abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2011 @ 21:11:45 #101
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_96268801
Mij is verteld dat een EEG gaat met plakkers op het hoofd, maar verder weet ik niks, dus alle info is welkom, hier of via PM...
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:11:36 #102
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_96285792
Een EEG gaat inderdaad met plakkers op het hoofd.
Bij Danique werd voordat de plakkers op haar hoofd gingen haar haar en hoofdhuid een beetje ontvet zodat de plakkers goed vast zouden blijven zitten.
Daarna werd haar hoofd opgemeten en werd er afgetekend met stift waar de plakkers moesten komen. Nadat alles netjes afgetekend was werden de plakkers (met draadjes eraan) met een soort lijm vastgezet op haar hoofd.
Tijdens het plaatsen van de plakkertjes en de EEG moest ze blijven liggen op de behandeltafel.

Op het moment dat alles goed zit beginnen ze met de EEG, door de plakkers (electroden?) word gemeten of er spanning in de hersenen is. Hier kon je meekijken op het scherm maar daar snapte ik niets van :-)
Tegen het einde werd er een lamp naast haar neergezet die op verschillende manieren knipperde/flitste, dit ook om te kijken of dit een reactie in de hersenen opwekt.

Al met al duurde de hele EEG hier zo'n half uurtje geloof ik, dit is dan inclusief het plaatsen van de plakkertjes.
Ik vond het een heel gedoe & daarnaast vond ik het ook heel lastig voor D omdat ze geen idee had wat er allemaal gebeurde en dus best boos werd. Maar achteraf gezien viel het ons heel erg mee, ze was tijdens het hele gebeuren in slaap gevallen :-)

Hoop dat het een beetje duidelijk geschreven is, soms best lastig het goed te verwoorden!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:24:48 #103
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96286115
Volgens mij zijn het dezelfde soort plakkers als die ze opgeplakt krijgen bij een hartfilmpje... Leyla moet elke controle even een hartfilmpje maken en dat is eigenlijk zo gedaan. Plakkers erop, even afleiden, ze moet wel stilliggen, en dan is het weer klaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:44:59 #104
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96288746
Tan hier krijgt Roy een eeg.

Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:46:28 #105
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_96288806
Het zijn andere plakkers als die je bij een hartfilmpje krijgt, ze lijken we wel op maar voelen anders aan.
Die eeg zijn een soort stofjes die over de electroden heen worden gelijmd. Zodra het zit word het drooggeblazen.

Ik doe de fotos onder de spoiler voor wie ze niet wilt zien ;)
Dit was van de eerste EEG toen ze een paar dagen oud was, van de laatste keer heb ik ze niet online staan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:48:19 #106
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_96288883
Ahhh Roy, ik vind het zo'n sneu gezicht elke keer die plakkertjes.
Was hij ook in slaap gevallen?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:49:17 #107
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96288915
Hier hielden ze hem nog in slaap.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:54:53 #108
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_96289124
Oh dat is natuurlijk ook zo! Sorry...was in de tijd van zjin ziekenhuis opname niet meer zo actief hier dus heb het niet helemaal meegekregen.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:57:19 #109
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96289193
Geen sorry, later werden de eeg's gewoon gegeven als hij wakker was, bij ons op schoot.

Er word trouwens ook gefilmd tijdens de eeg, althans bij Roy dan toch
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:59:08 #110
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96289257
oh, ik zie het, Zijn inderdaad andere plakkers..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:01:24 #111
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_96289338
Mijn zusje kreeg vroeger ook elke paar maanden een EEG ivm epilepsie, vaak een 24 uurs meting. Dan gaan de snoertjes naar een klein kastje wat je dan mee naar huis krijgt.

Ze vond het helemaal niet vervelend alleen was de lijm altijd wat moeilijk uit haar haar te wassen kan ik me herinneren. Misschien iets om rekening mee te houden ivm Elyas's mooie lokken.
A grand adventure has begun.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:03:02 #112
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96289401
Die gel/lijm is ook vervelend, Roy kreeg er altijd zo'n punk kapsel van, maar na een paar keer wassen is het ergste er wel uit.
pi_96289478
Hier ging het hetzelfde als bij Fruppel. Alleen hebben ze Leander een roesje gegeven. Die bleef niet stil liggen. Heb wel foto's maar die vind ik te prive om hier neer te zetten!! Maar ziet er hetzelfde uit!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:26:48 #114
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_96290238
Die lijm kun je met babyolie heel goed uit de haren halen, lekker inmasseren en daarna goed wassen, dan is het meeste zo weg.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 21:32:01 #115
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_96315023
Wat lief dat jullie dit allemaal delen... wat zielig ook om te zien... Fruppel ik ken jouw verhaal helemaal niet, maar zo vlak na de geboorte zeg... pfff...

