Hoe je aan die (redelijk willekeurige) 3% komt, weet ik niet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 23:36 schreef quo_ het volgende:
Nog nooit van de term RSP gehoord.
Maar bij de fatsoenlijke multinationals waar ik tot nogtoe voor gewerkt heb geldt als regel dat je bij een promotie er onder aan de streeep tenminste bruto 3% op vooruit gaat. Dus die 5% die jij noemt komt bij mij niet slecht over.
Van de fatsoenlijke multinationals waar hij ervaring mee heeft, denk ik.quote:Op zaterdag 2 april 2011 00:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hoe je aan die (redelijk willekeurige) 3% komt, weet ik niet.
Dan blijft het een vrij willekeurig getal. Het is in elk geval geen standaard 'multinational'-verhaal...quote:Op zaterdag 2 april 2011 00:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Van de fatsoenlijke multinationals waar hij ervaring mee heeft, denk ik.
Dat dus. Hoe kom je erop dat je RSP bepaald hoeveel salaris je krijgt? Normaal bepaalt je RSP hoeveel % je erbij krijgt op basis van je performance.quote:Op zaterdag 2 april 2011 09:17 schreef Sapphire78 het volgende:
Je salaris bepaalt het % RSP en niet andersom.
waar uit maak je op dat ze ver onder de markt verdiend ?quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:04 schreef Allantois het volgende:
Jullie reacties lezende is het dus een normale situatie. Ze werkt trouwens niet bij een (semi)overheid. Dit staat echter erg onduidelijk in haar CAO. In andere CAO's kon ik het beter terug vinden.
Neemt niet weg dat haar loonsstijging misschien wel normaal is, maar ze verdient ver onder de markt. Maar da's dus een andere discussie.
Dank voor alle reacties.
Over het algemeen vind iedereen dat hij of zij te weinig verdiend, maar ik denk persoonlijk dat het meevalt als je het afzet tegen objectieve maatstaven.quote:Op zaterdag 2 april 2011 17:01 schreef dop het volgende:
[..]
waar uit maak je op dat ze ver onder de markt verdiend ?
ik hoor dat zo vak , maar het klopt zelden
Waarom werkt ze er dan nog...quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:04 schreef Allantois het volgende:
Neemt niet weg dat haar loonsstijging misschien wel normaal is, maar ze verdient ver onder de markt. Maar da's dus een andere discussie.
Dat denken we allemaalquote:Op zaterdag 2 april 2011 13:04 schreef Allantois het volgende:
Jullie reacties lezende is het dus een normale situatie. Ze werkt trouwens niet bij een (semi)overheid. Dit staat echter erg onduidelijk in haar CAO. In andere CAO's kon ik het beter terug vinden.
Dank voor alle reacties.
Wettelijk is hierover niet vastgelegd anders dan dat het wettelijk minimumloon nageleefd moet worden.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:53 schreef Allantois het volgende:
Da's toch eigenlijk raar. Dat zou betekenen, dat als je promotie maakt naar een veel hogere functie (bijvoorbeeld een managementfunctie) met meerdere schalen om hoog (bv naar 5000 euro) de RSP helemaaaal inkeldert en je alsnog maar 120 euro per maand meer gaat verdienen??
Da's toch eigenlijk een scheve manier van promotiemaken. Ik heb haar CAO eens nagekeken en wat daar in staat komt erop neer dat je bij promotie naar een hogere schaal het als bovenstaande krijgt. Er staat niets in over het promoveren naar een hogere functie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |