengen en je neusvleugel masseren. Het kost iets van 6 euro, te koop bij de apotheek.
pi_94950972
Gewoon neusspray met natriumchloride (NaCl / zoutoplossing). Die werkt niet verslavend i.t.t. Otrivin (xylomethazoline).
  zaterdag 2 april 2011 @ 20:35:45 #13
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94952962
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 19:52 schreef tomatenrood het volgende:
Gewoon neusspray met natriumchloride (NaCl / zoutoplossing). Die werkt niet verslavend i.t.t. Otrivin (xylomethazoline).
Nu je dit post bedenk ik pas dat stomen ook nog weleens wil helpen :Y met kamille oid
pi_94971981
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:41 schreef June. het volgende:
Je hebt niet eerst lokale corticosteroïden gekregen van je huisarts? Het effect van zo'n poliepextracie is vaak maar tijdelijk, zeker als je regelmatig last hebt.
Ik heb Nasonex en later Avamys gekregen.
Ik ben nu echt (meestal om de week) snipverkouden en het zit ook echt alleen aan de kant waar de (volgens de arts kleine, en enkelzijdige) poliep zit, muurvast.
Wat zal ik toch opgelucht zijn als die eruit wordt gehaald!

Maarre, Otrivin werkte normaal altijd bij normaal verkoudheden, maar deze zit houdt blijkbaar zoveel snot tegen, waardoor het totaal niet los komt.
Ik baal echt als een stekker!
Hi, this is Mike Mareen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')