abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94774082
Hallo beste PTA-ers

Ik heb me maar even aangemeld ook al kijk ik al een tijd mee hier.

Ik heb een vraag die ik wil voorleggen:

Ik wil binnen afzienbare tijd een nieuwe auto, maarr welke is de vraag.

Ik ben op zoek naar een auto waar ik ook mee kan hobbyen, tunen, maar zonder het plastic. En die wellicht mettertijd evolueert tot een circuit-bakkie.

Nu kijk ik al een tijdje rond en heb ik een beetje een idee wat ik wil, namelijk een wolf in schaapskleren.

Dan heb ik het bijvoorbeeld over een Volvo 2.3 T5R, een saab 9000 aero, dat soort grapjes. Alleen vind ik deze auto's wat te lomp en zwaar.

Nu ben ik benieuwd of jullie nog met leuke ideeën kunnen komen, wat mij bijvoorbeeld nu leuk lijkt is een volvo 440 turbo.

Zoals je dus al leest zoek ik ook wat oudere auto's aangezien het toch een studentenbudget blijft waar ik mee moet werken :p

Momenteel rijd ik een Chrysler Neon 2.0 16v maar hier is relatief weinig uit te halen zonder er bv een SRT van te maken ($$$/ wel leuk)

tl;dr: op zoek naar een niet al te zware auto waar relatief veel pk-winst uit het blok is te halen met tuning.

Start to discuss <3
pi_94775052
Kleine Honda's?

Zoek eens op "sleepers" zou ik zeggen.
pi_94775085
Honda Prelude 2.3, turbokit met chippen enzo...

Meer dan 300PK en max. 4000 euro

Wat is het budget? Max. Leeftijd? Max KM?
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 20:04:07 #4
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:33:31 #5
202014 JJH
Knetter. O+
pi_94777473
Trouwens. De B23 (2.3i) is niet geleverd in de 850. Dat is al de 2,5l vijfpitter. :Y
440 turbo is trouwens ook niet je van het qua stuurauto hoor. Gaat aardig wat geld in zo'n onderstel zitten voordat het een beetje de bocht om wil.

Klein en japans. Civic EJ, al dan niet de coupé. Blokken zijn niet duur en kunnen een boel hebben. En vtec!

VW golf 2 of 3. Kan zonder heel veel aanpassingen een 1.8t blok in.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:59:08 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_94778997
budget?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_94788139
Nissan Skylines werken ook goed daarvoor.
Dan moet je natuurlijk niet er 1 hebben die getuned is al, want die zien er vaak al zo uit.
maar een mooie zonder enige verlaging en ongein.

voorbeeldje:


Of een Nissan Silvia. Die ziet er vrij normaal uit, maar onder de kap heb je behoorlijk veel mogelijkheden.

voorbeeldje:


Zoals boven aangegeven zijn honda's ook geschikt hiervoor zolang de vorige eigenaar niet een hele jonge gast is geweest. Dan zijn ze vaak onwijs afgetrapt.
pi_94797190
Bedankt voor de reacties voorzover,

Een sylvia of skyline gaat het niet worden, hoewel ik het leuke auto's vind maar een goede zit boven mijn budget meestal stuur aan de verkeerde kant en ook nog best zwaar.

Mijn budget heb ik gesteld op 2.500 met een max van 3.000 dus echt een minimaal budget (misschien wel te minimaal maar we zullen zien), voor het tunen heb ik nog geen vast budget aangezien dit niet allemaal in één keer gaat gebeuren maar in etappes.

de leeftijd van de auto maakt mij niet zoveel, hoewel té oude auto's het vaak toch niet worden, ik zit denk ik vast aan een auto uit 1990 tot 2000.

Kilometerstand maakt me niet zo heel veel uit (ligt vooral aan de auto en het onderhoud van die auto) zolang ik er nog flink wat kilometers mee kan maken.

Ik denk inderdaad dat zo'n honda met v-tec blok een goed alternatief is, hoewel zo'n volvo 440 me ook blijf trekken. Een golf heb ik dan weer helemaal niets mee.

Misschien een mitsu eclipse? of een impreza turbo? Fiat coupe 2.0 turbo (blegh) valt nog niet mee om iets leuks to vinden zo :D
pi_94797573
En iets zoals een VW Corrado, Scirocco of eventueel een polo'tje?
Kan je veel leuke dingen mee doen hoor :Y
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:26:25 #10
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_94797676
Lancia Delta HFturbo, of nog beter Lancia Delta HFturbo Integrale!
pi_94797784
Kunt ook kijken voor een Renault 5 GT turbo natuurlijk, standaard al op 100kmh na 7 sec...
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:30:06 #12
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94797788
Een Volvo 440 Tunen :') !
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:45:07 #13
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_94798207
Volvo 360:
Aanschaf laag (500 tot 1000).
Volvo 2.0 blok waar ook gewoon een 2.3 turbo (bijvoorbeeld) in past met minimaal werk.
Achterwielaandrijving
Goede gewichtsverdeling door versnellingsbak op achteras

Nadelen:
Standaard rijdt het als een boot, je moet eerst aan de wielophanging een en ander versleutelen om goede wegligging te krijgen (onderdelen genoeg voorhanden)
tuning onderdelen voor specifiek 360 zijn schaars. Alternatieven zijn wel volop beschikbaar maar soms moet je creatief of handig zijn.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:47:30 #14
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94798278
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:45 schreef Barcaconia het volgende:
Nadelen:
Tuning onderdelen voor specifiek 360 zijn schaars. Alternatieven zijn wel volop beschikbaar maar soms moet je creatief of handig zijn.
Honda Civic + Autostyle catalogus dus.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:49:57 #15
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_94798343
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:47 schreef daNpy het volgende:

[..]

Honda Civic + Autostyle catalogus dus.
Hij wilde toch echte tuning en geen tupperware? Dan bedoel ik dus PK's en wegligging, geen spoilers en angel eyes.
Als je daarvoor gaat ben je met een Volvo 360 niet echt goed bezig nee :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_94798443
Waarom geen Volvo 480 Turbo? Onderstel daarvan is sowieso al stukken beter in balans dan die van de 440.
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:53:52 #17
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_94798479
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:53 schreef Headlong het volgende:
Waarom geen Volvo 480 Turbo? Onderstel daarvan is sowieso al stukken beter in balans dan die van de 440.
Die rijdt altijd achteruit.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_94800337
quote:
Volvo 360:
Aanschaf laag (500 tot 1000).
Volvo 2.0 blok waar ook gewoon een 2.3 turbo (bijvoorbeeld) in past met minimaal werk.
Achterwielaandrijving
Goede gewichtsverdeling door versnellingsbak op achteras

Nadelen:
Standaard rijdt het als een boot, je moet eerst aan de wielophanging een en ander versleutelen om goede wegligging te krijgen (onderdelen genoeg voorhanden)
tuning onderdelen voor specifiek 360 zijn schaars. Alternatieven zijn wel volop beschikbaar maar soms moet je creatief of handig zijn.
Dit vind ik een hele leuke suggestie, ik zal eens wat meer opzoeken hierover :) Verder heb ik inderdaad al gekeken naar de 480, maar die vind ik eigenlijk spuuglelijk.

@ DaNpy Hoezo is het vreemd om een 440 turbo te tunen?
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:15:28 #19
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_94801252
Als je echt iets zoekt om qua performance te tunen zou ik sowieso voor een auto gaan die standaard al een (HP)turbo heeft. Bij deze auto's zijn de ophanging en remmen en versnellingsbak (en dif) ook vaak zwaarder uitgerust zodat je een betere basis voor je tuning hebt en aan je tuning ansich dus minder kwijt bent qua euri's om dezelfde perfomance te bereiken.
pi_94801280
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:53 schreef Headlong het volgende:
Waarom geen Volvo 480 Turbo? Onderstel daarvan is sowieso al stukken beter in balans dan die van de 440.
Nee!! Laat de laatste originele 480 Turbo's alsjeblieft origineel. Het blok en de wagen laten zich niet goed lenen om verder opgepept te worden.

Zoek dan een Toyota MR2 of een Ford Escort RS2000 ofzo.

[ Bericht 5% gewijzigd door PeeJay1980 op 30-03-2011 11:21:39 ]
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_94801397
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:26 schreef HFdude het volgende:
Lancia Delta HF Turbo, of nog beter Lancia Delta HFturbo Integrale!
Die Integrale kan je compleet vergeten voor dat budget.

Een puik exemplaar doet al snel 25.000 euro. En dan heb je niets speciaals. Gewoon een goeie.

Het model erna kun je wel wat mee en ook binnen je budget. Ander chippie erop en je zit al in de buurt van de 235pk :9 :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:24:49 #22
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94801601
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:51 schreef Fiends het volgende:

[..]

Dit vind ik een hele leuke suggestie, ik zal eens wat meer opzoeken hierover :) Verder heb ik inderdaad al gekeken naar de 480, maar die vind ik eigenlijk spuuglelijk.

@ DaNpy Hoezo is het vreemd om een 440 turbo te tunen?
Omdat het een lelijk en zwaar hok blijft, met standaard al veel te weinig vermogen voor een turbo blok.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:28:32 #23
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_94801735
Clio RS 2.0 16v Turbo 300 op de krukas

broertje is te koop
http://www.autowereld.nl/(...)-926447/details.html
pi_94802056
quote:
Die Integrale kan je compleet vergeten voor dat budget.

Een puik exemplaar doet al snel 25.000 euro. En dan heb je niets speciaals. Gewoon een goeie.

Het model erna kun je wel wat mee en ook binnen je budget. Ander chippie erop en je zit al in de buurt van de 235pk :9 :Y
Is dat wel wat zo'n lancia of zijn die qua onderhoud weer moeilijk? Ik vind het wel leuke dingetjes

quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:24 schreef daNpy het volgende:

[..]

Omdat het een lelijk en zwaar hok blijft, met standaard al veel te weinig vermogen voor een turbo blok.
Heb je misschien gelijk in maar zoveel dergelijke alternatieven zijn er ook niet. En hij is nog steeds mooier dan een 480 :P
pi_94802260
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:37 schreef Fiends het volgende:

[..]

Is dat wel wat zo'n lancia of zijn die qua onderhoud weer moeilijk? Ik vind het wel leuke dingetjes
Ik heb er jaren 1 gehad. Pas onlangs geruild voor een Alfa 156 :)

Onderhoud valt allemaal reuze mee. Ik heb er redelijk probleemloos 5 jaar ofzo in gereden.
Ik heb het dus wel over het model NA de Integrale he. Standaard 186 of 194pk, afhankelijk van het bouwjaar.

Dus standaard zijn ze al behoorlijk sportief en dat is relatief goedkoop en eenvoudig nog veel sportiever te krijgen :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')