abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94768447
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

Hiker
Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Sollicitatieprocedure
In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je hier.

Kledingvoorschriften
Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!

Veel gestelde vragen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OV tips 'n tricks
Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.

Filmpjes
SPOILER
EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: rond de 1250
Salaris: (>23) ¤9,61 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:

avatarpic-l.png About2Break1, hiker regio Rotterdam
noiconn.png BAC92, hiker regio Rotterdam
noiconn.png Charlie511, hiker regio Rotterdam
noiconn.png CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
daft-punk(2).jpg Enpe, hiker regio Eindhoven
kuik.png Fireblast, hiker regio Leiden
Serious-Sam-Logo.jpg Hojdhopper,hiker regio Utrecht
avatar%20uncle%20sam.jpg guru033, hiker regio Utrecht
noiconn.png hawk07, hiker regio Haarlem
s5wbyq.gif irritatie100, hiker regio Rotterdam
luciano3.png joppie_saus, hiker regio Groningen
hEinEkEn.jpg Jorian29, hiker regio Apeldoorn
Archer02.jpg Keuzer, hiker regio Tilburg
nr1.jpg Lekiamh, hiker regio Den Haag
noiconn.png LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
noiconn.png MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
usericon.gif Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
mallet.jpg Mallet, hiker regio Doetinchem
noiconn.png mcnick1, hiker regio Apeldoorn
noiconn.png Misterx333, hiker regio Rotterdam
05_WALLS.jpg MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen
Nedvedkem.png Obama, hiker regio Amsterdam
noiconn.png RTS91, hikere regio Groningen
sporting_60x60.gif Sobajo, hiker regio Eindhoven
noiconn.png Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
plankton.jpg Viezze, hiker regio Groningen
naughty.png Zuunigerd, hiker regio Zwolle

Voorgaande topics:
SPOILER
Deze OP is hier te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jorian29 op 29-03-2011 17:40:36 ]
pi_94768678
TCP
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_94768720
Niet gebeld voor morgen :(
pi_94768764
Ik mag vrijdag weer eens een gokje wagen, 1 april, de dag na m'n toetsen. Heb nu 2,5 week niet gewerkt. Ga er wel vanuit te kunnen werken, gezien de maandwissel.
pi_94768812
Even mij reactie kopiëren dan maar :)

Morgen ook 2 ritten, busjesdag :P . Vooral die laatste baart me zorgen, RDW: veewagen. Uit de transportinfo blijkt dat het waarschijnlijk om een Sprinter gaat die ingericht is voor paardentransport :X
pi_94768950
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:40 schreef RTS91 het volgende:
Even mij reactie kopiëren dan maar :)

Morgen ook 2 ritten, busjesdag :P . Vooral die laatste baart me zorgen, RDW: veewagen. Uit de transportinfo blijkt dat het waarschijnlijk om een Sprinter gaat die ingericht is voor paardentransport :X
Ja, ik wou net je reactie nog even pasten in een eerste post hier, maar ZwartmetSuiker was me voor. Anders had ie er gestaan ;)

Veewagen, relaxt *) . Weet niet hoe ik me zo'n ding voor moet stellen, sprinters worden doorgaans of als bestelwagen of als personenvervoer gebruikt..
Waarschijnlijk een zeer aangepaste wagen.
Wel foto maken he? :P
pi_94769177
Zeker een foto, ik heb zo'n vermoeden!
pi_94769215
Hahaha, beter dat alles dicht zit, dan valt het gelukkig niet zo erg op dat je in zo'n veewagen rijdt.
Zul je net zien dat je precies dezelfde meekrijgt :')
pi_94769346
Zijn prijzig en luxe dingetjes zie ik! En dat voor die knollen :P
pi_94770132
Leuk om een keer zo'n veetransportwagen te rijden, wat afwisseling kan altijd.
Ik had vandaag een sportief dagje. Denk dik een uur gelopen en 5 keer moeten sprinten voor de bus. Wel lekker vier ritten gehad en 8.5 uur gemaakt :)
pi_94771733
Vier ritten in 8,5 uur.. Doet EW goed.. Jij haalt het geld wel binnen voor ze!