We zullen het wel zien allemaal. Dat van die lijm en moeilijk uitwassen was me al verteld, doet het eraf halen geen zeer?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:22:50 #116
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_96318363
Even bij mijn zus gecheckt: Zij kan zich niet herinneren dat 't zeer doet maar wel dat de lijm stinkt. :D
Nou was zij al wat ouder destijds en aan haar kon dus uitgelegd worden wat er ging gebeuren en wat er gebeurde; dat is bij Elyas natuurlijk anders.
Misschien zijn er wel boekjes die je van te voren kunt lezen met hem ter voorbereiding?

Ik vind jullie dapper. :*
A grand adventure has begun.
pi_96319028
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:22 schreef Keshet het volgende:
Ik vind jullie dapper. :*
Ja, hier sluit ik me bij aan! Jemig, wat heftig. Sterkte, Tan. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 4 mei 2011 @ 09:09:46 #118
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96330051
Bij Roy heb ik eigenlijk ook niet gemerkt ofdat het zeer doet.

Tan, bij Roy zijn de laatste eegs gewoon wakker gemaakt, mocht bij één van ons op schoot zitten, met zijn gezicht van je af, de ander ging er gewoon naast zitten.
Roy kreeg een boekje of een speeltje in zijn handen, terwijl de zuster zijn hoofdje in orde maakte voor de eeg, Roy was die keren wel nieuwschierig maar hoefde er niet om te huilen (misschien ook nog wel omdat hij nog was suffig was)
De eeg duurde als ik me niet vergis ongeveer 20 min.
Voor Roy hing een spiegel, en naast en voor hem camera's zodat de hele sessie gefilmd werd, zodat ze later konden zien wat er met Roy gebeurd als er epileptische activiteit plaatsvond.
Roy ging bv heel appart naar beneden kijken en er was dan helemaal geen kontakt met Roy mogelijk.

Ik hoop dat het voor Elyas ook mee gaat vallen. :*
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:00:15 #119
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_96335724
Pff Bar, voor jou is dit topic ook allemaal wel heel heftig hoor, ik vraag me af hoe dit allemaal voor jou is met Roy, ook gezien wat je allemaal met Thijs hebt meegemaakt - ook al is dat natuurlijk niet vergelijkbaar. Heeft Roy vaak last van de epilepsie?
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:40:28 #120
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96383228
Sinds hij terug is uit het ziekenhuis en die medicatie heeft, hebben we geen epileptische aktiviteit gezien.
Wel maar dat vind ik, doet hij soms nogal raar met zijn hoofd in de kinderstoel ineens schurend van links naar rechtsbewegen en dat best wel een hele tijd.
Maar we kunnen wel kontakt met hem leggen.
We gaan dit in elk geval weer aankaarten over 2 weken, dan een mri om te kijken of zijn hersenen genezen zijn.
Tan hier gaat het ups en downs, vlieg echt alle kanten op, maar deze periode is heftig.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 15:47:05 #121
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_96437034
Jeetje Bar...het is niet niks allemaal hoor! Fijn om te lezen dat Roy sinds de medicatie geen aanvallen meer gehad heeft! Het lijkt me zeker niet verkeerd om het heen en weer bewegen aan te kaarten voor de zekerheid.
Welke medicatie krijgt Roy tegen de epiliepsie? Ik ga duimen voor een goede MRI uitslag zodat jullie kunnen af gaan bouwen!
pi_113223632
Al 412 dagen niet gepost, ik schop hem (helaas) toch.
Ik ben nu in het ziekenhuis met de jongste, gister kreeg ze bij de gastouder een stuip en later op de SEH nog twee keer waarbij die laatste bleef hangen. Ze heeft stesolid gekregen, er lijkt geen directe reden voor de koorts.

Ze voelde 's morgens vroeg al wat warm, we hadden haar getempt maar die was dus 37. Nou vergis ik me wel eens vaker, dan blijk ik zelf vooral koude handen te hebben :') , dus verder niets achtergezocht.
Rond 14. u een sms van de gastouder, dat de jongste al vanaf vanmorgen vroeg 39.4 had en als een duf vogeltje op de bank hing. Dat ze het beter vond als we haar kwamen halen. Zo gezegd zo gedaan, B. was er eerder dan ik. Een kwartiertje nadat B. er was kreeg ze de eerste stuipen. Ze zijn er allebei van geschrokken, maar de gastouder had gelukkig ervaring met stuipen. En B. heeft ze als kind veel gehad, zn moeder heeft er vaak over verteld dus hij wist een beetje hoe en wat. Dat scheelde.
Toen we haar meenemen zag ze grauw en bleef ze maar kreunen en doen, ik wilde met haar naar de huisarts, dus zijn we even langs gegaan. Geen probleem volgens de assistente, en als we gebeld hadden was de huisarts ook bij ons langsgekomen blijkbaar (goed om te weten in t vervolg...).
Huisarts in opleiding vond het er allemaal prima uitzien en zei al heel blij dat ze vond dat er niets aan de hand was. Ze liet het checken door de eigen huisarts die daar toch anders over dacht. :') we konden ons melden op de SEH (t was inmiddels 5 u. geweest). Ik had verwacht dat ik daar wel even zou moeten wachten maar daar aangekomen mochten we gelijk door. Rits vragen en onderzoekjes, ik zat met haar op schoot toen ze ineens heel hard begon te schreeuwen, ze keek me zo bang aan ;( en daarna was ze weg. Ze werd helemaal grauw en draaide haar oogjes weg en begon te stuipen enzo. stopte met ademhalen even. Gelukkig stond de kinderarts ernaast dus er werd direct goed ingegrepen. Dat herhaalde zich nog es en die laatste keer bleef ze een beetje verkrampt erin hangen. Stesolid gekregen en een masker met zuurstof voor.
Nouja goed, we moesten blijven dus, inmiddels gaat het beter, de ademhaling is rustiger en de koorts wat gezakt. Ze is wel echt ziek nog, dit ken ik niet van haar, meestal is ze ondanks koorts toch wat levendiger. Op dit moment slaapt ze, ik hoop dat ze strakjes wat wil eten, en ik ben benieuwd wat de kinderarts ons te vertellen heeft.

ik ga er vanuit dat ze strakjes gewoon mee naar huis mag maar das even afwachten.
:)
pi_113223713
Pff, enige rust is jullie ook niet gegund. :*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_113223715
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 09:37:31 #125
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_113224353
wat ontzettend eng mignonne. maar wat fijn om te zien dat ze er alweer zoveel beter aan toe is. hopelijk was dit een eenmalige actie!!

hoe gaat 't met de andere kinderen uit dit topic inmiddels?
in de haak.
pi_113225093
Oh getsie Mignonne, jullie zijn je vast een hoedje geschrokken. Ze heeft er wel veel achter elkaar gehad, het lijkt een beetje op het verhaal van E. van Tan. Die kreeg ook meerdere stuipjes in één koortsperiode. Goed dat ze jullie even gehouden hebben in het zh. Ondanks dat Lisa 'maar' één stuipje per periode kreeg had ik toch liever telkens een nachtje ziekenhuis gedaan, gewoon omdat daar extra controle is.

Dat duffe waar je het over hebt herken ik trouwens wel. Als er een stuipje aan zat te komen bij Lisa was ze vaak al eventjes helemaal suf en slapjes. Anders dan normaal belabberd voelen door koorts ze maar.

Lisa heeft tussen haar eerste en tweede jaar 3 stuipjes gehad. Nu wel al 2, weliswaar korte, koortsperioden zonder stuipje gehad. Ik hoop echt dat ze er over heen groeit, want als Lisa koorts heeft ben ik toch telkens weer als de dood dat er weer een stuipje komt.

Hopelijk mogen jullie snel weer naar huis. :*
Beterschap voor je meisje!
pi_113242775
Onze oudste "maar" 2 keer een stuip, maar dat was in 2 verschillende koortsperiodes. Na bezoekje huisarts weer mee naar huis.

