en hoewel ik een vreselijk hekel heb aan hokjes-gedoe, wil ik toch even deze vraag stellen:
ik had gisteren meningsverschil met een vriendin over Blondie. Ik zei dat Blondie 'Punk' is maar zij beweert dat het 'New Wave' is.
dus wat is Blondie nou?
bijv. in de punk-special van de Q word Blondie wel veelvuldig genoemd.
En Debby Harry was geil.
Tong krijgt last van jeugdsentiment.
punk, nieuwe weef, wat maakt het uit het is geinige rock&roll en debbie harry was erg lekker
quote:my my my my sharona.
Op zaterdag 15 juni 2002 14:33 schreef hyperfuzz het volgende:
tsjesses die kerels zien er zo in die pakjes net uit als die mannetjes van The Knack (My Sharona)![]()
quote:my my my my debbie
Op zaterdag 15 juni 2002 14:34 schreef tong80 het volgende:
my my my my sharona.
quote:Debbie is inmiddels bejaard.
Op zaterdag 15 juni 2002 14:38 schreef hyperfuzz het volgende:[..]
my my my my debbie
quote:joh! je meent ut!
Op zaterdag 15 juni 2002 14:39 schreef tong80 het volgende:
Debbie is inmiddels bejaard.
quote:Blondie heeft - net als jij - ook een hekel aan hokjes
Op zaterdag 15 juni 2002 14:25 schreef waspman het volgende:
ik zag dat er nog geen topic over deze briljante band was, dus bij deze:en hoewel ik een vreselijk hekel heb aan hokjes-gedoe, wil ik toch even deze vraag stellen:
ik had gisteren meningsverschil met een vriendin over Blondie. Ik zei dat Blondie 'Punk' is maar zij beweert dat het 'New Wave' is.
dus wat is Blondie nou?
* LEiPiE heeft vrijwel alle LP's... al is de helft van die platen ouder dan ik ben ben van 't zelfde bouwjaar als Parallel Lines, een van hun beste albums. Blijf 't steengoed vinden!
quote:Nee, ik lieg.
Op zaterdag 15 juni 2002 14:40 schreef hyperfuzz het volgende:[..]
joh! je meent ut!
quote:He! Ze is een jaar jonger dan m'n moeder en om die nou al bejaard te noemen
Op zaterdag 15 juni 2002 14:39 schreef tong80 het volgende:[..]
Debbie is inmiddels bejaard.
quote:Debbie is de mooiste bejaarde van de wereld.
Op zaterdag 15 juni 2002 14:41 schreef LEiPiE het volgende:
(en dan ziet Debbie er een stuk beter uit)
Op Viola Holt na.
quote:je vergeet onze koningin
Op zaterdag 15 juni 2002 14:44 schreef tong80 het volgende:
Debbie is de mooiste bejaarde van de wereld.
Op Viola Holt na.
Qua muziekstijl zie je verschillende fases, op de eerste lp 'Blondie' is het eigenlijk pure new-wave, met keyboards en alles, terwijl het op de 2e en 3e vooral rock'n'roll met een punkrandje is. Daarna werd het een beetje disco. Van alles wat dus. Het is wel zo dat ze vornamelijk in de punkhoek erg populair waren.
Plastic letters is overigens hun beste album, vind ik, en hoort zeker bij m'n top 5 allertijden.
Ik zag ze eind 1999 in Amsterdam, heerlijk was dat, lekker veel oude hits en ook wat (overbodige?) nieuwe nummers die later op No exit zouden komen. Muziek stond nog steeds als een huis al was Debbie niet zo springerig meer en Chris hardstikke grijs.
Naar mijn idee is Blondie toch wel een van de inspirators geweest voor mijn muziekstijl...
ze ziet er trouwens nog goed uit voor iemand van 58
quote:Dito hier...
[b]Naar mijn idee is Blondie toch wel een van de inspirators geweest voor mijn muziekstijl...
Blondie is een van 'oude' favorieten, hoewel ik er tegenwoordig niet echt veel meer naar luister. Heb ze gezien in Den Haag, Parkpop 1999. Was wel een van mijn leukste concerten. Het is nl. erg indrukwekkend als 100.000 mensen meezingen met Sunday Girl.
Overigens komt Blondie een dezer dagen (of 't is al uit, zou ook kunnen) met een nieuw album: The Curse of Blondie (als ik 't goed heb). Ook spelen ze ergens in november in Amsterdam Paradiso, maar dat is allang uitverkocht, ook ik heb geen kaartje . Maar ik heb weer wel een kaartje voor hun optreden in Brussel eind november (een mens moet toch wat).
quote:Ik heb van 1 iemand gehoord die het album al had, maar dat was een amerikaan(se) volgens mij... het is wel al te bestellen op play.com trouwens. Maar wat ik er over gehoord heb is dat het een stuk beter is dan No exit. Toch heb ik nog twijfels...
Op woensdag 8 oktober 2003 19:17 schreef Wombcat het volgende:Overigens komt Blondie een dezer dagen (of 't is al uit, zou ook kunnen) met een nieuw album: The Curse of Blondie (als ik 't goed heb).
quote:The curse of Blondie =
Op woensdag 8 oktober 2003 19:55 schreef ranja het volgende:[..]
Toch heb ik nog twijfels...
(vanavond gekocht, staat nu al voor de tigste keer op, geweldig )
quote:waar lijkt-ie op? welke stijl?
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:32 schreef Major_Star het volgende:[..]
The curse of Blondie =
![]()
(vanavond gekocht, staat nu al voor de tigste keer op, geweldig
)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |