abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94791057
Hallo

Ik hoop dat dit de goede plek is om iets zoals dit te plaatsen. Ik ben 23 jaar en heb letterlijk nog geen ervaring met meiden. Nog niet eens een hand vast gehouden. Mijn jeugd was nogal moeilijk en daarnaast was/ben ik nooit een uitgaans-persoon geweest, ik heb immers add/adhd, ben mensenschuw en ontzettend onzeker. Zelf heb ik over de jaren van mijn jeugd tot eind 21ste jaar eigenlijk helemaal interesse in het andere geslacht gehad, ik had nergens gevoel voor. Zo ben ik door een aantal mensen al gestickerd als 'a-seksueel', en heb mijzelf daarbij eigenlijk ook voor neergelegd, en nee, ik ben ook niet homo-sexueel.

Ze kwamen eigenlijk tot deze conclusie is omdat ik zoals ik net zei amper interesse had en toonde in dames. Zo zag ik iedereen rondom mij heen opgroeien en toch meer er voor open stond voor alles wat met relaties te maken had, en ik stond maar als het ware 'stil in de tijd'. Wel moet ik er bij zeggen dat ik een vrij jeugdig persoon ben. Maar om een voorbeeld te noemen, zo was ik laatst met een 2 andere personen naar de bios gegaan, zo hadden we een discussie over hun aanstaande vakantie en vervolgens kwamen dus twee mooie dames langslopen, vervolgens als persoon zijnde kijk je iemand aan die langs je loopt, althans dat doe ik altijd. Nou eenmaal gekeken ging ik dus verder met mijn verhaal die ik aan het vertellen was, terwijl hun dan af en toe naar me keken, en ik pas later door had dat ze dus na 2 minuten nog steeds naar de 2 dames aan het kijken waren, en vervolgens mij voor 'raar' uitmaakte omdat ik het niet deed. Zo was dit maar een voorbeeld, maar er zijn dus nog een paar honderd van dit soort gebeurtenissen. Maar goed, na een heel drama verhaal, ga ik toch even verder.

Tot sinds kort vind ik dus een meisje ontzettend leuk. Ik ben er ongeveer 1.5 maand geleden achter gekomen dat ik haar dus leuk vind. Zeker weten doe ik het natuurlijk niet totdat ik het vraag maar het is niet wederzijds, helaas maar niks aan te doen, vandaar dat ik dus ook niks tegen haar wilt zeggen. Ik heb het tegen een vriend/klasgenoot van ons gezegd, hij heeft zijn woord gegeven niks te zeggen en heeft het tot nu toe denk ik ook niet gedaan.

Ik ben zelf altijd zeer goed in staat geweest om mijn gevoelens voor alles en iedereen in controle te houden en eventueel te verbergen, het is voor mij een zeer moeilijk onderwerp. Zo heeft me ma als eens gezegd dat mocht ooit zoiets als verliefd werd dat ik dat niet kan onderdrukken en ben op dit moment geneigd om haar gelijk te geven. Het wordt met de dag erger en om eerlijk te zijn sta ik gewoon op springen. Ik wil het haar zeggen, maar naast school zien we elkaar eigenlijk niet. Zij kent me door en door en dat voor zo'n korte tijd dus als ik haar alleen al voor een date zou uitvragen of gewoon iets leuks doen een keer (als ik ooit in staat zou zijn die woorden uit te spreken) dan is het al vrij duidelijk. Niet dat ik dat erg vindt, maar dat is juist het probleem. Aangezien we samen in de klas zitten en als vrienden met elkaar omgaan zal daar hoogstwaarschijnlijk verandering in komen.

Zou het verstandig zijn om het te vertellen? Wat zullen de verandering zijn? Om eerlijk te zijn wil ik het dolgraag zeggen maar ja alles houdt me gewoon tegen. En dit is niet zo een geval van 'niet geschoten is altijd mis'.

