bronquote:Vrees voor incestdrama kindmoeder (12)
door André Spaansen
GRONINGEN - UPDATE Het is onduidelijk wie de vader is van de baby van de twaalfjarige Devta, die tijdens een schoolexcursie beviel. Er bestaat vrees voor een incestdrama. Familieleden zeggen dat Devtas vader eerder is veroordeeld voor een zedenmisdrijf. Hij zou een andere dochter hebben misbruikt.
De politie is een onderzoek gestart en is in het ziekenhuis op bezoek geweest bij de basisschoolleerlinge uit het Groningse Beijum. Het ging daarbij om een eerste kennismaking, benadrukt een politiewoordvoerder woensdag. De politie doet onderzoek nadat de Raad voor de Kinderbescherming dinsdag aangifte had gedaan van een zedenmisdrijf. Het is strafbaar om bij een kind dat jonger is dan 12 jaar binnen te dringen. Het meisje was 11 jaar toen ze zwanger werd.
De vader (52) van het schoolmeisje was gisteren niet thuis. Hij doet bijna nooit open, weten omwonenden. Hij wordt omschreven als een drinker. En nog wel meer, wordt gezegd. Tantes van de jonge moeder zijn zwaar aangeslagen. Het meisje woont in Groningen met haar broertje en haar vader, aan wie ze is toegewezen na een scheiding met de Surinaamse moeder. Uit een eerdere relatie heeft de vader meerdere kinderen, onder wie een dochter van rond de dertig die hij voorheen zou hebben misbruikt. Hij werd hiervoor veroordeeld en zat twee jaar achter de tralies.
Gewaarschuwd
Ik heb gewaarschuwd voor hem, aldus deze dochter gisteravond. Ik ben geschokt over wat er nu mogelijk weer gebeurd is. Ik heb hem toentertijd aangegeven. Hij heeft gewoon twee kinderen van een ander meegenomen, vindt deze halfzus van de twaalfjarige moeder. De vader is na zijn celstraf naar Sint Maarten gegaan, waar hij ook vandaan komt. Hij is wat ons betreft gewoon gevlucht, meent de omgeving van het meisje. De oudere dochter zegt dat hij geen tbs opgelegd heeft gekregen, maar alleen celstraf. Andere familie zegt dat hij wel tbs opgelegd had en daarom na zijn celstraf weg zou zijn gegaan.
De oma van het 12-jarige kindmoedertje huilde gisteren dikke tranen en de dokter kwam om haar bij te staan.
Mja, Telegraaf... "HET VOLK HEEFT HET RECHT DIT TE WETEN!!!!1111".quote:
Die laatste zin vind ik ook geen geval van hoogstaande journalistiek:quote:
quote:De oma van het 12-jarige kindmoedertje huilde gisteren dikke tranen en de dokter kwam om haar bij te staan.
Ja, lekker hè. Ook nog met een naam die niet veel voorkomt.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, Telegraaf... "HET VOLK HEEFT HET RECHT DIT TE WETEN!!!!1111".
Niks geleerd van Tripoli dus, ze gaan gewoon door.
QFT.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:03 schreef yvonne het volgende:
Ik heb eens wat nieuwssites en berichten gelezen.
En één ding blijft me verbazen, want dit doen ze namelijk al TIJDEN is dat Jeugdzorg en/of de Raad uitspraken doen tegen de pers.
Als diensten zoals Jeugdzorg en de Raad het welzijn van kinderen hoog in het vaandel hebben hebben ze maar één ding tegen de pers te zeggen en dat is dit:
In het kader van het welzijn van het kind/kinderen doet Jeugdzorg/deRaad geen enkele uitspraak.
Maar nee, keer op keer komen ze even met handen en voeten de PRIVACY van het beschadigde kind met voeten treden.
Dat is geen Jeugdzorg, dat is eigengeilerij.
Zeg ik, het arme kind heeft totaal geen enkele privacy meer.quote:
Journalistiek is al jaren dood.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:15 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Die laatste zin vind ik ook geen geval van hoogstaande journalistiek:
[..]
quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:32 schreef Mirjam het volgende:
wat ik me afvraag: ze zoeken naarstig naar de vader van het kind, maar hebben ze dat al aan het meisje gevraagd dan? ik bedoel, die weet toch echt wet wat er gebeurt, en ik ga er niet vanuit dat het iets is wat heel vaak voorkomt in haar leven. hoop ik althans.
of is ze door meerdere mannen gejeweetweld..?
quote:Het meisje was 11 jaar toen ze zwanger werd. Het meisje wil daar tot dusverre niks over zeggen.
Hoe wil je dat doen? 1 Of andere journalist gaat gewoon bij de poort van de school staan en heeft binnen de kortste keren naam, adres en alles wat hij verder maar wil weten te pakken!quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zeg ik, het arme kind heeft totaal geen enkele privacy meer.
En Jeugdzorg en de Raad horen dit soort zaken te voorkomen!
Die zin past meer in een stukje foute stand-up comedyquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:15 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Die laatste zin vind ik ook geen geval van hoogstaande journalistiek:
[..]
Hoe bespeel je de onderbuikgevoelens van onderontwikkelde mensen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:07 schreef Felixa het volgende:
De Teletoeter doet er nog een schepje bovenop:
[..]
bron
Een veel ouder iemand natuurlijk. Als de vader een 'vriendje' van een jaar of 11/12/13/14 is, vind ik het gewoon een stommiteit. Nog wel erg dat de ouders niks merken en dan is er nog veel over te zeggen. Maar als het een leeftijdsgenoot is, dan lijkt me strafrechtelijke vervolging niet nodig.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:03 schreef MisterSqueaky het volgende:
Moeilijk... wat zou erger zin... een ander kind van 11 of juist een (veel) ouder iemand ?
Bij het eerste heb je ouderpaar dat absoluut niet in staat is een baby te verzorgen - en dat paar houdt vrijwel zeker geen stand.
Een oudere kan wel een financiele bijdrage leveren. Uit de gevangenis.
het lijkt wel een slecht nijntje-verhaalquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoe bespeel je de onderbuikgevoelens van onderontwikkelde mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |