abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94790313
Beste allemaal,

Ik schrijf niet vaak op forums maar de reden dat ik hier nu op post is omdat ik erg verdrietig wordt van alle meningen die mensen hebben over mensen met een uitkering.

Ik zal beginnen bij het begin, Hallo, mijn naam is Dominique. Ik krijg een wayong uitkering omdat ik 75% of meer ben afgekeurd.

Ik wil hier graag iets vertellen over mezelf en wat ik vind hoe sommige mensen redeneren.

Er zijn natuurlijk mensen die in de wayong zitten maar daar misbruik van maken, maar er zijn ook een hele hoop mensen die dit niet doen en hierin zitten omdat ze geen keus hebben. Ik begrijp dat dit een vertroebeld beeld geeft omdat dit niks zegt over alle wayongers......slechts een gedeelte

Oke ik wil eerst beginnen met wat dingen die er worden gezegd:

mensen die zeggen "jah is van mijn belasting centen".....Deze claim klopt gewoon simpelweg niet, om de simpele reden dat iedereen belasting betalen moet. En als dit betaald is......dan is het niet meer van jou. De regering beslist vervolgens wat er met dit geld gebeurd en als je het er niet mee eens bent waar dit geld heen gaat moet je de regering aan kijken of op een andere partij stemmen......maar niet de mensen die een uitkering hebben beoordelen.

Netzoals dat er wordt geroepen dat mensen die een uitkering hebben geen recht zouden hebben op vakantiegeld.....Dit is geld wat zoiezo altijd wordt ingehouden als zijnde, geld voor een vakantie. Maar zodra dit op mijn rekening heb staan mag ik zelf weten wat ik met dit geld ga doen. Ik ben al in geen jaren meer op vakantie geweest om de simpele reden dat ik dit geld beter kan gebruiken om een wasmaschine te kopen als deze kapot gaat, of iets dergelijks....

Er heerst ook vaak hier een denkbeeld van mensen, dat ze het oneerlijk vinden dat zij moeten werken en dat wij lui niks doen. Ik vind dat mensen zich niet bezig moeten houden met hoe iemand anders in het leven staat. Dat jij dat saaie baantje hebt waar je iedere dag voor moet zwoegen kan ik niks aan doen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb daar veel respect voor. Maar het verschil is, dat ik in mijn situatie zit en jij in de jouwe......en ik ben absoluut niet lui...ik vind het spijtig dat je niet met plezier naar je werk gaat, maar beoordeel mij daarom niet.

Mensen die in de wayong terecht komen zijn mensen die anders inelkaar zitten, mensen die heel erg veel moeite hebben met de dingen die voor jullie zo gewoon lijken, hierdoor ontstaat er vaak een hele grote kloof van onbegrip omdat mensen zich gewoon niet goed kunnen verplaatsen in iemand die geestelijk niet goed inelkaar zit. Ik zit in de wayong niet omdat ik daar voor gekozen heb maar omdat ik mentaal helemaal kapot ben, werken zit er voor mij niet in. Om te illustreren hoe ik mij voel, Alsof ik elke minuut van de dag door mijn geest aan het dwalen ben om te proberen een oplossing te vinden voor 1 van de vele problemen en elke keer als ik denk een probleem te hebben gevonden, probeer ik het op te lossen maar komen er 10 problemen bij. Ik voel me machteloos terwijl ik iemand ben die juist uit die diepe put probeert te kruipen en mijn steentje bij te kunnen dragen. Ik weet bijna wel zeker dat veel mensen die meningen hebben over andere mensen helemaal niet weten, in de verste verte niet in wat voor situatie ik me begeef. Ik kan met zekerheid zeggen dat je niet met mij zo willen ruilen.....Ik hoop dat jullie nu een beetje meer kunnen inzien dat het ook voor ons niet makkelijk is en dat we niet alleen maar luie mensen zijn die niks willen doen

Het enige wat ik heb is in iedergeval een kleine financiele steun want veel is het niet....Zonder dat zou ik niet kunnen leven, maar nu heb ik in iedergeval een steun om er weer boven op te komen
Ik ben blij dat dit mogelijk is in nederland.

Het is zoiezo heel erg makkelijk om mensen in hokjes te plaatsen, maar iedereen is ook verschillend en dat vergeten veel mensen. Dit is mijn verhaal, mijn leven en geloof mij, mijn leven is niet makkelijk. Alles aan mijn leven is complex, een complexiteit waar ik moe van wordt maar niet stoppen kan. Het is vaak voor een buitenstaander moeilijk te begrijpen omdat datgene waartegen ik vecht, subjectief is en niet te meten. Veel mensen hebben deze zekerheid nodig want datgene wat ze kunnen meten...dat is duidelijk.......Maar wat niet te meten is, is moeilijk voor te stellen of een zekerheid aan te hangen.

De enige manier om het duidelijk te maken voor jullie is voor mij om mijn verhaal te doen en ik hoop dat jullie de volgende keer als er weer iets gezegd wordt over mensen die een uitkering hebben, humaner met deze mensen om gaan, want ik wordt heel erg verdrietig van mensen die harteloos hun mening geven over iets waar ze helemaal niet over kunnen oordelen...

Dit is mijn verhaal, ik hoop dat jullie hier naar willen luisteren.
Dankjewel voor het lezen.
pi_94790363
wat of wie is WAYONG?
pi_94790440
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:52 schreef Trenzor het volgende:

Het enige wat ik heb is in iedergeval een kleine financiele steun want veel is het niet....Zonder dat zou ik niet kunnen leven, maar nu heb ik in iedergeval een steun om er weer boven op te komen
Ik ben blij dat dit mogelijk is in nederland.

Wat doe je hier allemaal aan? Therapie ofzo?
pi_94790443
Wayong is een jong gehandicapten uitkering, voor mensen die arbeidsongeschikt worden verklaard ;)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:55:38 #5
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_94790461
Wa Yong is een erg goede Chinees ja, echt een aanrader!
Feyenoord Rotterdam
pi_94790484
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:55 schreef Trenzor het volgende:
Wayong is een jong gehandicapten uitkering, voor mensen die arbeidsongeschikt worden verklaard ;)
Oh een WAJONG
pi_94790562
Bij mij was het zo dat ik pas op latere leeftijd onder de loep ben genomen en daaruit bleek dat ik heel anders met dingen om ging als dat een "normaal" persoon dat deed. Ik krijg nu gelukkig therapy om te leren om te gaan met deze problemen en ik heb thuis hulp, iemand die mij meehelpt wat orde te scheppen in mijn chaos! klink heel kinderachtig maar ik heb het wel nodig...

bedank voor de snelle reactie :)
pi_94790654
Ik had het mischien wel beter kunnen verwoorden maar ook hierin ben ik een chaoot.......Srry about that
pi_94790715
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:52 schreef Trenzor het volgende:

mensen die zeggen "jah is van mijn belasting centen".....Deze claim klopt gewoon simpelweg niet, om de simpele reden dat iedereen belasting betalen moet. En als dit betaald is......dan is het niet meer van jou. De regering beslist vervolgens wat er met dit geld gebeurd en als je het er niet mee eens bent waar dit geld heen gaat moet je de regering aan kijken of op een andere partij stemmen......maar niet de mensen die een uitkering hebben beoordelen.