Sorry voor dit langdradig en chaotisch verhaal, maar dit is allemaal even uit het hoofd en gelijk op papier.
pi_94791273
ehm ik ben 16 en heb sinds kort ook mijn 1e vriendin,,, ik weet dat het lastig is omdat jij natuurlijk een stuk ouder bent maar ik zou dus idd eerst een keer met haar daten ofzo? en niet meteen zeggen dat je haar leuk vind. op de 2e of 3e date kun je haar wel een zoen geven en dan weet je snel genoeg of ze je leuk vind. Mislukt alles dan is niets verloren want de hele wereld zit vol met leuke meiden :Y

( en ik heb ook een moeilijke tijd achter de rug )
( /)
(O.o)
(> <)
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
  woensdag 30 maart 2011 @ 00:16:28 #3
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94791299
Als ze je afwijst (waarschijnlijk op een lieve manier) dan zal het in het begon awkward zijn maar later zal de relatie weer normaliseren. Voor de verwerking is het soms goed om het te zeggen om zo duidelijkheid te krijgen. Als het niks is kan het rouwproces beginnen en dan kan je verder.

Je hoeft het ook niet als een heftige bekentenis te brengen. Zeg gewoon: ik kan er niks aan doen maar ik denk dat ik toch wel gevoelens voor je heb gekregen. Ik vind je gewoon een super leuke meid. Zij: oh. Jij: ja maar dat hoeft verder niks te betekenen hoor. Dan kan zij er aan wennen en het in ieder geval even in laten zakken.
pi_94791692
Dat verhaal met je 2 vrienden en 2 dames komt me bekend voor..
Mischien zit ik er wel naast maar als jij een meisje echt leuk vind kijk je niet zo gauw naar andere, dat heb ik namelijk wel een beetje

Dat betekent dat jij een trouw persoon bent en daar heeft een (vriendin) heel veel aan, de meeste jongens kijken naar elk mooi meisje die ze tegenkomen en proberen er in aanraking mee te komen, ik vind dit kansloos de meeste chicks zijn jou niet waard hoe mooi ze ook zijn..

Bij meisjes/vrouwen gaat het het meeste om vertrouwen en grappig zijn voor het meisje.
  woensdag 30 maart 2011 @ 01:12:50 #5
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_94793324
quote:
vervolgens kwamen dus twee mooie dames langslopen, vervolgens als persoon zijnde kijk je iemand aan die langs je loopt, althans dat doe ik altijd. Nou eenmaal gekeken ging ik dus verder met mijn verhaal die ik aan het vertellen was, terwijl hun dan af en toe naar me keken, en ik pas later door had dat ze dus na 2 minuten nog steeds naar de 2 dames aan het kijken waren, en vervolgens mij voor 'raar' uitmaakte omdat ik het niet deed.
Zo raar ben je niet hoor. Je hoeft niet over elke vrouw heen te kwijlen en aan te staren om hetero te zijn :D.

Een meisje uit het niets vertellen vertellen dat je haar leuk vindt/verliefd op haar bent werkt over het algemeen niet zo goed. Dat is een te "logische" manier van denken. Gevoelens komen meestal niet voort uit bewust rationeel denken.

Wat je beter kan doen is met haar flirten. Vraag haar mee om iets te drinken of iets anders laagdrempeligs. Als je denkt dat het moeilijk is om het gesprek een lange tijd gaande te houden kan je haar ook vragen om samen een activiteit te doen, zoals skaten of iets anders dat laagdrempelig is, leuk en waarbij je interactie hebt (dus niet naar de bioscoop.)

Terwijl je dat samen doet is het belangrijk dat er wat spanning tussen jullie komt. Krijg een speelse vibe, zoals haar plagen, duwen, beetje uitlachen als ze heeft verloren (wel op een speelse manier he :p). Gewoon een leuke tijd van maken. Probeer haar steeds vaker aan te raken. Je begint met een high-five/schouderklopje/etc en je gaat langzaam meer aanraken en dichterbij komen. Je merkt vanzelf wel als ze het niet op prijs stelt.

Hoe weet je trouwens dat het niet wederzijds is? Hoe reageert ze op je?

Ook is het niet goed om altijd je gevoelens binnen te houden, heb je iemand die je kan vertrouwen waar je je gevoelens mee kan delen?
pi_94808162
@Tru3n0
quote:
ik zou dus idd eerst een keer met haar daten ofzo? en niet meteen zeggen dat je haar leuk vind. op de 2e of 3e date kun je haar wel een zoen geven en dan weet je snel genoeg of ze je leuk vind. Mislukt alles dan is niets verloren want de hele wereld zit vol met leuke meiden.
Het eerst daten voor dat ik het zeg werd mij dus ook al door iemand aangeraden, maar zij kent me al goed en op het moment dat ik haar zou vragen om iets leuks te doen met z'n tweeën, dan is het ook meteen duidelijk voor haar dat ik haar leuk vindt. Zo een simpel persoon ben ik nou eenmaal. Dan kan ik alsnog er bij zeggen, gewoon als vrienden maar of zoiets kan/werkt? Geen idee.

@Mishu
Ik zat er inderdaad aan te denken om het op zo een manier over te brengen, maar naast school zien we elkaar eigenlijk niet. Dus hoe zou je zo iets aanpakken? Dit vind ik nogal persoonlijk en niet echt woorden die ik over de telefoon, sms of msn wil zeggen, ook al is dat 10x zo gemakkelijk :p.

@Dientje12
Misschien een beetje eigendunk, maar ik beschouw mezelf als een trouw persoon ongeacht maar dat 'probleem' met het nakijken en/of staren naar meiden over straat heb ik mijn hele leven al.

@Premium_Quality
Flirten is niet echt een mogelijkheid. Ik ben daar voor een veelte eerlijk persoon en liegen kan ik niet, ben daar niet toe in staat daarnaast heb ik er ook geen ervaring mee en zou bij god niet weten hoe. Om het op te sommen; ik ben meer een echte nerd in opzicht van uiting en doen en laten. De Leonerd-type met een sprankeltje Sheldon karakter eigenschappen. Dus ja zo communicatief en assertief ben ik niet, hoewel ik het ontzettend hard probeer, maar meestal tevergeefs.

Dat mensen mij aanraken vind ik niet erg, maar zelf heb ik er ook geen ervaring mee. Ik hou het liefst mijn handen bij me. Af en toe merk ik wel zo'n moment op van 'geef haar een schouder klopje' maar dan wilt me hand/arm niet meer bewegen :p en dan is ook vaak het moment voorbij.

Of het wederzijds is weet ik natuurlijk niet 100%, maar communicatief gezien hoe het vaak bij andere mensen aan toe gaat, zoals msn, smsjes, op bellen, etc. Eigenlijk komt het alleen maar van mij kant. Ze reageert 'gewoon' zoals ze altijd doet. Op school praten we dan wel hier en daar, de gesprekken zijn op zich wel leuk en kan altijd wel lachen maar het gaat zo moeizaam en als ik het dan vergelijk met andere mensen dan kunnen ze stuk-aan-stuk door praten over alles en nog wat, zoiets kan ik gewoon niet, weet zelf ook niet waarom. Vaak weet ik ook niet wat ik moet zeggen/vragen of interesse naar iets tonen om zo een gesprek aan te gaan. Daarnaast op school heb ik toch het idee dat ze me aan het ontwijken is. Zoals gisteren bijvoorbeeld, 2 legen plekken naast me, de rest was bezet, maar dan gaat ze toch liever aan de andere kant van het lokaal zitten. Ik bedoel, ja ik stink niet of bijt niet zeg maar.
Dan zeg ik wel dat ze ook naast me kan zitten maar dan is het van 'neeh hier is ook plek'... dan zit ik ook van "ja, oke, dan niet..."

heb je iemand die je kan vertrouwen waar je je gevoelens mee kan delen? Ik heb het dan tegen een ander klas genoot gezegd, waarom weet ik niet, maar ik kon het blijkbaar niet meer inhouden en daarna heb ik het tegen me ma gezegd door dezelfde redenen. Maar omdat in het verleden al meerdere malen het vertrouwen tot in de millimeter kapot is gemaakt door verschillende mensen heb ik mezelf maar aangeleerd om niet al te veel te verwachten van andere en daarbij dus vaak over dit soort onderwerpen mijn mond liever houdt.

----

Bedankt in ieder geval voor het lezen en de reacties.
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:25:32 #7
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94808285
Door het over de chat te zeggen wordt het wel luchtiger. Ze kan het ook in haar eigen omgeving even verwerken. Zeg het eens en zeg dan dat je het gewoon wou zeggen als compliment en dat ze er verder niks mee hoeft. Zie het als iets positiefs. Je vindt haar gewoon tof.
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:28:09 #8
230788 n8n
Pragmatisch
pi_94808378
Laat adhd alsjeblieft geen excuus zijn om niet uit te gaan, daar doe je jezelf geen plezier mee
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:46:06 #9
282667 mrhaas
Op zn konijntjes
pi_94809083
Ik zeg je een ding, als je een vermoeden hebt, gewoon ervoor gaan. Een keer uitvragen, of wat dan ook. En misschien dan maar gewoon afgaan, maar dan heb je wel kans. Ik was ook altijd een beetje bang hierin, of ik moest echt zeker weten dat iemand me echt leuk vond. Dus pas als het echt gezegd werd ging ik er op af. Leuke meisjes mee gemist. Op en duur word je er beter in. Die ervaring zul je maar op 1 manier krijgen.
pi_94809541
quote:
Laat adhd alsjeblieft geen excuus zijn om niet uit te gaan, daar doe je jezelf geen plezier mee
Nee uiteraard niet, het is ook geen excuus, er zijn meerdere factoren die mij weerhouden. Het is namelijk ook een combinatie van geen zelfvertrouwen of zelfzekerheid en een hele erge mensenschuw en nog een paar andere die ik liever privé houd. Zoals bij het carnaval, de eerste keer "gevierd", maar ik zat continue om me heen te kijken, zoals een paranoïde persoon zou doen. Ik ben nou eenmaal niet zo een soort uitgaanspersoon, ik voel me eenmaal niet op me gemakt, en alcohol drink ik niet. Ik krijg dat spul gewoon niet door me keel heen. Maar shoppen, terrasjes, bios, etentjes enzovoorts, prima.

@Mishu ik zal er over na denken mocht het gesprek ooit eens die richting op gaan.

Bedankt.
pi_94809577
Volgens mij is ze ook lid van FOK! dus ik zou het niet vertellen ze leest het vanzelf!! ;)
...
pi_94810996
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:58 schreef Ivotje het volgende:
Volgens mij is ze ook lid van FOK! dus ik zou het niet vertellen ze leest het vanzelf!! ;)
Hahaha dat betwijfel ik... Nou, nee. Ik weet het 100% zeker dat zij niet op dit forum zit. Een van de redenen waarom ik het ook hier post.
pi_95132607
Ik probeer nu al een tijdje het te zeggen, maar het lukt gewoon echt niet.

Zou het (ik weet dat het triest is) in orde zijn om een mailtje te sturen? :@ :@ :@
  woensdag 6 april 2011 @ 19:43:54 #14
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95133143
Mailtje is ook ok, doe het gewoon een keertje.
pi_95137256
*Mail aan het typen*...

Dat wordt morgen hel op school :(
  woensdag 6 april 2011 @ 20:51:24 #16
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95137375
Gewoon even er doorheen bijten. Neem desnoods een biertje tegen de zenuwen.
pi_95137854
Ik drink geen alcohol, krijg het niet door me keel :( maar dit zou idd een gelegenheid zijn om zoiets te doen.
  donderdag 7 april 2011 @ 15:35:46 #18
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95170691
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:49 schreef Schaapje1987 het volgende:
*Mail aan het typen*...

Dat wordt morgen hel op school :(
En?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_95175487
Ahm.. nee.. :( niks verstuurd.

Vandaag (tot de de ochtend) waren we met z'n 2en aanwezig, 2 afwezig, 1 ziek en het gesprek ging lekker goed, want ze vroeg waarom ik me zo gedroeg dinsdag, voorzichtig vertelt en stond net op het punt te vertellen, komt er een klasgenoot van ons keihard er aan lopen. Ik kon hem wel dood schieten!! Echt, had 5 secondes later gekomen of zo!!! Typische film cliché. Morgen nog een kans. Sorry, maar heb toch besloten het persoonlijk te vertellen. Heel misschien dit weekend met z'n (hopelijk) 2en naar de film, anders 3 maar 1 is niet geïnteresseerd in vrouwen, dus dat scheelt.
  donderdag 7 april 2011 @ 17:48:26 #20
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95176273
Ik vind het juist goed van je dat je je er niet met een mail van afgemaakt hebt.

En ik denk ook dat het een heel goed idee van je is om gewoon met haar af te spreken iets leuks te gaan doen. Dan ligt het niet zo op tafel als dat je het direct tegen haar zegt wat natuurlijk een enorme drempel is. Wens je veel succes en hoop voor je dat het je vriendin wordt.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 7 april 2011 @ 19:34:19 #21
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_95181066
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:25 schreef Schaapje1987 het volgende:
Ahm.. nee.. :( niks verstuurd.

