ik heb ook een laptop, smartphone en nu dus ook een tabletquote:Op zondag 10 april 2011 22:27 schreef Hyundai het volgende:
Ik begin nu weer 'n beetje te twijfelen. Ik heb zelf een notebook en een 4" smartphone, misschien ga ik zo'n tablet helemaal niet veel gebruiken. Kan ik beter een enigszins leuk dingetje kopen van 150 euro om het uit te proberen. Of toch niet? Ik weet 't zelf niet
Kwestie van tijd. Met Honeycomb krijgt Android een echt tablet OS met widgets e.d., daar kan de iPad niet aan tippen.quote:Op maandag 11 april 2011 13:12 schreef Catch22- het volgende:
Sinds ik mijn iPad heb, heeftie 2x aan iTunes gehangen. Eerste keer booten + update.
Oja, ook nog wel een keer om muziek te syncen.
Liever af en toe aan iTunes dan weinig apps (en dus ook weinig goede). Er zijn zoooooveel goede iPad apps, daar kan de android market nog lang niet aan tippen.
Klopt, maar dat duurt nog wel even. En Apple zit ook niet stil. Ik ben best fan van Android (heb een Galaxy S en ben daar bijzonder blij mee), maar voor tablets zie ik het het komende half jaar sowieso nog niet als echte concurrent. Te meer de concurrende tablets niet eens goedkoper zijn dan de iPad.quote:Op maandag 11 april 2011 15:41 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Kwestie van tijd. Met Honeycomb krijgt Android een echt tablet OS met widgets e.d., daar kan de iPad niet aan tippen.
Hmm heb de iPad 2 vastgehouden en hoewel het echt een tof apparaat is vond ik de transformer echt veel beter werken dus dat er niet van "echte" concurrentie te spreken is daar ben ik het persoonlijk niet mee eens.quote:Op maandag 11 april 2011 15:55 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Klopt, maar dat duurt nog wel even. En Apple zit ook niet stil. Ik ben best fan van Android (heb een Galaxy S en ben daar bijzonder blij mee), maar voor tablets zie ik het het komende half jaar sowieso nog niet als echte concurrent. Te meer de concurrende tablets niet eens goedkoper zijn dan de iPad.
Maar ik denk wel dat de Galaxy Tab 10.1 echt heeeel vet wordt. Die gaat echt kunnen concurreren met de iPad, maar is wel afhankelijk van het aanbod van Apps.
Nadeel van android is, is dat app-makers met alle soorten tablets rekeningen houden en het dus een erg gesegementeerde markt blijft.
Je hebt namelijk rekening te houden met schermen van 5" tot 10", cpu's van 600mhz tot dualcore 1ghz, van 300mb ram tot 1gb RAM. Dat is wel de achilleshiel van Android.
quote:Begin mei brengt Asus zijn eerste Android-tablet in Nederland uit: de Eee Pad Transformer. De goedkoopste uitvoering van de 10,1"-tablet gaat 399 euro kosten. Er komen ook duurdere uitvoeringen, bijvoorbeeld met een toetsenbord-dock.
De Eee Pad Transformer heeft een ips-scherm met een schermdiagonaal van 10,1" en een resolutie van 1280x800 pixels. De tablet wordt net als veel andere Honeycomb-tablets aangedreven door de Tegra 2-soc van Nvidia. Het scherm wordt gemaakt van zogeheten Gorilla Glass, dat minder krasgevoelig is dan normaal glas. De Transformer beschikt verder over 1GB geheugen, een mini-hdmi-uitgang, een micro-sd-kaartlezer, gps, wifi b/g/n en bluetooth 2.1. Ook zijn er twee camera's aanwezig; bij het scherm is een 1,2-megapixelcamera geplaatst en op de achterzijde zit een camera met een resolutie van 5 megapixel.
De Transformer moet in mei in Nederland uitkomen en verschijnt in vier verschillende configuraties. De goedkoopste versie gaat 399 euro kosten en bevat 16GB opslaggeheugen. Het 32GB-model zal voor 499 euro over de toonbank gaan. Beide versies kunnen ook met een keyboard-dock aangeschaft worden en kosten dan respectievelijk 499 en 599 euro. De tablets zouden op een volle accu 9,5 uur kunnen werken, en in combinatie met het dock zouden ze tot 16 uur meegaan. De versies zonder dock zullen waarschijnlijk het eerst uitkomen; de bundels met het toetsenbord zouden nog in dezelfde maand volgen.
Asus is van plan om een maand na de Transformer ook de Slider-tablet in Nederland uit te brengen. Deze tablet is voorzien van een geïntegreerd uitschuifbaar toetsenbord. In het derde kwartaal moet ten slotte nog de Memo in Nederland verschijnen, die een 7"-scherm krijgt. Over verschillende uitvoeringen en de prijzen van de Slider en de Memo is nog niets bekend.
Die is sinds 1 april uit.quote:Op maandag 11 april 2011 16:32 schreef Catch22- het volgende:
Ze komen er wel aan, de transformer is natuurlijk nog niet uit.
Maar een tablet is niet alleen de hardware, zonder apps heb je er nog maar weinig aan natuurlijk.
Uiteraard, het is de beste Android tab die er beschikbaar is.quote:Op maandag 11 april 2011 17:31 schreef Luukiemaster het volgende:
Haha! kom ik op tweakers drumstickNL tegen dat hij hem gekocht heeft xD
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |