Ik ben zelf een liefhebber van dit heerlijk subtiele drankje. Volgens velen is elke vodka het zelfde maar niets is minder waar.
Ik zelf drink graag mijn vodka uit de vriezer, straight. Dus niet gemixed en zonder ijsblokjes, is ook niet nodig want het is al bevroren.
Maar wat zijn nou de echt goede vodka's die je puur kan drinken.
Zelf heb ik al ervaring met:
Wyborowa
Absolut![absolut_vodka_family.jpg]()
Aantal smaken hiervan al gehad maar alleen de vodka zonder toevoeging vind ik een succes. De rest met smaakjes is voor mensen die wel mee willen doen met de hype maar die vodka zelf niet lusten heb ik het idee.
Smirnoff![smirnoff_red.jpg]()
Leuk voor je eerste kennismaking met vodka maar het is geen blijvertje ondanks dat zo'n beetje elke gelegenheid dit merk heeft staan.
En uiteraard niet te vergeten:
Stolichnoya of
Stolichnaya![Stolichnaya%20slide%20FKP.jpg]()
Ik was van de week bij de slijter en vroeg hem om advies voor een lekkere vodka aangezien ik een beetje vast geroest zit tussen Stoli, Absolut en Wyborowa. Nu raadde hij mij de poolse Tarpan aan en hij wees ook een import uit de US aan maar persoonlijk ben ik van mening dat vodka uit de EU/Rusland moet komen
Tarpan![tarpan.jpg]()
En Tarpan was zeker geen miskoop aangezien ik deze persoonlijk lekkerder vind drinken dan Absolut waar ik ondertussen al vele liters van heb geconsumeerd de afgelopen tijd.
Hij zou voor mij een fles Ketel 1 bestellen aangezien hij zei dat deze ook een hele lekkere subtiele smaak heeft. De prijs viel wel erg tegen. +/- ¤27,- voor 700cl Maar daar kon nog wel wat van af aangezien het niet om een fles ging dat in het schap staat maar gewoon als vaste klant voor mij besteld werd.
Maar nu mijn vraag aan anderen liefhebbers,
Waar hebben jullie erg goede ervaringen mee, wat uiteraard binnen NL te verkrijgen is en het liefst bij een slijter besteld kan worden of op internet als de prijs mee valt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Re.active op 01-04-2011 23:09:44 ]