Lijkt me wel een geruststellend gevoel dat ze haar toch even houden in het ziekenhuis?
Hopelijk blijft het bij deze keer en kunnen jullie snel weer naar huis.
Beterschap!
Fake it till you make it...
  vrijdag 22 juni 2012 @ 17:47:25 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113243615
Wat heftig Mignonne. Veel sterkte en beterschap voor je meisje.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 17:49:56 #129
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_113243711
Lijkt me heel beangstigend, Mignonne. Gelukkig dat ze al in deskundige handen was toen ze er in bleef hangen. Heel veel sterkte :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 18:38:45 #130
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_113245463
Wat beangstigend mignonne ;( Gelukkig was je al in het ziekenhuis toen ze er in bleef hangen! Beterschap voor de kleine :*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_113250020
Thnx all :)
we zijn weer thuis inmiddels. We hebben stesolid voor thuis mee gekregen duidelijke instructies over wat te doen in geval van herhaling. Daar blijft het bij gelukkig.
Herhalingskans was 50% zei de kinderarts? We zien het wel. Ik ben blij dat we duidelijjke instructies hebben gekregen.
pi_113250130
Hè wat naar zeg ;( . Je kleine meisje helemaal van de wereld. Gelukkig zijn jullie weer thuis, hoe is het nu met haar?
pi_113250721
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 20:36 schreef Jore het volgende:
Hè wat naar zeg ;( . Je kleine meisje helemaal van de wereld. Gelukkig zijn jullie weer thuis, hoe is het nu met haar?
ze had pit genoeg om te protesteren toen ze geen rijst op de grond mocht gooien, dus t gaat beter :P
ze is wel nog hangerig, kijkt nu dribbel bij mij op schoot.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 23:01:13 #134
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113258174
gelukkig heeft ze weer pit Migonne ;)
pi_113266846
Ohw jemig zeg wat naar, wat zullen jullie geschrokken zijn!

Maar fijn dat ze weer thuis is en er weer pit in zit :)
pi_113269716
Oh Mignonne, wat een schrik ;( Ik zou het echt doodeng vinden, zou ook niet weten wat te moeten doen. En die foto's -O- O+
Gelukkig is ze nu weer thuis en krijgt ze wat pit terug, maar mens wat zul je geschrokken zijn!
:* Voor jullie alle 4!
pi_113274490
:* voor jullie! Ben blij dat ze weer lekker thuis is!
pi_113303761
dat lijkt me schrikken zeg. Beterschsp voor je kleine meisje
pi_113306474
Mignonne hoe gaat het nu bij jullie?
pi_113308246
Het gaat goed hoor, ze heeft wel echt even bij moeten komen, van het ziekenhuis, van de stuipen ik weet het niet, maar ze was echt een beetje uit haar doen.

Ze heeft inmiddels haar streken weer terug :') :D
maar ze heeft wel wat van dr zuunige reserves verloren, das wel een beetje jammer want we weten niet zo goed of, en hoe we dat aan moeten vullen.
pi_113308499
Daar moest ik gisteren nog aan denken. Zoveel reserves had ze niet meer natuurlijk.
Ik kan me voorstellen dat ze afgelopen dagen minder gegeten heeft. Krijgt ze dan nu niet juist weer wat meer trek, dat je d'r een banaan extra kan geven ofzo?
Ik weet even niet wat ze wel en niet mag, ze had toch ook een allergie?
pi_113308770
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:00 schreef danic het volgende:
Daar moest ik gisteren nog aan denken. Zoveel reserves had ze niet meer natuurlijk.
Ik kan me voorstellen dat ze afgelopen dagen minder gegeten heeft. Krijgt ze dan nu niet juist weer wat meer trek, dat je d'r een banaan extra kan geven ofzo?
Ik weet even niet wat ze wel en niet mag, ze had toch ook een allergie?
Ja nou die banaan dat ging vanmorgen zo :')

T is gewoon een eigenwijsje ook, ze weet heel goed wat ze wil en als ze geen eten wil dan eet ze niet. Op zich eten mijn dames allebei ruim groente en fruit maar ze eten overall niet heel erg veel. Ze heeft nu ook geen inhaal-trek ofzo dus nja. Ik weet t niet.

Ze kreeg inmiddels weer koemelk, maar daar lijkt ze toch wel erg last van te hebben weer dus ik zit nu een beetje in dubio, volle yoghurt geven en roomboter op brood of toch weer terug naar koemelkvrij en kijken hoe t anders moet. Ik weet t niet.
pi_113308903
:D Die banaan! _O- Hij is niet meegewassen neem ik aan?