Vandaag (tot de de ochtend) waren we met z'n 2en aanwezig, 2 afwezig, 1 ziek en het gesprek ging lekker goed, want ze vroeg waarom ik me zo gedroeg dinsdag, voorzichtig vertelt en stond net op het punt te vertellen, komt er een klasgenoot van ons keihard er aan lopen. Ik kon hem wel dood schieten!! Echt, had 5 secondes later gekomen of zo!!! Typische film cliché. Morgen nog een kans. Sorry, maar heb toch besloten het persoonlijk te vertellen. Heel misschien dit weekend met z'n (hopelijk) 2en naar de film, anders 3 maar 1 is niet geïnteresseerd in vrouwen, dus dat scheelt.
Niet gelijk iedereen dood schieten he? Dat schrikt af.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_95196815
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:22 schreef Schaapje1987 het volgende:
Dat mensen mij aanraken vind ik niet erg, maar zelf heb ik er ook geen ervaring mee. Ik hou het liefst mijn handen bij me. Af en toe merk ik wel zo'n moment op van 'geef haar een schouder klopje' maar dan wilt me hand/arm niet meer bewegen :p en dan is ook vaak het moment voorbij.
Een schouderklopje :D O+
pi_95210564
Jullie kennen elkaar al best goed begrijp ik uit je verhaal. Delen jullie ook interesses? Zo ja, maak daar gebruik van! Het is een stuk gemakkelijker om gewoon wat af te spreken op basis van een gedeelde interesse. Om maar een willekeurig voorbeeld te noemen een muzieksoort die jullie beide leuk vinden, dan kun je samen naar een concert o.i.d. Dat maakt het wat ongedwongener en ze ziet je eens in een andere omgeving, want misschien denk jij nu wel dat ze jou niet op die manier leuk vind, maar aangezien flirten niet je sterkste kant is heeft ze wellicht nooit over die optie gedacht.
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:22:00 #24
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_95212597
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:00 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Een schouderklopje :D O+
Ik kan je vertellen dat hij niet de enige is hoor ;)

Schaapje, succes! Vergelijkbare situatie hier, als ik je OP lees zou het -op de leeftijd na- over mezelf kunnen gaan. En uitgaan is voor mij denk ik iets makkelijker, hoewel ik het terras of een kroeg toch zeker verkies boven een drukke discotheek.
Life's like music, get the rhythm..
pi_95219300
Nou dat weekend plannetje is ook niet door gegaan. We moeten beide nog veel voor school doen, achterstanden weg werken enzovoorts, zaterdag geen film dus, helaas. Het was nog een geschikte gelegenheid ook, gezien de 3de persoon andere plannen had, dus hadden we mooi met z'n tweeën geweest. ;(

Nou ja, niks aan te doen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:29 schreef sir_stirling_mosley het volgende:
Jullie kennen elkaar al best goed begrijp ik uit je verhaal. Delen jullie ook interesses? Zo ja, maak daar gebruik van! Het is een stuk gemakkelijker om gewoon wat af te spreken op basis van een gedeelde interesse. Om maar een willekeurig voorbeeld te noemen een muzieksoort die jullie beide leuk vinden, dan kun je samen naar een concert o.i.d. Dat maakt het wat ongedwongener en ze ziet je eens in een andere omgeving, want misschien denk jij nu wel dat ze jou niet op die manier leuk vind, maar aangezien flirten niet je sterkste kant is heeft ze wellicht nooit over die optie gedacht.
Dat zou een optie zijn als we inderdaad bijvoorbeeld dezelfde muziek smaak hebben. Maar ik heb nog al een aparte muziek smaak; Japans en Klassiek :D. Maar ze dans en ik heb al eens gezegd dat ik wel eens zal komen kijken, maar daar kreeg ik zelf ook niet echt een antwoord op en om het nu te vragen, voelt een beetje raar.

De laatste tijd heb ik ook gevraagd om wat te doen, dan wel met 'iedereen', maar toch. Blijkbaar komt daar nooit wat van. Altijd is het 'ja is goed' of 'ja lijkt me leuk', maar eenmaal als het puntje bij het paaltje komt, zijn 1 andere plannen gemaakt, of 2 ze hebben geen zin/tijd vanwege <een reden>. Maar goed, dit weekend gewoon opnieuw proberen. :p

@NoComment, Bedankt en jij ook succes, mocht je succesvol zijn ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')