Leuke stelling. Onzin, maar verder een leuke stelling. En als ik nou op een andere partij heb gestemd? Mag ik dan ineens geen mening hebben over het feit dat wanneer de drempel voor uitkeringen (en dat zijn er heel wat meer dan alleen de WAJONG) een stuk omhoog kan? Als ik minder geld kwijt ben aan belastingen omdat er minder uitkeringen uitgedeeld worden, omdat deze mensen min of meer gedwongen worden om te gaan werken, zorgt dat ervoor dat ik meer geld kan uitgeven in de economie (om die mensen met een uitkering o.a. aan het werk te zetten....)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 30 maart 2011 @ 00:03:19 #10
180174 Diemux
People vs Me
pi_94790769
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 00:02 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Leuke stelling. Onzin, maar verder een leuke stelling. En als ik nou op een andere partij heb gestemd? Mag ik dan ineens geen mening hebben over het feit dat wanneer de drempel voor uitkeringen (en dat zijn er heel wat meer dan alleen de WAJONG) een stuk omhoog kan? Als ik minder geld kwijt ben aan belastingen omdat er minder uitkeringen uitgedeeld worden, omdat deze mensen min of meer gedwongen worden om te gaan werken, zorgt dat ervoor dat ik meer geld kan uitgeven in de economie (om die mensen met een uitkering o.a. aan het werk te zetten....)
Ik denk dat TS je bij zin 2 al kwijt was :')
pi_94790800
Verder plaats je iedereen zonder uitkering zelf aardig in een hokje, trouwens. :)
  woensdag 30 maart 2011 @ 00:07:24 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94790915
In de Nederlandse samenleving wordt de keuze gemaakt om zieke mensen in leven te houden die op dat moment zelf niet in hun levensonderhoud kunnen voorzien.

Ik zou wel eens willen weten wat mensen voor alternatieven hiervoor hebben. Iemand dood laten gaan?
pi_94790946
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 00:07 schreef Mishu het volgende:
In de Nederlandse samenleving wordt de keuze gemaakt om zieke mensen in leven te houden die op dat moment zelf niet in hun levensonderhoud kunnen voorzien.

Ik zou wel eens willen weten wat mensen voor alternatieven hiervoor hebben. Iemand dood laten gaan?
Het is ineens alles of niets :?
pi_94790990
Oh begrijp me goed, het is niet de bedoeling mensen die geen uitkering in een hokje te plaatsen, Ik wil alleen een reactie geven op de verschillende meningen die mensen naar mijn gevoel te snel trekken. Niet iedereen zegt dit natuurlijk, maar er zijn wel vaak mensen die een bepaalde mening uiten op een voor mij harteloze manier, zonder zich te verplaatsen in de persoon waar ze een mening over hebben.

Thats all ;)
  woensdag 30 maart 2011 @ 00:10:43 #15
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94791049
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 00:08 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het is ineens alles of niets :?
Wat stel jij dan voor? Zeiken is makkelijk maar kom dan maar eens met alternatieven. Er zijn gewoon mensen in Nederland die zo ziek zijn dat ze niet kunnen werken om geld te verdienen.
pi_94791203
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 00:10 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat stel jij dan voor? Zeiken is makkelijk maar kom dan maar eens met alternatieven. Er zijn gewoon mensen in Nederland die zo ziek zijn dat ze niet kunnen werken om geld te verdienen.
Maar dat wil niet zeggen dat dús alle uitkeringen maar op het niveau moeten blijven waar ze momenteel op zitten of dat die mensen alles moeten kunnen krijgen. :)

Op het moment dat we de uitkeringskraan dicht zouden gooien, gok ik dat er van de aantallen mensen in een uitkeringssituatie niet zo heel veel meer over zouden blijven. Je ziet het al aan de overgang naar de WIA. De instroom is veel lager dan in de WAO (waar op een gegeven moment dik 1 miljoen (!!) mensen in zaten); zitten er ineens 500.000 mensen extra in pure armoede? Neuh. Voor de aller-aller-allerzwaksten mag best een vangnetregeling zijn (het liefst in natura), maar het mag allemaal best een stuk minder vrijblijvend.
pi_94791251
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 00:02 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je stelt dit als onzin maar wat je vergeet is dat ik ook belasting betaal. Als ik iets koop in de winkel, betaal ik belasting. Ik betaal zelfs belasting over het geld wat ik krijg. Dus op een rare manier betaal ik dus zelf mee aan mijn eigen wajong
pi_94791354
TS, maak je er niet al te druk om. :) Het is even lachwekkend als triest om, als iemand het woord Wajong ergens laat vallen, reacties te lezen van mensen die eigenlijk geen idee hebben wat deze regeling nou precies inhoudt. Er bestaan helaas nog altijd een hoop vooroordelen over de Wajong.

Men moet zich eens realiseren dat de Wajong er juist voor zorgt dat een grote groep mensen niet op de bijstand is aangewezen, maar met een passende baan uitstekend kan meedraaien in de maatschappij.
-
pi_94791385
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 00:15 schreef Trenzor het volgende:
Dus op een rare manier betaal ik dus zelf mee aan mijn eigen wajong
Erm... nee? De overheid ontvangt gewoon een stuk van wat ze uitgegeven heeft, terug.

Dat is gewoon onderdeel van een mechanisme dat hefboomeffect heet. De hypotheekrenteaftrek is ook onderdeel van een dergelijk principe.
  woensdag 30 maart 2011 @ 00:18:48 #20
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94791386
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 00:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maar dat wil niet zeggen dat dús alle uitkeringen maar op het niveau moeten blijven waar ze momenteel op zitten of dat die mensen alles moeten kunnen krijgen. :)

Op het moment dat we de uitkeringskraan dicht zouden gooien, gok ik dat er van de aantallen mensen in een uitkeringssituatie niet zo heel veel meer over zouden blijven. Je ziet het al aan de overgang naar de WIA. De instroom is veel lager dan in de WAO (waar op een gegeven moment dik 1 miljoen (!!) mensen in zaten); zitten er ineens 500.000 mensen extra in pure armoede? Neuh. Voor de aller-aller-allerzwaksten mag best een vangnetregeling zijn (het liefst in natura), maar het mag allemaal best een stuk minder vrijblijvend.
Kijk dat mag je vinden en ik vind dit ook maar bij sommige rechtse mensen zet het woord uitkering al aan tot kwaad bloed. Hoe laag deze ook zal worden uiteindelijk. Voor hen gaat het om het neerhalen van andere mensen. Het is agressie.
pi_94791417
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 00:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, ik vind ook dat er strenger gekeken moet worden naar wat de mogelijkheden zijn van een persoon. Maar ook beter moet worden gekeken naar de kwaliteiten van iemand. Iemand die een sicke kunstenaar is met fantastische filosofische ideeen moet niet opeens achter een lopende band worden gezet vind ik
pi_94791459
Lullig is als jij zo slim bent om die gasten daar te beinvloeden met zielige verhaaltjes, zij dus geld kunnen verdienen dankzij jou..je moet er maar zin in hebben!
Never go to bed mad - Stay up and fight
pi_94791463
Goed dat deze regeling er is voor mensen die het écht nodig hebben.
pi_94791502
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 00:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De regels zijn een aantal jaar geleden al enorm aangescherpt, en hoewel dat ongetwijfeld heeft geleid dat een aantal fraudeurs weer aan de bak moesten, heeft dat ook geleid tot een aantal schrijnende gevallen van mensen die écht zeer ernstig ziek zijn, maar toch voor 100% werden goedgekeurd. Het mes snijdt helaas aan twee kanten bij dit soort dingen.

Daarbij is het ook niet zo dat mensen acuut in de armoede terecht komen, want vaak zijn familie en vrienden bereid bij te springen.
-
  woensdag 30 maart 2011 @ 00:22:04 #25
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94791538
Ik denk dat kunstenaars meer via het wetenschappelijk onderzoek principe zouden moeten werken. Voorstellen indienen die beoordeeld worden op kwaliteit en de goede/interessante projecten krijgen geld en de anderen niet. Niet alleen maar geld krijgen omdat je jezelf kunstenaar noemt. Die wetenschappers moeten ook aanpoten om onderzoekssubsidies te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')