Lastig zeg! Ik zou toch even op safe spelen met die koemelk en eventueel geitenmelk of soyaproducten (ik schrijf het verkeerd maar zie niet in wat ik verkeerd doe). Eet ze wel goed brood enzo? Eventueel een plakje ontbijtkoek extra?
pi_113309081
soja :D
nou dat gaat ook nog niet heel denderend dus dat is een beetje het probleem.
Ze krijgt iedere dag sowieso energierijk broodbeleg, pindakaas, chocopasta, smeerworst, gerookte zalm, dat soort meuk. Ontbijtkoek is vooral leuk om je vingers doorheen te steken en het dan ergens achter de bank te verstoppen }:|
ze eten wel goed, maar niet heel erg veel. Brood eet ze prima, net als 's avonds rijst of aardappels, alleen na anderhalve boterham hooguit heeft ze het wel gezien. Dan heeft ze genoeg.
Ze krijgt geen water, enkel melk nutramigen dus :P , puur en alleen omdat water letterlijk niets toevoegt voor haar.

Nouja goed, het is hier offtopic verder :) maar ik hoop dat ze niet binnenkort nog es ziek is.

En die banaan is niet meegewassen :D ze kwam me halen om het te laten zien :')
pi_113309425
whahaha ik moet echt lachen om d'r. Ze heeft echt humor!

En soja 8)7 lekker suf.

Nou ja, klinkt idd alsof ze goed eet, en anderhalve boterham is toch prima? Tenminste, als je anderhalf 's ochtends en anderhalf 's middags bedoeld. Klinkt alsof jullie het goed in de gaten hebben en dat ze prima eet verder. Herken Eva er wel een beetje in, maakt niet uit hoeveel en wat ze eten, het blijven iniminies.

Spoiler, want mega-off topic:
SPOILER
pi_113311178
Oeh Mignonne wat een schrik zeg. Gelukkig heeft ze d'r pit weer een beetje terug.
pi_129200459
misschien niet helemaal op de juiste plaats dit, maar komt toch het meest in de buurt

mini ventje heeft sinds dinsdag nacht hoge koorts gehad, ik nam aan door de inenting
vrijdag had hij nog steeds overdag beginnend 39+ en eindigde 40+ dus naar huisarts, geen aanwijsbaar reden voor koorts dus uitzieken

vanmorgen voor het eerst 38.9 maarook veel slapen en toen ik de hond ging uitlaten (was alleen thuis dus mini ventje in draagzak mee) begint ineens hard te brullen ,zijn ogen draaien weg en hij liet zich helemaal slap hangen
bbegon diep en langzaam adem te halen en ik kreeg hem niet bij.

op zijn zij mee naar huis (rit van ong 5 a 10 min ) al die tijd hing hij slap in Mn armen
terwijl ik bij hap in wacht sta komt hij bij en blijft 45min aan 1 stuk ontroostbaar te huilen

huisarts heeft hem thuis nagekeken en kon niks vinden maar vond die 5 dagen koorts wel vreemd
omdat mini ventje niet is gaan schudden wil hij niet koortsstuip noemen maar ook niet uitsluiten

het stomme is dat mini ventje vanavond even vrolijker is geweest dan in de afgelopen dagen maar ligt nu heel onrustig op bed

bij mij zit de schrik er best in
mijn excuus voor het lange niet geheel passende verhaal hier...
pi_129201376
Wat een angstige gebeurtenis! Natuurlijk ben je geschrokken. Op zich wel fijn dat het geen koortsstuip was, denk ik? Hoe oud is je kleine en waar komt de koorts vandaan? Als hij namelijk verder niets lijkt te mankeren (verkouden, hoesterig, diarree) wat de koorts verklaart, zou ik morgenochtend even een plasje naar de huisarts brengen. Het zou wel eens een blaasontsteking kunnen zijn dan. Hier staan tips hoe je de urine kunt opvangen.

[ Bericht 24% gewijzigd door Mrs.Peel op 21-07-2013 22:36:34 (link toegevoegd) ]
pi_129201789
hij is net 6mnd en plasje is gecheckt vanmiddag dat was schoon
als koorts morgen nog weer hoog is bel ik huisarts weer

ik vind het wellus niettus verhaal ook wel moeilijk
pi_129202662
Ja, het niet weten is vaak erg lastig! Ik kan me zo voorstellen dat je er onrustig of zelfs onzeker van wordt. Ik hoop dat hij snel opknapt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')