abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:17:34 #1
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_94801327
Zo :D Game on!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_94801494
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Volgens mij ben je in nederland verplicht met cap te rijden buiten.

Maar hoe verstandig is het, tja, niet....
Volgens mij is er geen enkele wetgeving rondom caps hoor. En of het onverstandig is? De manier waarop je van een paard valt is anders dan met een brommer/motor, meer als met een fiets. Daar helpt een helm negatief mee aan je verwondingen. Je gaat niet hard genoeg voor een schedelbasisfractuur, dus daar hoef je'm niet voor op te doen :P

Daarnaast is de 'demping' van een cap ook minimaal. Ik denk niet dat er een dode meer of minder zal vallen als morgen niemand meer een cap draagt. Je breekt eerder je nek bij een val van het paard dan dat je schedel inbeukt, en tegen een nekbreuk helpt je cap toch echt niet :P
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_94801666
Ik denk dat ik het voorbeeld van ero ga volgen en de rijbroek afschaf. :Y
pi_94801688
Ik vind rijbroeken juist mooi zitten. :@
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:29:02 #5
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_94801761
quote:
3s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen enkele wetgeving rondom caps hoor. En of het onverstandig is? De manier waarop je van een paard valt is anders dan met een brommer/motor, meer als met een fiets. Daar helpt een helm negatief mee aan je verwondingen. Je gaat niet hard genoeg voor een schedelbasisfractuur, dus daar hoef je'm niet voor op te doen :P

Daarnaast is de 'demping' van een cap ook minimaal. Ik denk niet dat er een dode meer of minder zal vallen als morgen niemand meer een cap draagt. Je breekt eerder je nek bij een val van het paard dan dat je schedel inbeukt, en tegen een nekbreuk helpt je cap toch echt niet :P
Is er ook niet. Ik heb er iig nooit van gehoord. Maar nu rijd ik sowieso met cap.
pi_94801765
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 11:27 schreef Myraela het volgende:
Ik vind rijbroeken juist mooi zitten. :@
Alleen bij zeer slanke dames en heren. :) LHO kan het bijvoorbeeld goed hebben met zijn skinny ass. :P
pi_94801849
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:29 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Alleen bij zeer slanke dames en heren. :) LHO kan het bijvoorbeeld goed hebben met zijn skinny ass. :P
Ik vind het er vaak gewoon verzorgder uitzien. Hoge laarzen en een rijbroek.
pi_94801873
quote:
3s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Heb toch wel een schedelbasisfractuur gezien na een stoeprandje raken zonder cap.
Maar ook iemand met een gebroken nek en nog meer met gebroken ribben, die hadden wel caps op.

Tja, ik ben het gewoon gewend zo nu en dan als penny meisje rond te moeten hobbelen met een cap op mijn hoofd ;)
Vroeger als klein meisje hield ik natuurlijk de hele dag mijn rijbroek aan en liep ik tot mijn ouders het genoeg vonden met mijn capje op, zodat iedereen kon zien dat ik een paardenmeisje was ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:32:43 #9
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_94801904
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:31 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Daarom draag ik ook gewoon een rijbroek met m'n leren laarzen. Vind rijbroeken ook heerlijk zitten.
pi_94801968
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:31 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind het vooral onnodige opsmuk en vaak lastig.
Ben je klaar bij je paarden, wil je nog even snel een boodschapje doen, loop je daar in je paardenoutfit, dat was als kind leuk, als volwassene minder ;)

En dit zit gewoon comfertabeler en laat ik nu eens heel erg van comfort houden.
Daarbij staat het niet op mijn zadel om in engelse outfit te rijden ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_94802154
'Verzorgd' hecht ik niet zoveel belang aan, zeker niet tussen de paarden. :P
pi_94802491
Nu met dat verharen zit verzorgd eruit zien als ik bij ze ben geweest er toch niet in ;)
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:49:13 #13
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_94802515
Ik bagger gewoon in m'n rijbroek en laarzen de supermarkt in hoor, dat interesseert me echt geen flikker _O-

En ik rijd Engels, dus is het juist raar spijkerbroeken te gaan dragen. Ik vind het ook niet fijn zitten met rijden. :) Een skinny zou nog gaan, trouwens.
pi_94802733
Een goede vriendin van me zweert bij rijbroeken en vind de spijkerbroek weer niks om te rijden.
Het verschilt gewoon van persoon tot persoon, maar ik zie me al zitten met mijn(zijn ;) ) touwhalstertje en mijn(zijn ;) ) zaldi zadel helemaal in engels gestoken ;)
pi_94802813
@LHO: Er is hier - naar zeggen van een instructrice, ik was er niet bij - wel eens iemand met haar hoofd tegen een ijzeren paal gelanceerd (ook wel eens een deur - dat heb ik wel mogen aanschouwen - maar die was gelukkig hol en van hout). Cap lag doormidden, rijdster had een lichte hersenschudding.

En ik moet zeggen dat ik in Italië ondanks een lichtelijk gevoel van gêne, toch wel blij was met die cap; de rotsen zagen er wel erg hard en puntig uit. En daarbij scheelde het weer een hoop schrammen van doornstruiken op mijn gezicht ;)
(Ik had namelijk niks te vertellen :D op een gegeven moment heb ik de teugels maar om de knop van het zadel gelegd en me gewoon mee laten voeren. Dat scheelde ene hoop gedoe, maar het betekende wel dat ik goed moest bukken voor takken en af en toe doornstruiken :X Eigenwijze Haf dat het was ;) )

Maar, nog één vraagje; ik heb mij laten vertellen dat spijkerbroeken beter rijden dan de 'normale' paardrijbroeken op western- zadels? Of is dat gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur?
Ik ben van plan ooit weer eens terug te keren naar de omgeving waar dat eigenwijze Hafje woont, en dan wil ik wel eens proberen een rit te maken in spijkerbroek. Maar dan moet ik wel zeker weten dat dit na 3-4 uur rijden niet betekent dat ik met schrijnende blaren wegwaggel :D
pi_94803087
Zoals gezegd, de een zweert bij een rijbroek, de ander weer bij een spijkerbroek.
Je hebt ook kruisingen daartussen, spijkerbroeken die wat aangepast zijn naar rijbroek, dus wel met een kontstuk enzo.
Dat is opzich wel handig, want je slijt een stuk sneller door je spijkerbroek heen als je er ook mee rijd.

Laatst op mijn werk moest ik even door mijn hurken, dat in een oudere broek waar ik veel mee gereden heb, scheur hoorde ik toen, ik een knalrood hoofd en de rest van de dag met mijn jas om me heen ;)
pi_94803258
LOL ik ben ook wel eens midden in de stad uit mijn broek gescheurd. _O- Dat had alleen niets met paarden te maken.
pi_94803328
Oeh, er wachten drie stallen op mij om uitgemest te worden :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_94803414
Stallen uitmesten is voor mij verleden tijd (hit actief immers :P ). Ben daar erg blij mee, want anders blijft er naast een fulltime baan wat weinig tijd over om écht met mijn paard bezig te zijn.

We hebben trouwens een nieuwe website voor onze stal gemaakt: http://www.neville-stables.nl. Hij is nog niet af, maar het begint erop te lijken. :)
pi_94803537
Zo'n hitactiefstal zou toch ook wel mijn voorkeur hebben als ik een eigen paard zou hebben :)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_94803590
quote:

[..]

Mijn benen zijn niet zeer slank, maar mijn taille op zich wel. Dus in rijbroeken lijk ik volgens mij juist dunner dan in gewone broeken die niet zo hoog zitten. :')
pi_94803618
quote:

[..]

Zie je wel dat ik geen kont heb.Je zegt het zelf :P
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_94803634
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:21 schreef Chai het volgende:

[..]

Mijn benen zijn niet zeer slank, maar mijn taille op zich wel. Dus in rijbroeken lijk ik volgens mij juist dunner dan in gewone broeken die niet zo hoog zitten. :')
Ik heb een stevig derrière en dat wordt flink geaccentueerd door een rijbroek. :D
pi_94803651
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Zo'n hitactiefstal zou toch ook wel mijn voorkeur hebben als ik een eigen paard zou hebben :)
Ik wil in elk geval nooit meer anders! Ons paard is helemaal happy. :)
pi_94803668
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:23 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik heb een stevig derrière en dat wordt flink geaccentueerd door een rijbroek. :D
Bij mij sowieso in elke broek, maar in een rijbroek zie je iig wel goed dat ie ook stevig is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')