Volgens mij is er geen enkele wetgeving rondom caps hoor. En of het onverstandig is? De manier waarop je van een paard valt is anders dan met een brommer/motor, meer als met een fiets. Daar helpt een helm negatief mee aan je verwondingen. Je gaat niet hard genoeg voor een schedelbasisfractuur, dus daar hoef je'm niet voor op te doenquote:Op woensdag 30 maart 2011 11:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Volgens mij ben je in nederland verplicht met cap te rijden buiten.
Maar hoe verstandig is het, tja, niet....
Is er ook niet. Ik heb er iig nooit van gehoord. Maar nu rijd ik sowieso met cap.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen enkele wetgeving rondom caps hoor. En of het onverstandig is? De manier waarop je van een paard valt is anders dan met een brommer/motor, meer als met een fiets. Daar helpt een helm negatief mee aan je verwondingen. Je gaat niet hard genoeg voor een schedelbasisfractuur, dus daar hoef je'm niet voor op te doen![]()
Daarnaast is de 'demping' van een cap ook minimaal. Ik denk niet dat er een dode meer of minder zal vallen als morgen niemand meer een cap draagt. Je breekt eerder je nek bij een val van het paard dan dat je schedel inbeukt, en tegen een nekbreuk helpt je cap toch echt niet
Alleen bij zeer slanke dames en heren.quote:
Ik vind het er vaak gewoon verzorgder uitzien. Hoge laarzen en een rijbroek.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Alleen bij zeer slanke dames en heren.LHO kan het bijvoorbeeld goed hebben met zijn skinny ass.
Heb toch wel een schedelbasisfractuur gezien na een stoeprandje raken zonder cap.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen enkele wetgeving rondom caps hoor. En of het onverstandig is? De manier waarop je van een paard valt is anders dan met een brommer/motor, meer als met een fiets. Daar helpt een helm negatief mee aan je verwondingen. Je gaat niet hard genoeg voor een schedelbasisfractuur, dus daar hoef je'm niet voor op te doen![]()
Daarnaast is de 'demping' van een cap ook minimaal. Ik denk niet dat er een dode meer of minder zal vallen als morgen niemand meer een cap draagt. Je breekt eerder je nek bij een val van het paard dan dat je schedel inbeukt, en tegen een nekbreuk helpt je cap toch echt niet
Dat is ook zo. Daarom draag ik ook gewoon een rijbroek met m'n leren laarzen. Vind rijbroeken ook heerlijk zitten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het er vaak gewoon verzorgder uitzien. Hoge laarzen en een rijbroek.
Ik vind het vooral onnodige opsmuk en vaak lastig.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het er vaak gewoon verzorgder uitzien. Hoge laarzen en een rijbroek.
Mijn benen zijn niet zeer slank, maar mijn taille op zich wel. Dus in rijbroeken lijk ik volgens mij juist dunner dan in gewone broeken die niet zo hoog zitten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Alleen bij zeer slanke dames en heren.LHO kan het bijvoorbeeld goed hebben met zijn skinny ass.
Zie je wel dat ik geen kont heb.Je zegt het zelfquote:Op woensdag 30 maart 2011 11:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb een stevig derrière en dat wordt flink geaccentueerd door een rijbroek.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:21 schreef Chai het volgende:
[..]
Mijn benen zijn niet zeer slank, maar mijn taille op zich wel. Dus in rijbroeken lijk ik volgens mij juist dunner dan in gewone broeken die niet zo hoog zitten.
Ik wil in elk geval nooit meer anders! Ons paard is helemaal happy.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Zo'n hitactiefstal zou toch ook wel mijn voorkeur hebben als ik een eigen paard zou hebben
Bij mij sowieso in elke broek, maar in een rijbroek zie je iig wel goed dat ie ook stevig is.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb een stevig derrière en dat wordt flink geaccentueerd door een rijbroek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |