abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94848424
Hallo,
op dit moment zit mijn huwelijk in een zware dip.
We zijn nu 10 jaar getrouwd, 2 kinderen.
Van de een op de andere dag komt mijn vrouw erachter dat ze eigenlijk helemaal niets meer voor me voelt. Ik zal niet uitwijden over het hoe en waarom maar we zijn er hard mee bezig om het te laten werken.
Ik voel dat we met al onze acties op de goede weg zijn, het wordt inderdaad beter, gezelliger en ik voel dat me meer als team functioneren.

Maar, ze voelt nog helemaal niets voor me. Zelfs hand in hand lopen of enige andere vorm van fysiek contact heeft ze grote moeite mee.

Mijn vraag: heeft iemand ervaring met " het weer goed komen" van de liefde. Is die liefde en dat houden van bij iemand wel eens terug gekomen, hoe is dat in zijn werk gegaan en hoe lang heb je daar over gedaan?
Wie heeft ooit succesvol een huwelijkscrisis overwonnen?

En ja, naast onze eigen acties gaan we ook in therapie.

Thanks alvast voor je reactie.
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:57:25 #2
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_94848494
Als het niet meer gaat, dan gaat het niet.
Klinkt bot maar het is wel de waarheid.
Je kan iemand niet dwingen om van je te houden
pi_94848542
Als je vrouw denkt dat ze niets meer voor je voelt, kan ik je aanraden een maandje in een hotel te gaan wonen. Mist ze je daarna nog niet is het tijd voor een jonger exemplaar.
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
pi_94848765
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 11:54 schreef PeeJee1970 het volgende:
Van de een op de andere dag komt mijn vrouw erachter dat ze eigenlijk helemaal niets meer voor me voelt.
Bullshit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2011 12:05:27 ]
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:07:13 #5
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_94848835
Je vrouw kwam er niet op de 1 op andere manier achter. ze verteld het jou ineens. Zelf heeft ze er echt al wel lang over nagedacht voordat ze het uberhaupt zou vertellen.. of het nodig was en wat ze er vervolgens mee wil. Kan best zijn dat ze het alleen probeert voor jou, maar eigenlijk voor zichzelf al heeft afgesloten. :{
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:08:02 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94848859
Ja het kan goed komen, sommige huwelijken overleven dit.
Maar meestal komt het nooit meer goed.
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:39:41 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_94849884
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:57 schreef lipjes het volgende:
Als het niet meer gaat, dan gaat het niet.
Dit, proberen het weer te laten werken loopt meestal uit op teleurstelling.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_94850055
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:08 schreef Daniel1976 het volgende:
Ja het kan goed komen, sommige huwelijken overleven dit.
Maar meestal komt het nooit meer goed.
Overleven is leuk als het survival heet en plaats vindt in de Ardennen.

Overleven is echt niet leuk als je huwelijk hieruit bestaat.
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:54:30 #9
340846 ik.weet.geen.naam
Neu, nieuw, nuevo, new
pi_94850408
Huis uit gaan en geen contact zoeken buiten je kinderen
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:15:07 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_94851200
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:54 schreef ik.weet.geen.naam het volgende:
Huis uit gaan en geen contact zoeken buiten je kinderen
nou nou, ze willen er allebei aan werken geloof ik, vraag is alleen of de liefde terugkomt, niet dat ze met verbolgen ruzie uit elkaar gaan...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:24:48 #11
340846 ik.weet.geen.naam
Neu, nieuw, nuevo, new
pi_94851598
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:15 schreef Re het volgende:

[..]

nou nou, ze willen er allebei aan werken geloof ik, vraag is alleen of de liefde terugkomt, niet dat ze met verbolgen ruzie uit elkaar gaan...
Er aan werken en wachten tot de bom knalt, zullen de kinderen vast ook leuk vinden
pi_94852234
Ja, mijn eigen ouders. Zij waren toen volgens mij ook iets van 10 jaar getrouwd, ik was toen 11 jaar oud. En het was ook mijn moeder die het niet meer zag zitten. Heel veel drama, zij kon mijn vader ook niet meer verdragen, ze sliepen apart en maakten continu ruzie. Mijn moeder was verliefd op 2 andere mannen, kortom; crisis.

Ze zijn niet in therapie gegaan, voor zover ik weet maar hebben wel veel samen gepraat en toen waren ze samen op vakantie gegaan en toen is het wel goed gekomen.
Ik vind het wel goed dat jullie in therapie gaan, praten is heel belangrijk, elkaar proberen te begrijpen. Ook voor de kinderen is het de moeite waard om het toch te proberen.
En elke relatie en huwelijk kent zijn dipjes.
pi_94853884
quote:
Wie heeft ooit succesvol een huwelijkscrisis overwonnen?
De overgrote minderheid...

Je bent niet meer de man waar je vrouw op is gevallen, combinatie van situatie, perspectief en tijdsduur dunkt me. Jij verwacht ergens dat het goed gaat komen en je vrouw houdt die hoop in stand door het 'te proberen', gezien de kleine kans dat het nog wat wordt is dat niet echt 'eerlijk'. Natuurlijk denk je aan je kinderen maar dit werkt ook niet.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_94855759
Gelukkig nu geen Kluun-achtige verhalen :')

Waarom is het "gevoel" weg?
Heeft ze daar ook iets over gezegd?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 31 maart 2011 @ 18:28:21 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94864484
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:20 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

De overgrote minderheid...

Je bent niet meer de man waar je vrouw op is gevallen, combinatie van situatie, perspectief en tijdsduur dunkt me. Jij verwacht ergens dat het goed gaat komen en je vrouw houdt die hoop in stand door het 'te proberen', gezien de kleine kans dat het nog wat wordt is dat niet echt 'eerlijk'. Natuurlijk denk je aan je kinderen maar dit werkt ook niet.
Half waar, ik vind dat veel mensen tegenwoordig ook wel te snel uit elkaar gaan.
Relatie wordt ook gezien als consumptiegoed en als ie niet meer lekker en leuk is, dan is het tijd voor een nieuwe.

Maargoed, ben je zover als TS, dan ben je wel erg laat.
pi_94894098
gister de eerste sessie gehad. het lukt. we hebben er allebei zin in en we merken nu al effect.
het gevoel komt terug, of is er al en moet nog onderkend en benoemd worden.

Ik zeg niet dat we er al zijn, er is nog veel werk aan de winkel maar we hebben allebei vertrouwen dat we op de goede weg zijn.

Therapie is een eye opener. Je ziet oorzaken opeens duidelijker en dan wordt het makkelijker de oplossing te vinden.

ik hou jullie op de hoogt.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:47:40 #17
340846 ik.weet.geen.naam
Neu, nieuw, nuevo, new
pi_94894175
Sterkte OP
pi_95029787
Niet een beetje laat voor therapie?

Ze zal wel 'n jaar of 40 zijn. Ruil d'r in voor een chick van een jaar of 23.
pi_96886600
Ha! Toch is het goed gekomen. Diep dal maar we zijn er helemaal bovenop.

tip: pak het meteen aan in een situatie als deze, spiegel en durf te veranderen
  maandag 16 mei 2011 @ 14:55:36 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_96887052
mooi om te horen, wat waren de echte eye-openers?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 16 mei 2011 @ 17:00:33 #21
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_96892565
Dat uit elkaar gaan toch wel een kostbaar iets is waar niemand beter van gaat worden ?

Zo'n therapie kan idd ervoor zorgen dat je meer/beter begrip voor de ander krijgt. Als je partner echter zegt dat ze geen gevoel meer voor je heeft dan vraag ik me echt af wat je daar aan kunt gaan doen hoor.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat door gesprekken ze nu weer wel hand in hand wil lopen en dat het weer gezellig is in de slaapkamer...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_96911381
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:28 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Half waar, ik vind dat veel mensen tegenwoordig ook wel te snel uit elkaar gaan.
Relatie wordt ook gezien als consumptiegoed en als ie niet meer lekker en leuk is, dan is het tijd voor een nieuwe.

Maargoed, ben je zover als TS, dan ben je wel erg laat.
Je hebt tegenwoordig ook wel erg veel bezigheden en dus is de kans groter dat je ieder bezigheden hebt die de ander minder leuk vindt om te doen. Je groeit op die manier gewoon sneller uit elkaar.
pi_96911875
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je hebt tegenwoordig ook wel erg veel bezigheden en dus is de kans groter dat je ieder bezigheden hebt die de ander minder leuk vindt om te doen. Je groeit op die manier gewoon sneller uit elkaar.
ALLES gezamenlijk doen is anders ook niet heel erg gezond

Ben het wel eens dat in sommige gevallen mensen te snel het bijltje erbij neergooien omdat het even niet meer leuk is.

Liefhebben (cliche comming up) is een werkwoord. Het is nu eenmaal niet altijd leuk en gezellig,soms kun je je wederhelft wel van ellende het raam uitschoppen.
pi_96912057
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:57 schreef totebel het volgende:

[..]

ALLES gezamenlijk doen is anders ook niet heel erg gezond

Ben het wel eens dat in sommige gevallen mensen te snel het bijltje erbij neergooien omdat het even niet meer leuk is.

Liefhebben (cliche comming up) is een werkwoord. Het is nu eenmaal niet altijd leuk en gezellig,soms kun je je wederhelft wel van ellende het raam uitschoppen.
Dat is het ook niet, maar enige binding moet er wel zijn natuurlijk om niet volledig uit elkaar te groeien. Tegenwoordig kun je zoveel verschillende dingen doen dat de kans dat je iets wilt doen wat de ander niks vindt, gewoon veel groter is.
pi_96915430

[ Bericht 50% gewijzigd door Golden_Boy op 16-05-2011 23:26:14 ]
pi_96917313
Nare situatie. Ik zou persoonlijk aan mijn (ex-)partner vragen of hij (in mijn geval) behoefte heeft om naar Aruba (of een ander warm land) te gaan om daar de relatie/het leven te evalueren. Als ik kinderen zou hebben, dan zou ik oppas regelen. Naar mijn idee doet zo'n nieuwe omgeving wonderen voor het (eind)gesprek.

[ Bericht 38% gewijzigd door Staatsrecht op 17-05-2011 09:33:13 ]
pi_96917985
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:03 schreef Staatsrecht het volgende:

[..]

Nare situatie. Ik zou persoonlijk aan mijn (ex-)partner vragen of hij (in mijn geval) behoefte heeft om naar Aruba (of een ander warm land) te gaan om daar de relatie/het leven te evalueren. Als ik kinderen zou hebben, dan zou ik oppas regelen. Naar mijn idee doet zo'n nieuwe omgeving wonderen voor het (eind)gesprek.
Tsjah, we hadden sowieso al wel een zomervakantie geboekt. Maar nu wil ze eventueel alleen nog maar mee als de scheiding door is... Eigenlijk zou zoiets hiervoor moeten gebeuren. Dat heb ik ook geopperd. Een weekendje London of Parijs of iets dergelijks. Maar, hoe de zaken er nu voorstaan, zal dit ook wel niet meer gebeuren.
pi_96918159
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:11 schreef Golden_Boy het volgende:

[..]
-knip-.
Waarom zou je het nog doen? Na zoveel mislukte lijmpogingen is de conclusie toch wel dat het niet meer werkt?

[ Bericht 26% gewijzigd door Halcon op 16-05-2011 23:37:52 ]
pi_96919490
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waarom zou je het nog doen? Na zoveel mislukte lijmpogingen is de conclusie toch wel dat het niet meer werkt?
Omdat ik tot op de dag van vandaag van mening ben dat wij gezamenlijke therapie een kans moeten geven. Dan kan ik achteraf zeggen dat wij er alles aan hebben geprobeerd.
pi_96919979
Ze is al bezig met iets anders, jullie zijn al bezig met de scheidingspapieren, dit is niet de eerste break... Eens moet je de conclusie trekken dat het niet meer werkt en dat je beter zonder elkaar verder kunt gaan, ieder met z'n eigen leven.
pi_96977148
Onze eyeopener was toch echt de therapie. Daar kwamen veel dingen naar boven die eigenlijk logisch en simpel waren maar waar we toch op gewezen moesten worden.
Bottom line is toch echt communicatie. Respect voor elkaar, luisteren en je gevoelens uiten!

We zijn nu veel meer " een team", hebben nu veel meer het gevoel echt bij elkaar te horen.
Grappig is dat we het eigenlijk niet kunnen geloven dat het zo simpel is. Waarom gaan er nog mensen uit elkaar, het is zooo simpel om iets te laten werken als er nog liefde is. Je hebt er maar een sprankje van nodig.

Dus praten! Lachen met elkaar, samen dingen doen, al dan niet geforceerd blijkt heel leuk te zijn.
Zeker als je het allebei heel druk hebt. Wie heeft dat niet met 2 kinderen en 2 banen.
Het is zo simpel eigenlijk maar je moet er wel alletwee voor durven gaan. Niet bang zijn om kritiek te krijgen en te geven, je te uiten, een spiegel durven voorhouden en niet bang zijn voor verandering. Die verandering per direct doorvoeren, niet afwachten. Het is zwaar, je gaat door een diep dal, maar het cliché " je komt er sterker uit" zal uiteindelijk waar blijken te zijn.
pi_96977337
Enige tijd gescheiden leven (let op niet scheiden) kan misschien helpen? dat ze weer inziet, hoeveel jij eigenlijk voor haar betekend?
I'm torn between what was and what could have been.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')