Oh? Mijn 1.6 hdif haalt gemiddeld 4,9 liter op 100 km. Inclusief lekker doorrijden + snel optrekken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 08:36 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Een 206 is sowieso niet zo zuinig zullen we maar zeggen...
Ik had het over de benzine-versies.quote:Op zaterdag 2 april 2011 07:48 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Oh? Mijn 1.6 hdif haalt gemiddeld 4,9 liter op 100 km. Inclusief lekker doorrijden + snel optrekken.
Heb nog nooit in een benzine versie geredenquote:Op zaterdag 2 april 2011 09:10 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik had het over de benzine-versies.
1:17 met een 1.4 16v lijkt mij toch niet heel slecht.quote:Op zaterdag 2 april 2011 09:10 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik had het over de benzine-versies.
Prius 1:13quote:Op zaterdag 2 april 2011 07:46 schreef Cybje het volgende:
Ik heb wel het idee dat vroeger auto's veel makkelijker hun opgegeven verbruik haalden. Toen ik nog auto's kocht uit de jaren 90, haalde ik vaak toch wel het verbruik zoals op sites als autoweek.nl stond. Maar hoe recenter m'n auto's worden, hoe minder makkelijk ik dat verbruik haal.
En nu lees ik dus steeds meer op plekken dat auto's het gewoon totaal niet meer halen, wat natuurlijk het ergst opvalt bij auto's die juist bedoeld zijn om zuinig te rijden (Prius, Bluemotions, etc.).
Het is eerlijk gezegd nogal jammer dat mensen in bijvoorbeeld een Prius zoveel voordelen krijgen (geen wegenbelasting, of lage bijtelling), terwijl ze alsnog 1:13 ofzo rijden. Dat is gewoon niet eerlijk tegenover de mensen die een andere auto rijden en daar soms zelfs nog zuiniger in rijden. Ze zouden eigenlijk die voordelen moeten verwerken in de benzineprijs, want dan betaalt iedereen gewoon eerlijk voor wat z'n auto verbruikt.
Ik geloof trouwens totaal niet in die CO2-verhalen, maar maak het dan tenminste eerlijk, als je toch van die regels gaat verzinnen. De CO2 uitstoot van een Prius op 1:13 is hoger dan die van bijvoorbeeld een Lotus Elise op 1:15.
Ik heb serieus een keer iemand gehoord die reed er zoiets mee. En ook op Autoweek reviews lees je regelmatig bij de zogenaamd zuinige auto's dat ze helemaal niet zo zuinig rijden.quote:Op zaterdag 2 april 2011 14:22 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Prius 1:13maak daar maar 1:18 - 1:21 van.
http://www.spritmonitor.d(...)eltype=2&powerunit=2
Zelf ook meerdere malen gehoord. Is het niet zo dat boven een bepaalde snelheid de accu niet meer meewerkt? Dan is het logisch dat een prius zeer onzuinig gaat rijden bij hogere snelheden.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:17 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ik heb serieus een keer iemand gehoord die reed er zoiets mee. En ook op Autoweek reviews lees je regelmatig bij de zogenaamd zuinige auto's dat ze helemaal niet zo zuinig rijden.
Daarnaast, als ik 130 rijd op de snelweg, word ik regelmatig nog wel ingehaald door zo'n Prius. Kan me niet voorstellen dat ze dan nog 1:18 rijden.
Ja nogal wiedesquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:17 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ik heb serieus een keer iemand gehoord die reed er zoiets mee. En ook op Autoweek reviews lees je regelmatig bij de zogenaamd zuinige auto's dat ze helemaal niet zo zuinig rijden.
Daarnaast, als ik 130 rijd op de snelweg, word ik regelmatig nog wel ingehaald door zo'n Prius. Kan me niet voorstellen dat ze dan nog 1:18 rijden.
Daar noem je ook wel even een auto. De 1.5 Vtec-E motor is een van de zuinigste die Honda ooit gemaakt heeft. De (veel vaker voorkomende) 1.4 versie verbruikte aanzienlijk meer brandstof. Bijna alle latere Civic modellen verbruikte ook meer, ook met de moderne motorenquote:Op zaterdag 2 april 2011 18:37 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Zelf ook meerdere malen gehoord. Is het niet zo dat boven een bepaalde snelheid de accu niet meer meewerkt? Dan is het logisch dat een prius zeer onzuinig gaat rijden bij hogere snelheden.
Trouwens: mijn Honda civic 1.5vtec-e uit 2001 haalde makkelijk al 1:17 bij 100/120 km/u Dus ben het wel eens dat de huidige auto`s niet veel zuiniger zouden zijn geworden als vroeger. ({in verhouding met gewicht waarschijnlijk wel).
Precies, dus dat maakt het nogal oneerlijk dat als iemand 1:13 rijdt in een Prius, diegene allemaal belastingvoordelen krijgt, maar als je dan 1:16 rijdt in een andere auto, je die voordelen niet krijgt.quote:Op zaterdag 2 april 2011 18:53 schreef davidov2009 het volgende:
Ja nogal wiedesAls je 160 gaat rijden met om het even wat voor auto verbruik je sowieso wel 1 op 8. Het gaat er natuurlijk om dat bij normaal gebruik de Prius wel heel wat zuiniger is dan 1 op 13. Dat is een beetje 'ja dokter ik heb geen last meer van hoofdpijn, behalve als ik dit doe:
'
Ik weet morgen tijdelijk resultaten. zo gigantisch veel word ook niet geredenquote:Op zaterdag 2 april 2011 19:50 schreef MdMa98 het volgende:
Ik mis m wel die Honda![]()
Niet alleen het fijne rijden, ook het spaarzame verbruik![]()
Back OT: hoe staat het ervoor TS?
Prius praktijkverbruik is gemiddeld 1 op 17.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:25 schreef Cybje het volgende:
[..]
Precies, dus dat maakt het nogal oneerlijk dat als iemand 1:13 rijdt in een Prius, diegene allemaal belastingvoordelen krijgt, maar als je dan 1:16 rijdt in een andere auto, je die voordelen niet krijgt.
...absoluut, al zou een Aygo zonder exta balken in de portieren, kooiconstructie, verplichte ABS en twee airbags wellicht geen 765kg maar bijv. 600kg hebben gewogen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 17:39 schreef ononono het volgende:
Als je bedenkt dat je in de jaren "70 al 1:18 kon rijden met een 998CC mini valt het verbruik van al die nieuwe "zuinige" auto's erg tegen....
Ze hadden in die 40 jaar wel meer vooruitgang kunnen boeken
Lijkt wel te kloppen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:36 schreef BertV het volgende:
[..]
...absoluut, al zou een Aygo zonder exta balken in de portieren, kooiconstructie, verplichte ABS en twee airbags wellicht geen 765kg maar bijv. 600kg hebben gewogen.
Daarbij, afstellen voor optimale Co2 reductie bij een bepaald toerental (voor een standaard test) is niet hetzelfde als afstellen voor zuinigheid.
Zo ver mijn scheikunde kennis gaat krijg je per hoeveelheid brandstof (mits zelfde goede verbranding) dezelfde eindproducten. mij lijkt het als je per km minder brandstof verbruikt dat er ook minder CO2 uitgestoten word.quote:Op zondag 3 april 2011 00:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lijkt wel te kloppen.
Als m'n LPG is afgesteld voor de APK loopt m'n auto 1 op 7,5 en reageert hij amper nog op het gas.
Na het opnieuw afstellen van de onsteking (3 graden vroeger) en het opendraaien (!) van m'n verdamper loopt hij 1 op 9,2 gemiddeld.
Misschien stoot hij meer uit (geen idee) maar ik verspil minder brandstof...
Een motor zal altijd een "sweetspot" houden bij een bepaald toerental.quote:Op zondag 3 april 2011 01:17 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Zo ver mijn scheikunde kennis gaat krijg je per hoeveelheid brandstof (mits zelfde goede verbranding) dezelfde eindproducten. mij lijkt het als je per km minder brandstof verbruikt dat er ook minder CO2 uitgestoten word.
Doe je beter dan ik, zit gemiddeld over ruim een jaar op 1:15,5 ofzo met een 206 1.4 8v uit 2003. Voordat ik hem kocht is ie alleen maar in de stad gebruikt, dus dat is wel in zn nadeel denk ik. Binnenkort maar eens een grote beurt laten doen en van de zomer eens lekker naar Italië ermee, dan wordt ie hopelijk alsnog een beetje ingereden.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
1:17 met een 1.4 16v lijkt mij toch niet heel slecht.
De 16-klepper is wel wat zuiniger dan de 8-klepper. Verder werd die van ons grotendeels buiten de stad gebruikt.quote:Op zondag 3 april 2011 21:20 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Doe je beter dan ik, zit gemiddeld over ruim een jaar op 1:15,5 ofzo met een 206 1.4 8v uit 2003. Voordat ik hem kocht is ie alleen maar in de stad gebruikt, dus dat is wel in zn nadeel denk ik. Binnenkort maar eens een grote beurt laten doen en van de zomer eens lekker naar Italië ermee, dan wordt ie hopelijk alsnog een beetje ingereden.
Heb je de bandenspanning al gecontroleerd?quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:03 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ik weet morgen tijdelijk resultaten. zo gigantisch veel word ook niet gereden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |