abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97241104
Het is bijna zover -O-
Op vrijdag 10 juni 2011 02:55 schreef Ezell het volgende:
Onze pappie gaat mij zometeen weer melken. Dan krijgt Kaasrol een nieuwe broertje of zusje. :D
pi_97241648
tijd om te falen :)
pi_97250588
Ging best goed.
pi_97252998
Daar gaat mijn diploma!
Whatta hell was dit voor examen... De voorgaande jaren had ik tussen de 7 en 9 en nu ben ik al blij als ik een 4 heb... =S

Dipeptide binding... MY ASS!!!!
pi_97254090
Ging ie nou goed bij Chai o.o
Dit examen was zo moeilijk....
pi_97254139
Toch vond ik hem als ik er zo even doorheen keek niet heel moeilijk overkomen. Zaten genoeg standaardvraagjes in. Het rekenwerk was wel wat pittiger leek mij..
pi_97254424
Ik vond hem ook echt heel moeilijk, vooral met die peptidenbindingen en sommige reactievergelijking die onduidelijk werden weergegeven. Ik had een paar oefenexamens gehaald waarbij ik allemaal boven de 7 zat. Maar dit slaat alles...
Moest een 4.1 halen om een 6 te staan, maar of ik dat heb gehaald.. Betwijfel het!

Eerst maar even klagen!!!!! Hopen dat die kloteterm 3 of hoger wordt, kutexamens!
pi_97254576
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:27 schreef ConscienceNL het volgende:
Wat een KUT examen. Wat een KUT vraagstellingen. Wat een KUT antwoorden. Tussen 4,2 en 6,2.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:30 schreef ConscienceNL het volgende:

[..]

Vraag 2 dan. Niet helemaal duidelijk dat die andere U atomen er naast de U4+ atomen zitten. Of vraag 9 & 10. Hele structuurformules opgeschreven, hoefde je maar die 3 woordjes te verwisselen, terwijl er stond VERSCHILLEND. Erg onduidelijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:32 schreef ConscienceNL het volgende:

[..]

Sowieso klachten indienen. En dat het gewoon te lang duurde, was om half 5 net aan klaar.
pi_97254745
Ging goed, examen was niet te makkelijk of moeilijk. Alleen vraag 12 fout gemaakt had Zn + 2H+ + 2Cl- --> ZnCl2 + H2 gedaan. Voor Zn + 2HCl --> ZnCl2 + H2 zou je wel één punt krijgen, dat is nog fouter dan mijn antwoord. :')

Het antwoord model bij vraag 20 klopt niet echt... de vraag is ofdat I- of I2 de bruine kleur veroorzaakt, vervolgens geven ze voor dit punten:

quote:
• I2 wordt niet meer omgezet (wanneer het water op is) 1
• conclusie 1
Lijkt me een vrij ernstige fout in de vraagstelling. Gelukkig had ik erbij genoteerd dat in Binas 65B stond dat I2 bruin is en dat I- in oplossing is, hiervoor krijg je alsnog alle punten.

Zou bij vraag 30 als antwoord Zonlicht en Chloroplasten in de plant ook goed gerekend worden? In het model staat dit:

quote:
• zon/zonlicht/licht 1
• (groene) planten/bladgroen(korrels)/chlorofyl 1
Chloroplasten zijn immers de organen met chlorofyl, en is een ander woord voor bladgroen. ( hoopt op een kundige corrector... )

Het examen was inderdaad wel erg lang zeg... bij de oefenexamens was ik meestal rond de 2 uur bezig, bij deze heb ik de volle 3 uur uitgezeten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fox. op 24-05-2011 17:58:48 ]
pi_97254910
Conscience, jouw klachten komen meer door niet goed lezen hoor. De vragen/tekst erbij zijn duidelijk genoeg over wat je moet doen.

En Fox, dit is iets wat ws. wel op de examenbespreking terugkomt, en dan nemen ze er wel een beslissing over. Ik zou als corrector iig wel even nazoeken of jouw antwoord logisch is, en zo ja, gewoon de punten geven. Dat is heel goed te verdedigen tegenover een tweede corrector.
Dus hopen dat je docent dat ook gewoon even doet..
pi_97254991
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:21 schreef _Butters het volgende:
Ging ie nou goed bij Chai o.o
Dit examen was zo moeilijk....
Ja blijkbaar. Met streng rekenen en een norm van 0 heb ik een 6,1. :P
pi_97255838
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:42 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja blijkbaar. Met streng rekenen en een norm van 0 heb ik een 6,1. :P
Hoe reken je dat uit met die norm?
ik heb ongeveer 30 punten :O
pi_97256239
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:32 schreef ConscienceNL het volgende:

[..]

[..]

[..]

Helemaal mee eens! Er stond toch echt verschillend.. ik wist het sowieso niet maar ik heb dus 3 andere aminozuren leuk uitgezocht uit tabel 67, met de hoop dat er één of twee goed waren. Blijkt het dus iets heel anders te zijn :(
Heb nog 41 punten en een 5.1 nodig, dus het valt mee..
pi_97256347
Vraag 30 over de 2 voorwaarden VOLGENS DE AFBEELDING klopte volgensmij ook niet, want het moet uit de afbeelding duidelijk blijken welke voorwaarden er zijn, en uit de afbeelding kon je niet afleiden dat chloroplasten/bladgroen benodigd is, dan kun je wel zeggen 'er stond een plant', maar die plant draaide de hele vraag sowieso al om, dus dan ga je niet denken van 'je hebt ook een plant nodig' omdat dat wel heel erg logisch is.

Zonlicht stond duidelijk aangeduid dmv een zonnetje, maar chloroplasten was niet af te leiden uit de afbeelding, als er nou een vergrotingsplaatje was gemaakt van het blad van de plant en dan kleine balletjes oke, maar dit was gewoon echt te onduidelijk.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_97256448
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:12 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Vraag 30 over de 2 voorwaarden VOLGENS DE AFBEELDING klopte volgensmij ook niet, want het moet uit de afbeelding duidelijk blijken welke voorwaarden er zijn, en uit de afbeelding kon je niet afleiden dat chloroplasten/bladgroen benodigd is, dan kun je wel zeggen 'er stond een plant', maar die plant draaide de hele vraag sowieso al om, dus dan ga je niet denken van 'je hebt ook een plant nodig' omdat dat wel heel erg logisch is.

Zonlicht stond duidelijk aangeduid dmv een zonnetje, maar chloroplasten was niet af te leiden uit de afbeelding, als er nou een vergrotingsplaatje was gemaakt van het blad van de plant en dan kleine balletjes oke, maar dit was gewoon echt te onduidelijk.
Dit dus. Chloroplasten zijn toch niet te ZIEN op het plaatje? Tevens was het plaatje zwart-wit, dus is bladGROEN ook niet te zien. Klacht.
pi_97256481
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:14 schreef ConscienceNL het volgende:

[..]

Dit dus. Chloroplasten zijn toch niet te ZIEN op het plaatje? Tevens was het plaatje zwart-wit, dus is bladGROEN ook niet te zien. Klacht.
_O_
pi_97257243
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:14 schreef ConscienceNL het volgende:

[..]

Exact ja, ik dacht ook al aan het feit dat het zwart-wit is xD
Dusja, ik klaag hier ook maar even over.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_97258908
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:34 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Exact ja, ik dacht ook al aan het feit dat het zwart-wit is xD
Dusja, ik klaag hier ook maar even over.
gelukkig had ik dit in mijn rekenmachine staan:)
van een bestandje dat iemand hier ergens had geplaatst volgens mij.
maar dit examen was wel lastig imo
ongeveer 30 punten heb een 4.8 nodig
pi_97261205
Antwoord op vraag 33:
Bij toename van pH neemt [OH-] toe. De [OH-] ionen reageren met NH4+ tot NH3.

Mijn antwoord:

Bij toename van pH neemt het aantal basische stoffen toe. Die kunnen H+(zuur) opnemen en die reageren dus met NH4+ tot NH3.

Zou dit goed gerekend worden?
pi_97263424
Ben ik de enige die 'em vrij easy vond?
hey ik ben tim
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:47:35 #46
327843 gebruikersnaamhier
gebruikersnaam staat hier ^
pi_97264884
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:24 schreef tim-elzinga het volgende:
Ben ik de enige die 'em vrij easy vond?
Ik vond em echt easy :) ik heb 63 punten, dat komt neer op een cijfer tussen de 7 en de 9 :D
Heel veel standaardvragen, heel veel tekstverklaren en echt héél veel basic dingen! (Ik noem maar een voorbeeld: die keten van 33c atomen 'ontleden' naar kortere ketens, dat heet kraken. En je moest zo'n formule opstellen: 35CO+71H2 --> C35H72+3H2O. En nou sorry hoor, maar als je die fout hebt dan ben je geen diploma waard. 4 punten, het meeste van alle vragen, cadeautje!! Echt.. als mensen een klacht voor dit examen indienen weet ik het ook niet meer :')______

Oh en die vraag over exotherm/endotherm.. haha wat een lachertje :')
Gôh, het moet constant gekoeld worden, het wordt dus te warm... wat zou het zijn? Jeej, 2 punten O+
pi_97265438
Ik heb daar een foutje gemaakt vermoed ik. 70H2 ipv 71 :$. Maarja ik zat ook te denken.. hoe kun je hier 4 punten voor krijgen?
hey ik ben tim
pi_97265666
Hij was inderdaad makkelijk.

Daarom wil ik graag weten wat jullie denken over mijn antwoord op vraag 33

''Bij toename van pH neemt het aantal basische stoffen toe. Die kunnen H+(zuur) opnemen en die reageren dus met NH4+ tot NH3.''

als dit goed gerekend wordt is het waarschijnlijk een 10
pi_97267153
jabbahabba, ik zou er 1 punt voor geven ipv 2. Omdat je het echt over basische stoffen hebt ipv OH-
pi_97267259
Ik heb waarschijnlijk tussen de 4,6 en 6,6 (41 punten :') ). Maar er komt meestal een normering van rond de 1. De vorige jaren was het 1.1, 1.1, 1.2, 1.2, 0.9, enz. Ik heb tenminste een 5,1 nodig voor dit CSE om voldoende te staan voor scheikunde, en dat is met een normering van 0,5. Dus moet makkelijk kunnen. :D

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2011 21:29:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')