abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95143540
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:18 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
ik ben vandaag met Mika naar het CB geweest en heb er een beetje een bittere nasmaak aan over gehouden. Volgens de wijkverpleegkundige is een driftbui per week teveel en als we er niets aan doen krijgt hij het er later op school moeilijk mee. Mika is eigenlijk gewoon een heel lief jongetje maar wil graag zijn zin hebben. Hij heeft dagelijks wel een paar keer dat hij boos is omdat hij zijn zin niet krijgt maar ik dacht eigenlijk dat dat normaal was bij peuters. Komt het iemand bekend voor?
eens per week maar? :X

ik zou me er voorlopig niet druk om maken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 6 april 2011 @ 22:27:20 #127
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95143771
Jen gilt en jankt de hele dag door als ze haar dag niet heeft. Leyla reageert er zelfs niet meer op. 1x per week? Daar zou ik het voor doen, zelfs 1x per dag. Ik heb het ook aangegeven op het CB dat ze zo vaak zo boos is en dat haar buien zo intens zijn, maar die vonden het vrij normaal gedrag. Jen is 3 en 2 maanden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 6 april 2011 @ 22:45:20 #128
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_95145156
Bodpa, wat fijn dat het zo goed gaat met M. ^O^

Marie, beterschap voor Maarten!!

Vrouwtje-theelepel, ik zou me geen zorgen maken. Twan heeft vanaf hij peuter was totaan ong. 6 jaar verschrikkelijke driftbuien gehad. Ook dagelijks meerdere malen... En moet je nu zien. Hij is inmiddels 9 en doet het heel goed op school. Rekent in een groep hoger, loopt flink voor met lezen... Hij heeft soms alleen wat moeite met zich aanpassen en blijft af en toe wat langer in een boze bui hangen. Maar op school is het een voorbeeldig kind. Komt goed!!
Make love, not war ☮
pi_95155013
Hier ook een dametje die wel eens een driftbui heeft hoor, en als je pech hebt zitten er dagen bij dat ze er wel 2 heeft ;)
Ik snap het probleem niet zo, tenzij ik iets anders onder een driftbui versta als waar jou cb het over heeft :)

Marie, beterschap voor Maarten
  donderdag 7 april 2011 @ 07:20:50 #130
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_95155069
VT, geen zorgen om maken. Heb het zoveel gezien in de KDV en op basisscholen zelfs. Die vrouw van het CB stelt zich echt aan hoor. :D

Ze zeggen dat trouwens omdat men er vanuit gaat dat zodra het kind goed kan communiceren, de driftbuien minder worden of stoppen. Maar vaak is het zo'n gewoonte geworden, dat die reactie bij kwaad worden nog steeds gebeurt. Je zal nu waarschijnlijk wel gaan merken dat de driftbuien minder worden, maar soms gebeurt dat ook gewoon niet en is het nu eenmaal een manier om de frustraties te uiten.

[ Bericht 47% gewijzigd door Silmarwen op 07-04-2011 07:30:06 ]
  donderdag 7 april 2011 @ 07:44:51 #131
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_95155209
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:18 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
ik ben vandaag met Mika naar het CB geweest en heb er een beetje een bittere nasmaak aan over gehouden. Volgens de wijkverpleegkundige is een driftbui per week teveel en als we er niets aan doen krijgt hij het er later op school moeilijk mee. Mika is eigenlijk gewoon een heel lief jongetje maar wil graag zijn zin hebben. Hij heeft dagelijks wel een paar keer dat hij boos is omdat hij zijn zin niet krijgt maar ik dacht eigenlijk dat dat normaal was bij peuters. Komt het iemand bekend voor?
Nou hier hebben we ook vaak genoeg wel meer dan 1 driftbui per dag hoor :D Een driftbui per dag lijkt me zelf heerlijk ;) Lijkt me volkomen normaal. Ze zijn gewoon de grenzen aan het aftasten
  donderdag 7 april 2011 @ 08:23:54 #132
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_95155672
Gelukkig is Maarten weer aan de beterende hand, wel nog thuis, maar alleen nog verhoging (37,9). Gewoon maar even een extra (rustig) dagje thuis is ook wel lekker voor hem...
18-11-2008 Maarten Alexander
  donderdag 7 april 2011 @ 10:03:48 #133
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_95157854
Bedankt voor alle reacties! De juffen op de peuterspeelzaal vonden het ook vreemd van de wijkverpleegkundige. Dat mens weet me altijd weer op de kast te krijgen. De aanleiding was ook stom. De ogentest ging prima, hij liet zelfs de bril op. de toren bouwen ging ook prima en toen kwam de blokkendoos. Alle blokjes gingen in een keer maar eentje wilde niet. Hij heeft het een tijdje geprobeerd en vond het toen handiger de doos van boven open te maken. Dit mocht niet van haar en hij moest doorgaan. Toen stond hij op, liep naar de deur en de tranen stroomden uit zijn ogen. In mijn ogen geen driftbui maar gewoon verdriet. Toen ik hem toen ging halen en vertelde dat hij heel goed zijn best had gedaan was dat ook weer niet goed. Volgens haar wil hij gewoon zijn zin hebben. En bij die oogtest was dat beest wat volgens mij een zwaan is volgens Mika een gans en volegsn mevrouw zelf een eendje. Wel een beetje een lange nek voor een eendje. Nou genoeg druk gemaakt, ene oor in andere oor uit...
pi_95157902
wat een rotwijf v-t. lekker niks van aantrekken dus :*

maarruh: we zijn weer luierloos, dus ik kom ff terug op de vraag van gister; heb ik nog iets belangrijks gemist in het hele potje-verhaal?
  donderdag 7 april 2011 @ 10:19:43 #135
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_95158326
Wat een raar mens VT :X Was zeker met het verkeerde been uit bed gestapt...

Simmu volgens mij ben je niets vergeten, doe je ook aan belonen (met stickertjes)?
pi_95158598
nope, we doen niet aan belonen, behalve een onwijze juichsessie als er een plasje of poepje daar beland waar het hoort :) het is ook geheel op haar verzoek, er is geen enkele aanwijzing dat ze er fysiek aan toe is ;) geen droge luiers (ooit), geen poephoekje. niets van dit alles. we proberen het eerst eens een tijdje 'gewoon' zoals we de meeste dingen hier doen, op een vrijblijvende manier.
  donderdag 7 april 2011 @ 10:30:11 #137
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_95158681
Dat klinkt mij heel gezond (en ook wel bekend) in de oren... Maarten gaat ook alleen plassen als hij zelf wil tussendoor of als hij al verschoont gaat worden... Wij plakken wel een stickertje, maar ook niet altijd (soms vergeten we het :@ ). En Maarten vraagt er ook niet altijd zelf om, hij vindt het al een feest als hij een wcpapiertje krijgt om zijn piemeltje af te vegen en te mogen doortrekken...
  donderdag 7 april 2011 @ 10:32:09 #138
54772 Silmarwen
pi_95158746
Nou ik vind het ook maar raar hoor VT. Lijkt me toch een heel normale reactie. Yade wordt ook boos als haar iets niet lukt en ze moet het blijven proberen. Zou mij ook frustreren. Klinkt mij heel gezond hoor!

Simmu, lekker dat de zindelijkheistraining goed gaat! Gaat echt schelen hoor als er eentje zindelijk is. Ik denk dat Yade volledig zindelijk is, luier is 's ochtends eigenlijk altijd droog, en na de middagslaap ook. Toch laat ik de luier 's avonds en 's middags nog even aan. :D Voor de zekerheid.
pi_95158810
Nah, bij de ogentest is het helemaal niet belangrijk hoe ze de figuurtjes noemen, als ze maar consequent zijn... De schoen vond Jen laarzen, en de pot noemde ze thee... Dat was gewoon goed.. De plaatjes zijn ook gewoon raar.
pi_95158943
VT, wat een raar mens, had zeker haar dag niet...
Hier vonden ze het helemaal niet erg toen het dekseltje werd opgetild en de blokjes erin werden gestopt op die manier.
En die plaatjes idd wat Tico zegt, zolang ze het maar consequent hetzelfde noemen is het prima.
Het gaat erom wat ze kunnen zien en niet hoe ze het noemen...
Dus terecht trots zijn op je knul hoor!!!
Fake it till you make it...
pi_95159055
enfin. so far ons zindelijkavontuur voor nu:

bah. bloek nat. luiel aan

ach ja. vooralsnog ga ik dus gewoon mee met wat ze zelf wil. als ze dan een ongelukje heeft geeft het ook niet. dus nu heeft ze de luier weer aan. straks zal die wel weer uit moeten, dan mag de luier uit :P
pi_95159111
Gewoon die trut rammen en dan zeggen dat ze niet boos mag worden.
  donderdag 7 april 2011 @ 10:59:18 #143
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95159616
VT wat een maf mens daarbij het CB (oke ik kan niets zeggen want ik heb een klacht tegen de arts ingediend omdat ze K. een mep gaf op haar net geprikte arm omdat ze stond te huilen. SIndsdien niet meer geweest en K. hoeft niet meer dat scheelt. E. moet pas weer als ze drie is.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:20:05 #144
54772 Silmarwen
pi_95160321
Had je niet de neiging om een mep terug te geven? O.o
pi_95160385
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:20 schreef Silmarwen het volgende:
Had je niet de neiging om een mep terug te geven? O.o
ik zou echt ter plekke stennis schoppen ja.. Viswijven enzo..
  donderdag 7 april 2011 @ 11:23:54 #146
54772 Silmarwen
pi_95160452
Ik denk dat ik wel mijn geduld uit mijn tenen had moeten trekken om geen stennis te schoppen daarna ja. Of misschien zou ik zo stom verbaasd zijn dat ik helemaal niets zou doen ofzo. :D
pi_95160519
Ik denk dat ze meteen zullen zien waar Jen het pittige karakter van heeft.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:47:20 #148
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95161303
Ik heb meteen mijn kinderen (ja ze moesten allebei) gepakt en ben weggelopen en heb tegen de wijkverpleegkundige gezegd (die zit namelijk midden in de wachtkamer) op zeer duidelijk fluistertoon dat ik met mijn kinderen nooit meer bij deze invalarts een afspraak wilde krijgen en dat ik thuis meteen een klacht in ging dienen.

Voelde me wel best stoer dat ik niet ontploft ben eerlijk gezegd want ik kan ook wel eens exploderen zeg maar maar toen niet.

Het was sowieso niet onze eigen cb arts want dat is echt een heel lief mens. De invalster vond (E. was 10 kilo toen doordat ze zo vaak ziek is en eet dan ook niet) E. mooi magertjes want je ziet in deze tijd teveel dikke kinderen dus mager is mooi. Ja hoor een peuter die schommelt van 12.5 kilo teruggaat naar 10 kilo in anderhalve week tijd omdat ze gewoon stopt met eten als ze maar de eerste tekenen van snot/ontstekingen krijgt is erg lastig zeg maar. We hebben nu een afspraak bij de dietiste om te kijken of ze fantomalt mag gaan gebruiken. Ze kan niet meer eten doordat haar holtes dicht zitten en steeds ze iets bijgekomen is dan valt ze keihard terug en gaat ze door energiegebrek weer terug naar drie/vier uur slapen tussen de middag. Zolang ze eet gaat het redelijk maar goed die periode zijn maar een week op een maand momenteel. Ze lust alles maar ze kan niet goed eten en dat is soms frustrerend en toen ze daarover zei dat mager mooi was had ze al afgedaan en toen K te lang huilde na een prik (K huilt vijf minuten en dan is het over en als je gaat troosten duurt het drie kwartier) en dat duurde te lang dus ze gaf een tik en dat terwijl de wijkverpleegkundige nog aangegeven had dat K (ze moet zo vaak prikken dat ze licht paniekerig is) een beetje apartere prikbehandeling had zeg maar. Gaat echt normaal altijd goed maar deze truus negeerde alles en toen sloeg ze op de geprikte arm. Ik heb echt in een waas die kinderen gepakt en gefluister/schreeuwd dat ik een klacht in ging dienen tegen de wijkv. en toen naar huis en meteen de overkoepelende organisatie gebeld.
pi_95181368
Een kind slaan, serieus.. Wat doet zo iemand op een CB?

Bodpa, hoe gaat het bij jullie?

1 driftbui per week is toch niet raar? Hier verschilt het, maar echte driftbuien misschien gemiddeld ook eens per week. Af en toe wel even duidelijk protesteren, maar dat noem ik geen driftbui. Dat duurt vaak maar een paar minuten en gaat vanzelf wel over.
Vaak is er dan ook wel een reden: ik doe iets wat hij echt niet wil (haren wassen), of ik versta hem niet (logopedie begint te werken).
pi_95188499
Ik denk serieus dat ik terug had geslagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')