Ik had een kort dagje van 6,75 uur. De Ibiza had 26km op de teller en drie dagen geleden voor het eerst toegelaten. Was helaas wel de 1.2 TDI, lekker voordelig.

@ Hojdhopper.. Bedoel je dat "I know you are but what am I?"

Urban Dictionary:

1) A complete fail of a comeback... basicaly... you would use it when you get verbally bitch slapped your face is all red... and you cannot come up with a comeback.

2) A phrase used to signify that an argument has degraded to an immature level. Used as a response to someone that's turned a friendly discussion in to a personal argument.
pi_94775569
10 uur en 350km, chill dagje :)
pi_94782995
Ik las de berichten op het portal / facebook.. Ze zijn echt wel flink op zoek naar chauffeurs hè.. Alleen die leeftijdsgrens van maximaal 20 bij sollicitatie is gewoon erg onhandig.. Ook om het eventueel aan te raden bij vrienden / kennissen.
pi_94786899
Haha die veewagen, is weer eens wat anders als een golfje hea:P!
pi_94788328
Lexus RX400h rijdt echt heerlijk! Doe mij die nog maar een keer! Beter dan de Range Rover m.i.

Ik zit er trouwens over na te denken na de zomervakantie proberen door te schuiven naar privéchauffeur en dan dat een jaartje te doen.
Dan zou ik in de zomervakantie nog flink kunnen hiken (hikeren?), en daarna als het in mijn 3e jaar wat drukker wordt met school zo nu en dan privéchauffeuren. Als ik mijn bachelor af heb, denk ik dat ik toch moet stoppen door stages e.d. en wil ik eventueel al werk meer in het gebied van mij studie
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:38:00 #16
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_94789700
Vandaag 10,5 uur en 300 kilometer gereden. Bijna een uur in de file gestaan bij Amersfoort, in de kijkersfile notabene. De mensen die dat veroorzaakt hebben mogen wat mij betreft ook hun rijbewijs inleveren.

Morgen naar school, donderdag en vrijdag vrij. Gezien die angstige mailtjes over drukte verwacht ik dan nog wel wat ritjes.
#26 || Luciano da Silva
pi_94790491
Weer even volgen. Ben nog steeds niet uit over donderdag :P
  woensdag 30 maart 2011 @ 01:15:10 #18
207863 Obama
Barack Hussein
pi_94793382
Jorian29! geen scherpzinnige titel?
pi_94796383
Hoe graag ik het ook wil.. Ik ben bang dat het voor mij erop zit deze maand. Heel misschien vrijdag.. Heel misschien.
  woensdag 30 maart 2011 @ 08:14:06 #20
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_94796465
Deze maand kent morgen ook zijn laatste dag :9 Vrijdag begint de nieuwe :9

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:50 schreef Mallet het volgende:
Vier ritten in 8,5 uur.. Doet EW goed.. Jij haalt het geld wel binnen voor ze!
Ik had laatst 3 in krap 6 uur :9
#26 || Luciano da Silva
pi_94797416
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 08:14 schreef joppie_saus het volgende:
Deze maand kent morgen ook zijn laatste dag :9 Vrijdag begint de nieuwe :9

[..]

Ik had laatst 3 in krap 6 uur :9
Oh dat is waar ook.. Dan houdt het op denk ik. Dacht als ik die laatste dag nog ff mee kan pakken..
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:21:31 #22
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_94797583
Ik ben nu al gebeld voor morgen :{

Volvo V70 D5 AWD ( :+ ) en de nieuwe Citroen C5

[ Bericht 4% gewijzigd door joppie_saus op 30-03-2011 09:59:34 ]
#26 || Luciano da Silva
pi_94797886
ik veroorzaak altijd een kijkersfile op de a2 bij utrecht :P
pi_94799346
Ik ga morgen denk ik toch maar werken, toch nog even die uurtje meepakken. Dacht namelijk dat ik een projectopdracht moest gaan verbeteren, maar ik blijk in de eerste poging al een 8 te hebben :+
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:05:26 #25
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_94800841
Nou ja, ze hebben volgens mij werk zat. Voor het eerst dat ik om kwart over 9 al gebeld ben voor de dag er na.
#26 || Luciano da Silva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')