Verder zal erover praten denk ik wel helpen en het heeft ook tijd nodig om een plekje te vinden. Ik heb weinig concreets te bieden maar hopelijk heb je er wel een heel klein beetje iets aan.quote:Overal in huis hangen briefjes met telefoonnummers van de huisarts en HAP etc.) Ik heb medicatie (stesolid) op een centrale plek liggen. Maar meer kan ik niet doen.
Haha, ja, je hebt gelijkquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:31 schreef McLaura het volgende:
een kind enten zou ik trouwens niet doen, dat doen ze met bomen en planten. Inenten dan weer wel!
Ja, ik snap het. In dit geval is het wel een groot verschil, want een koortsstuip op zichzelf is relatief onschuldig, het schijnt echt een ontzettend extreme zeldzaamheid te zijn dat een kindje overlijdt aan een stuip. Maar de oorzaak kan wel heftig zijn, zoals bijvoorbeeld hersenvliesontsteking is een bekende koortsstuipveroorzaker omdat bij deze ziekte de koorts extreem snel stijgt. In de regel zijn het zelden onschuldige verkoudheidjes. Als daar al koorts bij komt kijken dan gaat dat geleidelijk en dat veroorzaakt geen stuip.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:02 schreef Faja-Lobi het volgende:
ik zat net idd met verwoorden waar een kind aan overlijdt dat te maken heeft met een koortsstuip maar kwam niet op de juiste woorden
Oh Bar wat erg, ik heb dat helemaal niet meegekregen dat Roy epileptische aanvallen heeft gehad, wat moet dat traumatisch zijn geweest voor jou. Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk (eigenlijk onmogelijk) is voor jou om nog onbezorgd en zonder stress moeder te zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:20 schreef _Bar_ het volgende:
Tan ik kan je voor nu alleen maar zeggen dat die angst helemaal niet gek of vreemd is.
Ik vind koortst/griep nog steeds heel eng en spannend.
Thijs had ze toen behoorlijk vaak op dezelfde nacht/ochtend en dat beeld blijft nog steeds regelmatig terug keren.
En toen Roy in december epileptische aanvallen kreeg, was dat rede voor mij om in totale shock te verkeren en er niets zinnigs uit me kwam, behalve ow niet nog een keer.
Ik wil je vooral veel rust toewensen, en langzaam aan verdwijnt die grootste schrik vanzelf, maar gun het tijd.
Verder mocht het weer gebeuren kalm vooral kalm blijven,en de stesolid toepassen zodra het langer duurd dan zeker? hier hebben we meegekregen dat de stesolid gegeven word na 3 minuten, eerst zelf de kans geven om eruit te komen
Wat apart ja, onze huisarts vertelde dat een koortsstuip een hele legitieme reden is om 112 te bellen en dat daar ook een ambulance voor hoort te komen als er zoals bij ons duidelijk zuurstofgebrek is (blauw worden). Als Elyas een rustige stuip zou krijgen, dus snel eruit en meteen weer goed ademen (niet wakker zijn is niet erg, maar ze moeten wel een gezonde kleur hebben en rustig ademen), dan volstond het bellen van de huisarts(-enpost)quote:Op maandag 4 april 2011 09:13 schreef Nijna het volgende:
Wat ik wel apart vind om te lezen is dat bij veel van jullie de ambulance voor kwam rijden, toen je 112 belde. Bij ons helemaal niet.
Wat vreselijk moeilijk lijkt me dat. Heeft dat je verwerkingsproces verzwaard denk je? Als de vraag te direct is dan snap ik dat hoor, het is eigenlijk ook wel een beetje OT en ik schaam me een beetje dat ik het niet wist, dat gedeelte heb ik gemist omdat ik in die tijd erg weinig op FoK was.quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:04 schreef _Bar_ het volgende:
Tan het laatste, het is nooit bovenwater gekomen.
Klopt. Wanneer de paracetamol is uitgewerkt, komt de koort in al zijn hevigheid terug! Het beste is om een spiegel van paracetamol te maken ( om de zoveel uur geven ), maar wat ook kan is de koorts temperen. Dit doe je door je kindje te koelen. Niet te warm aankleden en natte koude compressen (handdoek, washand, hydrofiel) op voorhoofd en/of nek leggen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
We kregen overigens wel advies van de arts. Indien Lisa koorts heeft moeten we óf geen paracetamol geven óf regelmatig (elke 5 à 6 uur), zodat ze voldoende spiegel houdt. Wat er nu is gebeurd kan te maken hebben met het feit dat de paracetamol die Lisa om +/- 7 uur 's morgens kreeg was uitgewerkt om 12:30 uur, waardoor de koorts weer snel begon te stijgen.
Bah, wat een schrik, en goed gehandeld ook.quote:Op maandag 11 april 2011 14:07 schreef Fruppel het volgende:
Ondanks dat ik meer lurk dan post toch even een reactie.
Wat een vreselijke enge ervaringen heb ik gelezenvoor iedereen...
Wij hebben een paar maandjes terug de eerste koortsstuip meegemaakt bij D, ze was wat ziekig maar niet heel erg. Doordat ze bij mij hing kon ik goed voelen hoe haar koorts snel omhoog ging. Ik wilde haar net gaan tempen en verder uitkleden om af te koelen toen het mis ging.
Ze viel weg, kreeg stuipen en liep blauw aan. Schrok me rot maar wist door alle jaren lezen op Fok dat het wel om een koortsstuip moest gaan. Sowieso moeten wij met dit soort dingen snel handelen omdat ze epilepsie heeft, heb direct 112 gebeld maar toen ik ze aan de lijn had kwam D alweer uit de stuip vandaan. Heb toen besloten ze niet te laten komen en de huisarts gebeld.
Die kwam meteen, de diagnose was een longontsteking.
Gelukkig geen verder stuipen gehad, vind het zo eng!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |