Ehm, er staat niets op die foto wat ook maar te linken is aan oorlog, als we hadden gezegd dat die van 46 was dan was er niets aan de hand geweest?quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja![]()
Ik kan ook enorm in janken uitbarsten op en begrafenis van iemand die ik niet ken
Is de sfeer![]()
Dat kan ik ook wel, maar zo'n foto vind ik vooral interessant eigenlijk.quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja![]()
Ik kan ook enorm in janken uitbasrten op en begrafenis van iemand die ik niet ken
Door wie geschreven?quote:
Is de sfeerquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik had het toen ik laatst voor iets administratiefs voor mn werk ff in n crematorium was.. er kwam zon trieste familie met zon kist voorbij en ik stond ineens te janken
Maar dat snap ik welquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik had het toen ik laatst voor iets administratiefs voor mn werk ff in n crematorium was.. er kwam zon trieste familie met zon kist voorbij en ik stond ineens te janken
Ik zie meteen een deportatie voor mequote:Op donderdag 31 maart 2011 23:25 schreef Muck het volgende:
[..]
Dat kan ik ook wel, maar zo'n foto vind ik vooral interessant eigenlijk.
Wie zijn die mensen? Waarom staan ze daar allemaal? Waarom is er specifiek die dag een foto gemaakt?
ja idd, waarom zie je n hoop ruggen, waar gaan ze heen, wat zien ze etcquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:26 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Maar dat snap ik wel![]()
Dan zie je mensen die intens verdriet hebben... maar een foto met wat mensen op straat roept bij mij meer nieuwsgierigheid dan verdriet op
Tatiana de Rosnay.quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:25 schreef Stuart het volgende:
[..]
Door wie geschreven?
Ik heb het soms nodig om even dankbaar te zijn met wat ik heb en alles en als ik dan bijv. het dagboek van Anne Frank lees word ik wel weer wakker
Er zijn ook wel boeken waar ik wel eens een traan voel gaan
Ja inderdaad, was de stad al bevrijd, werd dat misschien gevierd? Dat soort dingen...quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ja idd, waarom zie je n hoop ruggen, waar gaan ze heen, wat zien ze etc
Ik ga hem ook zeker nabestellen bij de gemeentequote:Op donderdag 31 maart 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Coole foto Muck![]()
Precies 30 jaar later werd mijn zusje geboren![]()
Overigens bestonden mijn ouders toen nog niet toen die foto gemaakt werd
huh?quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie meteen een deportatie voor me![]()
En daarom kan ik er niet tegen
Dat zeg ik, als je had gezegd dat het '46 was dan was er waarschijnlijk niets aan de hand...quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:28 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik ga hem ook zeker nabestellen bij de gemeente
En tof! Raar idee is dat he?
[..]
huh?
Dat snap ik niet zo goed
Hoe kun je mensen in een doodnormale straat nou koppelen aan een deportatie?
Uhhhh?? WO II??quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:28 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik ga hem ook zeker nabestellen bij de gemeente
En tof! Raar idee is dat he?
[..]
huh?
Dat snap ik niet zo goed
Hoe kun je mensen in een doodnormale straat nou koppelen aan een deportatie?
Thanksquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:27 schreef Muck het volgende:
[..]
Tatiana de Rosnay.
En ja, dat soort dingen drukken je weleens met de neus op de feiten
Zo heb ik ook 'Ik was 12 en ik fietste naar school' gelezen en euh, dat boek van de vader van Sybine Jansons (titel even kwijt) gelezen...
Haar naam was Sarah is echt een heel mooi verhaalquote:
Ja precies!quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ja idd, waarom zie je n hoop ruggen, waar gaan ze heen, wat zien ze etc
De stad was nog niet bevrijd volgens mijquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:28 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja inderdaad, was de stad al bevrijd, werd dat misschien gevierd? Dat soort dingen...
Ik hou van mooie verhalenquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:30 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Haar naam was Sarah is echt een heel mooi verhaalEen tikkeltje voorspelbaar maar evengoed prachtig
er is toch ook zon boek over n jongetje in n streepjespyama?quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:30 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Haar naam was Sarah is echt een heel mooi verhaalEen tikkeltje voorspelbaar maar evengoed prachtig
Ja?quote:
The Boy in the Striped Pyjamasquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
er is toch ook zon boek over n jongetje in n streepjespyama?
Misschien een bruiloft?quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:30 schreef Muck het volgende:
[..]
Ja precies!
Wat waren ze aan het doen? En waarom moest er een foto worden gemaakt? Dat was toentertijd hartstikke kostbaar, en je ziet mannen keurig in pak en dames met een mooie mantel. Wat gingen ze doen?
[..]
De stad was nog niet bevrijd volgens mij
Ik ook niet, maar het is wel zo.. Sorryquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:30 schreef Muck het volgende:
[..]
Ja?
En?
Er staats niets op die foto dat in de verste verte met een deportatie te maken heeft, dus ik snap niet hoe je daarbij komt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |