abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94750223
Voige zeven pagina's geleuter ;)

De dreumesjes:

*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
pi_94750320
Goedemorgen!

Pfoe, kwart voor zes voelt best vroeg zo kort na 't ingaan van de zomertijd. En het lag niet aan Isabeau, maar aan de wekker van B. Dat zijn toch geen tijden?

Gisteren bij een pizzeria gegeten met B. en Isabeau. Dat was zó leuk! Isabeau was binnen tien seconden dikke vrienden met de serveerster, die alleen maar Italiaans sprak. Maakt Isabeau niks uit, die kletste gewoon als een kip zonder kop tegen haar.

Op de terugweg in de auto sliep ze al snel, met als resultaat dat ze thuis niet meteen in slaap viel. Ze heeft zonder overdrijven een uur lang naar het muziekje van haar speeldoosje geluisterd in bed. Verder gaf ze geen kik. Ik hoorde door de babyfoon steeds dat pling pling plong muziekje en dan even stilte, vervolgens hoor ik haar aan het touwtje trekken en het gepingel begon opnieuw. Dat een uur lang, zonder pauze. Wat een lol :')
pi_94750328
Vlindur, goede reis en doe je zus de groetjes!
pi_94751310
staan is weer in de gratie *O*

en hij ploft zelfs netjes terug op zn kont. om dan van schrik in brullen uit te barsten.om vervolgens weer te gaan staan. en weer neer te ploffen om dan van schrik in brullen uit te barsten. en gaat dan weer staan, enfin. jullie krijgen vast wel het idee.....

combineer dat met een peuter die way te weinig geslapen heeft (zie het peutertopic voor de specs van *die* actie) en mama denkt: "is het al weekend?"

"may your days be interesting" was een oude chinese vloek he :(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94751324
Goedemorgen!
En nee, dat zijn iderdaad geen tijden Sorbo :X

Ik heb vandaag nóg een dreumes in huis, heb weer een oppaskindje O+
Vet gezellig hier!
En nog een uitdaging ook, want ze heeft een sonde ed, dus er komen nog wat handelingen bij te pas die ik even moet afstoffen van mijn opleiding ;)

Maar ik moest er vanmorgen dus om 7:15 uit, want oppasdreumesmeisje (meisje! zo gezellig, een meisje in huis O+ ) kwam om 7:45 :+
Dus ik was er meer dan een uur eerder uit dan mijn kinderen die nog op wintertijd staan ;)
pi_94751688
Vlindur dat is een aardige trip zeg! Gaat dat goed al die tijd in de auto?

Sorbo dat is dan best vroeg ja. Ik vond gisteren 6 uur al vroeg en jij moest dus nog eerder :O Klinkt erg gezellig zeg zo bij de Italiaan.

Simmu heftig dagje dus... Gelukkig is het "al dinsdag" dus bijna weekend ;) :P

Freecell meisjes zijn leuk he? O+ Klinkt wel al een heftig oppaskindje erbij.

Iemand nog behoefte aan 2 klussende Polen? Ze zijn nu al 3 weken / 6 dagen per week van 7.30 - 17.30 boven mijn hoofd bezig en ik begin ze zo ondertussen echt intens te haten... Ik wil nu wel eens een dagje thuis zijn zonder gezaag, geklop, getimmer en gefrees :(
pi_94751695
Verhuizen, dat zou ik ook wel willen, een huisje met een tuin! Alleen in Leiden enorm duur. Ik zou best terug naar Emmen willen, maar dat is ook niet praktisch vanwege werk etc.

Timo haalt vanmorgen echt het onderste uit de kan qua uitdagen, jemig :o Hopelijk trekt dat nog een beetje bij straks :X Ohw, hij trekt nu ik dit typ de dvd uit het laatje.. }:| Tot zo ver het tv kijken dus..
pi_94751701
Stuur ze maar hier heen Stimie.. ik heb nog een plafonnetje dat gedaan moet worden :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_94751915
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:02 schreef Vicky het volgende:
Stuur ze maar hier heen Stimie.. ik heb nog een plafonnetje dat gedaan moet worden :D
Oh echt met liefde zou ik dat doen! Ik ben ze gewoon zo zat. Ze hebben ook een voorliefde voor boren tijdens het slaapje van Esmee. Da's heel gezellig hoor rond etenstijd met een dreumes die de hele dag maar 20 minuten heeft geslapen... :X
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:05:08 #10
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_94753786
Free, dat lijkt me zeker een uitdaging! Hoe gaat het?

Sorbo, wat een vroegte!

Ik had me gister toch een slaapkopje hier. Om 12.30 dook ie zijn bed en om 16.00 werd ie wakker. Maar goed, ik heb hem maar lekker laten liggen. Hij heeft het hele weekend koorts gehad en dunne luiers. En dat was net gister over, dus dat lange slapen zal nog wel een nawee zijn geweest.

Stiemie, ze mogen best wat komen klussen, maar die herrie, daar zou ik ook para van worden.
Niet mieten! Door gieten!
pi_94754629
Het gaat prima! Eerste ronde sonde ging heel soepel en nu heb ik drie blije kinderen in de zandbak van de speeltuin en intussen de hele bijkeuken gepuinruimd.hihi.
3 is zo moeilijk nog niet :D
pi_94754687
Stiemie: ruimen ze ook zolders op denk je? :p
Wel vervelend zeg!
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:09:46 #13
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94758192
Ha wet van fok geldt ook voor buurmannen :D Ik kwam hem net tegen en hij vertelde dat ze de komende dagen ein-de-lijk de vloer gaan leggen en dat ie dan wel even klaar hoopt te zijn *O*

Freecell begrijp ik dat je binnenkort dus voor gezinsuitbreiding gaat? ;)

Het cb noemde Esmee een pittige tante... Joh :') Zij adviseerden qua eetproblemen ook om de nachtfles voortaan te weigeren want dan vallen ze toch altijd binnen een kwartier weer in slaap (huhuh :') Reken bij Esmee op 2 uur lang gekrijs...) en anders kon ik beter voor het naar bed gaan een boterham geven. Toen ik zei dat ze dan haar avondeten weggooit en om een boterham vraagt, was dat toch eigenlijk ook geen goed plan...

Andere opties zijn, geen koekje of tussendoortje overdag geven als ze de avond daarvoor slecht gegeten heeft (zou ze dat echt nog snappen de volgende dag? En ik vind eigenlijk dat die 2 tussendoortjes die ze op een dag krijgen en waarvan 1 fruit is eigenlijk gewoon erbij horen...) of een stickerbeloningssysteem.

O ja de keiharde feiten: ik heb een smurf :') Ze weegt 9200 gram en ze is 78 cm
pi_94758569
het blijft soms lastig met dat eten he ;(
ik zou die tussendoortjes ook niet laten vallen hoor. en beloningssysyteem zie ik ook niks in. bluh :( soms is het gewoon een (al dan niet flinke) tijd enkel maar pappen en nathouden met sommige dingen :'(

hier gilt ravi nog steeds dattie niet wil staan (om vervolgens te blijven staan en als hij dan eens neerkomt direct weer te gaan staan :') ) hij's ook weer in boterhammenstaking. dus ik probeer het elke dag en geef (na een kwartiertje oid) toch een poedermelkfles. de harde lijn werkt toch niet bij hem, dan krijgen we maar weer dattie alles weigert.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:20:35 #15
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94758685
Ja op zich hebben we nu maar gewoon geaccepteerd dat ze slecht eet. We bieden alles gewoon aan. Doen er niet moeilijk over als ze niks eet. Ze krijgt een toetje en tot zover het avondeten. Ik werd er gewoon gek van om dolenthousiast te doen bij elke hap of boos te zijn. Dan maar niet eten. Blijkbaar groeit ze toch wel iets dus ze leeft van de lucht denk ik ;)

Ik wil ook geen beloningssysteem. Vind eten gewoon iets dat erbij hoort. Dus daar is geen beloning of straf voor nodig. Het is bovendien gewoon een machtsspel want soms weigert ze ook dingen die ze eigenlijk heel lekker vindt (visstick, toetje etc) alleen maar om te laten zien dat het kan :')
pi_94758769
Tess eet met vlagen heel slecht, ze blijft een notoire broodweigeraar.. Nou ja so be it dan maar.
's Avonds gaat het de ene avond goed, en de andere avond is het bal. Dan staat d'r bord nog geen 5 seconden voor haar neus en dan zegt ze: hoetemeer mama.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_94758849
Wat een smurfje inderdaad :D
Fijn dat de buurman gaat stoppen!

En tja, eten... Het blijft bij veel kinderen een issue... Maar als ze ergens halverwege de basisschool zitten, eten ze vrijwel allemaal wel...
Hier eet Leander ook dramatisch. Eigenlijk geen avondeten en als het even kan ook geen fruit.

Oppas-uk is gaan slapen. In één keer, zonder problemen! En dat na de sonde, die ook al probleemloos ging! (het grootste probleem is eigenlijk dat het een half uur duurt en dat ze dus in een kinderstoel moet blijven zitten...)
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat ze dan wel een uurtje of 3 slaapt :+
Chill!
Het is echt een schatje O+

En een derde? Ik rammel wel hoor :D Maar ik mag sowieso nog niet voor Florian 1,5 is én ik wil wachten tot Leander naar school gaat én ik wil eerst een tijdje minstens zo stabiel zijn als nu. 1x een PPD was wat mij betreft echt genoeg :X
Maar dan? Ja graag een derde :)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:24:48 #18
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94758852
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:22 schreef Vicky het volgende:
Tess eet met vlagen heel slecht, ze blijft een notoire broodweigeraar.. Nou ja so be it dan maar.
's Avonds gaat het de ene avond goed, en de andere avond is het bal. Dan staat d'r bord nog geen 5 seconden voor haar neus en dan zegt ze: hoetemeer mama.
Brood eet ze gelukkig (nog) wel, maar soms zet ik 's avonds haar bord met eten neer, ze kijkt ernaar en ze zegt: "klaaaaaaaaah" (klaar) :')
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:26:26 #19
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94758919
Wij zijn ook gewoon verwend hoor. Linde eet alles. Die is echt zo makkelijk :) Wel grappig om te zien hoe erg die 2 verschillen. We hebben eigenlijk alles precies hetzelfde gedaan en toch eet de ene prima en de andere niks...
pi_94758959
Amber is een nog slechtere eter dan Tess _O-
ik ben dus ook wel gewend om me er niet te druk over te maken. eet ze eet ze, eet ze niet, jammer dan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_94759770
Lente likt momenteel ook twee keer per dag aan een boterham en plet een stuk fruit. 's Avonds eet ze wel erg goed trouwens. Ik maak er ook totaal geen punt van, ben veel te bang dat ze het dan als machtsmiddel in gaat zetten en dan ben je verder van huis.
pi_94760090
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:24 schreef Stiemie het volgende:
Brood eet ze gelukkig (nog) wel, maar soms zet ik 's avonds haar bord met eten neer, ze kijkt ernaar en ze zegt: "klaaaaaaaaah" (klaar) :')
Oef! Zo eet Kobus ook zijn avondeten. :')
Gelukkig eet hij inderdaad goed brood en enorme hoeveelheden fruit, anders zou ik echt gaan twijfelen of ik niet moet gaan dwingen oid.
Maar balen is het wel, zit je net allemaal aan tafel, meneer kijkt naar zijn bord, schuift het aan de kant en begint te zeuren.
Nou, weg gezellige avondmaaltijd. -O-
Hopelijk gaat hij op de tuin weer wat meer genieten van het eten, buitenlucht en zon geven me enige hoop. :')
Stom genoeg, vind ik het wel fijn te horen dat er meer kindjes zijn die zo eten/niet eten.
En fijn dat de buurman bijna klaar is met de verbouwing! *O*
Kan me voorstellen dat je er gek van werd.

Free, wat leuk een meisje in huis! Wat vind Leander ervan?

Ko heeft vanochtend tot 9.30 geslapen. :o
Na vannacht van 4 tot 5 gespookt te hebben. Gelukkig kon ik even mee uitslapen, had het ook wel nodig, alweer keelpijn hier. }:|
Maar Ko heeft geen koorts meer, geloof ik! Houd het een beetje open ivm Fok-wet. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 29-03-2011 14:06:29 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_94760293
Ow, alweer keelpijn, Oek. Ik leef met je mee, heb hier ook zeker drie maanden op en af keelpijn gehad. Ik kreeg er echt een punthoofd van. Sterkte!

Lente wil tegenwoordig ook ons eten ipv dat van haarzelf, vooral als wij iets anders hebben. Ik maak er geen probleem van dat ze haar eigen bordje niet leeg eet, maar ze krijgt niets van ons. Vaak begint ze alsnog te eten zodra wij ons eten op hebben.

Wel wil ze trouwens de laatste tijd ineens weer gevoerd worden... Gek kind, ze eet al maanden zelf met een vork of lepel.
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 14:06:44 #24
5428 crew  miss_sly
pi_94760425
Ach ja, eten. Ik kan het gelukkig goed laten gaan, maar dat zal ook wel komen dat ze met fases wel goed eet en dan weer minder. Ik vind het best. Ze eet fruit, wat brood en wat avondeten. Ergens vanuit gaan dat ze het lekker vindt en dus wel zal eten, doe ik al lang niet meer :D We bieden voldoende en voldoende gevarieerd aan, en daar moet ze het maar mee doen. In geval grote honger na extreem slecht eten, krijgt ze nog wel een banaan of ander stuk fruit net voor het slapen gaan, een tijdje na het eten.
Wij eten eigenlijk nooit iets anders dan Senna, we eten altijd hetzelfde. Een enkele keer wil ze ineens mijn boterham met pindakaas ipv haar boterham met stroop ofzo.

Vannacht ook weer gespook hier. Van 12-2 bij ons in bed, toen is schaap met haar op de bank gaan liggen en zijn ze daar uiteindelijk in slaap gevallen. Senna wilde eigenlijk Dora zien, maar schaap zei "nee, we gaan slapen". Heeft de dame eerst een tijdje in het donker in het hoekje van de bank zitten mokken :') toen is ze uiteindelijk bij schaap gaan liggen en toch gaan slapen.

oeke alweer keelpijn, blegh. Het mooie weer komt er echt aan en dan zijn alle virussen ineens weg :Y

Stiemie, fijn dat de verbouwing bijna klaar is!

freecell een meisje in huis, gezellig!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94760644
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:03 schreef Ssserpente het volgende:
Ow, alweer keelpijn, Oek. Ik leef met je mee, heb hier ook zeker drie maanden op en af keelpijn gehad. Ik kreeg er echt een punthoofd van. Sterkte!
Ja, dat hadden ze me ook wel mogen vertellen, dat je met een kind ook elk virus wat er maar rondzweeft mee naar huis krijgt. }:| :(

An sich maak ik me niet zo druk om het wel of niet eten van Ko, omdat hij zoveel brood en fruit eet, weet ik dat hij genoeg en gevarieerd genoeg binnen krijgt. Maar dat de sfeer aan tafel zo ongezellig is, dat vind ik wel moeilijk.

Haha, Ko was ook zo aan het mokken vannacht.
Maar Schaap en Senna op de bank samen, klinkt wel knus! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')